Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaateliikkeet eivät tarjoa kauniita vaatteita ylipainoisille?

Vierailija
02.06.2014 |

Tästä saattaa olla keskustelu jos toinenkin, mutta aloitan uuden ja tuoreen: 

Olen tullut johtopäätökseen, että Suomessa pluskoon vaateosastoilla on kaksi ikuista ongelmaa: 1. Siellä on ikuinen talvi ja 2. Valikoima on todella suppea. 

Siinä missä muissa vaateissa on kauniita kesämekkoja, liehuvia helmoja, vaihtoehtoja väljemmistä malleista istuvampiin, pluskoon puolella on mustaa ja harmaata, ankeita kuoseja ja kaikkea muuta kuin keväisiä, ihania värejä. Myös mallivalikoima on hyvin suppea. Pluskokoisille suunnattu vaateliike toki tarjoaa enemmän värejä, mutta vaihtoehdot sielläkin erittäin suppeat ja lisäksi myös hinta on luokkaa XL.

Miksi vaateliikkeet eivät tarjoa kauniita vaatteita ylipainoisille? 
Onko kyse meissä ylipainoisissa asiakkaissa, joiden mantra on hoikentava musta ja peittävä trikootunika? Onko syy suunnittelijoissa, jotka eivät syystä tai toisesta suunnittele ylipainoisille värikkäitä, trendikkäitä kesävaatteita? Vai onko kyse myymälöistä, jotka eivät syystä tai toisesta ota niitä vaatteita myyntiin?

Onko kohtalotovereita? Saa lämpimästi heittää myös hyviä vinkkejä, jos etsitte vaatteenne netistä!

(P.S Toivoisin, että keskustelu ei keskittyisi ylipainoisten kauhisteluun tai valistamiseen. Olimmepa kuinka ikävännäköisiä ja epäterveitä hyvänsä, meitä kuitenkin on ja olemme maksavia asiakkaita, ja meillä on yhtä lailla oikeus näyttää kauniilta, trendikkäiltä ja huolitelluilta!) 

No niin. Taistelu alkakoon.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kattavista kommenteista! :)

Asiattomat kommentit olen ilmiantanut: riippumatta siitä olemmeko me ylipainoiset rumia, vastenmielisiä tai ikäviä nurisijoita, niin silti me olemme maksavia asiakkaita. Toivomme asiakaskuntana samaa kunnioitusta kuin ns. normaalimuotinkin asiakkaat. Ymmärrän, että ylipainoiselle vaatteen suunnitteleminen on haaste, mutta toivon hartaasti, että haaste otettaisiin vastaan edes sen verran, että vaateliikkeet ottaisivat myyntiin muutakin kuin tummia värejä. Kesäkaudella myös me ylipainoiset haluamme varmasti pukeutua heleisiin väreihin!

Tiedostan myös teidän pienikokoisten vaateongelman. Tämän keskustelun olen aloittanut ylipainoisten näkökulmasta, mutta keskustelu myös sirojen ja pienten aikuisten vaatteista olisi varmasti hyvästä. 

Täällä on tullut paljon hyviä nettivinkkejä, ja ompeluharrastus on tosiaan ylipainoiselle yksi "pakoreitti" ikäviä vaatteita vastaan. Syy miksi en pysty teettämään tai ostamaan valtavan kallista vaatetta, on oma taloustilanteeni. Olen pienituloinen, ja vaatteen teettäminen on kallista. Pystyn harkitsemaan asiaa heti kun tuloni vakiintuvat, mutta nyt ketjuliikkeet oman harrasteompelun ohella on se ainoa, johon taloudellisesti kykenen.

En myöskään mielelläni maksa vaatteesta isoa hintaa, jos kuitenkin kangaslaatu tai työn jälki on kehnoa. Uskoakseni moni ihminen koosta riippumatta toimii näin, eikä siinä ole mitään pahaa. 

Ap

Vierailija
2/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niitä ei ole normalipainoisillekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:48"]En myöskään mielelläni maksa vaatteesta isoa hintaa, jos kuitenkin kangaslaatu tai työn jälki on kehnoa. Uskoakseni moni ihminen koosta riippumatta toimii näin, eikä siinä ole mitään pahaa. 

[/quote]

Eihän siinä mitään pahaa tietysti ole, mutta ei toisaalta ole siinäkään, että valmistajat eivät halua myydä vaatteita nollakatteella, vaan yrityksenkin olisi voitava hyötyä taloudellisesti. Suurikokoisen vaatteen valmistuskustannukset ovat muita kokoja korkeammat, ja se on tosiasia josta ei pääse yli eikä ympäri. Henkilö, jonka mielestä suurikokoisia vaatteita tulisi saada ostettua samaan hintaan kuin laadultaan vastaavia pienikokoisia, ei ole ajatellut asiaa loppuun saakka. Ettehän te voi mennä ruokakauppaankaan vaatimaan, että teidän on saatava suurempi satsi elintarvikkeitta samaan hintaan jolla muut saavat vähemmän, vain siksi että teillä kuluu ruokaa enemmän.

Kukaan valmistaja ei saa ostettua kangasta 50% alennuksella vain ilmoittamalla, että hänpä tekee kankaasta niin isoja vaatteita, että menekki on paljon suurempi kuin muilla. Kankaan metrihinta on se mikä on, ja kustannukset eivät valitettavasti voi jäädä valmistajan kannettavaksi vaan ne siirretään hintoihin.

Jos isokokoiset ihmiset eivät tätä hyväksy, niin hyvä on sitten, mutta silloin on kyllä turha ihmetellä, miksei tällaisille asiakkaille ole tarjontaa.

Vierailija
4/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks koska läskit voi sijoittua mihin kohtaan kehoa vaan, varmempaa tehdä hoikillekin muodottomia säkkejä!

Vierailija
5/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 14:48"]En myöskään mielelläni maksa vaatteesta isoa hintaa, jos kuitenkin kangaslaatu tai työn jälki on kehnoa. Uskoakseni moni ihminen koosta riippumatta toimii näin, eikä siinä ole mitään pahaa. 

[/quote]

Eihän siinä mitään pahaa tietysti ole, mutta ei toisaalta ole siinäkään, että valmistajat eivät halua myydä vaatteita nollakatteella, vaan yrityksenkin olisi voitava hyötyä taloudellisesti. Suurikokoisen vaatteen valmistuskustannukset ovat muita kokoja korkeammat, ja se on tosiasia josta ei pääse yli eikä ympäri. Henkilö, jonka mielestä suurikokoisia vaatteita tulisi saada ostettua samaan hintaan kuin laadultaan vastaavia pienikokoisia, ei ole ajatellut asiaa loppuun saakka. Ettehän te voi mennä ruokakauppaankaan vaatimaan, että teidän on saatava suurempi satsi elintarvikkeitta samaan hintaan jolla muut saavat vähemmän, vain siksi että teillä kuluu ruokaa enemmän.

Kukaan valmistaja ei saa ostettua kangasta 50% alennuksella vain ilmoittamalla, että hänpä tekee kankaasta niin isoja vaatteita, että menekki on paljon suurempi kuin muilla. Kankaan metrihinta on se mikä on, ja kustannukset eivät valitettavasti voi jäädä valmistajan kannettavaksi vaan ne siirretään hintoihin.

Jos isokokoiset ihmiset eivät tätä hyväksy, niin hyvä on sitten, mutta silloin on kyllä turha ihmetellä, miksei tällaisille asiakkaille ole tarjontaa.

[/quote]

Irrottamallasi kommentilla tarkoitin sitä, että en periaatteesta suostu maksamaan huimaa hintaa vaatteesta, jonka materiaali tai tekojälki on huonolaatuista. En esimerkiksi näe mitään mieltä, että ostaisin löysästä, huonolaatuisesta trikoosta valmistetun trikoopuseron samaan hintaan kuin paidan, jossa on käytetty juhlavampaa materiaalia. En tekisi näin normaalipainoisenakaan.

Sitten loppukommenttiin: nyt keskustelua seuranneena ymmärrän, että minun tulee olla valmis maksamaan hieman enemmän kuin normaalikokoisten vaatteesta. Mutta minulla ei ole mahdollisuutta teettää vaatetta ammattiompelijalla tällä hetkellä. Mikäli olisi, todennäköisesti toimisin niin. Minulla ei ole myöskään varaa varata yhtä paitaa varten esimerkiksi yli sataa euroa, saati enemmän. 

*

Mikäli puhumme arkivaatteista, niin esim. Lindexin ja KappAhlin sekä vaikka Seppälän hintataso sopii kukkarolleni hyvin. Silti olen lähtenyt tyhjin käsin. Syy on nimenomaan harmaissa, ikävänvärisissä vaatteissa. Ymmärrän mallin vaikutuksen ja kankaan menekin hintaan, mutta en ymmärrä, miksei ylipainoinen voi saada vaatettaan ajankohtaisissa väreissä. 

P.S Te, jotka olette tarjonneet hyviä kauppa- ja nettisivuvinkkejä, kiitos niistä! Lisääkin saa ehdottaa. :) 

Ap

Vierailija
6/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:11"]

Miksi mulla tuli tästäkin ketjusta sellainen mielikuva, että lihavat vaan nurisee ja syyttelevät muita tahoja lihavuudestaan?

Kaikissa muissa vika, paitsi itsessä?

Ei voi laihtua KOSKA urheiluvaatevalmistajat eivät tee tarpeeksi isoja urheiluvaatteita. :D

Ja koska tarjolla on lihavalle vain rumia vaatteita, niin siitä masentuu niin ettei voi laihtua. :D

Voi nolous, olen itsekin pyöreä, mutta ei olisi ikinä pokkaa syyttää muita siitä, vaan kyllä se johtuu ihan omasta rakkaudesta ruokaan ja mulla on munaa myöntää se.

[/quote] 

Mitähän ketjua sä mahdoit lukea jos tuollaista löysit?

Vierailija
7/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla tuli tästäkin ketjusta sellainen mielikuva, että lihavat vaan nurisee ja syyttelevät muita tahoja lihavuudestaan?

Ei voi laihtua KOSKA urheiluvaatevalmistajat eivät tee tarpeeksi isoja urheiluvaatteita. :D

Ja koska tarjolla on lihavalle vain rumia vaatteita, niin siitä masentuu niin ettei voi laihtua. :D

Voi nolous, olen itsekin pyöreä, mutta ei olisi ikinä pokkaa syyttää muita siitä, vaan kyllä se johtuu ihan omasta rakkaudesta ruokaan ja mulla on munaa myöntää se.

[/quote]

Minulla ei ole mitään ongelmaa myöntää omaa kokoani. Tiedostan kokoni oiken hyvin, etenkin silloin kun poistun jälleen kerran liikkeestä tyhjin käsin todeten, että liikkeet eivät syystä tai toisesta valmista minunlaiselleni ihmiselle kauniita, ajankohtaisia vaatteita. 

En ota kantaa siihen, mistä syystä kukakin on ylipainoinen. Tämä keskustelu on luotu siksi, että myös me ylipainoiset haluamme kauniita, ajankohtaisia vaatteita - näemmä useampikin ylipainoinen keskustelun saamista peukuista ja kommentista päätellen. En ymmärrä, miksi kesänkin korvalla valtaosa ylipainoisille suunnatuista vaatteista on ankean värisiä ja muodottomia trikoovaatteita. 
En ota kantaa edes siihen, pitäisikö ylipainoisen tästä tarjonnan puutteesta reipastua ja rynnätä lenkkipolulle vaikka vanhoissa sukkahousuissa. Minun ongelmani on tasan tämä hetki, kun olen liikkeessä ja etsin tuotetta kenties seuraavan päivän illanistujaisiin. Kyllä, voin laihduttaa. Minä en kuitenkaan laihdu parissa viikossa, enkä välttämättä edes puolessa vuodessa. Ja sinäkin aikana haluan pukeutua hyvin. 

Kun asiakas ei löydä saamaansa tuotetta, hän nurisee ja etsii tuotteen toisesta liikkeestä. Niin toimii ihan kuka tahansa, oli painoa kuinka paljon tahansa ja tunnustipa hän sen eli ei. Kotikaupungin Seppälän rahat siis saattavat valua moninkertaisena määränä brittiläiselle nettisivustolle. 

Ap

Vierailija
8/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että kuinkakohan monen, epäolennaiseen mollaamiseen keskittyvän oma äiti tai vaikkapa mummo, ovat pluskoon ihmisiä? Minulla ainakin, eivätkä kavereidenkaan äidit kaikki mahdu kokoon 34-42. Tuleekohan lähipiirillekin huomauteltua koosta yhtä helposti?

Vierailija
9/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes ajattele olevani erityisen lihava, lapsen saannin jäljiltä yhä vain jonkun verran ylimääräistä tuossa vatsan kohdalla (olen jotain 80/177). Mutta en kyllä ikinä halua kaupoille lähteä, kun tietää jo etukäteen, ettei mitkään housut mahdu jalkaan. Jos siis haluaa yhtään kivan näköiset. Muistan tosin, että mulla oli sama ongelma lähes 10 kiloa laihempanakin. En siis käy pissis-osastolla, mutten halua myöskään niitä halosen ankeita housujakaan. Haluaisin ostaa kivoja laadukkaita housuja jollain koukulla, mutta ei kun ei. Onneksi on Desigual, sieltä löytyy kivoja vaatteita myös isommillekin. Mutta on se ihme että nekin pitää tilata espanjasta asti, kun eihän sieltäkään sisäänosteta isona kuin jotain mekkoja. Ärrinmurrin.

Vierailija
10/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:29"]Mikäli puhumme arkivaatteista, niin esim. Lindexin ja KappAhlin sekä vaikka Seppälän hintataso sopii kukkarolleni hyvin. Silti olen lähtenyt tyhjin käsin. Syy on nimenomaan harmaissa, ikävänvärisissä vaatteissa. Ymmärrän mallin vaikutuksen ja kankaan menekin hintaan, mutta en ymmärrä, miksei ylipainoinen voi saada vaatettaan ajankohtaisissa väreissä. 

[/quote]

Kyllä se markkinatalous taitaa tuohon suppeaan värivalikoimaankin olla syynä. Ilmeisesti tuollaiset huomiotaherättämättömät värit ovat mieleen suurelle osalle pluskokoisia asiakkaita, ja kaupat ovat siksi todenneet niiden myyvän varmimmin. Tiedän itse muutaman pluskokoisen ihmisen, ja näistä yksi tykkää pukeutua räiskyviin väreihin ja kuoseihin, muut taas yrittävät lähinnä piiloutua ja tehdä itsestään mahdollisimman näkymättömiä. Jos tuo asenne saataisiin muuttumaan ja ihmisten itsetunto kohoamaan, varmaan vaatevalikoimatkin parantuisivat kun ihmiset alkaisivat ostaa niitä värikkäitäkin vaatteita.

84

Vierailija
11/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 15:29"]Mikäli puhumme arkivaatteista, niin esim. Lindexin ja KappAhlin sekä vaikka Seppälän hintataso sopii kukkarolleni hyvin. Silti olen lähtenyt tyhjin käsin. Syy on nimenomaan harmaissa, ikävänvärisissä vaatteissa. Ymmärrän mallin vaikutuksen ja kankaan menekin hintaan, mutta en ymmärrä, miksei ylipainoinen voi saada vaatettaan ajankohtaisissa väreissä. 

[/quote]

Kyllä se markkinatalous taitaa tuohon suppeaan värivalikoimaankin olla syynä. Ilmeisesti tuollaiset huomiotaherättämättömät värit ovat mieleen suurelle osalle pluskokoisia asiakkaita, ja kaupat ovat siksi todenneet niiden myyvän varmimmin. Tiedän itse muutaman pluskokoisen ihmisen, ja näistä yksi tykkää pukeutua räiskyviin väreihin ja kuoseihin, muut taas yrittävät lähinnä piiloutua ja tehdä itsestään mahdollisimman näkymättömiä. Jos tuo asenne saataisiin muuttumaan ja ihmisten itsetunto kohoamaan, varmaan vaatevalikoimatkin parantuisivat kun ihmiset alkaisivat ostaa niitä värikkäitäkin vaatteita.

84

[/quote]
Mietin, onko todellakin niin, että me ylipainoiset haluamme noita ankean värisiä vaatteita. Vai onko kenties niin, että ylipainoinen ostaa edes sen jonkin siedettävän vaatteen, ja liike taas uskoo että se vaate myy ja ottavat sitä myyntiin lisää? Oravanpyörä on valmis. :/ 

Minä tunnen paljon ylipainoisia, jotka haluavat pukeutua väreihin, etenkin tänä ajankohtana. Mutta voipi sinulla olla pointtia: kenties meihin on purrut liian hyvin tämä ikuinen mantra hoikistavasta mustasta, kielletyistä kuvioista ja huutomerkkiväreistä? Minä kun taas rakastan iloisia värejä ja kunnon kuoseja. :(

Vierailija
12/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari linkkiä: evans.co.uk

yoursclothing.co.uk

On ainakin värikästä, ja laatukin pärjää lindex-kappahl tasolle.

Vierailija
13/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:40"]

En ymmärrä aloitusta. Minä, hoikka nainen näen jokaisessa vaateliikkeessä nykyään erillisen osaston ylipainoisille naisille. Eikä ole kerta tai kaksikaan, kun olen erehdyksessä mennyt hipelöimään plussakokoisten vaatteita. Minun nähdäkseni valikoimat ovat todella laajat ja sen lisäksi on erikseen vaatekauppoja plussakokoisille, kuten Zizzi. Sen sijaan en meinaa löytää omaa kokoani, 32 tai 34, juuri mistään! Ne ovat aina lopussa jos niitä on ollutkaan, tai sitten ovat hirveän suurta kokoa eli liian suuria. 

Tekisi mieli sanoa, että älä valita ja jos et löydä riittävän paljon valikoimaa niin laihduta. Olen vakavissani, koska mallimitoissa oleva ei löydä tässä maassa itselleen kaupasta sopivaa vaatetta.

[/quote]
Entä, jos minä kehottaisin sinua syömään enemmän? :) 
Mikäli loukkaannuit, niin ymmärrät miltä tuntuu, että vaatevalikoimaa toivoessaan kehotetaan tylysti laihduttamaan niin kuin se tapahtuisi käden käänteessä. Lisäksi myös laihduttava kaipaa prosessissaan kauniita vaatteita.

Valikoimat eivät ole laajat ainakaan niissä liikkeissä, joissa olen kotikaupungissani asioinut (en asu suurimmissa kaupungeissa). Ongelma on nimenomaan suppeassa mallivalikoimassa ja tummissa väreissä. Voin ymmärtää - kiitos 38:n kommentin - ongelman mallin ja koon suunnittelussa ja muokkaamisessa, mutta en sitä, ettei ylipainoiselle löydy värikkäitä ja ajankohtaisia vaatteita. Ja tämä todettu hyvin monessa ketjuliikkeessä.

Ap

[/quote]

Parahin ap. Minä en liho yli 20 painoindeksiin, vaikka syön riittävästi. Mutta elintapani ovatkin terveelliset, rakenne siro ja liikun paljon.

Viestini on, että jos ihminen edustaa jotain muuta kuin keskivertokokoista, on nähtävästi selviö, että kaikkia kivoja vaatteita ei ole omassa koossa tarjolla. Voin suositella lämpimästi normaalipainoon pyrkimistä, mikäli nykyiset laajat erikoisosastot ja -liikkeet xxxxl-kokoisille ihmisille eivät riitä tyydyttämään tarvetta.

Olisipa meille pienikokoisillekin erikoismyymälöitä ja omat osastomme. Vaikka sitten vain mustia perusvaatteita, niin olisin onnellinen.

Vierailija
14/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko linkittää tänne ihana, itsevarma pluskoon bloggari. Tämä kurvikas nuori nainen on ihana kaikkine kiloineen! 

http://www.nadiaaboulhosn.com

Vierailija
15/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 16:51"]

--

Parahin ap. Minä en liho yli 20 painoindeksiin, vaikka syön riittävästi. Mutta elintapani ovatkin terveelliset, rakenne siro ja liikun paljon.

Viestini on, että jos ihminen edustaa jotain muuta kuin keskivertokokoista, on nähtävästi selviö, että kaikkia kivoja vaatteita ei ole omassa koossa tarjolla. Voin suositella lämpimästi normaalipainoon pyrkimistä, mikäli nykyiset laajat erikoisosastot ja -liikkeet xxxxl-kokoisille ihmisille eivät riitä tyydyttämään tarvetta.

Olisipa meille pienikokoisillekin erikoismyymälöitä ja omat osastomme. Vaikka sitten vain mustia perusvaatteita, niin olisin onnellinen.

[/quote]

Miksi et siis vaadi teille pienikokoisille suunnattuja vaatteita, niin kuin minä teen ylipainoisten kohdalla? Miksi kehotat ylimielisesti olemaan valittamatta ja vain laihtumaan? Se on yhtä loukkaavaa kuin minulta kehottaa sinua vain lihottamaan itseäsi. Minua ei edes kiinnosta, kumman painoindeksi on hyväksyttävämpää. Minua kiinnostaa se, mitä maksava asiakas saa ja mihin hintaan. 

Meitä ylipainoisia on, ja meillä on mielenkiintoa ostaa myös muunlaisia kuin tummia, tylsiä vaatteita. Enkä puhu edes monen X:n XL-vaatteista, vaan myös heistä, jotka ovat himpun verran liian isoja kokoon 44 tai 46, tai jotka näihin kokoihin mahtuvat vain osittain.

Se että pienikokoiset tarvitsevat myös vaatteita, on ihan varmasti oma ongelmansa ja myös keskustelun paikka. Voit siis kernaasti sellaisen aloittaa, sen sijaan että kehotat meitä alistumaan kohtaloomme kun pienikokoistenkin pitää. 

Ap

Vierailija
16/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mun käsittääkseni tän ketjun tarkoitus ei ollut jälleen kerran vatvoa sitä miksi joku on lihava, vaan keskustella siitä, miksi lihaville ei tehdä kivoja vaatteita.

Mä olen kyllä miettinyt sitäkin, että on se kumma kun miehille on olemassa kaiken maailman A B C ja D-mitoitukset ihan itsestäänselviönä, vaikka miesvartaloiden variaatio on huomattavasti pienempi kuin naisten. Naiset saa sitten tosissaan veivata ja etsiä vaatteita, kun ei niihin ole todellakaan merkitty mitään naisen vartalotyypin mukaan.

Vierailija
18/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska läskiys on sairasta ja sitä ei tule tukea. Laihduta, niin saat ostettua kauniita ja istuvia vaatteita.

Vierailija
19/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten kumma että näitä jeesustelijoita löytyy, vaikka AP juuri pyysi että ei keskitytä lihavuudesta saarnaamiseen. Miksi täytyy vaivautua edes kommentoimaan jos ei pysty keskustelemaan pyydetystä aiheesta...

Vierailija
20/124 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 22:10"]Se on totta, että pluskoon vaatteen suunnittelu ja valmistaminen on haasteellista. Silti toivoisin, että haaste otettaisiin vastaan! 

[/quote]

Marina Rinaldi Helsingissä myy pluskoon vaatteita, jotka on valmistettu laadukkaista materiaaleista ja ovat malliltaan erittäin kauniita. Hinnat ovat sen mukaisia toki. Mutta kyllä tarjontaa on tälläkin sektorilla olemassa. Myös värejä ja printtejä on varmasti tarjolla. 

[/quote]

Kas vain, näillähän on nykyään nettikauppakin!

http://fi.marinarinaldi.com/

Jos ei tuolta löydy kauniita laatuvaatteita isokokoisille, niin ei mistään.

[/quote]

Kauniita ovat, mutta huh, mitä hintoja!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi