Onko joku myynyt tai ostanut Emmy.fi:ssä? Itse en sinne enää erehdy - onko jollain muunlaisia kokemuksia?
Laitoin sinne myyntiin merkkikengät, joista totesin yhden käytön jälkeen että ovat itselleni liian isot. Hinta kengillä on noin 120 euroa, tosin olin itse maksanut alessa noin 95 euroa. Jos Emmy olisi ne saanut myytyä, olisin saanut niistä reilut 20 euroa - ei mitään järkeä! Kuntoluokituskin tuntui täysin hihasta revityltä, se oli "käyttökuntoinen" ja "pinta kulunut" - ei todellakaan pitänyt paikkaansa, sillä en ollut tuon yhden kerran jälkeen niitä käyttänyt. Aika järkyttävän iso kate heille olisi tullut näistäkin! Jatkossa myyn itse vaikka Torissa.
Jäin ihmettelemään miten tällainen voi kannattaa kun en ainakaan itse sinne enää toista kertaa mitään laita myyntiin. Ehkä jollain on sitten toisenlaisiakin kokemuksia?
Kommentit (583)
Hyvä ja luotettava kauppa. Jos lähettää kauppaan roskaa, niin eihän niitä toki silloin myydä hyväkuntoisina ja huippuhintaan.
Mammat valittaa, kun surkeakuntoisista rääsyistä ei saa huippuhintaa. Asiallisille myyjille ja ostajille Emmy on hyvä kaupankäyntipaikka.
Hyvä tili vaatteilla, jotka muuten olisi mennyt uffiin ilman korvausta.
Olen käyttänyt kaupan palveluita ja käytän jatkossakin.
Suosittelen kaikille. Luotettava suomalainen toimija.
Olen ostanut useita kertoja. Etenkin kun ostaa 100% silkkiä, kashmiria, merinovillaa, jne tekee välillä hyviä löytöjä ja saa lähes uudenveroisen tuotteen halvalla. Palautus on toiminut aina erinomaisesti. Housuja en ole koskaan löytänyt emmystä, mutta neuleita, takkeja, toppeja ja mekkoja kyllä.
Kokeilin myyntiä ensimmäisen kerran. Laitoin neljä tuotetta, joita olin ensin myynyt tori.fi. Torissa kukin tuote oli 20-30 eur hintaan eikä yksikään mennyt kaupaksi. Eli ajattelin että en muualtakaan niistä raha saa, jos en emmyyn laita.
1 tuote hylättiin kertomatta syytä. Ehkä siksi että se oli mallikappale. Harmitti vähän.
Toinen tuote meni kaupaksi hintaan 90 eur ja siitä olin aika vaikuttunut.
Kaksi tuotetta on vielä myynnissä.
En kyllä ymmärrä miten käytetty tuote liikkuu nykyään näin huonosti. Myin viimeksi isommin 2018 ja silloin kaikki meni tosi vauhdilla kun hinta oli noin neljäsosa siitä mitä uutena.
Ja toppavaatteet Emmyssä -50% niin meni näköjään alelaariin samantien sinne lähettämäni tuote.
Talvivaatteet puoleen hintaan koodilla WINTEROUT.
Opin läksyni. : (((
Lähetin uudenveroista tuotetta myyntiin yli 5 000 euron edestä.
Tienasin alle 500 euroa.
Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tienasin alle 500 euroa.
Se siitä.
Sellaista se on, kun arvioi vaatteiden kunnon väärin ja/tai ei ymmärrä ettei käyetyistä vaatteista saa uuden hintaa.
Lähetin emmy.fi:hin täysin käyttämättömät tennarit. Huomasin juuri, että ne ovat laitettu myyntiin ja selostuksella: "vähän pesu- tai käyttökulumaa". Ei voi olla mitään kulumaa! Ne olivat vaan ihan väärän kokoiset itselleni, valitettavasti. Taidan tästä lähtien käyttää vaan UFF:n lahjoituslaatikoita.
Tuo on muuten häiritsevää että emmyssä tuote päätyy todella herkästi tasolle käyttökuntoinen. Itse lähetin sinne laukun jota olin käyttänyt pari kertaa työtilaisuudessa, mielestäni ei mitään vikaa. Emmyssä se on käyttökuntoinen budjettilöytö. Todella ärsyttävää. Kyseessä on kyllä budjettilöytö, mutta siinä ei ole pesu- ja käyttökulumaa. (Ilmeisesti budjettilöytö on jonkinlainen salakieli mistä ostajan pitää ymmärtää että kyseessä on oikeasti paremman tason tuote mitä luokitus antaa ymmärtää).
Itselle on myös käyttäjänä tullut usein iloinen yllätys kun käyttökuntoinen onkin uudenveroinen. Mutta hankalaa kun toisiaan käyyttökuntoinen on niin venahtanut tai kaikki kultaukset kuluneet tms että omassa kategoriassa se on käyttökelvoton. Emmyn käyttökuntoinen on laaja käsite johon he nakkaavat 95% tavarasta mikä ärsyttää, niin ostajana kuin myyjänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tienasin alle 500 euroa.
Se siitä.
Minulla on paljon rajoittanut ostamista juuri tuon tajuaminen että käytetyn vaatteen arvo on noin 10-20% uuden hinnasta. Parhaan tuoton tekee kun ostaa harvoin, vain oikeaan tarpeeseen ja käyttää loppuun.
Minulla myös kokemus, että KERTAAKAAN KÄYTTÄMÄTÖN Superdryn takki oli luokiteltu kunnoltaan keskinkertaiseksi. Kun valitin, nostivat luokitusta ja hintaa hiukan, mutisivat jotain, että varmaan siihen oli tarttunut nukkaa pussin muista vaatteista. Se lähetyskerta jäi viimeiseksi.
Paljon parempia kokemuksia Sellpy-palvelusta. Siellä voi itse muokata tuotteen kuvausta ja hintaa käytännössä rajattomasti, he tekevät vain esityön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienasin alle 500 euroa.
Se siitä.
Minulla on paljon rajoittanut ostamista juuri tuon tajuaminen että käytetyn vaatteen arvo on noin 10-20% uuden hinnasta. Parhaan tuoton tekee kun ostaa harvoin, vain oikeaan tarpeeseen ja käyttää loppuun.
Kaikkein parhaan tuoton tekee, kun ostaa parhaat ja laadukkaimmat löytämänsä vaatteet UFFin tasarahapäiviltä (olen löytänyt sieltä muutamalla eurolla esim. merkkejä Nosh, Joutsen !!! ja Superdry) ja joko käyttää loppuun tai myy reilulla voitolla.
Mä käytän alueen kirppiksen täyspalvelua. Sitten toinen, pienempi paikkakunta, missä mun kummit asuu. Mä laitan kirppikselle viestiä hyvissä ajoin, kerron tuun silloin käymään. Viimeksi mä vein 7 Ikean kassillista kaikkea ja kummeilla siivottiin heidän kaappeja ja sain 5 laatikollista tarpeetonta.
Heillä on, kuulemma iso tila pienen hinnalla, eli kulut pienet. Joku työllistettövä on apuna ja myyvät paljon paketteina. Myyntipalkkio on 50%. Sieltä tienaan aina tonnin, per autolasti
Emmy on todella huono palvelu myyjälle, todellista rahastusta. En oikein tajua, miksi kukaan sinne mitään lähettää.
Vilpittömästi suosittelen Sellpyä sen tilalle. Läpinäkyvämpi meininki, itse saa hyväksyä tai hylätä ilmoitusten jokaisen yksityiskohdan ja päättää myyntihinnan, ja lisäksi paljon paremmin menee kama kaupaksi, koska on kansainvälinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös kokemus, että KERTAAKAAN KÄYTTÄMÄTÖN Superdryn takki oli luokiteltu kunnoltaan keskinkertaiseksi. Kun valitin, nostivat luokitusta ja hintaa hiukan, mutisivat jotain, että varmaan siihen oli tarttunut nukkaa pussin muista vaatteista. Se lähetyskerta jäi viimeiseksi.
Paljon parempia kokemuksia Sellpy-palvelusta. Siellä voi itse muokata tuotteen kuvausta ja hintaa käytännössä rajattomasti, he tekevät vain esityön.Ohis. Hienoa, että olivat valmiita korjaamaan mahd. tai ilmeisen virheen kuntoarvoissa. Minusta on ymmärrettävää, jos pyrkivät olemaan mieluummin ylivarovaisia ja tarkkoja kuvaiulleessaan kohteen kuntoa. Itse en kyllä muista kohdanneeni siihen, että kuvauksessa olisi kerrottu kohteen olevan kunnoltaan keskinkertainen.
Mutta rajnaveto sen suhteen milloin kohde on hyvä ja milloin "vain" käyttökuntoinen on varmasti toisinaan haastavaa. Sen tiedostan itse, että omien vaatteiden "oikean hinnan" arvioiminen on "vähän" hankalaa kun ei ole ammattilainen.
- Ja sekin on huomioitavaa, että Emmy selvästi pyrkii siihen. että tavarat kiertää ja kertoo avoimesti myyntiajan, jolloin on täysin mahdollsiat, että hyväkään kohde ei löydä ostajaa, joka olisi valmis maksamaan siitä "täyden hinnan", joka on Emmyn (kuten myös Sellpyn) kohteissa on oman kokemukseni mukaan välillä varsin paljon; enkä tarkoita, että uudenveroinen kohde, joka olisi maksanut ensimmäsitä kertaa myynnnissä ollessa vieläkin enemmän ja olisi nyt vain joitain euroja halvempi hinnan pitäisikin nyt olla kokreintaan puolet.
Siellä olis näköjään WOMEN24 koodilla -20% ale sunnuntaiyöhön asti. Vinkkinä vaan jos joku palstalaisista haluaa ostaa jotain ja säästää summassa vähän.