Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko uskossa?

Vierailija
05.02.2021 |

Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?

Kommentit (555)

Vierailija
161/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mutta nyt alkaa usko hiipua, niin paljon pahaa ja epäoikeudenmukaista on meidän perheen kohdalle sattunut ja kaikista rukouksista huolimatta minkäännäköistä helpotusta ei tule. Periksi ei tietenkään anneta, mutta en enää halua uskoa sellaiseen ylempään voimaan, joka näin paljon kärsimystä antaa meille tapahtua jatkuvalla syötöllä. Surullista, etten enää pysty tuntemaan lohtua uskosta.

Vierailija
162/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siinä uskossa että oon maksanut kaikki laskut ja näinhän se oli kun tarkistin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ps 89:37 Hänen siemenens on olewa ijancaickisest/ ja hänen istuimens minun edesäni nijncuin Auringo.

Ps 89:38 Ja nijncuin Cuu/ wahwistetan hän ijancaickisest/ ja on wahwana nijncuin todistus pilwisä. Sela."

https://www.finbible.fi/jakeittain/VT/psalmi_89.htm

Vierailija
164/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 luvunlapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko vanhoja satuja.  Uskon siihen ihmiseen, joka peilistä kurkistaa.

Uskovaiset ovat lampaita.  Useimmat uskonnot ovat patriarkaalisia eli niissä on naisille varattu se synnyttäjän ja ruuanlaittajan vakanssi.

Sanotaanhan raamatussakin, että "nainen vaietkoon seurakunnassa".

Usein kuulee väitettävän, että "Nainen vaietkoon seurakunnassa" olisi sanatarkkaa tekstiä Raamatusta.

– Tämä on yksi niistä kuuluisista raamatunlauseista, joita Raamatussa ei ole. Paavali antaa kyllä naisille ohjeita jumalanpalveluksessa toimimisesta, mutta ei noilla sanoilla.

"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.

Kiinassa Wuhanin pandemia muuten alkoi just uudenkuun aikaan.

Vierailija
165/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin tahdon olla uskossa Jeesukseen.

Hänellä oli 12 opetuslasta, jotka halusivat oppia kalastamaan. Miten, ei ole vaikea asia, mutta miksi kalastusta sanotaan "pyytämiseksi"?

https://www.northumbrian-angler.co.uk/history

Vierailija
166/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä uskossa, että maailmassa tapahtuu enemmän hyvää kuin pahaa.

Olen siinä uskossa, että lapseni ovat todella minun lapsiani.

Olen siinä uskossa, että minulla on maanantainakin työpaikka.

Olen siinä uskossa, että minulla on aika hyvä kunto.

...onhan näitä...

https://www.scribd.com/doc/128272255/Brown-Companion-to-Bede

Onko tuttua?

Referoi. En avaa epämääräisiä linkkejä, joten en osaa sanoa.

Ei siinä mitään epämääräistä ole. Bede kirjoitti Englannin historian kauan sitten.

http://michaeldmann.net/mann9.html

Tuolla muuten on - merenrantaan liittyen - Crista Ampullaris. Sanooko se mitään?

Merenkulussa olennainen asia, myös kalastajilla:-)

"1:3 Autuas on se/ joca luke/ ja cuule tämän Prophetian sanat/

ja pitä ne cuin sijnä kirjoitetut owat: sillä aica on läsnä."

Ne ovat varmaan nähneet yhtaikaa ne planeetat joskus - tietysti! Mutta jos ne ovat olleet samassa linjassa, ei ole voinut laskea, montako tai jos vaikka Venus tai kuu on ollut jonku edessä, kauhea hämmästys tulee tietysti! Siksi ei voi tietää, mutta siinä ajassa, missä elämme, ne kaikki tulee näkymään, mutta oikeen hyvä laskija on voinut varmaan ennustaa ne kiertoradat ennaltakin, milloin ohittelevat toisiaan. Kuusta eivät ole tienneet, että se kiertää maapalloa koska Lutherkaan ei tiennyt/uskonut Kopernikusta.

https://www.ursa.fi/ilmakeha/ilmiot/halot/pikakurssi-haloilmioista.html

Kannattaa lukea tarkoin tuo ja ymmärtää, että on pitänyt käyttää vertauskuvia näkyvästä, kun ei ole muuta voinut tehdä. Ei mekään ihan heti ymmärretä, että pitkälle matkalle täytyy valita suurikyttyräinen kameli ja lyhyelle matkalle sellainen olisi kauheaa tuhlausta;-)

Ja että se kamelin kyttyrä ei ole vesitankki, vaan r a s v a a !

Vierailija
167/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen luterilainen.

Mutta miten Luther käsitti asiat/välitti toisille, kun ei ollenkaan uskonut Kopernicukseen?

https://www.ursa.fi/extra/tahtikartta/tahtikartta.php?PAIVA=6&KUUKAUSI=…;

Piispojen olisi pitänyt välittää tietoa alaisilleen, mutta minne se tieto katosi? Tuossa kuvaa tänään.

"Tämänlainen yhtäjaksoinen elämän virta on olemassa kaikissa muissakin eläimissä ja kasveissa. Kana oli kerran kananpoika, tämä oli kerran alkio, alkio oli kerran pieni täplä munanruskuaisen pinnalla, ja ruskuainen oli kerran osa emon ruumista, muna sen munasarjassa.

---21-päiväinen poikanen valmiina kuoriutumaan. Nokan päässä on sarvinyppy." Kirjasta Jokamiehen luonnonkirja.1946

Vierailija
168/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaakkois-Aasia syntyi tulesta ja saa voimansa auringosta, mutta Kuu hallitsee monin paikoin elämää saarilla. Nousu- ja laskuvedet rytmittävät lukuisten eläinten elämää mangrovemetsissä.

Kuun mahti on voimakkainta rannikolla ja matalikoilla, mutta Maan seuralaisen vetovoimalta ei voi välttyä yksikään alueen elävistä olennoista. Saarilla tavataan kaloja, jotka pakenevat puiden runkojen sisälle tai pyristelevät vettä karkuun. Öisin hyönteiset muodostavat valoketjuja ja äyriäiset karkeloivat."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/10/03/avara-luonto-saarten-monet-kas…

Vierailija
169/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koittanut joskus olla, vaan sen verran paljon on epäonnea on ollut aina elämässä sekä uskoessa että ilman, ettei Jumala ainakaan mulle hyvää toivo, joten enää en osaa uskoa.

Vierailija
170/555 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
171/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon koittanut joskus olla, vaan sen verran paljon on epäonnea on ollut aina elämässä sekä uskoessa että ilman, ettei Jumala ainakaan mulle hyvää toivo, joten enää en osaa uskoa.

Eikun se menee toisippäin, miten asiat haluaa ymmärtää. Mites tuon näet:

https://www.finbible.fi/Biblia1642/UT/luukas_8.htm

Vierailija
172/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun se menee toisippäin, miten asiat haluaa ymmärtää. Mites tuon näet:

https://www.finbible.fi/Biblia1642/UT/luukas_8.htm

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/punataut.html

P u n a t a u t i on mainittu siellä.

Vierailija
173/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat kaikki yhtä.

Ei tarvitse tunnustaa yhtäkään omakseen. Riittää, että uskoo.

Kyllä uskon. Odotan aikaa, kun ollaan yhdessä edesmenneiden kanssa jälleen.

Vierailija
174/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin joskus aikoinaan uskoa ja tulla uskoon, tuloksetta, en tiedä onko jumalaa vai ei, ja miksi ei vastausta tule.

Vierailija
175/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa, mutta en varsinaisesti uskovainen. Moni uskovainenhan ei edes ole lukenut koskaan Raamattua, eikä ole perehtynyt Jeesuksen sanomaan sen syvällisemmin, vaan uskovaisuus on vain elämäntapa. Äitinikin on elämäntapauskovainen ja sanoo uskovansa "johonkin ylempään voimaan" mutta ei se ole välttämättä just Jeesus. Minä taas uskon nimenomaan Jeesukseen. Hän kuuluu kirkkoon, minä en koska erosin siitä nuorena, enkä ole nähnyt syytä littyä takaisin.

Vierailija
176/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat kaikki yhtä.

Ei tarvitse tunnustaa yhtäkään omakseen. Riittää, että uskoo.

Kyllä uskon. Odotan aikaa, kun ollaan yhdessä edesmenneiden kanssa jälleen.

Ne edesmenneet elävät sun ja muiden läheisten muistoissa, ei sen kummempaa. Monilla se on konkreettisempaa, kuten perintö tai muu, mille ei enää mitään mahda.

Vierailija
177/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko satusetiä, en satuja ja tarinoita. Ne on keksitty ihmisten kuolemanpelkoon. Että muka jossain ois jotain. On heille liian kova fakta et kuolema lopettaa kaiken. Katoat pois. Lapsenomaista fantasiointia paratiiseista ja omaisten näkemisestä. Hahhah! Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.

Lähinnä se lisää kuolemanpelkoa että joudut kohtaamaan luojasi. Saatanakin oli ylimielinen niinkuin lukuisat ihmiset jotka häntä seuraavat. 

Vierailija
178/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeri vetää puoleensa. Jo tämä elämä on sellainen.

Vierailija
179/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mysteeri vetää puoleensa. Jo tämä elämä on sellainen.

Vierailija
180/555 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 luvunlapsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko vanhoja satuja.  Uskon siihen ihmiseen, joka peilistä kurkistaa.

Uskovaiset ovat lampaita.  Useimmat uskonnot ovat patriarkaalisia eli niissä on naisille varattu se synnyttäjän ja ruuanlaittajan vakanssi.

Sanotaanhan raamatussakin, että "nainen vaietkoon seurakunnassa".

Usein kuulee väitettävän, että "Nainen vaietkoon seurakunnassa" olisi sanatarkkaa tekstiä Raamatusta.

– Tämä on yksi niistä kuuluisista raamatunlauseista, joita Raamatussa ei ole. Paavali antaa kyllä naisille ohjeita jumalanpalveluksessa toimimisesta, mutta ei noilla sanoilla.

"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.

Kiinassa Wuhanin pandemia muuten alkoi just uudenkuun aikaan.