Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.
En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!
Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.
Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.
Kommentit (35)
Tää on ihan järkyttävää tilanne vielä jos asuu yksin.
Minä teen pimeitä töitä että pärjään. Muuten olisin jo kuollut nälkään. Ylpeys ei anna periksi että menisin leipäjonoon kerjäämään ruokaa. Onneksi olen saanut pimeitä töitä pitkään.
Juu, tuossa kyllä toivoo, ettei tule tarvetta vaikka hammaslääkärille. Tai jos pyykkikone, jääkaappi tai hella hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tuossa kyllä toivoo, ettei tule tarvetta vaikka hammaslääkärille. Tai jos pyykkikone, jääkaappi tai hella hajoaa.
ei se ongelma ole kuin vuokranantaja näitä yleensä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan järkyttävää tilanne vielä jos asuu yksin.
Sitten otetaan puoliso. Aina jollekin kelpaa.
Mikset ole hakenut toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei se ongelma ole kuin vuokranantaja näitä yleensä ostaa.
Jaa, silloin kun asuin vuokra-asunnoissa, niin kyllä mulla oli oma pyykkikone ja hammaslääkärit, silmälasit ym. piti itse maksaa. Hella ja jääkaappi tosiaan taisi olla vuokranantajan, mutta myöhemmin omissa asunnoissa toki omat. Omistusasujakin voi jäädä työttömäksi, itsekin olen ollut pari kertaa.
Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.
Oletko hakenut koko maasta? Jos työttömyys pitkittyy, kyllä ainakin itse olen siinä vaiheessa jo halukas muuttamaan.
Ja jos töitä ei löydy, niin edes halvempi asunto. Ettei kaikki tuet mene asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.
sitä summaa otetaan työmarkkinatuesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei anna ylpeys periksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut koko maasta? Jos työttömyys pitkittyy, kyllä ainakin itse olen siinä vaiheessa jo halukas muuttamaan.
Ja jos töitä ei löydy, niin edes halvempi asunto. Ettei kaikki tuet mene asumiseen.
Joillakin sitoo puoliso tai lapset omalle paikkakunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna ylpeys periksi.
Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin sitoo puoliso tai lapset omalle paikkakunnalle.
Sitten puoliso elättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna ylpeys periksi.
Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen?
En halua levitellä tilitietojani ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna ylpeys periksi.
Sitten kuolet nälkään 😂
Olisipa meillä täysin samanlainen kuin Tanskan malli on. Siihen rahaan mitä Tanskassa saa tukia tekisi mielellään sen 20 tuntia viikossa töitä.
Täällä toinen työtön ja sairas. Se on vaan nöyrryttävä ja haettava, ei näillä sairauksilla selviä ilman apua. Älä ole hölmö, hae tukea. Olin minäkin ylpeä ennen kuin sairastuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna ylpeys periksi.
Saat työmarkkinatukea ja asumistukea. Kelalla on jo tilituetosi.
Itsellä sama edessä jos/kun työttömyys pitkittyy. Tulen saamaan käteen alle 900 e/kk ja pakolliset menoni n. 1000 e/kk + mahdolliset yllätysmenot. Onneksi vähän säästöjä mutta ei nekään ikuisesti kestä. Nyt vielä ansiosidonnaisella joten pärjään hyvin kun ostan vain pakolliset.