Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...
Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ollut pahin vaikutus jos et saa juoda alkohoolia?
Mulla pahinta on ehkä se siihen liittyvä sosiaalisuus. Nyt onneksi korona-aikana ei ole juuri juhlia tai vastaavia, joten on helpompaa olla tipattomalla. Toisaalta olen huomannut, että sitä on ehkä vähän alkanut korvaamaan kotona ottamalla muutaman. Lähes kaikki lähi- ja ystäväpiirissäni käyttävät enemmän tai vähemmän ja on hankalaa kieltäytyä etenkin kun tykkään monista juomista. Saunan jälkeen kylmä olut maistuu kans vaan niin hyvältä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olen tipattomalla. En muutenkaan juo alkoa kuin 1-2 annosta kuukaudessa, mutta joulua kohti tuli otettua useamman kerran viikossa ja olo oli tasaisen inhottava koko ajan. Nyt taas selkeästi parempi olo muutaman alkottoman päivän jälkeen ja napostelunhimokin alkaa tasaantua, itsellä yksikin annos alkoholia tuo hirveän himon syödä jotain suolaista herkkua.
Nopeasti myös alkoholin juomistapa jää päälle, juuri eilen olin ihan levottomana illalla, kun ei voinutkaan ottaa lasia kuoharia tai viiniä. Meillä on suvussa alkoholismia, tiedä sitten onko sen suhteen jotenkin herkät geenit itselläkin.
Joo sama, että mulla alkoholin juominen nostattaa tuota suolan ja rasvan himoa. Eilen oli ohan selkeä ero, kun join alkoholitonta olutta eikä tullut sitä samaa himoa. Minulla myös tuota alkoholismigeeniä, joten senkin takia yritän olla tarkempi alkoholin kanssa. -ap
En ole tipattomalla. Minulla on syntymäpäivä tammikuussa ja sitä on kiva juhlistaa parilla lasillisella kuohuvaa. Tänä vuonna juhlin jopa pyöreitä.
Juon suhteellisen harvoin alkoholia, ehkä kerran kuussa tulee otettua pari lasillista. Välillä saattaa mennä pitkästi yli kuukausi etten ota yhtään ja joskus esim. kesällä tulee mökillä otettua useampanakin iltana se saunaolut.
Tää on huomattavasti helpompi päivä kuin aikaisemmat 😃
Nyt on paljon helpompaa, kun viikonloppu on selätetty ja työt taas alkoivat. Lasissa on vettä ja mukissa yrttiteetä.
Tänään kävi mielessä, että voisi ottaa kun huomenna on vapaata, mutta fun light+kivennäisvedellä pärjäsin ihan hyvin :)
Alkaa jo himo helpottaa. Meinasi jäädä joulun tissuttelu päälle.
Itsekin aloitin tänään tipattoman, melkein sorruin hakemaan olutta kaupasta, mutta tästä se lähtee.
Juominen on lisääntynyt paljon vuosien saatossa ja on oikeastaan iltaisin tissuttelua. Koen sen lähinnä tavaksi ottaa jotain iltasella. Samoin painoa on kertynyt 20kiloa joten haluaisi nollata tuon tissuttelun ja normalisoida juomisen vain tiettyihin hetkiin sekä saada painoa alas.
Tipaton on tavallaan helpompi kuin vähentäminen. Ei tarvitse miettiä mikä on vähän tai paljon.
Mun molemmat täysi-ikäiset tyttäreni on absolutisteja, hölmön tuntusta, jos äiti juo, vaikka vähän kin. Tipattomalle siis.
Vierailija kirjoitti:
Tipaton on tavallaan helpompi kuin vähentäminen. Ei tarvitse miettiä mikä on vähän tai paljon.
Samaa mieltä. Liian usein yhden viinilasin jälkeen se toinenkin alkaa tuntumaan ihan hyvältä idealta...
On mennyt ihan ok ja jotenkin helpottava olokin, kun ei tarvitse miettiä hakisko viiniä. Kuitenkin hakisin jos alkaisin empimään. Nyt vaan päätin, etten hae ja sillä selvä. Viikonlopullekin on tekemistä jo ja odotankin jo vkonloppuaamua jolloin ei tarvitse herätä pienessä pöhnäväsyssä. Vähän se jännittää, milloin mies alkaa kiukuttelemaan kun ei saa alkoa...
Vierailija kirjoitti:
Olen 58v eukko. Maksa - arvot kohonneet. Jäin työttömäksi, menetin äitini, olen juonut liikaa koronan aikana, kun ei ole mitään tarkoitusta elämässäni. Työttömänä, yksin kotona möllötän. En ole saanut apua mistään. Nykyään pelkään omaa varjoanikin. Pelkään jokaista kaupassakäyntiä.
Awww...olet kokenut nyt liikaa surullisia, ahdistavia asioita. Lupaa että laitat sen korkin kiinni tänään ja huomenna. Näin aluksi ainakin ja huomaat että olosi alkaa ainakin fyysisesti paranemaan. Sitten otat yhteyttä lääkäriin tarvittaessa jotta saat apua esim. nukahtamiseen. Tarvitset unta. Käy kävelyllä, se auttaa ahdistukseen. Tämä aika on vain kestettävä, jonain päivänä helpottaa, samalla olet vahvistunut. Toivon sinulle rakas ystävä sinne jonnekkin jaksamista ja voimia❤️🙏🥺
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että en, mutta kun join tuossa juuri pari päivää putkeen niin ehkä sittenkin... En siis mitään älyttömiä määriä, laskin että ekana iltana 5 annosta ja tokana 3-4. Mutta joka tapauksessa tänään on krapula, väsyttää niin pirusti... Vielä ei ole ahdistus/masennus iskenyt, mutta se tuleekin yleensä vasta toisena krapulapäivänä. Eli huomista innolla odottelen.
Kiinnostaisi siis kokeilla, että josko tipattomuus vaikuttaisi mielenterveyteen. Varsinkin kun tuntuu, että alkoholi on ainut sellainen suurempi ilon lähteeni, ja toisaalta se aiheuttaa aina myös masennusta. Nykyään siis vaikka en joisi kuin muutaman annoksen. Alkaisinko nauttia jostain muustakin, jos en käyttäisi alkoholia ollenkaan? Vai olisiko sitten vain koko ajan tasapaksua ja tylsää?
Hyvin meni tämä, korkkasin tänään kaljan... Täytyy kyllä sanoa että ei oikein maistunut, mutta tuli alkkis-olo. Ehkä minulla on isompi ongelma juomisen suhteen kuin ajattelinkaan. Kai sitä olisi pitänyt edes viikko pystyä olemaan ilman!
Jouluna join Alkon glögejä. Tykkään vähän tujummasta glögistä. Tipaton tammikuu päättyy kohta jos pitää paikkansa että glögiä ja muita julmia saa mukamas alennuksella, en tiedä onko totta
www.rahakirstu.com/saasta/alkossa-salainen-alennusmyynti-kerran-kuussa/
Mä olen nyt toista viikkoa ruokavaliolla, jolla sain muutama vuos sitten 7kg pois 2kk aikana. Tipaton kestää saman verran, jotta homma ei kyykähdä. Senkin jälkeen ajattelin, että juon vain silloin kun on jotain menoa, illanistujaiset tms. Kavereille sanoin, että kun korona hellittää niin voin olla jopa kuskina kun haluavat jonnekin, pääsishän siinä tanssimaan sit itekki. Eli yritän muuttaa muutaman vuoden tissuttelun kokonaan pikkuhiljaa. Olen juonut avioeron jälkeen ja toisen seurustelusuhteen jälkeen viiniä ihan älyttömästi; ei mitään järkeä.
Mun tipaton alkoi tänään kun arki alkaa huomenna. Tissuttelu on lähtenyt ihan käsistä. Ennen koronakesää ja silloista työttömyyttä ei ollut ihan tällaista että 4-6 päivänä viikosta on "pakko" saada edes se pari sidukkaa/viinilasia. Varmaan tulee jonkilaiset vierotusoireet.
Jännittää nähdä miten tää lähtee rullaamaan, ku oon aika selkärangaton olento.
Miten muilla tipattomilla menee? Pysyikö korkki kiinni loppiaispyhät myös?
Mulla pysyi ja olin tyytyväinen, sai puuhasteltua vaikka mitä päivän aikana. Ehkä tämä onnistuukin suht helposti, vaikka vasta viikko onkin takana. Jos vaikka jatkaisi vielä pidemmälle. Tai ainakin niin, ettei joka viikonloppu ota.
Olen tipattomalla. En muutenkaan juo alkoa kuin 1-2 annosta kuukaudessa, mutta joulua kohti tuli otettua useamman kerran viikossa ja olo oli tasaisen inhottava koko ajan. Nyt taas selkeästi parempi olo muutaman alkottoman päivän jälkeen ja napostelunhimokin alkaa tasaantua, itsellä yksikin annos alkoholia tuo hirveän himon syödä jotain suolaista herkkua.
Nopeasti myös alkoholin juomistapa jää päälle, juuri eilen olin ihan levottomana illalla, kun ei voinutkaan ottaa lasia kuoharia tai viiniä. Meillä on suvussa alkoholismia, tiedä sitten onko sen suhteen jotenkin herkät geenit itselläkin.