Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko uskossa?

Vierailija
05.02.2021 |

Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?

Kommentit (555)

Vierailija
201/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tahdon olla uskossa Jeesukseen.

Hänellä oli 12 opetuslasta, jotka halusivat oppia kalastamaan. Miten, ei ole vaikea asia, mutta miksi kalastusta sanotaan "pyytämiseksi"?

https://www.northumbrian-angler.co.uk/history

http://www.arcturusastronomy.fi/index.php?page=pimennykset

Vierailija
202/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tahtoisin olla. Jumala vain ei huoli minua.

Lue raamattua, jumalalle kyllä kelpaa, sun tunne-elämä vaan voi olla niin rikki että et pysty uskomaan siihen että kelpaat tai että sua rakastetaan. Kun mä tulin uskoon, musta ei tuntunut miltään, aina uudestaan ja uudestaan rukoilin että jumala pelastaisi mut, mutta ei tuntunu miltään. Sitten kävin kasteella ja täytyin pyhällä hengellä, sen jälkeen tunsin jumalan rakkauden ja läsnäolon ja johdatuksen mun elämässä ihan konkreettisesti. Silti voi kestää pitkään että pystyy uskomaan että jumala oikeesti rakastaa mua, mutta niin se vaan on. Kun paljon mokailee elämässä ja saa aina uudestaan anteeksi synnit, se kasvattaa uskoa siihen että taivaan isä on todella rakastava isä ja haluaa hyvää meille.

En ollut tuo, jolle vastasit, mutta täälläkin palstalla tuntuu olevan monta, jotka haluaisivat olla uskossa ja ovat yrittäneet sitä, mutta ovat epäonnistuneet siinä ja kokevat, etteivät kelpaa Jumalalle tai eivät osaa uskoa, ja ajattelevat sitten, ettei se usko ollutkaan heitä varten, ja luovuttavat sen suhteen, osa jopa katkeroituu sen vuoksi.

Miksi Jumala ei voi heti alkuun parantaa sitä ihmisen rikkinäistä tunnemaailmaa edes sen vertaa, että se evankeliumin vastaanottaminen olisi ihmiselle ylipäätään mahdollista? Miksi Jumala jättää ihmiset piehtaroimaan sinne omaan tuskaansa siitä, ettei kelpaa edes Jeesukselle? Miksi Jumala sallii ihmisten epäonnistua näin uskon etsimisessä vaikka halua ja yritystä heille siihen olisi? Miksi ei voi vaan auttaa alkuun, vähän tuuppasta vauhtiin pääsemiseksi? Jumalalle, kun kaikki on mahdollista.

Oisko kellään uskovalla ajatuksia näihin liittyen? On monesti mietityttänyt nämä kysymykset...

Kuten täällä on sanottu lue Raamattua. Ja kuuntele RKK sovellusta missänRqamattuabperusteellisesti selitetään ja opetetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

En usko kristinuskon hahmoihin jumalina. Minulle he ovat esi-isiä ja -äitejä muiden joukossa.

Kunnioitan kuitenkin heitä. Tämä pätee kaikkiin esivanhempiini.

Oliko heillä uuttu rantapolulla? Siitä keräsivät aina ilmestyneen, uuden telkänmunan:-D

https://www.sanakirja.org/search.php?q=ovum&l=8

Eri kielillä ne on tunnettu eri nimillä, mutta ihmisiä ei olis, jos eivät olisi saaneet ravintoa keltuaisista, sitä cholinia/koliinia. Ilman sitä hermosto ei toimi oikein.

https://areena.yle.fi/1-2843731

hmmm...:-D

Vierailija
204/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 luvunlapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko vanhoja satuja.  Uskon siihen ihmiseen, joka peilistä kurkistaa.

Uskovaiset ovat lampaita.  Useimmat uskonnot ovat patriarkaalisia eli niissä on naisille varattu se synnyttäjän ja ruuanlaittajan vakanssi.

Sanotaanhan raamatussakin, että "nainen vaietkoon seurakunnassa".

Usein kuulee väitettävän, että "Nainen vaietkoon seurakunnassa" olisi sanatarkkaa tekstiä Raamatusta.

– Tämä on yksi niistä kuuluisista raamatunlauseista, joita Raamatussa ei ole. Paavali antaa kyllä naisille ohjeita jumalanpalveluksessa toimimisesta, mutta ei noilla sanoilla.

"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.

Kiinassa Wuhanin pandemia muuten alkoi just uudenkuun aikaan.

Vierailija
205/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tahtoisin olla. Jumala vain ei huoli minua.

Lue raamattua, jumalalle kyllä kelpaa, sun tunne-elämä vaan voi olla niin rikki että et pysty uskomaan siihen että kelpaat tai että sua rakastetaan. Kun mä tulin uskoon, musta ei tuntunut miltään, aina uudestaan ja uudestaan rukoilin että jumala pelastaisi mut, mutta ei tuntunu miltään. Sitten kävin kasteella ja täytyin pyhällä hengellä, sen jälkeen tunsin jumalan rakkauden ja läsnäolon ja johdatuksen mun elämässä ihan konkreettisesti. Silti voi kestää pitkään että pystyy uskomaan että jumala oikeesti rakastaa mua, mutta niin se vaan on. Kun paljon mokailee elämässä ja saa aina uudestaan anteeksi synnit, se kasvattaa uskoa siihen että taivaan isä on todella rakastava isä ja haluaa hyvää meille.

En ollut tuo, jolle vastasit, mutta täälläkin palstalla tuntuu olevan monta, jotka haluaisivat olla uskossa ja ovat yrittäneet sitä, mutta ovat epäonnistuneet siinä ja kokevat, etteivät kelpaa Jumalalle tai eivät osaa uskoa, ja ajattelevat sitten, ettei se usko ollutkaan heitä varten, ja luovuttavat sen suhteen, osa jopa katkeroituu sen vuoksi.

Miksi Jumala ei voi heti alkuun parantaa sitä ihmisen rikkinäistä tunnemaailmaa edes sen vertaa, että se evankeliumin vastaanottaminen olisi ihmiselle ylipäätään mahdollista? Miksi Jumala jättää ihmiset piehtaroimaan sinne omaan tuskaansa siitä, ettei kelpaa edes Jeesukselle? Miksi Jumala sallii ihmisten epäonnistua näin uskon etsimisessä vaikka halua ja yritystä heille siihen olisi? Miksi ei voi vaan auttaa alkuun, vähän tuuppasta vauhtiin pääsemiseksi? Jumalalle, kun kaikki on mahdollista.

Oisko kellään uskovalla ajatuksia näihin liittyen? On monesti mietityttänyt nämä kysymykset...

Kuten täällä on sanottu lue Raamattua. Ja kuuntele RKK sovellusta missänRqamattuabperusteellisesti selitetään ja opetetaan.

Olipas tylyn oloinen vastaus... Sulla on varmaan sitten vinkata sieltä joitain kohtia, joissa puhutaan noista asioista, mistä kysyttiin? Sillä muuten tuollainen vastaus on tosi tympeä ja ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
206/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen luterilainen.

Mutta miten Luther käsitti asiat/välitti toisille, kun ei ollenkaan uskonut Kopernicukseen?

https://www.ursa.fi/extra/tahtikartta/tahtikartta.php?PAIVA=6&KUUKAUSI=…;

Piispojen olisi pitänyt välittää tietoa alaisilleen, mutta minne se tieto katosi? Tuossa kuvaa tänään.

"Tämänlainen yhtäjaksoinen elämän virta on olemassa kaikissa muissakin eläimissä ja kasveissa. Kana oli kerran kananpoika, tämä oli kerran alkio, alkio oli kerran pieni täplä munanruskuaisen pinnalla, ja ruskuainen oli kerran osa emon ruumista, muna sen munasarjassa.

---21-päiväinen poikanen valmiina kuoriutumaan. Nokan päässä on sarvinyppy." Kirjasta Jokamiehen luonnonkirja.1946

Vierailija
207/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En.

Vierailija
208/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka tekee Jumalan tahdon kuuluu Jeesus Kristuksen seurakuntaan. Moni kirkkoon kuuluvakin luetaan pois tuosta joukosta.

Jumalan valtakunta on ihmisessä sisäisesti.

Vierailija
209/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa, mutta en "uskovainen." Näissä asioissa on selvä ero. Esimerkiksi äitini on uskovainen mutta ei ole koskaan lukenut Raamattua, tai muutenkaan yrittänyt perehtyä siihen mitä Jeesus ihmisille yritti opettaa.

Hän jopa itsekin sanoo uskovansa jonkinlaiseen jumalaan, mutta ei osaa nimetä mihin jumalaan uskoo. Kuuluu kirkkoon koska lapsena sinne liitettiin.

Itse uskon nimenomaisesti Jeesukseen. Olen eronnut kirkosta. Kirkko ei enää nykyisin edusta sitä mitä uskoni tarkoittaa. Nykykirkkomme on enää pelkkä vitsi, jolle kaikki nauraa.

Vierailija
210/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jeesukseen ja Jumalaan, olen ensisijaisesti Jeesuksen seuraaja (koska sitä teen) ja kristitty. Sanaan "uskovainen" liittyvä mielikuva ei taida kohdallani vastata todellisuutta.

Vierailija
211/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka tekee Jumalan tahdon kuuluu Jeesus Kristuksen seurakuntaan. Moni kirkkoon kuuluvakin luetaan pois tuosta joukosta.

Jumalan valtakunta on ihmisessä sisäisesti.

Ehkä se vaan tuntuu siltä, kun kaikki on hyvin?

Vierailija
212/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskossa, mutta en "uskovainen." Näissä asioissa on selvä ero. Esimerkiksi äitini on uskovainen mutta ei ole koskaan lukenut Raamattua, tai muutenkaan yrittänyt perehtyä siihen mitä Jeesus ihmisille yritti opettaa.

Hän jopa itsekin sanoo uskovansa jonkinlaiseen jumalaan, mutta ei osaa nimetä mihin jumalaan uskoo. Kuuluu kirkkoon koska lapsena sinne liitettiin.

Itse uskon nimenomaisesti Jeesukseen. Olen eronnut kirkosta. Kirkko ei enää nykyisin edusta sitä mitä uskoni tarkoittaa. Nykykirkkomme on enää pelkkä vitsi, jolle kaikki nauraa.

Minä käyn messussa ehtoollisella, saarnaa en aina kovin tosissaan kuuntele, riippuu niin puhujasta. Veikkaan, että kirkossa käy ihmisiä joille nimenomaan hengellisyys on tärkeä, näinköhän sitten eri henkilöt haluavat valtaa ja neuvostoihin istumaan....jännä olisi tietää.

Vierailija
213/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä korkeampaan voimaan, mutta vastustan järjestäytynyttä uskontoa, koska se perustuu pelolla hallitsemiseen ja ihmisten kontrollointiin.

Olen ollut jo 32 vuotta uskossa, mutta en ole koskaan kokenut, että joku ihminen pystyisi tai edes pyrkisikään minua hallitsemaan, Isä ja Jeesus vain sekä Pyhä Henki, joka asuu minussa.

Vierailija
214/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
215/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä korkeampaan voimaan, mutta vastustan järjestäytynyttä uskontoa, koska se perustuu pelolla hallitsemiseen ja ihmisten kontrollointiin.

Olen ollut jo 32 vuotta uskossa, mutta en ole koskaan kokenut, että joku ihminen pystyisi tai edes pyrkisikään minua hallitsemaan, Isä ja Jeesus vain sekä Pyhä Henki, joka asuu minussa.

Ehkä hän tarkoitti jotain lahkoa, jossa ei ole ajattelun vapautta. Sellaista, jossa ulkopuolelta joku ihminen kertoo sinulle, mitä saat ja mitä et saa tehdä. Tuosta pääsee vapauteen sillä, että etsii Pyhän Hengen johdatusta uskonnollisen "pomon" mielipiteen sijaan.

On vain yksi Mestari ja on Jeesus.

Vierailija
216/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, ei ole ollut koskaan edes hilkulla.

Vierailija
217/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän tarkoitti jotain lahkoa, jossa ei ole ajattelun vapautta. Sellaista, jossa ulkopuolelta joku ihminen kertoo sinulle, mitä saat ja mitä et saa tehdä. Tuosta pääsee vapauteen sillä, että etsii Pyhän Hengen johdatusta uskonnollisen "pomon" mielipiteen sijaan.

On vain yksi Mestari ja on Jeesus.

* ja se on

Vierailija
218/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon uskossa ja kun katsoo universumia niin todellakin uskon korkeampaan voimaan.

Vierailija
219/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei pysty enää nykyaikaisen tiedon valossa uskomaan moista.

Massojen hallintakeinohan tuo on.

Vierailija
220/555 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen luterilainen.

Mutta miten Luther käsitti asiat/välitti toisille, kun ei ollenkaan uskonut Kopernicukseen?

https://www.ursa.fi/extra/tahtikartta/tahtikartta.php?PAIVA=6&KUUKAUSI=…;

Piispojen olisi pitänyt välittää tietoa alaisilleen, mutta minne se tieto katosi? Tuossa kuvaa tänään.

https://www.antikvaari.fi/haku.asp?stype=full&tekija=Duncan,%20David%20…

tuosta kirjasta löytyy paljon tietoa aiheesta, mutta miksi sitä ei opeteta edes kouluissa? Yleismaailmallinen asia, jopa suomeksi.