Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...
Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.
Kommentit (228)
Minäkin aioin olla nauttimatta viiniä ainakin 90 päivää, viime vuonna korona pilasi kevääni ja kesäni, joten tuli tissuteltua. Nyt täytyy yrittää uudestaan. Pitää pysyä myönteisen puolella, niin ettei ala ketuttamaan.
Mikä on ollut pahin vaikutus jos et saa juoda alkohoolia?
Minulle oman tipattoman tarkoitus on selvittää, paljonko viikonloppujuomiseni vaikuttaa mielialaani koko viikolla ja saanko painoa alas pelkällä alkoholittomuudella. Näistä tuo ensimmäinen on se tärkempi syy. Olen aina alakuloinen, nopeasti ärtyvä, negatiivisia ajatuksia ja sanoja tulee. En ole hyvää seuraa. Jos olen jo nyt tässä kunnossa, niin samanlainen 18-28 annosta viikossa ei tee hyvää tuleville vuosille. Kokonaan en lopeta, kun on kuitenkin sellaisia sosiaalisia tilaisuuksia, joihin 2-3 annosta viiniä sopii hyvin. Löytyykö se entinen iloinen ja BMi 22-23 nainen, tähän etsin vastausta. Ikää 52 ja elämä muuten kunnossa.
Ajattelin olla määrittelemättömän pitkällä tipattomalla. Alkoholista ei ole ollut mulle vuosiin mitään muuta kuin haittaa. Tykkään juhlia, mutta nyt aion juhlia selvinpäin. Mitään tissuttelua en ole harrastanut.
Jotenkin on tullut vaan sellainen olo, että elämä, jossa on pakko vetää pää täyteen välillä, on ehkä vääränlaista elämää. Janoan muutosta, en viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle oman tipattoman tarkoitus on selvittää, paljonko viikonloppujuomiseni vaikuttaa mielialaani koko viikolla ja saanko painoa alas pelkällä alkoholittomuudella. Näistä tuo ensimmäinen on se tärkempi syy. Olen aina alakuloinen, nopeasti ärtyvä, negatiivisia ajatuksia ja sanoja tulee. En ole hyvää seuraa. Jos olen jo nyt tässä kunnossa, niin samanlainen 18-28 annosta viikossa ei tee hyvää tuleville vuosille. Kokonaan en lopeta, kun on kuitenkin sellaisia sosiaalisia tilaisuuksia, joihin 2-3 annosta viiniä sopii hyvin. Löytyykö se entinen iloinen ja BMi 22-23 nainen, tähän etsin vastausta. Ikää 52 ja elämä muuten kunnossa.
Sama homma. Treeni ja ruokavalio ei ole tuottanut tulosta, koska alkoholi nollaa hyödyn. Nyt pari kuukautta ilman, katsotaan auttaako
Vierailija kirjoitti:
En ole tipattomalla. En näe mitään syytä sellaiseen. Alkoholinkäyttöni on kohtuuden rajoissa muutenkin.
Samoin. En koe, että minulla olisi ongelma, joka vaatisi tipatonta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tipattomalla. En näe mitään syytä sellaiseen. Alkoholinkäyttöni on kohtuuden rajoissa muutenkin.
Samoin. En koe, että minulla olisi ongelma, joka vaatisi tipatonta kuukautta.
Ihanaa että tulit jeesustelemaan tähän ketjuun, mihin osoitteeseen lähetämme sädekehäsi?
Miksi tuntemattomien ihmisten tipaton ärsyttää niin monia ihmisiä?
Niin saahan sitä vertaistukea toivoa vaikka näin Vauvapalstan kautta?
Kyllä, aloitin tipattoman tammikuun. Tosin vasta 2.1. Normaalisti menee viinitonkka viikossa, aivan järkyttävä määrä. Yritän päästä tavasta eroon. Viikonloppuillat tulevat olemaan haastavia. Että jos jollain jotain vinkkejä niihin, niin otetaan vastaan. Muutakin, kuin että yritä keksiä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aloitin tipattoman tammikuun. Tosin vasta 2.1. Normaalisti menee viinitonkka viikossa, aivan järkyttävä määrä. Yritän päästä tavasta eroon. Viikonloppuillat tulevat olemaan haastavia. Että jos jollain jotain vinkkejä niihin, niin otetaan vastaan. Muutakin, kuin että yritä keksiä tekemistä.
No tekemistä tarvitset tilalle, muuten ajattelet vaan sitä viiniä ja repsahdat. Mieti etukäteen miltä se viikonloppu ilta näyttää ilman viiniä, mitä teet ja kenen kanssa. Tekeminen voi olla, että kutsut jonkun kylään, käyt itse jossain, teet pitkän puhelun jollekin läheiselle. Tai käsille jotain tekemistä. Varaa jotain muuta hyvää juomaa tilalle tai tee joku hyvä jälkkäri.
Tärkeintä, että valmistaudut hieman etukäteen niin pääset ehkä helpommalla. Ja se vielä, että ekat viikot se voi olla tiukkaa, harmittaa, suututtaa, olet ärtynyt ja mietit mitä järkeä on rajoittaa juomista(eihän tämä nyt niin paha tilanne ole, kerranhan täällä eletään, tätäkö tämä loppu elämä nyt on). Kyse on riippuvuudesta ja riippuvuus tekee sen, että luopuminen ei ole helppoa. Mutta yleensä muutamassa viikossa helpottaa ja ihan parasta on se tunne, kun viikonloppu on ohi ja huomaa ettei ajatellutkaan juomista missään vaiheessa. Se palkitsee kyllä ja tulee vielä, mutta ensin pitää sinnitellä.
Tsemppiä!
Olen tipattomalla! Tekee hyvää mielelle ja kropalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Treeni ja ruokavalio ei ole tuottanut tulosta, koska alkoholi nollaa hyödyn. Nyt pari kuukautta ilman, katsotaan auttaako
Heii... täällä kolmas!
N44
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin ongelmana keksiä muuta tekemistä, nyt kun harrastukseni ovat ns. kiinni koronan vuoksi. Aloitin myös itse 2.1. ja aion jatkaa tipatonta tammi- ja helmikuun. Aikuisikäni pisin tauko ilman alkoholia, tipattomia ollut aikaisemminkin.
Olin maaliskuun alusta kesään koska ahdisti pandemia, sitä ennen joka viikonloppu viiniä. NYT en pysty enään juomaan edes lasillista, ilman että se aiheuttaa huonot unet (kuten aiemmin koko pullo), ja 2 lasista tulee päivän krapula siihen perään. Mitä tässä oikein tapahtui? ( nainen, 44v...) Ajattelin siis ottaa taas kesään tipattoman ja katsoa uudelleen...
Mä olen lähes absolutisti. Tämä vuosi on alkanut niin huonosti, että aoin ottaa nyt tammikuussa koko viime ja toissakin vuoden edestä.
Vierailija kirjoitti:
Olin maaliskuun alusta kesään koska ahdisti pandemia, sitä ennen joka viikonloppu viiniä. NYT en pysty enään juomaan edes lasillista, ilman että se aiheuttaa huonot unet (kuten aiemmin koko pullo), ja 2 lasista tulee päivän krapula siihen perään. Mitä tässä oikein tapahtui? ( nainen, 44v...) Ajattelin siis ottaa taas kesään tipattoman ja katsoa uudelleen...
Ehkä muuttunut hormonitoiminta? Se saattaa olla syynä heikentyneelle toleranssille. Kannattaa juoda paljon enemmän vettä kun juot lasillisen, se saattaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Hirveän selittelyn saattelemana vielä. Olisiko kuitenkin, ettei itse pysty, miksi muuten pitää niin selitellä ettei oma alkoholinkäyttö ole ongelma ja tipaton on turhaa.
Eihän alkoholiton kausi KOSKAAN ole turhaa.
Kuten ei tupakoimatonkaan kausi.
Tai terveellisen ruuan kausi.
Tai runsaan liikunnan kausi.
Hyvä, jos muutos on pysyvä, mutta vaikka ei olisikaan, niin se on monella tapaa hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Hirveän selittelyn saattelemana vielä. Olisiko kuitenkin, ettei itse pysty, miksi muuten pitää niin selitellä ettei oma alkoholinkäyttö ole ongelma ja tipaton on turhaa.
Eihän alkoholiton kausi KOSKAAN ole turhaa.
Kuten ei tupakoimatonkaan kausi.
Tai terveellisen ruuan kausi.
Tai runsaan liikunnan kausi.Hyvä, jos muutos on pysyvä, mutta vaikka ei olisikaan, niin se on monella tapaa hyödyllinen.
Kyllähän tuollaisissa tyypeissä on lähtökohtaisesti jotain vikaa, kun pitää tulla ns. tunnelmaa lannistamaan ketjuun, ja vielä aiheesta joka ei edes koske itseä! Otan esimerkkinä vaikka karkin syönnin - itse en syö karkkia mutta jos joku perustaisi ketjun jossa aikoo olla syömättä karkkia, niin viis veisaisin koko asiasta! En todellakaan lähtisi kirjottelemaan ketjuun siitä, miten minä en sitä karkkia syö muutenkaan ja sen vuoksi tarvitse taukoja. :D Provoja vaan, mutta yllättävän monia tuollaisia löytyy.
Ainakin tammikuu ja mietin kyllä heti perään helmikuun pitämistä tipattomana. Sen verran tullut syksyllä tissuteltua että nyt on aika olla ilman alkoholia jonkin aikaa. Edellinen tipaton kuukausi oli toukokuu, vappukin meni vesilinjalla