Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...

Vierailija
01.01.2021 |

Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.

Kommentit (228)

Vierailija
141/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piti tipaton loppiaisenkin yli :)

Nyt alkaa huomaamaan, että on energiaa muuhunkin kuin möllöttämiseen, kun ei juo.

Nukkumiseen tämä ei ole vaikuttanut, nukun todella huonosti, mutta enpä ole vasta kuin sen vajaa viikon ilman ollutkin, ehkä loppukuusta se paranee.

Tiedän, että ekat pari viikkoa on helppoja, mutta sitten alkaa tekemään mieli olutta, niin se on mennyt joka kerta. Alun innostus siitä, että pystyy olemaan juomatta laimenee ja sit herää siihen, että ei se alkoholittomuus tuo mukanaan mitään ihmeellistä, samaa arkea se on ilman alkoakin, niin alkaa laimeta se innostus... Mutta kun tietää, että pystyy olemaan juomatta niin sillä pääsee jo pitkälle 😊

Vierailija
142/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mennyt muuten hyvin paitsi en saa nukuttua  kunnolla. Heräilen parin tunnin välein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän ja varmaan vähän reilummankin ajan. Ehkä pääsiäisenä viiniä ruoan kanssa tai vappuna skumppaa tms. Vastustajien mielestähän tipaton tammikuu on "vain juoppoja varten" ja eivät siksi mukamas lähde kyseiseen juttuun. Todellisuudessa juuri he ovat niitä, keiden siihen kannattaisi lähteä. Siellä on monta suurkuluttajaa haukkumassa tipatonta, koska heille se on yksinkertaisesti liian vaikea pitää (pidemmästä ajasta puhumattakaan).

Vierailija
144/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia annosmääriä te juotte viikossa? Itsellä menee n.10 annosta viikossa.

Laskeskelin tossa, että kun otan, niin suunnilleen 30 annosta/päivä ja yleensä menee 3-4 päivää putkeen. Maksa-arvot reilu 400 ja olen alle 4-kymppinen. Olin tipattomalla peräti kolme päivää, sitten mies rupesi ryyppäämään, riehumaan ja haukkumaan h.oraksi ym. niin mullahan paloi vati ja korkkasin Jallun. Ei näin 😣

Vierailija
145/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia annosmääriä te juotte viikossa? Itsellä menee n.10 annosta viikossa.

Laskeskelin tossa, että kun otan, niin suunnilleen 30 annosta/päivä ja yleensä menee 3-4 päivää putkeen. Maksa-arvot reilu 400 ja olen alle 4-kymppinen. Olin tipattomalla peräti kolme päivää, sitten mies rupesi ryyppäämään, riehumaan ja haukkumaan h.oraksi ym. niin mullahan paloi vati ja korkkasin Jallun. Ei näin 😣

No voi ei. Kannattaisiko miettiä tuota parisuhdetta uudelleen? Eikö tuossa ole kohta maksakirroosi lähellä?

Tsemppiä kovasti sinne. 

Vierailija
146/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on menny, olen käyny ulkoilemassa ja salilla ja olen monen vuoden tauon jälkeen alkanut juomaan iltaisin teetä. Ei ole kyllä viini edes käynyt mielessä vielä. Olo on hyvä aamulla kun herää, tästä tykkään. Mä en ole koskaan juout viikolla mutta viikonloppuna sitten olen saattanut juoda viinipullon lauantain aikana ja pari olutta päälle. Ja sitä ennen perjantaina myös viiniä. Huh!

Vierailija
147/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä !

Varmuuden vuoksi otin viinipullot pois jääkaapista

Vierailija
148/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä !

Minä kaadoin kylmästi kaikki viemäristä alas. Teki pahaa katsoa, mutta parempi viemäriin kuin kurkusta alas. En halunnut jättää mitään houkutuksia kotiin, kun sen verran paljon viime vuonna tuli tissuteltua myös viikolla. 

Vierailija
149/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outo otsikko. Aina tipattomalla olevathan on tipattomalla, joten "jos ei" ei oikein sovi tuohon kohtaan...

Vierailija
150/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tipattoman kans ja samalla aloitin ruokarempan. Itellä on viinin lipittely kuulunut lähes joka viikonloppuun ja nyt siirryttyäni opiskelijaksi, joskus arkeenkin kun ei ole pakollista opiskelua koululla joka päivä ja nyt koronan vuoksi paljon etää. En juo muuta kuin viinejä, mutta niistä tykkään sitten senkin edestä. Mulle siitä on tullut semmonen palkitsemis- ja rentoutumistapa. Rankka viikko takana -> viiniä, syytä juhlistaa jotain -> viiniä, hermot menee -> viiniä, hyvää ruokaa, jonka kanssa sopisi hapokasta kuiva valkoviini -> viiniä. Et joo, kyllä haluan pitää taukoa ja samalla tutkailla suhdettani alkoholiin ja keksiä muita tapoja. Tarkotus ei ole juosta heti 1. helmikuuta alkoon vaan jatkaa niin pitkään kuin hyvältä tuntuu.

Vierailija
151/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattoman aloitin ja yllättäen pöhötys (1 kpl 16cl lasi päivässä, joskus parin viikon välein pullo) on hävinnyt tosi nopeasti, paino tippunut siihen omaan ideaaliin. Tarkoitus olisi olla tipattomalla 3 kk, jonka jälkeen ottaa lasi viiniä ruoan kanssa ravintolassa ja jättää ostamatta kotiin.

Vierailija
152/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä !

Minä kaadoin kylmästi kaikki viemäristä alas. Teki pahaa katsoa, mutta parempi viemäriin kuin kurkusta alas. En halunnut jättää mitään houkutuksia kotiin, kun sen verran paljon viime vuonna tuli tissuteltua myös viikolla. 

olisit käyttänyt ruoanlaittoon

Vierailija
153/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä !

olisit käyttänyt ruoanlaittoon

Kuten sanoin en halunnut jättää mitään houkutuksia kotiin. Parempi ottaa varman päälle ja aion jatkaa tätä vielä pitkälle tammikuun jälkeenkin. 

Vierailija
154/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton alkoi, ja kyllähän tuo tissuttelu olikin jäänyt päälle. En arkena oikeastaan juo ollenkaan alkoholia, mutta miten kummassa sitä onkin viikonloppuna ottanut yhden tai useamman päivän/illan aikana! nyt ajattelin ostaa holittoman oluen saunajuomaksi perjantaille, nekin on nykyään jopa maukkaita! Samoin juusto-viini-herkuttelu saa nyt väistyä toviksi...

lapseton N33

Vierailija
155/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tipattomalla, mutta vähemmän mennyt alkoholia nyt tammikuussa kuin joulukuussa, ja hyvä niin.

156/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti olla tällä viikolla tipattomalla ma-pe. Ratkesin tiistaina

Vierailija
157/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tipattomalla ja tarkoitus olisi lopettaa alkoholinkäyttö kokonaan. Olen luisumassa tissuttelijasta alkoholin suurkuluttajaksi ja terveyteen liittyvät seikat, joita on ollut jo havaittavissa, huolestuttavat. Myös haitallisia, päihteitä koskevia ajatusmalleja tunnistan ja yritän pureutua niihin.

Vierailija
158/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te suhteessa olevat joiden kumppani ei ole mukana päätöksessä? Miten sujuu?

Mun mies ei usko muhun yhtään ja koettaa koko ajan saada juomaseuraa kun ei kehtaa yksin juoda.

Olen tosissani harkinnut väliaikaista eroa tän takia.

Vierailija
159/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nyt viides perättäinen tipaton tammikuu. Viime vuonna repäisin ja jatkoin helmikuun samaan syssyyn. Yleensä alkoholia menee joka viikko luokkaa 15-20 annosta, mutta nyt pidetään pieni paussi ja pudotetaan samalla vähän kiloja.

Vierailija
160/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te suhteessa olevat joiden kumppani ei ole mukana päätöksessä? Miten sujuu?

Mun mies ei usko muhun yhtään ja koettaa koko ajan saada juomaseuraa kun ei kehtaa yksin juoda.

Olen tosissani harkinnut väliaikaista eroa tän takia.

Meillä molemmilla on kohtuukäyttöä muutenkin, eikä miehen illan viinilasi/viikonloppu tai elokuvaa katsellessa juoma olut oli omaa juomattomuutta haitannut. No ehkä vähän harmitti kun joi erikoisoluen, jota olisi tehnyt mieli maistaa ;) mutta en kyllä pystyisi muutekaan suhteeseen, jossa juominen on niin isossa osassa rentoutumista/elämäntapaa. Tai muutkaan addiktiot.