Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako melatoniini yöheräilyyn?

Vierailija
01.02.2021 |

Anna-lehden mukaan ei. Et-lehden mukaan kyllä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla melatoniini tuntuu vain lisäävän yöheräilyjä.

Vierailija
22/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta minua ainakaan. Lääkäri kirjoitti ketipinoria, joka kyllä auttaa nukkumaan, mutta olen aamulla herätessäni todella pahalla päällä. Sehän onkin alunperin psykoosilääke, jota nykyään kirjoitetaan alle murrosikäisillekin nukahtamiseen. Mikä on mielestäni kohtalaisen outoa. En uskalla niitä enää syödä. Nukahtamislääkkeitä ei suostunut kirjoittamaan edes kymmentä kappaletta, etten tule riippuvaiseksi. Hohhoijaa. Nyt kahden vrk aikana saanut nukuttua pätkissä ehkä neljä tuntia ja olen kolmevuotiaan yh. Voimat aika finaalissa.

Onkohan aloitus oire? Syö ainakin 2 viikkoa joka ilta sitä ketipinoria ja katso alkaako aamut olla parempia, noi lääkkeet vaatii aikaa vaikuttaakseen oikein. Tuo on ihan turvallinen uneen, koska silloin annos on pieni , näitä käyttää moni adhd lapsikin uniongelmien hoitoon.

En todellakaan suosittele Ketipinorin tapaisia lääkkeitä pelkän nukkumisongelman "hoitoon"! Siinähän olet koukussa ja tuhoat sisäelimesi.

Itse otan vaikka väsyttävää antihistamiinia ja satunnaisesti jotain muuta, esim. lihasrelaksanttia tai ihan särkylääkettä. Nämä auttavat nukkumaan paremmin ja ovat turvallisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla melatoniini tuntuu vain lisäävän yöheräilyjä.

Samoin minulla, melatoniini aiheuttaa painajaisunia ja herään niihin enkä pysty enää nukahtamaan kun se kamala uni pyörii mielessä. Itse käytän unilääkkeenä väsyttävää antihistamiinia, se ei tietenkään ole unilääke mutta nukuttaa hyvin.

Vierailija
24/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli levottomampia unia vaan kaupan valmisteilla, en nukahtanut tai nukkunut muuten sen paremmin

Vierailija
25/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta minua ainakaan. Lääkäri kirjoitti ketipinoria, joka kyllä auttaa nukkumaan, mutta olen aamulla herätessäni todella pahalla päällä. Sehän onkin alunperin psykoosilääke, jota nykyään kirjoitetaan alle murrosikäisillekin nukahtamiseen. Mikä on mielestäni kohtalaisen outoa. En uskalla niitä enää syödä. Nukahtamislääkkeitä ei suostunut kirjoittamaan edes kymmentä kappaletta, etten tule riippuvaiseksi. Hohhoijaa. Nyt kahden vrk aikana saanut nukuttua pätkissä ehkä neljä tuntia ja olen kolmevuotiaan yh. Voimat aika finaalissa.

Tässä oli kyse melatoniinista, ei Ketipinorista. 

Mutta miksi väen väkisin haluat lääkkeitä, jotka tekevät tokkuraiseksi seuraavaksi aamuksi/aamupäiväksi?

Miten silloin pystyisit yh:na hoitamaan lastasi?

Ja tiedän ihan kokemuksesta kun olen kaikki mahdolliset kokeillut. 

Vierailija
26/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini auttaa jos nukahtamisessa on vaikeuksia. Heräilyyn se ei oikein auta, ainakaan mun kokemuksen mukaan.

Pitkävaikutteinen on mulla auttanut yöheräilyyn.

Otan puolikkaan vähän ennen nukkumaan käymistä. Saatan käydä joskus puoli kahden maissa vessassa, mutta nukahdan uudelleen, mikä ei ennen onnistunut.

Jos puolikas auttaa, niin ei sulla oikeasti edes ole mitään univaikeuksia. 

Melatoniini ei lainkaan auta yöheräilyyn, vaan se on pimeähormoni, joka auttaa ylläpitämään vuorokausirytmiä. Melatoniinia käytetään helpottamaan unensaantia.

Vierailija
27/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta melatoniini edes nukahtamiseen.

Mulla erittäin paha unettomuus. En nuku ilman lääkkeitä. Siis oikeasti en nuku, valvon koko yön enkä saa unta. Tulen uniseksi, olen väsynyt, mutta aina kun yritän nukahtaa, niin nukahtamistunteen tullessa elimistö täräyttää ylivireystilan, sydän hakkaa, silmät rävähtää auki. Tätä toistuu kymmeniä kertoja yössä. Meinaan nukahtaa, taas elimistö taistelee vastaan ja kiihtyy. Taas rauhotun, yritän nukahtaa, taas meno kiihtyy.

Mikään ei auta muu kuin imovene / zopinox eli niin sanottu ”lyhdyn sammutuslääke”. Elimistö taistelee ja kamppailee ettei uni tule. En tajua miksi se käyttäytyy noin. Joo stressaavaa on ja kuormittava elämäntilanne, mutta maailman typerintä on elimistön taistella sen suhteen ettei vaan nukahda. Sen pitäisi toimia just toisin, että nukahtaa.

Vinkatkaa jos on joku lääke mikä auttaa. Siis juuri siihen että sitä nukahtamista ei tapahdu. Imovane on hirvetä myrkkyä aivoille.

Sama tilanne täällä, ollut viimeiset 15 vuotta. 

Eipä muu auta kuin käyttää lääkkeitä, jotta pystyy käymään töissä yms. elämään suht normaalisti. 

Vierailija
28/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on lumelääke.

Vierailija
29/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa meditoimasta ennen nukkumaan menoa. 30min on hyvä.

Joo hei!

Ja lämmintä maitoa sitten kans. 

Jotkut tykkää syödä puolikkaan semikypsän avokadon. 

Villasukat jalkaan ja älkää koko päivänä tuijottako ruutua.

Näillä avuin ongelma ratkeaa ihan itsestään.

Vierailija
30/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla auttanut, mutta KSM66 on auttanut.

Vierailija
31/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hei!

Ainut vaan että mitähän sillä vihreellä mössöllä siinä avokadon ympärillä tekis sit. Jotenkin ei viiti ostaa niitä kun tulee niin paljon biojätettä.

Vierailija
32/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo hei!

Hyviä neuvoja! Kiitos 🤗

Vierailija
33/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini vaikuttaa lähinnä sisäiseen kelloon eli säätää pimeyden ja valon rytmiä, joka järkkyy keski-iästä lähtien. Se lisää unennäköä, joten myös painajaisia tulee enemmän. Ja se pitäisi ottaa hyvissä ajoin illalla. Jos on hiukankaan ylikierroksia tai stressiä tai kipua, niin ei kannata ottaa sellaiseen unettomuuteen. Mirtsapiini on parempi sellaiseen. Jos ei sekään auta, niin bentso sitten.

Vierailija
34/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuteen auttaa diflucan kera hiistamiini ja sekä estolääkkeenäkin tunnettu sirdalud 4,5mg

Vierailija
35/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile puolittaa lääkärisi määräämä annos ketipinoria. Itselläni toimii 12,5 mg ilman sivuvaikutuksia. Ja uni on hyvää.

Saman olen todennut itse ja välillä jopa 7mg. Lisäksi olen aloittanut KSM66.

Vierailija
36/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini vaikuttaa lähinnä sisäiseen kelloon eli säätää pimeyden ja valon rytmiä, joka järkkyy keski-iästä lähtien. Se lisää unennäköä, joten myös painajaisia tulee enemmän. Ja se pitäisi ottaa hyvissä ajoin illalla. Jos on hiukankaan ylikierroksia tai stressiä tai kipua, niin ei kannata ottaa sellaiseen unettomuuteen. Mirtsapiini on parempi sellaiseen. Jos ei sekään auta, niin bentso sitten.

Joo ainut vaan että tässä pellevaltiossa ei yksikään lääkäri suostu kirjoittaa bentsoja kun niin kovin kouluttavat! Ja Pyh mitään koukuttavat satunnaiskäytössä lääkärit nyt vaan on i Di ootteja.

Vierailija
37/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuuteen auttaa diflucan kera hiistamiini ja sekä estolääkkeenäkin tunnettu sirdalud 4,5mg

Kellä auttaa kellä ei.

Vierailija
38/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: ei. Melatoniini tutkitusti lisää yöheräilyä.

Triptylille pisteet myös täältä. Kuutisen vuotta samalla annoksella ja uni tulee ja pysyy lähes poikkeuksetta. Alun jälkeen ei sivuvaikutuksia.

Vierailija
39/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan aloitus oire? Syö ainakin 2 viikkoa joka ilta sitä ketipinoria ja katso alkaako aamut olla parempia, noi lääkkeet vaatii aikaa vaikuttaakseen oikein. Tuo on ihan turvallinen uneen, koska silloin annos on pieni , näitä käyttää moni adhd lapsikin uniongelmien hoitoon.

En todellakaan suosittele Ketipinorin tapaisia lääkkeitä pelkän nukkumisongelman "hoitoon"! Siinähän olet koukussa ja tuhoat sisäelimesi.

Itse otan vaikka väsyttävää antihistamiinia ja satunnaisesti jotain muuta, esim. lihasrelaksanttia tai ihan särkylääkettä. Nämä auttavat nukkumaan paremmin ja ovat turvallisempia.

Toivon mukaan olet lääkäri. Muuten voit painua ttuun "tietojesi" kanssa.

Vierailija
40/69 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus mikä ääliö. Lihasrelaksantti tai särkylääkkeen jatkuva käyttö turvallisempaa?

Sen lisäksi, että niistä ei ole oikeaan unettomuuteen mitään apua.

Sinä et ilmeisimmin sellaisesta kärsi, joten käytät em. lääkkeitä ensinnäkin väärin ja toisekseen turhaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi