Oletko uskossa?
Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Ei pysty enää nykyaikaisen tiedon valossa uskomaan moista.
Massojen hallintakeinohan tuo on.
Massoja hallitaan nimenomaan toiseen suuntaan. Mietipä, minkä kaikkien vaikutteiden alla sinäkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Massoja hallitaan nimenomaan toiseen suuntaan. Mietipä, minkä kaikkien vaikutteiden alla sinäkin olet.
Niin mitä tuosta? En jaksa katsoa. Usko(nto) mennyt valtion tahdon mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en noudata mitää uskontoa tai sen kaavoja. Mutta elän uskossa Jeesukseen eli aidossa yhteydessä ja suhteessa Häneen. Usko ja uskonto on kaks eri asiaa :)
Olen uskovainen ja uskon Jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskon urantia kirjan sanomaan. En ole kristitty tutussa mielessä. Miksi tätä kysytään täällä joka päivä?
Sinun pitää rakentaman pyhättö korkeimmalle kalliolle.
Kyllä Jehoville tarjoan kahvit ja jahit ennein kuin rueamme keskustelemaan herrasta.
En ole. Enkä edes haluaisi olla.
Tieteellinen maailmankuva, faktoihin perustuva päätöksenteko ja syy-seuraussuhteiden hahmottaminen ovat pitkällä tähtäimellä ylivertainen strategia. Tällä strategialla pärjää opinnoissa, työelämässä, parisuhteessa, urheilu-uralla, ystävyyssuhteissa, ja monella muullakin elämänalalla.
Minua ei huvita istua tumput suorana rukoilemassa jumalalta "apua". Nousen ylös, käärin hihat ja ryhdyn tekemään toimenpiteitä (jokapäiväisiä valintoja) joiden seurauksena saavutan tavoitteeni. En edes odota, että saavuttaisin tavoitteeni nopeasti vaan tulokset näkyvät ajan myötä (syy-seuraussuhde).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tahtoisin olla. Jumala vain ei huoli minua.
Lue raamattua, jumalalle kyllä kelpaa, sun tunne-elämä vaan voi olla niin rikki että et pysty uskomaan siihen että kelpaat tai että sua rakastetaan. Kun mä tulin uskoon, musta ei tuntunut miltään, aina uudestaan ja uudestaan rukoilin että jumala pelastaisi mut, mutta ei tuntunu miltään. Sitten kävin kasteella ja täytyin pyhällä hengellä, sen jälkeen tunsin jumalan rakkauden ja läsnäolon ja johdatuksen mun elämässä ihan konkreettisesti. Silti voi kestää pitkään että pystyy uskomaan että jumala oikeesti rakastaa mua, mutta niin se vaan on. Kun paljon mokailee elämässä ja saa aina uudestaan anteeksi synnit, se kasvattaa uskoa siihen että taivaan isä on todella rakastava isä ja haluaa hyvää meille.
En ollut tuo, jolle vastasit, mutta täälläkin palstalla tuntuu olevan monta, jotka haluaisivat olla uskossa ja ovat yrittäneet sitä, mutta ovat epäonnistuneet siinä ja kokevat, etteivät kelpaa Jumalalle tai eivät osaa uskoa, ja ajattelevat sitten, ettei se usko ollutkaan heitä varten, ja luovuttavat sen suhteen, osa jopa katkeroituu sen vuoksi.
Miksi Jumala ei voi heti alkuun parantaa sitä ihmisen rikkinäistä tunnemaailmaa edes sen vertaa, että se evankeliumin vastaanottaminen olisi ihmiselle ylipäätään mahdollista? Miksi Jumala jättää ihmiset piehtaroimaan sinne omaan tuskaansa siitä, ettei kelpaa edes Jeesukselle? Miksi Jumala sallii ihmisten epäonnistua näin uskon etsimisessä vaikka halua ja yritystä heille siihen olisi? Miksi ei voi vaan auttaa alkuun, vähän tuuppasta vauhtiin pääsemiseksi? Jumalalle, kun kaikki on mahdollista.
Oisko kellään uskovalla ajatuksia näihin liittyen? On monesti mietityttänyt nämä kysymykset...
Tässä on myös paljon kiinni siitä, mitä opetetaan uskossa olemisesta. Pitääkö sen tuntua joltain? Pitääkö evankeliumi vastaanottaa miten? Mitä jos tänään uskon sen ja huomenna epäilen? Opetetaanko että epäilevä ei ole uskossa? Jos mietit näitä, etsi itsellesi sielunhoitaja, mieluusti kouluttautunut sellainen. Ennen kaikkea tarvitaan armoa ja rakkautta, että ihminen pystyy evankeliumin hyväksymään. Sitä ei joka seurakunnassa ole tarjolla, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Uskon urantia kirjan sanomaan. En ole kristitty tutussa mielessä. Miksi tätä kysytään täällä joka päivä?
Mistä saisin Urantia-kirjan? Saako juoda kahvia? Pitääkö joogata?
Olen, mutta minun uskooni ei tarvita esijohdattelijoita, rahaa tai komeita temppeleitä. Vain minä ja korkein.
Vierailija kirjoitti:
Yritin joskus aikoinaan uskoa ja tulla uskoon, tuloksetta, en tiedä onko jumalaa vai ei, ja miksi ei vastausta tule.
Ehkä odotat vastausta turhaan! Riittää kun pyydät syntejäsi anteeksi ja rukoillen kerrot Herralle haluavasi seurata Jeesusta ja turvata Häneen niin eläissä kuin kuollessa🙏
Vierailija kirjoitti:
Itäminen tapahtuu siksi kun ne auringon säteet eivät pääse vaikuttamaan niin voimakkaasti. Se kivipallo edessä - oli se mikä tahansa, kuu tai Venus tai Merkurius, estää - siis suojelee herkimpiä kärventymästä:-)
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/09/03/kuu-maan-kiertolainen
"Kuusta on aina puolet valaistu, mutta on yleinen väärinkäsitys, että Kuulla olisi pysyvästi pimeä puoli.
Kuun valo on peräisin Auringosta, sillä kuulla ei ole omaa valoa.
Maasta sen sijaan näkyy vaihteleva määrä valaistua pintaa kun Kuu kiertää radallaan.
Kun vain pimeä puoli näkyy, Kuu on uusi.
Kun koko puolikas on valaistu on täysikuu.
Kannattaa muistaa, että varjon heittää Kuu ei Maa."
231 tumput suorina ei saa seistä. rukoile ja tee työtä.
Ihminen poikkeaa kaikesta muusta luomakunnasta ja eläimistä .
Moraali ja etiikka pohdinnat on vain ihmisillä.
Eläimet eivät ole vastuullisia,niiden toiminta on vaistonvaraista.
Ihmisellä on erikoislaatuinen olemus.
Minulle tulee hyvä ja rauhallinen olo rukoiltuani. Olen aina saanut avun ja vastauksen kun olen pyytänyt. Rukoilen myös muille kaikkea hyvää. En tarvitse uskooni kirkkoja ja kokoontumisia. Minä ja jokin suuri voima. Jumala.
Kerran olen Uskoon tullut, toistamiseen ei tarvitse. Ei tehnyt autuaaksi. Seurakunnasta yhä soitellaan.