Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteenne hpv rokotteesta

Vierailija
01.02.2021 |

Nyt on ajankohtainen päätös ottaako hpv rokote pojalle vaiko ei. Kuulemma kaikki ottaa ilman epäilyjä. Onko näin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ottanut nuorena joku kahdeksan vuotta sitten ilman mitään sen kummempia pähkäilyjä.

Mitään sivuoireita en ainakaan tähän mennessä ole huomannut. 

Käsittääkseni hpv rokotteet on ollut jo pitkään markkinoilla ja näin ollen siitä on saatu paljon tutkimustuloksia. Suosittelisin poikaa ottamaan rokotteen rohkeasti. 

Vierailija
2/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään tietoa siitä, kuinka suuri osuus lapsista yleensä rokotetaan.

Osa henkilöistä on 12-vuotiaita ja saisivat periaatteessa itse päättää, mutta kaikille ei varmaan kerrota heidän oikeuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteita on tietääkseni alle 15-vuotiaille 2 kpl, yli 15-vuotiaille 3 kpl - jälkimmäinen perustuu olettamukseen?

Vierailija
4/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole mielipidettä.... en tiedä, mitä se tilastollisesti merkitsee. Luulen, että HPV-rokotteen päätarkoitus on säästää leikkauskustannuksissa.

Vierailija
5/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme että emme tässä vaiheessa ota 5.lk pojalle rokotetta. Saa itse päättää isompana ja nytkin sai mielipiteensä sanoa.

Vierailija
6/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verrataan, kuinka moni säästyy tai tuhoutuu rokotteen seurauksena, voi olla että se on plus-miinus-nolla. Mutta seulonnassa havaitut muutokset, jotka saadaan leikkauksella ja ehkä muullakin hoidolla pois, niitä on varmaan sen verran, että rokote on valtiolle kannattava.

Niin ja itse yksilöä ajatellen, myös mies voi saada hpv:stä syövän tai oikeammin kroonisesta infektiosta, jonka hpv voi aiheuttaa.

Vierailija
7/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka yleistä se nyt oikeasti on miehillä... ei tietoa!

Vierailija
8/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
9/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote tarjotaan ilmaiseksi vain lapsille, koska tarkoitus on ennaltaehkäistä.

Vierailija
10/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätimme että emme tässä vaiheessa ota 5.lk pojalle rokotetta. Saa itse päättää isompana ja nytkin sai mielipiteensä sanoa.

Jos hän joskus sen rokotteen ottaa, kertokaa että se mikä koulussa annetaan on (toistaiseksi) turvallisempi tai turvallinen. Sen toisen merkin kanssa on ollut jonkin verran ongelmia.

Vierailija
11/11 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanalla "toistaiseksi" tarkoitin, että tulevaisuudessa voi olla muitakin vaihtoehtoja, mutta nyt tämä kouluterveydenhuollossa tarjottava on kai paras

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi