Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaateliikkeet eivät tarjoa kauniita vaatteita ylipainoisille?

Vierailija
02.06.2014 |

Tästä saattaa olla keskustelu jos toinenkin, mutta aloitan uuden ja tuoreen: 

Olen tullut johtopäätökseen, että Suomessa pluskoon vaateosastoilla on kaksi ikuista ongelmaa: 1. Siellä on ikuinen talvi ja 2. Valikoima on todella suppea. 

Siinä missä muissa vaateissa on kauniita kesämekkoja, liehuvia helmoja, vaihtoehtoja väljemmistä malleista istuvampiin, pluskoon puolella on mustaa ja harmaata, ankeita kuoseja ja kaikkea muuta kuin keväisiä, ihania värejä. Myös mallivalikoima on hyvin suppea. Pluskokoisille suunnattu vaateliike toki tarjoaa enemmän värejä, mutta vaihtoehdot sielläkin erittäin suppeat ja lisäksi myös hinta on luokkaa XL.

Miksi vaateliikkeet eivät tarjoa kauniita vaatteita ylipainoisille? 
Onko kyse meissä ylipainoisissa asiakkaissa, joiden mantra on hoikentava musta ja peittävä trikootunika? Onko syy suunnittelijoissa, jotka eivät syystä tai toisesta suunnittele ylipainoisille värikkäitä, trendikkäitä kesävaatteita? Vai onko kyse myymälöistä, jotka eivät syystä tai toisesta ota niitä vaatteita myyntiin?

Onko kohtalotovereita? Saa lämpimästi heittää myös hyviä vinkkejä, jos etsitte vaatteenne netistä!

(P.S Toivoisin, että keskustelu ei keskittyisi ylipainoisten kauhisteluun tai valistamiseen. Olimmepa kuinka ikävännäköisiä ja epäterveitä hyvänsä, meitä kuitenkin on ja olemme maksavia asiakkaita, ja meillä on yhtä lailla oikeus näyttää kauniilta, trendikkäiltä ja huolitelluilta!) 

No niin. Taistelu alkakoon.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä syytä, mutta aivan saman olen huomannut..

Olen kokoa 48.

Vierailija
122/124 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki pluskoon vaatteet näyttää kamalilta. Ihan sama kuka ne suunnittelee ja miten, ne on silti rumia säkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri Zizzin vaatteita kaupassa ja ne ainakin näytti kivoilta. (En ole ylipainoinen) Tutkinkin yhtä tunikaa, että voisiko se mennä mullekin löysänä versiona, mutta oli sittenkin malliltaan huono..

Vierailija
124/124 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen löytänyt ihan kivoja vaatteita KappAhlista ja Seppälästä sekä H&M ja Ellos postimyynnistä. Koko on tällä hetkellä 48. Lisäksi Uffista on löytynyt hyvin käytettyjä vaatteita. Olen myös ompelutaitoinen eli teen ja tuunaan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme