Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOIDEN ELOKUU***

01.08.2006 |

Jos kokkeilisin olla aktiivinen ja ainakin näin alottaa tämän pinon =)

Lisa&Veeti 81vrk =)

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt apuun enska-mammat! Kyselin tossa jo aikasemmin että miten muilla on nukuttu ja syöty siinä 4-5 viikon ikäisenä kun meidän neiti käyttäytyy ihan kummasti tällä hetkellä :/ Eli tissillä ollaan 2 tunnin välein vähintään ja ainakin 20 min kerralla. Osaksi kyllä vaan " tisuttaa" eli ei oikeastaan syö, kuhan vaan lutkuttaa :) Ja sitten välillä ruvetaan kiskomaan tissiä ja itketään suoraa huutoa. Luulin välillä että ilmavaivoja (tipat on käytössä) ja röyhtäytinkin välissä mutta huuto vaan jatkuu.. huh. Aikasemmin Mathilda kyllä kiltisti söi ja nukahti pian uudestaan ja nukkui yölläkin 4-5h putkeen, mutta nyt on muutama yö mennyt näin hassusti. Alkaa tällä mammalla oleen konstit vähissä kun neidille ei kelpaa mikään :( Onkos muilla ollut jotain samantyylistä?

Tänään oli siis neuvola ja painoa onkin jo 4540g :) Eli kyllä ainakin maitoa riittää, hehe. Keltaisuudesta eivät tällä kertaa sanoneet mitään, kai se siitä häviää vähitellen. Itse en kyllä huomaa muista kun silmistä ja vähän nenästä että on keltainen.

Eli näin täällä Ruåttissa :) Taidan hilpasta ton ukon kainaloon hetkeksi kun rinsessa nukkuu.

Mysan ja Mathilda 5vkoa

Vierailija
102/164 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iglu: Oon puhunut tuosta neuvolassa ja nyt torstaina lääkärille. Tosin nyt on ollut jo ehkä kolme parempaa päivää peräkkäin :)

Mysan: Meillä on vähän samanlaista (poika huomenna 7 vkoa). Nukkuu 2-3 h pätkiä (tai jopa vähemmän), satunnaisesti (ehkä 1-2 x vkossa) 4 h. Useimmiten syö sellasen alle 15 min, mutta välillä ei lopettaisi ollenkaan. Noilla kerroilla saattaa huutaa ja itkeä naama punaisena vaikka olisi tissi suussa (ja maitoakin tulee). (Yleensä poika itkee ja huutaa tosi vähän, vain lähinnä heräteessä nälkää.) Noilla kerroilla ,kun on syönyt kauan mutta haluaa syödä ja huutaa samalla, olen vaan kylmästi ottanut pojan pois rinnalta ja rauhoitellut sylissä muuten (joskus tutin kanssa). Useimmiten huuto loppuu tosi nopeasti kun ei enää saa ruokaa. Uskon, että meillä tuo johtuu siitä että välillä vaan syö liikaa eikä ymmärrä lopettaa ja taas lisäsyöminen sattuu mahaan tms. Myös mahaa koskiessa huomaa sen olevan tosi pullollaan ja joskus ihan pinkeäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Paljon onnea koko perheelle suloisesta poikavauvasta! Olenkin koko ajan käynyt kytiksellä seurailemassa sinun kuulumisiasi, kun jäit niin mieleeni silloin huhtihurmureissa kuumeillessamme. Ihanaa kuulla teidän vihdoinkin saaneen oman pikkunyyttinne syliin asti. Juurihan sitä vuosi sitten peukuteltiin sinulle plussaonnea. :) Olipa ihana synnytyskertomus teillä! Muistutti hyvin paljon omaani, tosin meillä synnytystä ennakoivia, kivuliaita supistuksia oli jo muutamana yönä ennen tositoimiin pääsyä, joten niin isona yllärinä se lähtö ei sitten tullut. Paljon voimia vauva-arkeen, nauttikaa niistä hetkistä, kun se nyytti on sellainen rääpäle! *Kaihoisasti muistellen Matiasta " vauvana" .* Minäkin tosiaan osasin täällä vauvapuolella suunnistaa itseni enskojen joukkoon... jostain syystä se odotusaikana jäi, vaikka pinoja sielläkin selasin.

Mysan: Kuulostaa tosiaan siltä, että Mathildalla on jo maha ihan hirmu täynnä noin kitistessään, mutta koska imeminen on vauvasta niin kovin mukavaa, ei malttaisi lopettaa. Meidän Matias on syönyt tuttia ihan laitokselta asti, joten minä olen tökännyt aina tutin suuhun siinä vaiheessa, kun on alkanut kiemurrella ja itkeä tissiä hamuten. Nykyään rauhoittuu jo tutin näkemisestä, tosin suuhun se täytyy silti antaa... Imeminen on kivaa!

Matiaksesta on tullut sellainen iso jässikkä, että ei voi uskoa! Onko tämä muka joskus ollut pikku-rääpäle? Katsoin jotain kuvia ihan ensimmäisistä päivistä ja viikoista. Voi hyvää päivää, että vauva oli pieni silloin! Aika menee niin nopeasti, ettei äiti selvästikään pysy perässä...

Kissankello ja Matias liki 4,5 kk

Vierailija
104/164 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kirjottelen kuulumiset nyt. Anoppi on meillä yökylässä, joten nyt vasta pääsin koneelle. Muutenkin on pitänyt kiirettä, kun oon niitä laina-asioita hoitanu.

Kuulin eilen huonoja uutisia mieheltäni. Yksi tuttavapariskunta on jo vuosia kärsinyt lapsettomuudesta. Ovat kaikissa hoidoissakin käyneet. Keväällä sitten päättivät lopettaa hoidot. No, sittempä he ihmeen kaupalla plussasivatkin luomusti (eivät tosin ehtineet meille ilouutista kertoa). Np ultrassa sikiöllä todettiin runsasta turvotusta niskapoimussa ja muuallakin. Sikiö jouduttiin ottamaan pois rv 14, koska ei olisi selvinnyt hengissä :( Tuli oikeesti tosi paha olo tosta. Miten jollekkin voi käydä noin. On se niin epärilua. kyllä nyt osaa taas olla kiitollinen omasta terveestä lapsestaan. En todellakaan pidä enään itsestään selvänä, että lisää lapsia saataisiin. Onneksi meillä nyt on tämä yksi, kun jotkut eivät edes saa sitä. Anteeksi, että tänne nyt tätä puran, mutta tuli vaan niin surullinen olo heidä puolestaan.

Joo, mutta mulle käy melkeinpä millon vaan toi tapaaminen. Tän kuun lopussa tosin meen viikoksi Espooseen pitämään silmällä mun ihanaa pikkuveljeä ja pikkusiskoa, kun äiti ja isä lähtee Lappiin. Mäkin aattelin, että Jumbo on hyvä tapaamispaikka. En nyt osaa tältä istumalta mitään tarkkaa päivämäärää ehdottaa. Osaisko joku muu?

Tän viikon pärjään ihan hyvin ilman miestä, kun on niin paljon ohjelmaa, kun anoppi tosiaan tuli ja huomenna mun kaveri tulee kylään ja noi taloasiat pitää kiireisenä. Katotaan sitten ensiviikolla, jos joudun turvautumaan Lisa sun tarjoukseen. Kiitos vaan :)

Tän enempää en osaa mitään kommentoida, kun luin niin nopiasti viestit läpi.

Joonalle ei ihmeempiä kuulu. Odotellaan tässä ensiviikon neuvolaa.

Olipas pikaiset kuulumiset ;)

Nyt nukkumaan. Öitä!

pesukarhu ja Joona viikon päästä jo 4kk

Vierailija
105/164 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten mennään pitkän kaavan mukaan tämä odotus ;)

Huomenna täynnä rv 42!!

Mennään aamulla heti 8.00 synnärille yliaikais tarkastukseen ja toivon mukaan sille tielle sitten jäädään!

Voi tietysti olla että kun viikonloppu jo niin lähellä, että laittavat vielä kotiin :( Toivotaan nyt että saataisiin tiiti jo maailmaan nuuhkutettavaksi!!

Tiiti liikkuu vielä oikein vilkkaasti ja olo mullakin oikein hyvä.. Saanut hyvin nukuttuakin kun vähän viileni ilmat :)

Maha alkaa olla jo tosi alhaalla.. ei nyt ihan polvissa roiku, mutta selvästi huomaa että on n. kädenleveyden verran laskenut! Henki kulkee paremmin ku moneen moneen kuukauteen..

Illalla täytynee käydä vielä kunnon kävelylenkki.. hetkeen ei kuitenkaan tule ulos paljoa lähdettyä!

Sukulaisten utelut on loppunut kokonaan :) Olen kaikille sanonut että ilmoitan sit kyllä heti.. ja näköjään on tehonnut!

Tulen sitten kertomaan kuulumiset kun " pinnistyksestä ja ponnistuksesta" ollaan selvitty :)

Niamey ja tiiti rv 41+6

Vierailija
106/164 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea niamey!!!

Meidän tytölle ilmestyi perjantaina eka hammas! Yhtään ei kitissyt tai ollut itkuinen, ilmeisesti ei sitten kovasti sattunut. Hyvä niin. Nyt sitten toista hammasta odottelemaan, olen kuullut että hampaat yleensä ilmestyvät pareittain.

Konttausasentoon tyttö menee jo kevyesti, omassa pinnasängyssäänkin nousee aina herättyään kontilleen. Ja erilaisia ääntelyitä on keksinyt, höpötystä tulee jatkuvasti. Ja kovaa ääntä pitääkin, välillä täytyy laittaa telkkaria kovemmalle että kuulee, kun tyttö hihkuu niin kovaa=)

Olin eilen siskoni kanssa stadikalla kattomassa suomi-ruotsimaaottelua, oli oikein mukava tunnelma. Ja onneksi ei satanut. Heti kun aurinko ei paistanut, tuli kyllä vähän viileä. Eli taitaa se syksy kohta tulla... sopii mulle.

En muista vastasinko jo miinalle... eli meidän perhe asuu Vantaalla. Ja tytön 6kk neuvola on viikon päästä.

Vierailija
107/164 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin niin pitkän viestin,ja ilmeiseti väliin tuli liian pitkiä taukoja,koska kirjoitus hävisi teille tietymättömille!!!

Onnea Niamey ja pikkuneiti!

Kirjoitan vaan lyhyesti nyt.Olen jokaisen kirjoitukset lukenut huolella ja nautin aina täällä vieraillessa!Kiitos teille jokaiselle siitä!

Q:lle vain sen verran,että meidän poikakin on aina touhuillut ja äännellyt tunnin ennen kuin herää yöllä kunnolla syömään.Alussa tein sen virheen,että menin liian nopeasti nappaamaan pojan rinnoille,ja siinähän poika vaan nukkui paljaan rintani vieressä!Siispä olen hieman oppinut suodattamaan hänen ääntelyään,ja nousen vasta siihen ensimmäiseen ...-tai toiseen ;) äää -ääneen.Näin syöminen käy tehokkaasti ja nopeammin pääsemme kumpikin jatkamaan uniamme!Aamusta uni on pojalla huomattavasti levottomampaa,joten useasti nostan hänet viereeni nukkumaan,ja käännän mahalleen.Siinä hän saattaa nukkua rauhallisesti vielä tunnin tai pari.Meidän sänky on aika kova,joten uskallan nukuttaa mahalleen,koska itse olen vieressä varmistamassa hengityksen kulun ja hyvän asennon...Päivälläkin nukutan pitkien unien aikaan jonkun pätkän mahallaa,ja käyn usein katsomassa,että kaikki on ok -näin nukkuu paljon rauhallisemmin!

Nyt syömään:ensin äiti ja vasta sitten poika...jos ehtii...

Milloin pääkaupunkilaiset tapaavat?Mahtuuko vielä mukaan ja keitä on tulossa?

T:PauliNea ja poika 7 vko:a

Vierailija
108/164 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko lupautui tulemaan mukaan Enskatapaamiseen q:n 4 kk vanhan serkkutytön kanssa, jipii! Olin jo ajatellut, että en uskalla Jumboon asti lähteä bussi/junakyydillä näin pienen kanssa, mutta nyt saankin autokyydin. Meidät tunnistaa Brion harmaa-mustista vaunuista. Ja tietysti siitä, että meitä on kaks mammaa. :) Oon aika lyhyt ja mulla on suht vaaleat hiukset ponnarilla. Sisko on pidempi ja sillä on lyhyet, vaaleat hiukset.

PauliNea, hyvä kuulla, että teidänkin poika on äänekäs nukkuja. Tuolla toisessa ketjussa oli muitakin unessa " äheltäjiä" ilmoittautunut. :) Tulkaa tekin mukaan tapaamiseen! Eli 6.9. klo 12 Jumbossa, mutta mikäs se tarkempi paikka olikaan???

Meillä q on alkanut syödä yhtäkkiä tosi usein! Ihan parin tunnin välein, vaikka aluksi oli noin 4 tunnin syöttövälit. Eikä poika malttaisi millään nukkua. Just kun luulen, että olen saanut hänet nukahtamaan ja menen ihanasti pitkäkseni vähäksi aikaa, niin johan kuuluu huutoa sängystä tai vaunuista! Nyt olen niin poikki jo tästä vehtaamisesta, että otin järeämmät keinot käyttöön ja nukutin pojan kantoliinaan. Tossa se nyt tuhisee. :D Harmi vaan, että nyt en voi itse torkkua kuin istuvilleen...

Mitenkäs Miin, Queenin ja Niameyn arki on lähtenyt sujumaan?

-Q- ja -q- huomenna 3 vko

Vierailija
109/164 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen nyt, kun saattaa olla, että joudun pariksi päiväksi nettipimentoon. Mennään sinne Espooseen siskon ja veikan seuraksi, kun porukat lähtee Lappiin. Tietsikka on veljen huoneessa, joten en tiedä päästääkö se mua sinne.

Joona on nukkunu tänään melkein koko ajan. Ysiltä heräs ja yheltätoista rupes päikkäreille. Vieläkin nukkuu samoja unia. Yhen kerran vaan on välissä syöny. Kai se kasvaminen vie voimat pikkusesta.

Yritin ilmottaa Joonan vauvamuskariin, mut taisin olla liian hidas, kun jouduttiin jonoon. Toivottavasti silti päästäis. Vauvauinti taitaa jäädä meidän osalta haaveeksi. Liian kallis, kun ei mun mies kuitenkaan pääsis läheskään joka kerta sinne, kun tekee vuorotyötä. En yksin uskalla sinne mennä.

PK-seutulaisten tapaaminen on siis 6.9. kello 12.00 Jumbon Fasun kahvilan edessä. Kiva, että PauliNea ja Q siskoineen pääsee mukaan. Meitä on nyt aika paljon tulossa. Mistäs me tiedetään, että kuka on kuka? Täytyy painaa mieleen kellä oli minkäkin väriset vaunut :)

Vihdoin taitaa Jonsku heräillä... ehkä...

pesukarhu ja Joona 4kk

Vierailija
110/164 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole taas tullut kirjoiteltua ja vaikka lukenut oon, ei mikään pysy päässä=/ Oli taas vähän rankkaa kun isäntä palasi töihin ja me Allun kanssa täällä pitkät päivät kaksin=( Aamusin ehdin käydä hätäisesti salilla mutta sieltäkin piti aina kiireellä tulla kotiin, että mies ehti töihin. Ja tietysti kauhea sotku täällä aina vastassa...pää meinasi hajota, pahimmillaan tuntuí niin rankalta etten tunnistanut edes vauvaa omakseni. Onneksi kävi niin hyvin että saatiin A hoitoon viikonloppuna, päästiin ensimmäistä kertaa puoleentoista vuoteen viihteelle=) Kyllä teki hyvää ja nyt on taas parempi olo.

Keskiviikkona meillä on jo 5kk neuvolakin, kuinkahan tuo neiti on kasvanut kun tuntuu nyt soseiden myötä olevan melkoinen pullero! kotsa ainakin kasvaa, hatut jää pieniksi;)

Niamey, en nyt senkään vertaa muista olenko onnitellut?! Paljon onnea prinsessasta perheellenne!

Vähän sitten muutakin asiaa, tympii niin..meillä saattaa olla evakko tiedossa kotoa; reilun pari viikkoa on mönkinyt kummallisia koppiksia täällä huushollissa, eikä voi sellasta määrää enää yhtä lajiketta tulla ulkoa. Kiinteistöhuollosta tuotiin tänään myrkyt millä yrittää nyt alkuun saada pois, ja mua HIRVITTÄÄ minkähänlainen kamala pesäke tuolta vielä löytyy!!!! Ei kyllä ole aavistustakaan mistä päin kämppää tulevat, ensin niitä oli vain keittiössä mutta nyt ihan pitkin asuntoa, katossa, ovien päällä, jopa hellalla!!! ÄLLÖTTÄÄ ja pelottaa vauvankin puolesta, kamalaa jos katosta tipahtaisi vaikka vauvan sänkyyn=( Nyt jos ei ite saada myrkytettyä, tulee sitten ammattimies paikalle ja sitten joudutaankin pariksi päiväksi muualle. Vaan samapa tuo loppupelissä, kunhan ne ötökät saadaan pois, niitä on todella riesaksi asti=(

Vaan lopetanpa nyt ruikuttamisen, isäntäkin kotiutuu jo tunnin päästä*tuulettaa* Laitan tähän vielä linkin mistä voi käydä katsomassa mun siskon " vauvaa" , joka on myös tädin pieni kulta;)

http://www.iltasanomat.fi/viihde/lemmikit/default.asp?id=8629

Semmosta=) Anteeksi tosiaan omanapainen teksti, ei tuo muisti ole entisensä...

-Ankka & Alisa viikon päästä 5kk-

Vierailija
111/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on kun päivät vaan kuluu ja mitään ei saa aikaseks vaikka haluais? :) Monta kertaa neidin nukkuessa oon ajatellu tulla linjoille mutta aina on jäänyt. Nyt sitten tässä vauva sylissä yhdellä kädellä naputellaan, hehe.

Mathilda on kasvanu jo ihan hirveesti, vaatteetkin pitää olla jo kokoa 60 tai muuten kiristää. Hyvin on neiti syönyt muutenkin, viime tiistaina neuvolassa oli painoa 4105g ja pituutta 53cm! Saas nähdä mitä torstaina sanovat :)

Ostin sitten niitä tippoja, täällä Ruotsissa on vaan sellaista Minifom nimistä jota pitää antaa 10 tippaa ennen jokaista syöttöä.. aika paljon se minusta, ja yöllä vähän hankalaa. Mutta hyvin on auttanut, ei huudeta enään hulluna molemmat :D

Niin ja onnea suipolle!! Oliskos kohta Miikin tällä puolella.. ja Niamey kans :)

Tässä maili tota meseä varten jos joku haluaa lisätä: sannatuuri@hotmail.com

Taidan yrittää mennä suihkuun tässä välissä kun neitinukkuu niin sikeesti..

Mysan ja Mathilda 4vkoa

Vierailija
112/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidillä on nyt sitten ensimmäinen flunssa. Oireet alkoivat jo mökillä ollessa =( Vähän vaikutti siellä lämpöiseltä, mutta kuumemittaria ei ollut mukana. Iltaisin, ennen yöunia annettiin suppoa. Ihan ok kyllä voi nyt, mutta välistä pärskii ja hengitys rohisee sekä uni maistuu erityisen paljon =) Se on äidistä mukavaa, kun itekin tuota flunssaa pukkaa. Luulenpa, että K sai taudin serkuiltaan...

Luin kyllä muidenkin kuulumiset, mutta mtn ei oikeen jäänyt päähän paitsi se, että mymsanin tyttö oli kasvanut hyvin. Niin ja niamey kyseli poppaskonsteja synnytykseen. Itse en osaa sellaisia kertoa, kun oma synnytys käynnistyi vähän liian aikasin.

Mutta tää nyt oli tällästä turhan päivästä löpinää jälleen. Mukavaa vkoa kaikille. Mä lähen varmaan ylihuomenna taas möksälle Kertun kanssa =)

I ja K

Vierailija
113/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meitinkin neiti synty 42+1! et taisin tehdä enkat ylimenosta... Eli ihan rauhassa. vaan. Mulla kesti siis synnytys kolme päivää just viikonlopun, kun eivät oikein suostuneet kans uskomaan, et kyl se nyt vaan on käynnissä, mut tarvitaan oksitosiinia avuks, et jatkuu. Olipa kiva sit valvoo suppareiden kans kolme yötä. Ja joo-o tulivat tasaisesti kymmenen minuutin välein ja olivat yhtä kipeitä kokoajan loppuun asti. Onneksi sain lopulta oksitosiinia ja kalvojen puhkaisun ja epiduraalin, niin sain sentään tunnin nukkua ennen ponnistelua... jee. Mut ei siis kannata mennä lauantaita vasten yöllä sairaalaan ... NO heh heh. Totta kai kannattaa jos kerran tuntuu siltä=)

Jep. No mutta tiedänpähän sitten kun on seuraavan kerran edessä, että vaadin aikaisemmin jotain jo.

No eipä nyt muuta kuin SUIPOLLE rakkaat onnittelut Onnista.. Oon niin onnellinen teidän puolesta... (tunnet siis mut kyllä kun mietit hieman) siu! ja totta kai muillekin vaaveille tervetuloa vaan pian tänne juttelemaan...

Terveisin Minna

Vierailija
114/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt toooosi pitkästä aikaa kirjoitella tänne! Olen kyllä lukenut kirjoituksianne aina sillon tällön, mutta nyt " intouduin" taas kirjoittamaankin... (Taisin joskus " kauan" aikaa sitten kirjoitella myöskin, mutta tähän hätään en nyt muista oliko tänne vaiko odotuspuolelle... *dementia*) Joten jos ei kellään ole " vastaan" niin " hyppään" nyt kyytiin mukaan...

Tässä nyt vähän meistä " muistin virkistämiseksi" . Meillä oli tuota " yritystä" kolmisen vuotta ja sitten syksyllä 04 mentiin lääkäriin ja tammikuussa 05 lapsettomuuspolille tutkittavaksi, kevät siinä sitten tutkittiin (ja hutkittiin) ja toukokuussa piti olla eka inssi, mitä ei sitten voitukaan tehä (olis mennyt viikonlopulle) ja niinpä lääkäri antoi ohjeeksi kokeilla kotona " hommia" ja niinpä siitä sitten yllätykseksi ja ihmeeksi raskauduin ja meidän esikoispoika Eetu synty 10.2 ja nyt siis on jo neljää päivää vailla ½vuotta, voi vitsi että aika sitten menee nopsaan, justhan vasta tultiin laitokselta kotiin helmikuun pakkasilla... Ja perjantaina on puolivuotisneuvola, joten sillon saadaan tuoreet tiedot kasvusta ja kehityksestä.

Meillä mies meni tänään töihin viiden viikon loman jälkeen!!! No, meillä sitten Eetun kanssa alkoi uudestaan rytmeihin opettelu... Saa nähä miten käy. Taisi Eetu jotain aavistella, kun viime yönä heräs pitkästä aikaa neljä vai oliko jopa viisi kertaa tissille!!! Ei kiva! Ollaan siis aloitettu kiinteät tuossa juhannuksena, ja sen jälkeen on herännyt " vaan" yhden korkeintaan kaksi kertaa tissille... Toivottavasti asia tästä taas korjaantuu ja palaa vanhoille uimille. Otin tuossa aamupäivällä itekin torkut kun väsytti...

Marika79 me ostettin K-raudasta sellaiset kuulosuojaimet Eetullemme... hintaa en kyllä muista paljonko oli, mutta ei kai hirveitä. Oli Peltorit ja lasten malli, vielä hieman isohko, mutta kyllähän noiden päät kasvaa... (Muuten missäspäin Suomea asustelet? En muista vaikka taidat aina sillon tällön tuolla helmiksissäkin kirjoitella... Sattu vaan silmään et ollaan samaa " vuosikertaa" ja pojillakin sama nimi ja syntymäkuukausi/vuosi...) Ite olen täältä Hämeenlinnan seudulta...

Jopas sitä tekstiä tulikin, vaan nyt täytyy lopettaa kaverini tuli juuri ovesta sissään... Helteisiä elokuun päiviä kaikille! (Ja anteeksi tuppautumiseni pinoon!)

Napero ja Eetu kohta ½vee!!!

Vierailija
115/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone söi minun PITKÄN tarinani! Voihan änkyrä. Nyt Matiaskin heräsi, joten täytynee jälleen siirtää myöhemmäksi kuulumisia. Yritän päästä mahdollisimman pian uudelleen.

Onnittelut kuitenkin Suipolle pojasta ja Niameylle tsemppiä masun kanssa! Nauti vauvamahastasi vielä, sillä enää ei voi mennä kauaa - uskomattoman nopeasti se ikävä tulee sitä masua!

Katju: Myös meitä kiinnostaa oululaisten tapaaminen, yritetäänkö löytää jo elokuulle kaikille sopiva aika?

Kissankello ja Matias 4 kk 2 pv

Vierailija
116/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt saisin jotain kerrottua... ollaan oltu Matiaksen kanssa reissussa, joten en ole ennättänyt koneella käymään.

Niamey tosiaan kyseli käynnistys-vinkkejä. Matias syntyi rv 39+6 ja jo muutamana yönä olin valvonut kipeiden supistusten kanssa pari tuntia. Päivää ennen tositoimia olin todella reippaana, kävin kaupassa, kolasin lunta, kävin kävelyllä ja ravasin rappusia ylös alas. Olin päättänyt, että vuokrasopimus on irtisanottu. Viimeisenä temppuna suunnittelin Stockmannin Hulluille Päiville menoa, ne kun alkoivat 5.4. Masuasukki kuitenkin taisi pitää Hulluja Päiviä liian stressaavana ja päätti alkaa syntyä - en siis ennättänyt shoppailemaan. Supistukset alkoivat yöllä ja jatkuivat aamulla muuttuen säännöllisiksi. Miehen passitin vielä töihin, ja kotona kärvistelin, ajatellen etten halua liian aikaisin sairaalaan raahautua. Poika syntyikin vajaan kuuden tunnin sairaalapakerruksen tuloksena juuri ennen puolta yötä klo 23.38.

Matiaksella on keskiviikkona lääkärineuvola. Minua jo kovasti jännittää uudet mitat, kun poika tuntuu kasvavan aivan silmissä. Uskomattomalta tuntuu, että osa 68 cm bodeista tuntuu jo nyt lyhkäsiltä! Lisäksi jännittää, mitä meille kiinteistä sanotaan. Kuulostaa, että lähes kaikille ne käsketään aloittaa jo ennen puolen vuoden ikää. Minä en olisi vielä lainkaan innokas aloittamaan kiinteitä, haluaisin täysimettää lähelle puolen vuoden ikää. Ainakin vielä Matias tuntuu kasvavan ihan hyvin rintamaidolla.

Täällä oli käyty keskustelua myös petipuuhista. Lohduttavaa kuulla, että muillakin niitä touhuja on aloiteltu vasta myöhemmin - meilläkin lähelle 3 kk synnytyksestä. Eppari oli minullakin pitkään kipeä ja väsytti, ei sitten tullut mieleenkään moiset puuhat.

Menkat eivät ole alkaneet vielä minullakkaan. Ja olen ollut tyytyväinen siihen, ei ole ikävä niitä lainkaan. ;)

Minkä ikäinen muuten on Katjun Riku? Olet sen varmasti jossain kertonut, mutta on mennyt minulta aivan ohi.

Kissankello ja Matias 4 kk

Vierailija
117/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jospa jotain yrittäisin raapustella!

Napero, kiva kuulla susta - kyllähän me sinut muistetaan=)!

Meillä on tuo neiti alkanut keksiä uusia ääniä taas, itsestään tietysti. Kauhea narina käy, naureskellaan Ween kanssa että taitais olla saranat rasvauksen tarpeessa! Ja kaikki tuntuu nykyään hurjan hauskalta, ihan sama mitä Allun edessä puuhailee tai höpöttää, kauhea naurunräkätys kaikuu. On se hyvä että elämä on mukavaa...

Hampikin näyttäisi olevan (toivottavasti!!) pian tulossa läpi, ien on jo ihan kunnolla paisunut. Siis se eka niistä neljästä hampaanaiheesta...kulmiin on tulossa, taitaa tyttö olla jonkin sortin vampyyri =s Mutta läpi saisi tosiaan tulla jo, johan niitä on puolitoista kuukautta puskettu...

Mysanin lisäsin sitten meseen ja oululaisten tapaaminen taitaa olla aikas selvillä..?

Nyt ei kummempia, yritetään selvitä pihalle asti koko perheen voimin..!

Iglulle vielä pikaista paranemista!!

Toivottelee Ankka & Alisa 4kk ja 3 päivää päälle

Vierailija
118/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi erityisemmin kuulumisia vaihtaa,mutta kirjoitanpa jotain kuitenki.

Kissankello:Riku on syntyny 17.3. eli ensi viikolla täyttää 5kk..Huh huh,kun aika onki menny nopeaa...

Siitä tapaamisesta tuolla mesessä jo sanoinki, että me ei päästäkään sinne vauvakinoon sillon 24.päivä kun ollaan se viikko reissussa.Lähdetään Turkuun ja Helsinkiin sukulaisiin.Sinne on syntyny pari vauvaa niin pitää mennä tervehtimään tulokkaita:) Mutta muuten kyllä tässä kuussa mikä tahansa muu päivä käy.Ensi viikon keskiviikkona menen tapaamaan paria äitiä tuolta maaliskuisista,mutta ehdottakaa vaan jotain päivää.Eiköhän se meillekin sovi kunhan ei vaan tosiaan ole sillon viikolla 34.

Nyt täytyy mennä nukkumaan kun meinaa päätä särkeä.Kirjoitan tässä joku toinen päivä paremmalla ajalla.

Vierailija
119/164 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sit se neuvola ja uudet mitat on 8560g ja 68.5cm. Normaalisti kasvaa ja kehittyy :) Näkö ja kuuloki oli OK! Meinas täti et jos meille on tullu hampaat myöhään ni todennäköisesti tulee myös Eetulle. No kysyin sit äidiltäni ni mulla on tullu kuulemma 9kk ikäisenä ku oon purassa sitä tissistä :)

Täälläki on tänään alkanu tuleen ihan uusia äänteitä taas... Välillä kuulostaa niinku Eetu sanois äiti mut eihän se tietenkään oo vielä mahdollista... Oli sit pakko kuvata kameralla ku sitä juttua tuli ihan urakalla ja kyllä isi sai hyvät naurut ku tuli kotia töistä ja katso sen:)

Toivottavasti Iglu ja Kerttu paranee! Meillä näytti Eetulla myös nenä vuotavan että toivottavasti ei tuu flunssa tai sit se johtuu ku tuo heinä pöllyää :/

Napero sun viime yö kuulosti samalta ku meillä ja myös täällä mies lähti töihin lomailtuaan 6½ viikkoa :) Oli tosiaan levoton yö täällä! En ole tainnu kirjoittaa helmikuisiin ku kerran. Ainaki muistelen niin... Mut tervetuloa tänne! Olen täältä Oulun seudulta!

Ni ja ei oo muuten menkat alkanu täälläkään vielä, onneksi!

Mut nyt nukkuun ja huomenna sit lisää!!

Marika & Eetu ½vuotta

Vierailija
120/164 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla aikaisin kuulumisia kirjoittelemaan, tulin konelle vähän laskuja maksamaan ja samalla sitten tänne katsomaan, mitä ensikoille kuuluu.

Meillä meni viime yö ihan pipariksi, tyttö heräsi neljä kertaa. Nykyään on heräillyt vaan pari kertaa aamuyöstä syömään, mutta viime yö meni sitten erilailla... ja nyt vähän väsyttää. No, ei se mitään.

Kiinteitä syödään meilläkin, tytön paino nousee neuvolan mielestä niin hitaasti, että piti kiinteät aloittaa. Ja ihan ok on mennyt.

NapNap + tyttö 5kk