Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinäkin tipattomalla? Ja ei, ei tarvitse tulla ilmoittamaan, että olet aina tipattomalla. Ketju on tarkoitettu muuten alkoholia enemm...

Vierailija
01.01.2021 |

Itse aion pitää. On muutenkin olo, että kaipaa nyt elämää ilman alkoholia.

Kommentit (228)

Vierailija
161/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähti nesteet liikkeelle. Yllä piti käydä kolme kertaa pissalla. 

Vierailija
162/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päätin olla tipattomalla. Lähes joka vkl tullu juotua 1-2 lasia punaviiniä nyt syksystä alkaen ja marras-joukukuussa tuli vedettyä kolmet ihan kunnon kännit. Nyt uv aattona viimesimmäst ja oli niin karmee krapula ja morkkis, vaikka mitään en edes sekoillu. Kotona vaan ystävien kanssa oltiin. Silti oli vaan monta päivää niin karsee olo ja alakuloinen olo, joten päätin että nyt saa riittää. Aijon olla tipattomalla ainakin tammikuun ja haluaisin jatkaa kevääseen asti. Katsotaan miten käy. Toivon tämän auttavan ainakin tähän alakuloisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on perjantai ja tekisi niin mieli hakea viiniä illaksi :(

Vierailija
164/228 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, käytän alkoholia mutta tosi vähän. Saatan joskus olla vahingossa kuukauden tipattomalla, joten en erikseen päätä olla nyt tammikuuta.

Vierailija
165/228 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän alkoi jo toka viikko 👍

Vierailija
166/228 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattomuus on vaarallista, etenkin jos joutuu teholle.

Vierailija
167/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tipattomuus on eräänlaista itsensä huijaamista tai riitti. Ihan samahan se on milloin on juomatta. Itse juon todella harvoin ja monesti meneekin kuukausia välissä, mutta en tosiaan minkään tietyn kuukauden mukaan sitä päätä :))

Olen samaa mieltä että tipattomia voi pitää ihan milloin tahansa ja sen kesto voi olla muutakin kuin yksi kuukausi - eli sikäli ihan sama milloin on juomatta :)

Siitä mun täytyy olla eri mieltä, että kyse olisi jollain tavalla itsensä huijaamisesta. Juomisen lopettaminen kokonaan joksikin aikaa eli tipaton on ilman muuta tehokkain keino pysäyttää runsastunut juominen. Kyseessä on oikeastaan siis yksi juomisen hallinnan työkaluista. Olet itse kohtuukäyttäjä ja se on tosi hienoa, sulla ei ole tarvetta suunniteltuun tipattomaan jaksoon.

Olen juuri perustanut uuden blogin niille, jotka haluavat vähentää juomista. Myös tipattomasta on pari artikkelia.  Blogissa on faktaa, pohdintaa ja vinkkejä alkoholin juomisen vähentämisestä ja vaikutuksista hyvinvointiin ja terveyteen.

Rentoa päivää vähentäjille ja siitä kiinnostuneille! Toivottavasti nähdään blogissa!

yst. Maria Auditorios

www.juominenhallintaan.com

Vierailija
168/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13 vuotta tipatonta, olen aina tipattomalla.

Tänä aamuna korkkasin pullon, appelsiinimehua.

Ja siis, olen aina tipattomalla.

Edelleenkin, ei tartte tulla ilmoittamaan, jos ei juo muuten ollenkaan. Tämä ketju on niille, jotka muuten käyttävät alkoholia (saunan jälkeen tulee otettua keskiolut tai pari, juhlissa tulee otettua, viikonloppuisin pari lasia yms.), mutta haluavat nyt pitää tipattoman ja/tai muuten vähentää. -ap

Et voi päättää kuka täällä puhuu. Koita hyväksyä. Tämä on some.

Vierailija
169/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko tipatonta takana ja on selätetty niin loppiaisvapaa kuin sitten toka tipaton viikonloppukin 😊

Fiilis on hyvä, unet ovat ehkä hieman parantuneet. Mulla ongelmana, että en nukahda, kun nukahdan uni kyllä jatkuu.

Olen ollut nyt paljon reippaampi, jaksaa enemmän ja sohvalla makaaminen turhauttaa, energiaa tekemiselle on siis vapautunut. Olen saanut enemmän aikaiseksi ja käynyt kävelyllä päivittäin.

Tähän asti on ollut super helppoa, saas nähdä miten jatkossa menee. Itse siis jatkan vielä helmikuunkin tipatonta, joten matkaa on vielä jäljellä.

Vierailija
170/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, ei tartte tulla ilmoittamaan, jos ei juo muuten ollenkaan. Tämä ketju on niille, jotka muuten käyttävät alkoholia (saunan jälkeen tulee otettua keskiolut tai pari, juhlissa tulee otettua, viikonloppuisin pari lasia yms.), mutta haluavat nyt pitää tipattoman ja/tai muuten vähentää. -ap

Et voi päättää kuka täällä puhuu. Koita hyväksyä. Tämä on some.

Valitettavasti sitä ei voikaan kontrolloida, mutta eipä ole paljon järkeä tulla juuri tähän kertomaan asioista, jotka ei liity tähän. Kuten että olet aina tipattomalla, tykkäät ananaksesta pizzassa ja näppy kutittaa persikassa, vaikka kuinka saisit sen kertomisesta kicksejä.

Vierailija
171/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin mennyt tipaton tähän asti hyvin. Tosin eipä tässä vielä olla pitkällä. Pari viikkoa nyt muutenkin menee suht helposti ilman. Ens viikoksi on onneksi töitä pitkää päivää lähes joka päivä, ettei ole mahdollistaan tissutella. Sitten ei olekaan pitkä aika. Mulla tosin tarkoitus jatkaa helmikuun lopussa oleviin synttäreihin asti.

Vierailija
172/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin, me tipalliset kuulutaan samaan ryhmään tuskin muuten juotaisikaan.

Vierailija
173/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio olla tipattomalla, vaikka en ole nyt tammikuussa alkoholia nauttinutkaan. En ole kuitenkaan absolutistikaan, vaan juon tilanteen ja fiiliksen mukaan. Minulle ei ole ongelma olla vaikka puolta vuotta juomatta, jos siltä tuntuu. Toisaalta voin myös nauttia pari lasia viiniä tai vetää perseet, jos siltä tuntuu. En ymmärrä miksi juuri tammikuun pitäisi olla tipaton. 

Vierailija
174/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin tammikuun ja helmikuun. Ehkä vielä maaliskuun, niin näkyy kunnolla alkottomuuden hyödyt. Ehtii palautua loppuvuoden juhlakaudesta terassikauteen.

Vierailija
175/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tipattomalla. Juon keskimäärin yhden annoksen 2 kuukauden aikana, esimerkiksi lasin punaviiniä illallisella tai kirjan äärellä. En koe alkoholinkäyttöäni ongelmaksi, enkä siksi koe tarvetta erikseen rajoittaa tammikuuta alkoholittomaksi kuukaudeksi.

Tipatonta tammikuuta julistavista kohoaa monesti mielikuva ihmisestä, jolle alkoholi on jonkinasteinen ongelma ja siksi pitää asettaa itselleen rajoja sen juomisen suhteen. Sitä kun julistetaan vielä hyvin julkisesti, kuvitellen ehkä olevansa parempi ihminen kuin tammikuussa lasillista tarjoava toveri.

Nämä jotka julistavat tipattomuuttaan ovat säälittäviä, ilmeisesti ainoa asia, missä elämässä ikinä on onnistunut on kertoa, että alkoholi ei ole ongelma. Ihmetyttää, miksi muiden juomattomuus on sinulle ongelma? Siksikö, että pelkäät sen ainoan ylemmyyden tunnetta elämässäsi tuovan asian menettämistä?

Vierailija
176/228 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten ainoa paikka, jossa kerron tipattomuudestani, muuten en ole sitä kenellekään kertonut, joten se siitä "hehkuttamisesta" 🙄

Vierailija
177/228 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muilla tipattoman alottaneilla menee?

Kaksi viikkoa on nyt takana ja ollut ihan superhelppoa! Alkoholia ei ole tehnyt lainkaan mieli, mikä on aika outoa.

Ehkä tämä on vielä sitä kuherruskuukautta, että vielä menee sillä hypellä, että hei, mä pystyn tähän.

Edessä 3.viikonloppu eikä tee mieli nytkään suunnata kauppaan. Mulla se hankalin osuus on ehdottomasti saunominen, kun haluaisi saunaolutta, mutta käyn jäähyllä ja juon alkoholittomia :) ale coqin alkoholiton menee ihan kivasti saunajuomana.

Katsotaan miten tämä menee, tammikuu on onnistunut aiempinakin vuosina, mutta tänä vuonna jatkan helmikuunkin, joten voisi sanoa, että 1/4 on takana.

Jos tää jatkuu näin helppona tähtään ehkä siihen 100 päivään 😊

Toisaalta, jos olisi vaikeuksia, niin se 100pva varmasti olisi hyvä 😁

Vierailija
178/228 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menee edelleen hyvin. Tähtäimessä on 100 päivää, mutta mennään päivä kerrallaan. 

Vierailija
179/228 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä yritän olla. Ihan liikaa tullut taas imettyä viiniä, ja kiloja kertynyt. Mun suurin syy juomiseen on mies, eli hän A: ärsyttää mua lähes koko ajan B: juo itse viiniä ja tyrkyttää sitä mullekin. 

Eli jos vieressä on ihminen, jonka seura nostattaa verenpaineita, ja se hörsii viiniä, niin "pakko" sitä on itsekin ottaa että hermot pysyy kasassa. 

Ja tiedän, huonot syyt, ja haluan katkaista tämän kierteen. Pitää alkaa olla enemmän pois kotoa, niin ei sen naama niin ärsytä.

Oma koti olisi paras vaihtoehto.

Vierailija
180/228 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tipattomalla. Juon keskimäärin yhden annoksen 2 kuukauden aikana, esimerkiksi lasin punaviiniä illallisella tai kirjan äärellä. En koe alkoholinkäyttöäni ongelmaksi, enkä siksi koe tarvetta erikseen rajoittaa tammikuuta alkoholittomaksi kuukaudeksi.

Tipatonta tammikuuta julistavista kohoaa monesti mielikuva ihmisestä, jolle alkoholi on jonkinasteinen ongelma ja siksi pitää asettaa itselleen rajoja sen juomisen suhteen. Sitä kun julistetaan vielä hyvin julkisesti, kuvitellen ehkä olevansa parempi ihminen kuin tammikuussa lasillista tarjoava toveri.

Nämä jotka julistavat tipattomuuttaan ovat säälittäviä, ilmeisesti ainoa asia, missä elämässä ikinä on onnistunut on kertoa, että alkoholi ei ole ongelma. Ihmetyttää, miksi muiden juomattomuus on sinulle ongelma? Siksikö, että pelkäät sen ainoan ylemmyyden tunnetta elämässäsi tuovan asian menettämistä?

Happoisen katkeraa nurinaa.