Auttaako melatoniini yöheräilyyn?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke siis auttaa nimenomaan stressissä NUKAHTAMAAN?
Itse olen käyttänyt apteekista saatavaa Sedixiä. Auttaa, kun työasiat pyörivät illalla päässä.
Minulla melatoniini pahentaa yöheräilyä ja vaikeuttaa uudelleen nukahtamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt apteekista saatavaa Sedixiä. Auttaa, kun työasiat pyörivät illalla päässä.
Kerro lisää, kiinnostaa! Estääkö tää siis sen ”ylivireyshyökkäyksen” jonka elimistö tekee kun meinaa nukahtaa? Olen siis se aiemmin vastannut jolla keho ja hermosto kaikin tavoin ESTÄÄ nukahtamisen, ei vahingossakaan anna nukahtaa. Imovanestakin tehot loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Stressiä täytyy vähentää, liikuntaa lisätä, ruokailu pitää säännöllisenä, ruutuaikaa ei illalla, eikä kofeiinia tai alkoholia. Lisäksi huolipäiväkirja päivällä, ettei yöllä tarvitse miettiä huolia. Ja säännölliset nukkumisajat.
Hehehhee. Jossain elämäntilanteissa kehotus stressin vähentämiseen tai säännöllisiin nukkuma-aikoihin on lähinnä vitsi. Kaikki asiat eivät ole omia valintoja. Oma nukkumiseni esimerkiksi hajosi, kun perheeseen syntyi erityislapsi, jota ei mikään mahti maailmassa saa nukkumaan säännöllisesti ja jonka myötä kaikki muukin ns. normaali perhe-elämä on haavetta vain. Lapsi on rakas, mutta muutti kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastauksista huomaa ettei kyllä ole mikään ihme että teillä on uniongelmia.
Yoga + pranayama + meditaatio oli sitten se mikä mua auttoi.
Jos taas ette väkisin halua uskoa että toi auttaa vaan luotatte siihen että joku päivä löytyy ihmepilleri niin saatte koko ikänne etsiä.
Erityislapsen äiti täällä hei. Nauran räkäisesti kuvitelmalle, että jostain löytyisi aikaa joogata tai meditoida.
Nuku paremmin, vähennä stressiä jne. Kaikenlaisia tee se näin -juttuja on mediakin pullollaan. Minä en pääsääntöisesti ole hereillä murehtimisen takia, ainakaan tietoisesti. Hermosto vaan käy ylikierroksilla. "Unihygienia" on kunnossa. Liikunta harrastaisin enemmän, jos olisi mahdollisuus harrastaa sitä muulloin kuin illalla (jolloin en voi liikuntaa harrastaa tai kroppa on entistä enemmän ylikierroksilla alkuyöstä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää, kiinnostaa! Estääkö tää siis sen ”ylivireyshyökkäyksen” jonka elimistö tekee kun meinaa nukahtaa? Olen siis se aiemmin vastannut jolla keho ja hermosto kaikin tavoin ESTÄÄ nukahtamisen, ei vahingossakaan anna nukahtaa. Imovanestakin tehot loppumassa.
No, minä tuosta osaa hirveästi kertoa. Vuosi sitten kävin apteekissa kyselemässä "hermostuneeseen oloon" jotain apua. Työterveyslääkäri kun tarjosi reseptilääkettä, ja sitä en sitten halunnut omista syistä aloittaa (alkoholin kanssa hiukan haasteita aikoinaan). Apteekissa tarjosivat tätä tuotetta nimenomaan rauhoittamaan oloa illalla ennen nukkumaan menoa. Olin skeptinen, kuten asiaan kuuluu. No, en ole enää. Otan tarvittaessa kaksi tabua noin tunnin ennen nukkumaan menoa. Itselläni tuntuu toimivan. Vaikea selittää, mutta ihan kuin pää tyhjenee. Ja sitten nukahtaa. Aamulla on ihan normaali olo. Eli itse siis käytän tarvittaessa. Tiedän kyllä tasan tarkkaan, koska se tilanne on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastauksista huomaa ettei kyllä ole mikään ihme että teillä on uniongelmia.
Yoga + pranayama + meditaatio oli sitten se mikä mua auttoi.
Jos taas ette väkisin halua uskoa että toi auttaa vaan luotatte siihen että joku päivä löytyy ihmepilleri niin saatte koko ikänne etsiä.
Erityislapsen äiti täällä hei. Nauran räkäisesti kuvitelmalle, että jostain löytyisi aikaa joogata tai meditoida.
No jos ei saa yöllä nukutuksi, niin kai silloin tuolle on aikaa (jotta saa sitten unta loppuyöksi)?
Ei auta yöheräilyyn, ainoastaan nukahtamiseen.
Apteekista saa sellaista kuin Nova Night. Se sisältää sekä melatoniinia että paria rohtoa, ja auttoi myös yöheräilyyn.