Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako melatoniini yöheräilyyn?

Vierailija
01.02.2021 |

Anna-lehden mukaan ei. Et-lehden mukaan kyllä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini auttaa jos nukahtamisessa on vaikeuksia. Heräilyyn se ei oikein auta, ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Vierailija
2/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini auttaa jos nukahtamisessa on vaikeuksia. Heräilyyn se ei oikein auta, ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Tämä on useamankin läheiseni kokemus.  Todella paljon ihmisillä tuntuu olevan uni vaikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta minua ainakaan. Lääkäri kirjoitti ketipinoria, joka kyllä auttaa nukkumaan, mutta olen aamulla herätessäni todella pahalla päällä. Sehän onkin alunperin psykoosilääke, jota nykyään kirjoitetaan alle murrosikäisillekin nukahtamiseen. Mikä on mielestäni kohtalaisen outoa. En uskalla niitä enää syödä. Nukahtamislääkkeitä ei suostunut kirjoittamaan edes kymmentä kappaletta, etten tule riippuvaiseksi. Hohhoijaa. Nyt kahden vrk aikana saanut nukuttua pätkissä ehkä neljä tuntia ja olen kolmevuotiaan yh. Voimat aika finaalissa.

Vierailija
4/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti on olemassa reseptillä myös jotain pitkäkestoisempaa melatoniinia, joka auttaisi koko yön.

Vierailija
5/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulla auta. Kyllä sen avulla nukahtaa, mutta usein tuntuu että heräilee yöllä enemmän kuin jos nukkuu ilman. Mut varmaan tääki on yksilöllistä.

Vierailija
6/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile itse. Melatoniini huomattavasti turvallisempi (saa ruokakaupasta) kuin vaikka se Ketipinor.

Vierailija
7/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta jos tarpeeksi ahdistaa niin herää kyllä kesken yön

Vierailija
8/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkävaikutteinen on mulla auttanut yöheräilyyn.

Otan puolikkaan vähän ennen nukkumaan käymistä. Saatan käydä joskus puoli kahden maissa vessassa, mutta nukahdan uudelleen, mikä ei ennen onnistunut.

Vierailija
9/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta minua ainakaan. Lääkäri kirjoitti ketipinoria, joka kyllä auttaa nukkumaan, mutta olen aamulla herätessäni todella pahalla päällä. Sehän onkin alunperin psykoosilääke, jota nykyään kirjoitetaan alle murrosikäisillekin nukahtamiseen. Mikä on mielestäni kohtalaisen outoa. En uskalla niitä enää syödä. Nukahtamislääkkeitä ei suostunut kirjoittamaan edes kymmentä kappaletta, etten tule riippuvaiseksi. Hohhoijaa. Nyt kahden vrk aikana saanut nukuttua pätkissä ehkä neljä tuntia ja olen kolmevuotiaan yh. Voimat aika finaalissa.

Kokeile puolittaa lääkärisi määräämä annos ketipinoria. Itselläni toimii 12,5 mg ilman sivuvaikutuksia. Ja uni on hyvää.

Vierailija
10/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta melatoniini edes nukahtamiseen.

Mulla erittäin paha unettomuus. En nuku ilman lääkkeitä. Siis oikeasti en nuku, valvon koko yön enkä saa unta. Tulen uniseksi, olen väsynyt, mutta aina kun yritän nukahtaa, niin nukahtamistunteen tullessa elimistö täräyttää ylivireystilan, sydän hakkaa, silmät rävähtää auki. Tätä toistuu kymmeniä kertoja yössä. Meinaan nukahtaa, taas elimistö taistelee vastaan ja kiihtyy. Taas rauhotun, yritän nukahtaa, taas meno kiihtyy.

Mikään ei auta muu kuin imovene / zopinox eli niin sanottu ”lyhdyn sammutuslääke”. Elimistö taistelee ja kamppailee ettei uni tule. En tajua miksi se käyttäytyy noin. Joo stressaavaa on ja kuormittava elämäntilanne, mutta maailman typerintä on elimistön taistella sen suhteen ettei vaan nukahda. Sen pitäisi toimia just toisin, että nukahtaa.

Vinkatkaa jos on joku lääke mikä auttaa. Siis juuri siihen että sitä nukahtamista ei tapahdu. Imovane on hirvetä myrkkyä aivoille.

Vierailija
11/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, muakin kiinnostaa. Mikä lääke auttaisi nukahtamaan. Se nukahtaminen on se ongelma siis. Saattaa mennä koko yö kun yritän nukahtaa mutta uni ei vaan tule.

Vierailija
12/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ongelma, että jään valvomaan, jos herään keskellä yötä. Työterveyslääkäriltä sain Triptyliä, jota syön 10 mg . Herään samalla lailla yöllä, mutta sen avulla nukahdan uudelleen.

Triptyl on isolla annoksella maaennuslääke. Lääkärin mukaan ei pitäisi tulla toleranssia. Olen reilun vuoden syönyt, mutta 2-4 kertaa viikossa.

Vierailija
13/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkävaikutteinen on mulla auttanut yöheräilyyn.

Otan puolikkaan vähän ennen nukkumaan käymistä. Saatan käydä joskus puoli kahden maissa vessassa, mutta nukahdan uudelleen, mikä ei ennen onnistunut.

Mikä merkki?

Vierailija
14/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa meditoimasta ennen nukkumaan menoa. 30min on hyvä.

Vierailija
15/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii muttta tenaleidi auttaa virtsankarkailuuun. Onks ukilla pissa ongelmia vai?

Vierailija
16/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta. Se on lyhytvaikutteinen ja auttaa vain nukahtamiseen. Siihenkin vain, jos syynä on se ettei itse tuota riittävästi melatoniinia. Reseptillä on saatavissa kyllä pitkävaikutteisempi versio melatoniinista, joka myös auttaa ylläpitämään unta. Kauppanimellä circadin. Voi olla muitakin rinnakkaisvalmisteita.

Vierailija
17/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke siis auttaa nimenomaan stressissä NUKAHTAMAAN?

Vierailija
18/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääke siis auttaa nimenomaan stressissä NUKAHTAMAAN?

L teaniini, luontaistuote auttaa joillain esim minulla ’ylikierroksiin’

Vierailija
19/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aloitus oire? Syö ainakin 2 viikkoa joka ilta sitä ketipinoria ja katso alkaako aamut olla parempia, noi lääkkeet vaatii aikaa vaikuttaakseen oikein. Tuo on ihan turvallinen uneen, koska silloin annos on pieni , näitä käyttää moni adhd lapsikin uniongelmien hoitoon.

Vierailija
20/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on olemassa reseptillä myös jotain pitkäkestoisempaa melatoniinia, joka auttaisi koko yön.

Mulla on aamulla pöhnäinen olo jo 1,9 mg:n melatoniinitabletista. Silti se ei auta nukkumaan koko yötä, vain saamaan unen päästä kiinni.

Jos haluaa kokeilla isompaa annosta, voihan noita käsikauppatabuja ottaa vaikka 5 kpl = vajaa 10 mg. Samaa ainetta se on niissä reseptillä määrätyissä melatoniineissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi