Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...
Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ollut pahin vaikutus jos et saa juoda alkohoolia?
Vieroitusoireet.
Mulla on vinkki "tekemiseksi", avatkaa osakesäästötili, ja sinne ne rahat mitkä aiemmin meni viikottain alkoholiin (laske korkeimman kautta, plus jos siihen liittyy jotain taksikuluja baarista jne.). Osta riskiosakkeita ja osta ja myy ja seuraa markkinoita ;) Itse ostin Finnairia ja Norwegiania- noilla tuloilla voi sitten eläkkeellä tissutella :P Jos rahat menee, niin ne olisi joka tapauksessa mennyt kurkusta alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuntemattomien ihmisten tipaton ärsyttää niin monia ihmisiä?
Tai miksi tässä ketjussa tulee alapeukut jokaiselle, joka ei ole tipattomalla? Miksi se ärsyttää, että joku ei ole tipattomalla?
Kuka tulee laihdutusketjuun ilmoittamaan, että en ole laihiksella? Tai joku haluaa lopettaa tupakoinnin, niin kuka tulee kommentoimaan en tupakoi? Mitä järkeä noissa kommenteissa?
Millaisia annosmääriä te juotte viikossa? Itsellä menee n.10 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieroitusoireet.
Millaisia?
Vierailija kirjoitti:
Noin 40-50 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin pitää 100 päivää ilman alkoholia huomisesta lähtien. Tilanne on sama kuin sinulla, kaipaan nyt elämää ilman alkoholia. En ole ollut varmaan 10 vuoteen noin pitkällä ”raittiustauolla”, joten olen motivoitunut pitämään nyt tipattoman sijaan hieman pidemmänkin jakson ilman alkoholia.
Tätä mietin kans, että jos tämä tipaton sujuu hyvin, niin pidentäisin tätä näin Mulla lähtee testiin nyt monet uudemmat alkoholittomat oluet ja kuoharit. -ap
Miksi tarvitset noita tuotteita? Onko sinulla riippuvuus saada pitää tolkkiä tai lasia kädessä ja niellä jotain koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieroitusoireet.
Millaisia?
Unettomuus ja hermostuneisuus.
Kauankohan vieroitusoireet kestävät, onko jollain kokemusta?
Juon yleensä vain kerran tai pari vuodessa. Tämä kuu mennyt toistaseksi tipattomana, ja todennäköisesti menee loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ollut koskaan laskenut, mutta helposti menee 2 x 2 dl viinilasia illassa, eli sehän on jo melkein 3,5 annosta. Asuinmaassani on kovat rajoitukset päällä ja olen tosi yksinäinen, niin tulee haettua lähikaupasta viiniä. Toissapäivänä havahduin siihen että olen jo pitempään nukkunut huonosti ja kroppakin tuntuu veltolta. Mulla ei ole koskaan ollut alkoholin kanss ongelmaa, en yleensä edes ajattele koko asiaa, enkä siis halua ongelmaa kehittääkään. Nyt siis korkki kiinni ja lenkille (lähden heti kun lähetän tämän viestin!).
Vierailija kirjoitti:
En ole. Saatan olla sen sijaan tipattomalla helmikuun, toukokuun ja marraskuun. Riippuu ihan fiiliksestä.
Minä olen päättänyt olla 26 viikkoa juomatta joka vuosi. Yleensä aloitan tipattomalla tammikuulla ja jatkan koko kevään, mutta niin, että esim helmikuussa on yksi viikko, jonka aikana voin juoda ne saunasiiderit.
Viikossa tulee siis muutamana iltana juotua siideri/lonkero tai kaksi. Normaalistikaan en juo kuin pari tölkkiä illassa ja nekin vain saunailtoina, mutta kuitenkin tuntuu, että sekin on liikaa, jos aina tekee niin.
Siksi pidän nämä tauot. Keväisin menee tuonne toukokuun puoleen väliin niin, että kuukaudessa on vain yksi viikko, kun otan ja muina en. Kesällä on mukavaa kun voi ulkosaunan jälkeen istahtaa pihakeinuun, ja juoda kaikessa rauhassa kauniina kesäiltana sen lonkun tai siiderin, joten kesällä en pidä montaakaan viikkoa "raittiina".
Sitten syksyllä taas joutaa olemaan joumatta esim loka-marraskuun ja osan joulukuuta. Siinä ne 26 raitista viikkoa sitten on.
Nyt siis on ensimmäinen viikko menossa ja vielä monta edessä, mutta tällä mennää. Ei ole kovin vaikeaa.
Mä ajattelin testata holittomia drinkkejä, esimerkiksi mun suosikki gin tonic onnistuu myös holittomana. Eilen join pari holitonta olutta saunan jälkeen. Hyvin on lähtenyt käyntiin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Juon yleensä yhden 5dl+ yhden 3,3dl miedon (4.7%) illassa noin 2-3x viikossa.
Mutta saatan olla viikkokaupalla, etten juo mitään. Joskus juon vain yhden 3,3dl tölkin.
En ole ajatellut asiaa annoksia. Onko yksi pieni tölkki = 1 annos? Yhdessä annoksessahan on aina se sama määrä alkoholia, mutta paljonko siiderissä/lonkerossa (4.7%) esim litrassa on annoksia?
Menee pullo viiniä illassa tai 6 lonkeroa. Raittiita päiviä harvoin. Nyt ajattelin kokeilla tipatonta tammikuuta, pidemmälle en rohjennut suunnitella. Tavoitteena terveys, paremmat yöunet, painon pudotus ja rahan säästö. Ja se, että saisi enemmän aikaan elämässään kun ei koko iltaa ole ihan turtana. Olen huomannut saman kuin joku muukin, että kun tissuttelu on tullut tavaksi, niin kaipaa jotain korvaavaa juomaa. Sitruunavesi tai sitruunalimsan makuinen light mehutiiviste maistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lopetin myös tupakanpolton. Nyt olo on lähinnä järjettömän kiukkuinen ja kun työtkin loppui yhtäkkiä niin en tiedä koska retkahdan ihan vain kun muutakaan tekemistä ei ole. Rahan säästyminen on kumminkin hyvä motivaattori olla juomatta ja polttamatta.
Tapaninpäivänä vedin viimeksi lärvit ja sen jälkeinen päivä oli aivan hirveä, tipattomalle on tilausta.
Seuraava neuvo ei sovi kaikille, mutta tupakanpolton lopettamisen yhteydessä on ihan ok herkutella enemmän, koska pieni painonnousukin on parempi kuin tupakointi. Sitten kun niksoista on selvitty voikin keskittyä pudottamaan lopettamisen myötä kertynyt paino. Itselleni tämä ainakin sopi hyvin.
Ei se paino tipu, koska se sätkä vaan korvataan syömisellä, eikä siitä sitten pääse eroon.
Vierailija kirjoitti:
Menee pullo viiniä illassa tai 6 lonkeroa. Raittiita päiviä harvoin. Nyt ajattelin kokeilla tipatonta tammikuuta, pidemmälle en rohjennut suunnitella. Tavoitteena terveys, paremmat yöunet, painon pudotus ja rahan säästö. Ja se, että saisi enemmän aikaan elämässään kun ei koko iltaa ole ihan turtana. Olen huomannut saman kuin joku muukin, että kun tissuttelu on tullut tavaksi, niin kaipaa jotain korvaavaa juomaa. Sitruunavesi tai sitruunalimsan makuinen light mehutiiviste maistuvat.
Darling, that sh*z way beyond tissuttelu :D
En ole tipattomalla, koska juon vain silloin kun huvittaa.
Minä juon maustettua vettä jäillä. Tissuttelu on tullut niin tavaksi, että pakko saada jotain korvikkeeksi näin alkajaisiksi. Muuten ulkoilen paljon