Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirtyisittekö äitipuolena omasta sängystänne joka toinen vl nukkumaan toisaalle että isä saa nukkua yön poikansa kanssa.

Vierailija
08.01.2021 |

Koitan ajatella lapsen parasta mutta nukun tosi huonosti ja ärsyynnyn koska joudun siirtymään.
Täällä kiukuttelen vaikka ärsyttääkin. En kotona.
Mite te ajattelette, olenko lapsellinen?

Kommentit (341)

Vierailija
141/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan siitä onko poika 4 vai 14 vuotias :D Oiekin teet jos on pieni lapsi. Lapsi kyllä kasvaa ja siirtyy omaan sänkyyn :)

Meillä 17 v sairastui vakavasti ja nukkui meidän välissämme monta yötä. Nyt hoito on löytynyt ja pitää taudin kurissa ja lapsi elää itsenäisesti. Mutta ikinä en enää kommentoi toisten nukkumisjärjestelyjä. Asioille voi olla syynsä.

Miten ihmeessä tuon ikäinen on voinut haluta nukkua vanhempiensa välissä? 

Ymmärtäisin, että samassa huoneessa, mutta.. 

Siihen vaikutti suuri ahdistus ja kuolemanpelko. Ei saanut yksin nukuttua. Minusta oli hyvä että turvasi meihin. Ja jos hänelle olisi käynyt huonosti, en todellakaan olisi jäänyt miettimään, että olipa epäitsenäinen nuori. Ja kun vointi hoitojen ansiosta parani, hän oli kyllä hyvinkin kykenevä muuttamaan omilleen asumaan ja viettämään itsenäisesti aikaa jopa eri mantereella.

Vierailija
142/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo sänky on miehen ja uuden vaimonsa. Ja tämä no hyvä lapsen hahmottaa ihan konkreettisesti.

Isänä hän voisi siirtyä nukkumaan lapsen huoneeseen, jos lapsi kaipaa läheisyyttä. Vaikka tekee sinne jonkin ihanan majasysteemipesän ja nukkuu siellä "retkellä" lapsen kanssa.

Vielä kerratakseni: meillä on lastenhuoneessa iso sänky jossa oma lapseni nukkuu aina meillä ollessaan ja molemmat lapsemme yhdessä toisen yön.

Jos mieheni menee tänne pojan viereen niin oma lapseni joutuu taasen vaihtamaan sänkyä joten olen itse sitten siirtynyt. Lapset nukkuvat heräämättä MOLEMMISSA sängyissä aina koko yön. Kukaan ei valvota. Minä vaan kierrän sänkyjä tässä talossa ja olen aivan kypsä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo sänky on miehen ja uuden vaimonsa. Ja tämä no hyvä lapsen hahmottaa ihan konkreettisesti.

Isänä hän voisi siirtyä nukkumaan lapsen huoneeseen, jos lapsi kaipaa läheisyyttä. Vaikka tekee sinne jonkin ihanan majasysteemipesän ja nukkuu siellä "retkellä" lapsen kanssa.

Vielä kerratakseni: meillä on lastenhuoneessa iso sänky jossa oma lapseni nukkuu aina meillä ollessaan ja molemmat lapsemme yhdessä toisen yön.

Jos mieheni menee tänne pojan viereen niin oma lapseni joutuu taasen vaihtamaan sänkyä joten olen itse sitten siirtynyt. Lapset nukkuvat heräämättä MOLEMMISSA sängyissä aina koko yön. Kukaan ei valvota. Minä vaan kierrän sänkyjä tässä talossa ja olen aivan kypsä. Ap

Minkä ikäisiä lapset ovat jos heillä ei ole omia sänkyjä? Ja kyllä tuo minusta kääntää asian aika selvästi niin, että lapsella on oikeus nukkua isän vieressä, jos hänelle ei ole hankittu omaa sänkyä isänsä kotona.

Vierailija
144/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapset ovat jos heillä ei ole omia sänkyjä? Ja kyllä tuo minusta kääntää asian aika selvästi niin, että lapsella on oikeus nukkua isän vieressä, jos hänelle ei ole hankittu omaa sänkyä isänsä kotona.

Lapset ovat ekaluokkalaisia ja heillä on oma iso parisänky jossa oma lapseni nukkuu yksin ja kun ovat molemmat yhdessä täällä nukkuvat siinä molemmat. Näin on toimittu yli 2 vuotta. Lapset tykkäävät nukkua vierekkäin, siirrän sängyt aikanaan omiin huoneisiin. Omani nukkuu yksinkin siis tässä sängyssä nou problem. Ap

Vierailija
145/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on liian vähän sänkyjä. Miksei miehen lapsella ole omaa sänkyä? Kuulostaa epäreilulta.

Vierailija
146/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyisin, mutta pystyn nukkumaan melkein missä tahansa.

Mitä jos hankkisitte ison vieraspatjan ja isä ja lapsi nukkuisi vaikka siinä?

Vierailija
147/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat ekaluokkalaisia ja heillä on oma iso parisänky jossa oma lapseni nukkuu yksin ja kun ovat molemmat yhdessä täällä nukkuvat siinä molemmat. Näin on toimittu yli 2 vuotta. Lapset tykkäävät nukkua vierekkäin, siirrän sängyt aikanaan omiin huoneisiin. Omani nukkuu yksinkin siis tässä sängyssä nou problem. Ap

Mä en ymmärrä ap mitään sun selittelystä.

Vierailija
148/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on talossa kolme parisänkyä ja kaksi vuodesohvaa ja 2 taittopatjaa. Enempää en hanki.😄

Vaikka siirtäisin lasten sängyt eri puolille huonetta poika haluaa silti isänsä viereen. Kysytty on. Lapset on parhaita kavereita keskenään. Niin ei mahduta mitenkään nukkumaan että lapsi tai lapset on vieressä. Ap

Vierailija
149/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ekaluokkalainen.

Vieras haju sängyssä myös ärsyttää.

Mutta kohtelen lasta hyvin, olkaa huoleti.

Mietin olenko epänormaali kiukkuineni.

Ap

Et ole epänormaali vaan lapsi pitää opettaa omassa sängyssä nukkumaan. Jotain vauva ikäisiä olen nähnyt nukutettavan vieressä. Koululaisella pitää olla oma sänky ja oma huone. 

Vierailija
150/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sietäisi tuollaista. Se on sinun sänkysi ja sinä olet perheen toinen aikuinen. Kuten joku sanoikin, niin sinä jäät omaan sänkyyn ja isä siirtyy lapsen kanssa muualle nukkumaan. Voivat esim tehdä siskonpedin lattialle jos lapsella on tärkeää nukkua isänsä vieressä. Jos tilanne olisi toisinpäin niin en minäkään tietenkään ajaisi miestäni omasta sängystä pois että saisin nukkua oman lapseni kanssa, vaan tekisin meille niiksi öiksi jonkun oman nukkumapaikan.

Vierailija
151/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on nyt yhteinen huone saavat omat huoneet muutaman kuukauden kuluttua kun vanhin lapsi muuttaa pois. Tuskin tilanne muuttuu vaikka on omat huoneet. Olen tehnyt kyllä kaikkeni että tämä olis lapsen koti muutenkin. Hän itse ilmoittaa asuvansa äitinsä luona. Ap

Vierailija
152/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
153/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin kotoa pois 18-vuotiaana, ulkomaille. Jo 15-vuotiaana hoidin itse asiani vanhempieni kannustamana ja opastamana, kävin yksin lääkärissä, hammaslääkärissä, etsin kesätyöt 12-vuotiaasta eteenpäin jne., ihan itse.

Kannustakaa vanhemmat lapsianne omatoimisuuteen, älkääkä kasvattako niitä peräkammarinpoikia ja -tyttöjä.

Mä olen käynyt yksin hammaslääkärissä ala-asteikäisenä. :D Ja siitä on aika paljon aikaa, kun Suomessa on 12-vuotiaat tehnyt kesätöitä...

En sanonut että tein 12-vuotiaana 8 tunnin päiviä 5 viikossa vaan tein muutaman tunnin lapsenvahtihommia, koiran ulkoiluttamassa yms. helppoa useamman vuoden josta sain taskurahaa. Siis kesällä ja muutamia viikkoja, lomaa pidin suuremman osan kesästä. Tarkoitin vain sitä että olin lapsena reipas ja oma-aloitteisesti hoidin asioita itse koska siihen oli kannustettu. Vanhempani eivät hommanneet yhtäkään työpaikkaa minulle vaan hoidin siis kaiken ihan itse. Enkä ole ollut päivääkään työtön koska kaikenlainen työ kelpaa. Nykyään ei onneksi tarvitse tyytyä kaikkeen. No tämä meni nyt vähän ohi aiheen mutta selvityksenä ihmettelyysi...

Vierailija
154/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on nyt yhteinen huone saavat omat huoneet muutaman kuukauden kuluttua kun vanhin lapsi muuttaa pois. Tuskin tilanne muuttuu vaikka on omat huoneet. Olen tehnyt kyllä kaikkeni että tämä olis lapsen koti muutenkin. Hän itse ilmoittaa asuvansa äitinsä luona. Ap

Se on sun mies joka ei suostu lähtemään omasta sängystä pois. Vika ei ole lapsessa.

Eli keskustelu miehen kanssa. Hän saa vaihtaa nukkumapaikkaa.

Vierailija
155/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirtyisi omasta sängystä mihinkään. En ole koira, jonka paikka on lapsen alapuolella.

Vierailija
156/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ne sängyt ovat erotettavissa kuten ymmärsin, vedätte ne nyt aluksi hieman erilleen. Eli samassa huoneessa mutta irti. Näin isä voi mennä poikansa viereen yöllä, jos tarvitsee ja sinun ei tarvitse hyppiä. Ja lapset ovat edelleen lähekkäin, jos siitä pitävät.

Vierailija
157/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe tarvetta sille, että 7-vuotias nukkuisi vielä vanhemman kanssa samassa sängyssä. Onko kyseessä erityislapsi? Miksi lapsen pitäisi nukkua isän vieressä? Pelottaako vai onko lapsen keino saada isän huomio itselleen, pois uudelta aikuiselta? Onko isällä muuten yhtään aikaa vain lapsensa kanssa ilman sinua? 

Miksi sun pitäiskään nähdä mitään tarvetta, jos erolapsi näkee? Olen vierestä seurannut miten järkyttävää lapselle voi olla se että koti hajoaa ja koko ajan on ikävä toista vanhempaa. Ekaluokkalainen on vielä tosi pieni tunne-elämältään, ja lapsissa keskenään valtavia herkkyyseroja.

Jos isän vieressä nukkuminen tuo lapselle pienintäkään lohtua niin ap voisi niellä tilanteen aikuisen lailla ja varoa antamasta pienintäkään viitettä siitä, mitä tilanne häneltä "vaatii".

Vierailija
158/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää. 7-vuotiaan kuuluu todellakin nukkua jo omassa sängyssään. Jos on jotain erityistarpeita, voi sänky aluksi olla iskän puolella makkarissa, mutta ajan myötä pitäisi olla ihan tosessa huoneessakin.

Nyt valoja päälle taas helikopterimammat.

Vierailija
159/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty nukkumaan patjoilla eikä sohvilla koska on niin pitkä ja raskasrakenteinen. (Ei lihava) Ainoa paikka yhteisnukkumiseen on sänky jossa lapseni nukkuu ja molemmat lapset yhdessä.

Miehen lapsi ei ole asunut isänsä kanssa kuin vauvana. Sääli, kumpa vois asua meillä, olen oikeasti sitä mieltä vaikka mitä sanoisitte. Lapsella on oikeus isäänsä mutta mulla pitäis olla oikeus sänkyyni. Ap

Vierailija
160/341 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty nukkumaan patjoilla eikä sohvilla koska on niin pitkä ja raskasrakenteinen. (Ei lihava) Ainoa paikka yhteisnukkumiseen on sänky jossa lapseni nukkuu ja molemmat lapset yhdessä.

Miehen lapsi ei ole asunut isänsä kanssa kuin vauvana. Sääli, kumpa vois asua meillä, olen oikeasti sitä mieltä vaikka mitä sanoisitte. Lapsella on oikeus isäänsä mutta mulla pitäis olla oikeus sänkyyni. Ap

Oi hyvää päivää teidän ongelmia. Ehkä on paras että kattelette omat asunnot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme