Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa koet älykkydestäsi olevan?

Vierailija
07.06.2014 |

Nyt pelkät haitat kehiin.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:00"]

Riittävän älykästä miestä ei tahdo löytyä elämänkumppaniksi ja minulle olisi tärkeää että mies olisi tässä asiassa vähintään veroiseni.

[/quote]

Mullekin on tärkeää että mies on vähintään yhtä älykäs kuin minä. Tai ainakin sen verran älykäs että pystyy haastamaan mut keskusteluissa.

Vierailija
62/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat? Kyllä, olen äärimmäisen älykäs ja kuulun Mensaan. Käytän älyäni myös sosiaalisessa elämässäni hyödykseni ja joskus myös muokkaan omaa ulosantiani seuran mukaan.

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 08:04"]

Tämän vuoksi mä teen tai sanon tahallani joskus jotain hölmöä. Miehet kohtelee huomattavasti paremmin kun en ole heidän älylleen uhkana. Näin myös työssä. Vähän blondimpana saa helpommin apuakin.

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 21:07"]

Aikuisiällä olen huomannut että monia miehiä viehättää semmonen vähän hölmö nainen jolla ei ole mielipiteitä oikein mistään paitsi Seiskan juorupalstasta. Helposti käsiteltävä ja määräiltävä jolle saa päteä. 

[/quote]

[/quote]

Yh, teitä siis on olemassa.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli on se, että monien ihmisten seurassa pitkästyn, koska keskustelu ei  anna oikein mitään. En tarkoita, että pitäisi puhua Platonista tai hiukkasfysiikasta. Älykäs ihminen osaa puhua kiinnostavasti monenlaisista, myös arkisemmista aiheista. Onneksi olen onnistunut saamaan älykkään (mitattuna luultavasti itseäni älykkäämmän) miehen ja muutamia fiksuja ja hauskoja ystäviä. Pitkästyn ja ärryn helposti myös rutiineissa ja liian yksinkertaisessa työssä.

Vierailija
64/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:15"]

Muita ihmisiä ärsyttää se, että olen (lähes) aina oikeassa.

[/quote]

Sama juttu ja sitten kun tosiaan tuo tietopohja on vielä laaja. Joskus tukin suuni ihan vain sen takia etten halua muiden tietävän, että tiedän jonkin asian, koska jollain tapaa pelkään tulevani leimatuksi tietojeni/osaamiseni takia.

[/quote]Minä olen jo lapsena oppinut pitämään kynttilää vakan alla. Ihmettelen niitä jotka yrittävät esittää fiksumpaa kuin ovat :)

[/quote]

Sama. Monet varmasti pitävät minua tyhmempänä kuin mitä ovat, eikä se edes haittaa minua. Ei tulisi mieleenkään alkaa päteä tietämyksellä ihmisten kanssa, jotka eivät ymmärrä sanaakaan siitä mistä puhun. Tiedän, että se ärsyttää muita, joten miksi tekisin niin? 

Vierailija
65/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on älykkyyttä että osaa jutella ihmisille siten että he ymmärtävät sinua. Myös niille tyhmemmille.

Vierailija
66/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa ihan älyttömästi maailman tapahtumat, mutta toisaalta sen seurauksena oon erittäin pessimistinen ja epäkohtien tiedostaminen on ahdistavaa. Varsikin eläimet ovat todella lähellä sydäntäni, ja se, miten ne joutuvat AINA kärsimään ihmisten armoilla on helvetin turhauttavaa ja raivostuttavaa. Vituttaa, kun kaiken maailman lippalakki-lökäpöksytoopeja paapotaan samalla kun älykkäitä, herkkiä ja hyvätahtoisia eläimiä kidutetaan ympäri maailman. Tietenkin jos näistä asioista puhuu on ituhippi-kettutyttö tms. Olisi helpompaa olla samanlainen itsekäs tavis kuin suurin osa kansasta, joka ei tiedä maailman menosta eikä välitäkään.

Vierailija
67/112 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä itsestäänselvyyshän on tullut tässä ketjussa jo esille. Kovinkaan moni ei sano, ettei tulisi ihmisten kanssa toimeen tai että ihmiset valittaisivat etteivät ymmärrä. Kyse on siitä, että joutuu aina yksinkertaistamaan omia sanomisiaan javain harvalle voi paljastaa koko oman järjenjuoksunsa.

Sosiaalinen älykkyys ja lahjakkuus muuten korreloi ihan sen ikivähätellyn loogisenkin älykkyyden kanssa. Ylipäätään älykkyyden muotojen välillä on korrelaatio: on siis todennäköisempää, että ihminen, jonka äo on 150, on sosiaalisesti lahjakas, kuin ihminen, jonka äo on 80.

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 09:06"]

Se on älykkyyttä että osaa jutella ihmisille siten että he ymmärtävät sinua. Myös niille tyhmemmille.

[/quote]

Vierailija
68/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että  kun on kauhalla annettu, kauhalla myös vaaditaan. Se joka kantaa vastuun ja on se viisaampi, olet aina sinä. Samalla joutuu aina suhtautumaan suvaitsevaisesti tyhmempiinsä, ajattelemaan,että kun niille on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatiakaan. 

Vierailija
69/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun muut eivät heti ymmärrä asioita ja niitä sitten pitää selittää ja selittää..

Vierailija
70/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyyppistä älykkyyttä tarkoitat?

Olisi helpompaa olla ajattelematta liikaa esim. metafysiikkaa, mutta kai mulla olisi sitten muita ongelmia. Eivätkä kaikki ns. älykkäät edes ajattele metafysiikkaa tai filosofiaa niin paljon. Tietty sitä on myös kateellisia, mutta aika äkkiä tulee kyllä selväksi, ettei mun aivot ole niin hieno juttu noin muuten.

Vierailija
71/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:06"]

Harmittaa kun muut eivät heti ymmärrä asioita ja niitä sitten pitää selittää ja selittää..

[/quote]'

Mä rakastan selittämistä. Mulle on kiva haaste koittaa muuttaa asia sellaiseksi, että kuka tahansa voi sen pureskella. Tykkään tosi paljon siitä, jos saan selitettyä jonkin ns. vaikean asian toiselle alusta alkaen.

Vierailija
72/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hirveesti aikaa ajattelemiseen, hahmottamiseen ja selvittämiseen. Kaikesta kun haluan tietää syyt ja niiden syyt, vaikuttavat tekijät, seuraukset ja niiden mahdolliset seuraukset.

Vierailija
73/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyn ja turhaudun helposti.

Vierailija
74/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäänä itseään pitävät luulevat että "kala ui itse katiskaan", se haitta siitä voi olla.  Ihmiselämässä riittää kun selviydytään...

Vierailija
75/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin seiskalla. Kyllästyminen ja pitkästyminen.

Vierailija
76/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi. Ihmisallergia. Muiden näköalattomuus, hitaus ja ehdottomuus.

Vierailija
77/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa tyhmät ihmiset ja itsessäni se, että älykkyydestä huolimatta en omaa viisautta (esim. kestää tyhmiä ihmisiä).

Vierailija
78/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolinen olo.

Vierailija
79/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen haitta. Keskustelussa jää sivusta seuraajaksi, kun muilla on ehdottomat ja jyrkät mutu-mielipiteet asioista ja ihmisistä, ja minä taas näen aina asiat monelta kantilta ja yritän ymmärtää, miksi tuo tai tämä ihminen käyttäytyy noin ikävästi. Vaikutan varmaan tosi pliisulta ja muiden mielestä.

Vierailija
80/112 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ihmisiä ärsyttää se, että olen (lähes) aina oikeassa.