Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollainen on mahdollista että 1 690€ trenssin myyvät 159.90€:lla, mistä myyjälle jäänyt käteen 115€?
Voi sitä onnellista ostajaa!
Näin se siellä juurikin menee. Sitten jos joku palauttelee tuotetta niin siitä ei saa sitäkään vähää. Näin ainakin itse tulkitsin kun tyhmyyksisissäni sinne lähetin myytävää. Nyt tilini on jotenkin miinuksella. Lähettävät varmaan vielä laskun perään niin joudun maksamaan siitä että yritin myydä siellä...
Minulla on vain yksi neuvo kaikille: älkää lähettäkö sinne myyntiin yhtään mitään! Varmasti mistä tahansa saa paremman hinnan, esim. Tori jne. paikat.
Nehän mainostaa että voi jättää niiden noutolaatikoihin vaatepusseja toimitettavaks. Että helppoa myyntiä. Eikö? Jotka lojuu siellä laatikossa viikon ainakin ja vielä monta viikkoa heidän varastolla siihen pisteeseen saakka että vaatteet on ryppyyntyneet ja näyttävät huonoilta valokuvissa!
Tuttava jolla oli vaatteita myynnissä, kertoi että niistä noutolaatikoihin jättämisistä veloitetaan samat kulut kuin postiin jättämisistä. Myynnin tilinsä mennyt saman tien miinukselle sen takia kun olivat veloittaneet jokaisesta pussistaan "postikulut" ja julkaisumaksut eli kuvat ryppyyntyneistä vaatteista!
Kaveri myi siellä merkkilaukun ja kertoi seuraavaa.
Laukku meni heti kaupaksi, paitsi että palautettiin kahden viikon päästä. Varmaan joku otti siitä facebook tai instagramkuvat siinä ajassa.
Palautuksen jälkeen meni uudellen kaupaksi, samana päivänä, paitsi että palautettiin kahden viikon päästä!
Koska oli ollut "myynnissä" eli joillakin käytössä tai kokeiltavana tai mitä lie noin 4 viikkoa, niin 4n viikon "myymättömyyden" jälkeen sen laukun hinta laski kun palautui kolmannen kerran myyntiin kun niillä on jokin tunnistin siellä nettikaupassa mikä laskee tuotteiden hintaa kuukauden jälkeen. Vaikka todellisuudessa se laukku oli myynnissä vain kahtena päivänä.
Vaikuttaa siltä ettei tuo ole reilua touhua myyjille ollenkaan!
Kannattaa ehkä miettiä kannattaako lähettää luksusmerkkien tuotteita myyntiin..?
Esimerkiksi 1000€ laukku, minkä hinnaksi laittavat 1000€, mikäli onnistuvat arvioimaan sen oikein.
Joku ostaa sen -20% tai -25% alekupongilla jolloin hinta saattaa pudota 750€:een.
Tuosta ottavat vielä provikat ja julkaisumaksut, sekä mahdolliset lähetyskulut sinne varastolle, eli siitäkö jää myyjälle reilut 500-600€ myyntivoittoa rahana.....??
Vierailija kirjoitti:
Laukku meni heti kaupaksi, paitsi että palautettiin kahden viikon päästä. Varmaan joku otti siitä facebook tai instagramkuvat siinä ajassa.
Palautuksen jälkeen meni uudellen kaupaksi, samana päivänä, paitsi että palautettiin kahden viikon päästä!
Koska oli ollut "myynnissä" eli joillakin käytössä tai kokeiltavana tai mitä lie noin 4 viikkoa, niin 4n viikon "myymättömyyden" jälkeen sen laukun hinta laski kun palautui kolmannen kerran myyntiin kun niillä on jokin tunnistin siellä nettikaupassa mikä laskee tuotteiden hintaa kuukauden jälkeen. Vaikka todellisuudessa se laukku oli myynnissä vain kahtena päivänä.
Ihme jos tässä tapauksessa ei vielä lisäksi laskettu kuntoluokitustakin ja samalla hintaa kun laukku oli pyörinyt viikkoja jonkun "sovitettavana"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jos tässä tapauksessa ei vielä lisäksi laskettu kuntoluokitustakin ja samalla hintaa
Duunikaveri oli huomannut että hänen kallista merkkilaukkua oli palauteltu, ja ilmeisesti käytetty eli lieneekö enää aitouskortit tai suojakangaspussit mukana!
Toivottavasti nuo puljun pitäjät seuraavat niitä ostajia jotka huvikseen tekevät tuota että ottavat etenkin kalliita sovitukseen, pistää huonompaan kuntoon ja palauttelee, ja kieltäytyvät myymästä jatkossa. Vai voiko myyjä tehdä rikosilmoituksen jos havaitsee todistettavasti tuollaista väärinkäyttöä, tai jos tulee saamaan tuotteen takaisin huonokuntoisena ja jos siitä puuttuu jotain? Kai noilla on vakuutukset kunnossa?!
Äskeinen jatkaa, eli kysyin, ja duunikaverin laukku oli kuulemma lopulta mennyt 40 % alennukseen, joten oli pyytänyt sen takaisin ja vei muualle myyntiin. Oli ollut ok ja kaikki mukana.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta!!!
Nyt ostajien kannattaa olla tarkkana ku tuolta voi irrota tonnin luksusbrändi tuotteita parilla sadalla!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mutta miten tuommonen hinnottelu on mahdollista?
juttu löytyy tuolta
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6430120
" Tuotteiden hinnoittelu on saanut minut päättämään, ettei koskaan enää Emmyä. Laitoin kerran Emmyyn myyntiin Burberryn trenssin, jonka ohjevähittäishinta oli 1690 euroa. Takki oli toki käytetty, mutta silti niin hyväkuntoinen etten olisi luopunut siitä, ellei se olisi vuosien kuluessa muuttunut minulle liian pieneksi.
Petran mukaan hänen ystävänsä oli tarjonnut kyseisestä takista 500 euroa, mutta hän ajatteli silti testata mitä takista voisi Emmyn kautta saada.
Takki laitettiin Emmyssä myyntiin hintaan 159,90 eurolla. Se meni niin nopeasti, etten edes ehtinyt huomata sen myyntiin tulem
Olikohan siellä jäänyt ykkönen vahingossa pois tuosta edestä että 1 159,90 meni hupsista vahingossa vaan 159,90 egellä?! :D uskomatonta!
Oon ostanut useamman kerran Emmyltä ja myös myynyt ja myyntituotot ottanut Emmyn omana lahjakorttina. Tuottoja on tullut muutamasta eurosta muutamaan kymppiin. Viimeksi sain poikkeuksellisen ison myyntituoton: yli 80 €, koska kallis merkkitakkini myytiin (halvalla meni, mutta oli tullut mulle pieneksi). Tein sitten tilauksen ja maksoin tuotteet lahjakortilla + rahalla. Kuinkas ollakaan, yksi tilaamani ja maksamani tuote olikin jo myyty jollakin toiselle. Mulle luvattiin hyvittää tuotteen hinta takaisin lahjakorttiin, mutta kuinkas kävikään, näin ei ole käynyt. Lahjakortti on edelleen nollilla useamman viikon jälkeen. Nyt pitää alkaa vängätä sitä, että saan rahani takaisin. Ei ole eka kerta, kun tilaamani ja maksamani tuote onkin jo myyty jollekin toiselle. Jos olen maksanut rahalla, olen saanut rahat kohtuuajassa takaisin, mutta lahjakortin kanssa näyttää olevan eri juttu. Mulla on ollut aiemminkin ongelmia lahjakortttien toimivuuden kanssa.
Itse en uskaltaisi kovin kalliita luxus- tuotteita tuonne myyntilaatikkoon pudottaa, epäilyttää, että jotain häviää. Itse olen myynyt keskihintaista kamaa, esim. Gant, Tommy Hilfiger, Reima ja niistäkin on joitain jotenkin kadonnut tai ollut kuulemma jotain vikaa. Jos päädytte myymään jotain kalliimpaa, ottakaa ihmeessä lukuisia kuvia tuotteistanne, että tiellä on todisteita siitä mitä ootte myyntiin lähettäneet ja että ne on hyvässä kunnossa.
Nythän siellä kampanja eli
Koko valikoima 20 % koodilla EMMY2NDHAND
näköjään vielä tänään sunnuntaina klo 24 asti
Tarkoittaako sitä että nuo on suoranaisesti myyjän tuotoista pois jos joku ostaa?
Esimerkiksi jos myyjän tuotteita on laskettu -20% ennestään niin ostajat saa tuon -20% lisäalennuksen vielä päälle?
Sen jälkeen yritys maksaa myyjän tuotot alemman luokan mukaan?
Ei siis mikään ihme että sieltä menee äkkiä monen sadan tai tonnin luksusmerkkilaukut kaupaksi yht -40% alennuksella!!!!!!!
Kun katsoin että siellä oli enää muutama jäljellä.
En ehkä viitsi laittaa tuonne myyntiin mitään, kun tästä on nyt ollut paljon juttua.
Ostaa voisin.
Emmyyn ei myyntituoton toivossa kannata laittaa mitään myyntiin. Sivukulut on niin isot et halvemmista myydyistä ei juuri jää mitään myyjälle. Jos haluaa päästä ylimääräisistä vaatteista ym. eroon myy ne jossain muualla tai laita hyväntekeväisyyteen.
Kokemusta löytyy nyt täältäkin.Olen laittanut tavaroita myyntiin ja kappas,yhden kassin ovat jo "hävittäneet" ja esimerkiksi talvihaalarin hylänneet syillä kulunut ja sauma purkautunut.pyh,kulunut ei ollut ja ainoa sauma mikä purkautunut on ollut tarrateippi hieman irrallaan.Ei vaikuta käyttöön milläänlailla. Eli haalari lähti välistä jonkun omaan käyttöön.
Kaduttaa jo nyt suuresti.
Miksi tuntuu että tämä taitaa olla kaikilla tiedossa,tästä Emmy.fi firmasta mutta kukaan ei puhu siitä?Miksei firmaa vaadita tilille epäselvyyksistä?
Hyvä ketju. Olisinpa lukenut tämän ennen kuin lähetin vaatteita tälle huijarifirmalle. Toivottavasti tämä keskustelu pysyy tallessa ja tavoittaa edes jonkun ajoissa.
Taas mammat luulee, että vanhat kuluneet rievut on hyväkuntoisia ja niistä pitäisi saada huippuhinta. Sääliksi käy yritystä, kun joutuu tuollaisten tyyppien kanssa asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ketju. Olisinpa lukenut tämän ennen kuin lähetin vaatteita tälle huijarifirmalle. Toivottavasti tämä keskustelu pysyy tallessa ja tavoittaa edes jonkun ajoissa.
Valitettavasti ei tavoittanut. :(
Lähetin sinne siistejä parempien merkkien tuotteita, jopa käyttämättömiä, yli kolmella tuhannella eurolla, ja tienasin niillä 191 euroa!
@334 kannattaa lähettää firman toimitusjohtajalle viestiä.Löytyy somekanavista joissa päivittäin kertoo näkemyksiään ja huomaa kyllä kaikesta, ettei asiakkaat merkitse hänelle mitään.
Olen itse erittäin pettynyt yrityksen toimintaan. Jos muutkin laittaisivat johdolle viestiä, riisto voisi vähentyä.
Vierailija kirjoitti:
Taas mammat luulee, että vanhat kuluneet rievut on hyväkuntoisia ja niistä pitäisi saada huippuhinta. Sääliksi käy yritystä, kun joutuu tuollaisten tyyppien kanssa asioimaan.
Kyse ei ole ollut kuluneista vaatteista vaan jopa käyttämättömistä. Enkä itse ainakaan tavoittele huippuhintaa, mutta kun tuosta puljusta ei saanut yhtään minkäänlaista hintaa! Emmy-tilini on miinuksella tällä hetkellä - en tiedä miksi.
Tj höpisee päivittäin somessa kiertotaloudesta. Kannattaisi keskittyä omien nurkkien kuntoon laittamiseen.
Mä luulin tota parempien merkkituotteiden myyntimestaks mutta näyttää olevan Marimekko-mammojen mekka.........