Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako melatoniini yöheräilyyn?

Vierailija
01.02.2021 |

Anna-lehden mukaan ei. Et-lehden mukaan kyllä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla melatoniini tuntuu vain lisäävän yöheräilyjä.

Samoin minulla, melatoniini aiheuttaa painajaisunia ja herään niihin enkä pysty enää nukahtamaan kun se kamala uni pyörii mielessä. Itse käytän unilääkkeenä väsyttävää antihistamiinia, se ei tietenkään ole unilääke mutta nukuttaa hyvin.

Miksi kuvittelet, että normaali pimeähormoni aiheuttaa painajaisunia? 

Vierailija
42/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole auttanut melatoniini stressistä ja ahdistuneisuudesta johtuvaan yöheräilyyn, ainoastaan nukahtaa helpommin. Kokeiltu on myös pitkävaikutteinen melatoniini Cirkadin, ei apua. Triptylillä ja mirtsapiinilla nukkuu hyvin. Mirtsapiiniä en itse pysty arkisin käyttämään, sen verran väsyneeksi tekee ja huimaavan olon vielä jälkikäteen. Triptylin kanssa ei tätä ongelmaa, mutta lääkärin mielestä mirtsapiinin antama uni on luonnollisempaa ja siksi halusi vaihtaa siihen. Yhdessä vaiheessa käytössä oli ahidstukseen Valdoxan, joka paransi kyllä myös yöunia. Väsyttävät antihistamiinit auttavat myös hieman, ihan Zyrtec väsyttää aluksi, mutta pidempään käytettynä ei niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset sanoo että melatoniinia pitäis ottaa enempi että auttaa 6mg tai enempi. Kukin omalla vastuulla.

Vierailija
44/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa meditoimasta ennen nukkumaan menoa. 30min on hyvä.

Joo hei!

Ja lämmintä maitoa sitten kans. 

Jotkut tykkää syödä puolikkaan semikypsän avokadon. 

Villasukat jalkaan ja älkää koko päivänä tuijottako ruutua.

Näillä avuin ongelma ratkeaa ihan itsestään.

Ainut vaan että mitähän sillä vihreellä mössöllä siinä avokadon ympärillä tekis sit. Jotenkin ei viiti ostaa niitä kun tulee niin paljon biojätettä.

Sen kanssa pitää askarrella, noin 8 ja puoli minuuttia ennen nukkumaan menoa. 

Ja samalla pitää joogata ja meditoida ja juoda litra lämmintä maitoa villasukat jalassa.

Sitten nukahdat kuin pikkulapsi, ja heräät just silloin kun pitääkin (ilman herätyskelloa).

Vierailija
45/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, melatoniini ja serotoniinin puute lukekaa Googlesta. Eli ssri lääke voi auttaa.

Vierailija
46/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa meditoimasta ennen nukkumaan menoa. 30min on hyvä.

Joo hei!

Ja lämmintä maitoa sitten kans. 

Jotkut tykkää syödä puolikkaan semikypsän avokadon. 

Villasukat jalkaan ja älkää koko päivänä tuijottako ruutua.

Näillä avuin ongelma ratkeaa ihan itsestään.

Hyviä neuvoja! Kiitos 🤗

Muista myös syödä gramma kanelia joka ilta tarkalleen 18 minuuttia ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
47/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on olemassa reseptillä myös jotain pitkäkestoisempaa melatoniinia, joka auttaisi koko yön.

Circadin.

Reseptilääke.

Vierailija
48/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuuteen auttaa diflucan kera hiistamiini ja sekä estolääkkeenäkin tunnettu sirdalud 4,5mg

Niin että emättimen hiivatulehdukseen tarkoitettu lääke (Diflucan) auttaisi unettomuuteen?

Mahdatko olla ihan järjissäsi?

Vierailija
49/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta minua ainakaan. Lääkäri kirjoitti ketipinoria, joka kyllä auttaa nukkumaan, mutta olen aamulla herätessäni todella pahalla päällä. Sehän onkin alunperin psykoosilääke, jota nykyään kirjoitetaan alle murrosikäisillekin nukahtamiseen. Mikä on mielestäni kohtalaisen outoa. En uskalla niitä enää syödä. Nukahtamislääkkeitä ei suostunut kirjoittamaan edes kymmentä kappaletta, etten tule riippuvaiseksi. Hohhoijaa. Nyt kahden vrk aikana saanut nukuttua pätkissä ehkä neljä tuntia ja olen kolmevuotiaan yh. Voimat aika finaalissa.

Kokeile puolittaa lääkärisi määräämä annos ketipinoria. Itselläni toimii 12,5 mg ilman sivuvaikutuksia. Ja uni on hyvää.

Saman olen todennut itse ja välillä jopa 7mg. Lisäksi olen aloittanut KSM66.

Aivan, lääkkeiden lisäksi minäkin syön männynkäpyjä, kuusen juuria sekä pihlajanoksia. Toimii hienosti!

Vierailija
50/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini vaikuttaa lähinnä sisäiseen kelloon eli säätää pimeyden ja valon rytmiä, joka järkkyy keski-iästä lähtien. Se lisää unennäköä, joten myös painajaisia tulee enemmän. Ja se pitäisi ottaa hyvissä ajoin illalla. Jos on hiukankaan ylikierroksia tai stressiä tai kipua, niin ei kannata ottaa sellaiseen unettomuuteen. Mirtsapiini on parempi sellaiseen. Jos ei sekään auta, niin bentso sitten.

Joo ainut vaan että tässä pellevaltiossa ei yksikään lääkäri suostu kirjoittaa bentsoja kun niin kovin kouluttavat! Ja Pyh mitään koukuttavat satunnaiskäytössä lääkärit nyt vaan on i Di ootteja.

Mieluummin annetaan ihmisten olla nukkumatta ja tulla työkyvyttömiksi sen takia kuin määrätä "koukuttavia lääkkeitä". Näinhän se menee parhaiten päin kaikille.. vai..?

Vierailija
51/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä täytyy vähentää, liikuntaa lisätä, ruokailu pitää säännöllisenä, ruutuaikaa ei illalla, eikä kofeiinia tai alkoholia. Lisäksi huolipäiväkirja päivällä, ettei yöllä tarvitse miettiä huolia. Ja säännölliset nukkumisajat.

Vierailija
52/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini auttaa jos nukahtamisessa on vaikeuksia. Heräilyyn se ei oikein auta, ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Pitkävaikutteinen on mulla auttanut yöheräilyyn.

Otan puolikkaan vähän ennen nukkumaan käymistä. Saatan käydä joskus puoli kahden maissa vessassa, mutta nukahdan uudelleen, mikä ei ennen onnistunut.

Mikä merkki?

Unital, ihan käsikauppalääke.

Vierailija
53/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini auttaa jos nukahtamisessa on vaikeuksia. Heräilyyn se ei oikein auta, ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Pitkävaikutteinen on mulla auttanut yöheräilyyn.

Otan puolikkaan vähän ennen nukkumaan käymistä. Saatan käydä joskus puoli kahden maissa vessassa, mutta nukahdan uudelleen, mikä ei ennen onnistunut.

Jos puolikas auttaa, niin ei sulla oikeasti edes ole mitään univaikeuksia. 

Melatoniini ei lainkaan auta yöheräilyyn, vaan se on pimeähormoni, joka auttaa ylläpitämään vuorokausirytmiä. Melatoniinia käytetään helpottamaan unensaantia.

Pitkävaikutteinen on nimenomaan sitä varten, että uni kestäisi.

Olet juuri sellainen bessewisser, että muut ei saisi itse päättää tai kokeilla mitään.

🙄

Vierailija
54/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vastauksista huomaa ettei kyllä ole mikään ihme että teillä on uniongelmia.

Yoga + pranayama + meditaatio oli sitten se mikä mua auttoi.

Jos taas ette väkisin halua uskoa että toi auttaa vaan luotatte siihen että joku päivä löytyy ihmepilleri niin saatte koko ikänne etsiä.

Vierailija
55/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alitajuntanne kostaa teille miesvihanne. Sen takia ette saa nukuttua. Kun täällä päivittäin levitätte tuota vihan sanomaanne niin saatte mitä tilaatte.

Vierailija
56/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävaikutteinen melatoniini auttaa nimenomaan yöheräilyyn. SItä saa reseptillä 2 mg vahvuutta, 1.9 mg vahvuutta pitkävaikutteista myydään marketeissa.

Vierailija
58/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkävaikutteinen melatoniini auttaa nimenomaan yöheräilyyn. SItä saa reseptillä 2 mg vahvuutta, 1.9 mg vahvuutta pitkävaikutteista myydään marketeissa.

Totta, käytän tuota markettiversiota puolikkaana ja auttaa, mutta turha kertoa, kun bessewisserit tietävät paremmin kuin ne, jotka käyttää.

Vierailija
59/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vastauksista huomaa ettei kyllä ole mikään ihme että teillä on uniongelmia.

Yoga + pranayama + meditaatio oli sitten se mikä mua auttoi.

Jos taas ette väkisin halua uskoa että toi auttaa vaan luotatte siihen että joku päivä löytyy ihmepilleri niin saatte koko ikänne etsiä.

Onko sulla muksuja? On nimittäin tosi helppo rauhoittua ja meditoida, kun miljoona asiaa tekemättä, kun on päivä mennyt niinkuin esim. eilen, toinen lapsi oksentaa kuumeessa ja toinen vinkuu koko päivän ulos ja kun ei voida lähteä, raivoaa ja kiukuttelee. Sit kun saa ne molemmat vihdoin unten maille, tekee ne kotihommat jotka jaksaa, eli välttämättömät. En ole vielä(kään) niin henkistynyt, että siinä sitten virittelisin suitsukkeet tulille ja alkaisin humisemaan jotain mantroja. Sitä haluaa vain nukkua. Mut hyvä että sulla toimii.

Vierailija
60/69 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla melatoniini tuntuu vain lisäävän yöheräilyjä.

Samoin minulla, melatoniini aiheuttaa painajaisunia ja herään niihin enkä pysty enää nukahtamaan kun se kamala uni pyörii mielessä. Itse käytän unilääkkeenä väsyttävää antihistamiinia, se ei tietenkään ole unilääke mutta nukuttaa hyvin.

Miksi kuvittelet, että normaali pimeähormoni aiheuttaa painajaisunia? 

En kuvittele, vaan tiedän omasta kokemuksestani, että jos otan illalla melatoniinia, herään aamuyöllä painajaisuniin. Miksi sinä kuvittelet tietäväsi minun elimistöni toiminnan paremmin kuin minä itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi