Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti saanut kropan kuntoon raskauden ja synnytyksen jälkeen ilman leikkauksia?

Vierailija
06.05.2024 |

Miten? Mulla on koko vyötärö muuttunut jotenkin löysäksi, onkohan tullut vatsalihasten erkauma? Raskauskiloja on enää vain 5 mutta näyttää kuin olisi 15. 

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan aikaa synnytyksestä on? Itselläni oli koko imetysajan sellainen olo, kuin koko kroppa olisi oudon tuntuista löllyvää massaa, vaikka ylipainoa ei ollut. Nyt synnytyksestä on useampi vuosi ja olen palautunut kutakuinkin ennalleen. Toki liikuntaa ja tarkempaa syömistä se on vaatinut. 

Vierailija
2/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti on. 

Itse 4 lapsen jälkeen treenasin itseni huippukuntoon, ihan sixpackikin näkyi. Lihonut olen kyllä taas, mutta se ei liity raskauksiin mitenkään.

Raskausaika on vain ja ainoastaan tekosyy lihomiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kumpanakaan raskausaikana kuin n. 6 kg painoa lisää. Kaikki jäi synnytykseen. N 1 kk. kuluttua oli normaali hoikka vartalo, toki lihasta ei niin paljon kun ensimmäiset kuukaudet vain vaunulenkkeilin.

Vierailija
4/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauduin hyvin kun synnytin 35 v. Nyt 43v. alkaa esivaihdevuodet kerruttämään rasvaa vatsaan, muttei onneksi vielä pahasti. 

Vierailija
5/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka olisi tarvinnut raskauden ja synnytyksen vuoksi vartaloon leikkauksia. Vartalo muuttuu enemmän tai vähemmän iän vuoksi, olipa raskauksia tai ei.

Vierailija
6/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on yksilö. Pitää antaa itselleen armoa ja palautua rauhassa. Jos on vatsalihasten erkauma, niin ei saa mitään rääkkitreenejä vedellä... Käy äitiysfyssarilla?

Vierailija
7/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut kenestäkään, joka olisi tarvinnut raskauden ja synnytyksen vuoksi vartaloon leikkauksia. Vartalo muuttuu enemmän tai vähemmän iän vuoksi, olipa raskauksia tai ei.

Hyvinpä sinulle on sattunut. Itse olen kuullut mm. kohdun laskeuman leikkauksesta, vatsalihasten erkauman leikkauksesta ja avanneleikkauksesta.

Vierailija
8/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut kumpanakaan raskausaikana kuin n. 6 kg painoa lisää. Kaikki jäi synnytykseen. N 1 kk. kuluttua oli normaali hoikka vartalo, toki lihasta ei niin paljon kun ensimmäiset kuukaudet vain vaunulenkkeilin.

Eihän kaikilla ole ongelmana mitkään kilot. Itselläni on löysää nahkaa alavatsalla, tissit roikkuu imetyksen jälkeen navassa, lantio leventyi, vatsalihasten erkauma jne. Tietysti vartalo muuttuu raskauden/imetyksen jälkeen lähes kaikilla. Onhan se kropalle melkoinen myllerrys ihan jo hormoneiden takia. Olen hyväksynyt nämä kaikki, vaikken nyt näytä ihan samanlaiselta kuin parikymppisenä. BMI 21, joten ei ylipainoa. 

Vierailija
9/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietysti on. 

Itse 4 lapsen jälkeen treenasin itseni huippukuntoon, ihan sixpackikin näkyi. Lihonut olen kyllä taas, mutta se ei liity raskauksiin mitenkään.

Raskausaika on vain ja ainoastaan tekosyy lihomiselle.

Eihän ongelma ole vain mikään lihominen pöljä.

Vierailija
10/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne oli minulla ja lähipiirissäni useimmilla. Painon nousut 6-9 kg raskausaikana.

Vierailija
11/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta ei se nyt ihan 100 % ennallaan ole eikä tarvitsekaan olla. Jos on vaivoja, kuten erkaumaa, laskeumaa, lantionpohjan heikkoutta tms., niin näihin kannattaa hakea apua esimerkiksi äitiysfysioterapeutilta.

Vierailija
12/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Eihän ne kilot nyt ole mikään ainoa suurin ongelma? Ennemmin muutama liikakilo kuin vaikka kohdunlaskeuma. 

Vierailija
13/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinpä sinulle on sattunut. Itse olen kuullut mm. kohdun laskeuman leikkauksesta, vatsalihasten erkauman leikkauksesta ja avanneleikkauksesta.

Saako näitä julkisella, jos oireet eivät ole niin elämää haittaavia? Olen siis kuullut, ettei saa, ellei ole siis täysin elämää rajoittavia oireita.

Vierailija
14/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskivartalo ihan lötkö monta kuukautta raskauden jälkeen. Tein ennen raskautta ja raskauden aikanakin fyysistä työtä, mutta toki loppuaikoina en pystynyt esim. nostamaan tavaroita samalla tavalla kuin ennen raskautta tai raskauden alussa. Aloin tehdä keikkahommia työpaikassani kun vauva oli 3kk vanha ja oli kyllä järkytys, kun huomasin että keskivartalossa ei ollut enää mitään pitoa, kun koetin nostella elintarviketiskissä niitä lämpöaltaita entiseen malliin, eikä se onnistunut. Kyllähän ne lihakset sieltä sitten uudelleen aktivoituivat ja voimat palasivat, mutta aikaa meni. Minusta on vähän epärealistista edes odottaa, että jos on raskaana sen 9kk ja sen aikana keho joutuu aika koville, että se palautuisi muutamassa kuukaudessa entiselleen.

Vierailija
15/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli keskivartalo ihan lötkö monta kuukautta raskauden jälkeen. Tein ennen raskautta ja raskauden aikanakin fyysistä työtä, mutta toki loppuaikoina en pystynyt esim. nostamaan tavaroita samalla tavalla kuin ennen raskautta tai raskauden alussa. Aloin tehdä keikkahommia työpaikassani kun vauva oli 3kk vanha ja oli kyllä järkytys, kun huomasin että keskivartalossa ei ollut enää mitään pitoa, kun koetin nostella elintarviketiskissä niitä lämpöaltaita entiseen malliin, eikä se onnistunut. Kyllähän ne lihakset sieltä sitten uudelleen aktivoituivat ja voimat palasivat, mutta aikaa meni. Minusta on vähän epärealistista edes odottaa, että jos on raskaana sen 9kk ja sen aikana keho joutuu aika koville, että se palautuisi muutamassa kuukaudessa entiselleen.

Täällä palstalla nyt jotkut supermammat valehtelevat, kun six pack näkyi 2 kk päästä synnytyksestä ja jankkaavat jostain läskeistä. Mutta ei kannata täällä kysellä tai uskoa kirjoituksia. Jos joku asia vaivaa, niin löytyy osaavia ammattilaisia esim. äitiysfysioterapeutti, gynekologi jne.

Vierailija
16/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänhän se menee. Littana vatsa oli. Joskus 45-vuotiaana saattaa maha vähän kasvaa.

Vierailija
17/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauduin nopeasti ja hyvin.

Vierailija
18/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatin raskausaikana tiukkaa ruokavaliota, paino nousi silti 2 kg, mutta  sairaalasta palasin kotiin yhtä hoikkana kuin olin ollut ennenkin. Raskausaika on hyvä hetki miettiä tarkasti ruokailutottumuksiaan ja pitää itsestään huolta  9 kk ajan. Lisäksi on helpompi synnyttää 3 kg painava vauva kuin 4,5 kg painava.

Vierailija
19/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudatin raskausaikana tiukkaa ruokavaliota, paino nousi silti 2 kg, mutta  sairaalasta palasin kotiin yhtä hoikkana kuin olin ollut ennenkin. Raskausaika on hyvä hetki miettiä tarkasti ruokailutottumuksiaan ja pitää itsestään huolta  9 kk ajan. Lisäksi on helpompi synnyttää 3 kg painava vauva kuin 4,5 kg painava.

Hohhoijaa...

Vierailija
20/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään naisen, joka on synnyttänyt 16 lasta ja on edelleen hyvin hoikka. Paljasta ihoa masun kohdalla en ole nähnyt, koska on uskonnollinen, ei kulje paljaana, mutta tiukat vaatteet paljastaa muodot ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän