***ENSIKOIDEN ELOKUU***
Jos kokkeilisin olla aktiivinen ja ainakin näin alottaa tämän pinon =)
Lisa&Veeti 81vrk =)
Kommentit (164)
Tapaamisesta...mekin tultaisiin mielellään tapaamaan teitä, mutta automme on korjaamolla Lahdessa ja en tiedä saammeko sitä 6.9 mennessä....
JOA: Meidän arkeen uutta sen verran, että ollaan pari päivää maisteltu kiinteitä ja kyllä se muutama 1/4 lusikallista maistuu, mutta sitten tuleekin stoppi. Meillä myös käännyttiin yöllä selältä mahalleen ja saatiin jopa käsi pois alta....kohta se alkaa se pyöriminen: ) Me aloitetaan vauvauinti ensi sunnuntaina ja ollaan otettu kylpy 33 asteisessa vedessä ja se ei enään naurattanutkaan( aina on nauranut vedessä)..pitäisi mennä ostamaan uimapuku tänään: )
Mama: Meidän poika on 4kk ja vasta nyt mua on alkanut väsyttämään vauva-arki, vaikka ei ole tullut lisää mitään valvomisia jne. Illalla en jaksa tehdä mitään! Ja tuntuu, että vasta nyt alkaa paino vähitellen tippua sitten sairaalasta lähdettyä.
Äsken kuulu mega röyhtäisy ja siellähän hää sängyssä taas puskee itseään mahalleen...pitää mennä: )
Toivottavasti päästää ke:na mukaan.
Onnea meiltäkin tuhisijoista!
Barbamami ja Joakim 4kk
Jennille voimia:) Onneksi asiat alkanut eteneen oikeampaan suuntaan :)
NapNap:in neidille onnea ekasta hampaasta :) Meillä ei VIELÄKÄÄN läpi asti. Edelleen kuolataan ja välillä karjutaan (ei onneksi itke).
Ankka, pelkkä ajatus ötököistä asunnossa sai minussa aikaan kauhean kutinan! Hyi hitto! Toivottavasti saatta ne pian häädettyä!
Meille ei oikeastaan miään uutta. Tasasta tallausta ja tohinaa.
Hieman miehen kanssa kovaäänisemmin keskuteltiin viikonloppuna siitä, kuinka hän vapaapäivinään saattaa nukkua about 14:00 tai sit nousee aijemmin ja istuu koneella koko päivän. Omasta mielestään hänellä on oikeus tehä vp:llä mitä hän haluaa, joten " nätisti" muistutin, että meillä on nyt poika, joka vaatii myös isänsä läsnäolon. Raskas työ vaatii kuuleman sen, että hän saa tehä mitä haluaa, joten ehdotin sitten, että ilmoittaa vain mulle ja kelalle, jos hän sittenkin haluais jäädä hoitovapaalle " lomaileen" .
Olisko pitäny johonki listata ketä kaikkia loppujen lopuksi tulossa 6.9 miittiin?
Eli mie ja Veeti, PauliNea + poika, Quiero & pikku q + sisko, Pesukarhu & Joona, ehkä Barbamami & Joakim, NapNap & tyttö, Jenni & Daniel...Oliko vielä muita?
Nyt poika heräs ja vaatii äitiä paikalle... Palailen taas...
L & V
Täällä tuota sadetta ei ole ollutkaan aikoihin, mutta tuntuipa nyt kyllä ihanan raikkaalle ilma, kun on ihan harmaata ja sateista! Jippii! Matiaskin pääsee tänään ulos nukkumaan, toivottavasti tulee pitkät päikkärit, kun äippääkin väsyttää...
Viime yönä minun mahassa kiersi ikävästi, ja vähän tuntui olevan kuralla. Meni yö sitten ihan sen takia risaiseksi, sillä poitsu nukkui kyllä ihan hyvin. Äiti ravasikin vessassa... ikävää. Onneksi nyt on maha jo normaalimman oloinen, ehkäpä se tästä ohi menee. Päätä särkee vielä valvominen. :(
Minä olin eilen kaverin luona kylässä iltaan asti, isi siis laittoi pojan unille. Raukka oli vain päässyt yliväsyneeksi, ja oli huutanut vajaan puoli tuntia kurkku suorana isille. Eikä tietty suostunut syömään pullosta iltamaitojaan, vaan oli ruvennut syömättä nukkumaan. No, tissistä imikin sitten ahnaasti äipän kotiuduttua. Sängyssä oli ährännyt itsensä täysin poikittain ihan sängyn pää-päähän nälissään. Kyllä minua kieltämättä vähän nauratti löytää poika sellaisessa asennossa! Ei ole kuitenkaan vielä pahemmin liikkunut hereillä ollessaankaan.
Meillä on tänään vauvauinti-info iltasella. Sitten päästään lauantaina myös aloittamaan uinnit. Jännittävää.
Toivottavasti Ankka saa koppikset häädettyä huitsin kuikkaan ja pian! Minuakin ällöttää kaikki pikku öttiäiset, hyi hyi. Kerran meille oli tullut ilmeisesti jonkin jauhopussin matkassa jotain pikkuöttöjä. Ne onneksi saatiin hävitettyä tuhoamalla jauhokaapin elintarvikkeet sekä kaapin huolellisella pesulla ja kylmäkäsittelyllä. Raahattiin kaappi parvekkeelle pakkaseen, kjeh kjeh. ;) Sen koommin ei ole öttöjä näkynyt. Silloin eivät olleet ennättäneet kovin laajalle levitä, kun yhden kaapin käsittelyllä päästiin. Toivottavasti Ankalla ötöt lähtevät yhtä hyvin.
Nyt en muista muuta kommentoitavaa... pää väsymyksestä lie sekaisin.
Kissankello ja M 4,5 kk
Täällähän on ollu aktiivista viikonloppuna :) Itse kun olen ollut vähän liian väsy lukemaan juttuja ja kirjoittelemaan.
Jenni, kiva kuulla että olet saanut asiallista kohtelua ja apua! Toivotaan että olo alkaa vähitellen kohentua. Jaksamista!
Hyi mitä koppiksia ankalla on kotona :O Mä en kanssa yhtään siedä mitään ötököitä, jos meillä sellasia vilistäis niin kyllä lähtisin johonki evakkoon siksi aikaa kun niitä häädetään. Myrkyt peliin niin saavat tuta!
Q, meilläkin ollaan varsinkin aamuyöstä yllättävän äänekkäitä. Ihmeellistä puhinaa ja ähinää mutta Mathilda on kuitenki ihan unessa. Sitä aina kestää aikansa kunnes neiti on saanut herättyä. Näyttää siltä että olis ihan yleistä. Mieskin sanoi että mikäs ihmeen " koti-eläin" tuo lapsi on kun välillä naukuu ja sitten murahtelee, hehe.
Neuvola-kuulumisia olis kanssa :) Tällä kertaa oli lääkärikin paikalla ja heti kehuttiin tyttöä niin terveeksi että. Kuulemma voimakaskin vielä.. sen nyt tiesi kun jo odotusaikana yritti useinkin tulla mahanahasta läpi :D Onneksi oli paino noussu tällä kertaa sen verran että tädeille kelpas, 4830g nyt. Hyvä niin koska minä sitten huolestuin siitä painosta viime viikolla niin että meinas maidontulo ihan loppua. Korviketta piti antaa kahtena iltana kun Mathilda vaan huusi nälkäänsä ja roikkui tissillä. Onneksi sitten alkoi taas tulla kun sai levätä ja muisti syödä ja juoda hyvin. Pituus oli 55cm ja pipo 37,5cm. KOvin se täti kyseli imetyksestä kuitenkin.. pitää vaan ahkerasti antaa tissiä.. mietin vaan että väkisinkö pitää syöttää? Noh, lääkärin mielestä ihan normaali vauva että tiedä sitten niistä.
Meillä onkin muuten mielenkiintoiset hetket täällä kun huomenna saadaan tietää että saiko mies yhden duunin sen kotikylästä tuolta pohjois-Ruotsista. Siinä tapauksessa muutetaan sinne :) 900 ihmisen kylä.. onneksi on kyllä isompaa paikkaa lähellä, ettei tule ihan höperöksi.
Jes, nyt se ukko tuli kaupasta ja toi mulle suklaata! Ei muuta kun levyn kimppuun, nam :)
Mysan ja Mathilda 7vk
Täällä minä " roikun" vaikka väsyttää kovin, mutten jotenkin vaan osaa mennä vielä nukkumaan vaikka Eetu on vedellyt unta jo tunnin, ehkä kohta...
Ensiksi kaikille " jakautuneille" joita en vielä ole onnitellut ONNEA! On se vaan niin ihanaa aina lukea että joku " tuttu" on saanut onnellisesti pienokaisensa käsivarsilleen.
Meillä Eetu on oppinut konttaamaan, tai vielä kovin harjoittelee, mutta eteenpäin pääsee, jos on tarpeeksi mielenkiintoinen lelu lähellä! Ja istutaan jo todella hyvin sekä syöttärissä että lattiallakin ilman tukea, menee jo ite istumaan vaikkei päästä toista kättä irti lattiasta (pelottaa?) Ja tänään otettiin jo kalakin mukaan ruokavalioon ja hyvin maistu! Samalla siirryttiin jo viiteen " ateriaan" päivässä, josko ne tois äidin kauan kaivatut yöunet... Tai siis Eetun...
Voi, että mä olen kade! Kun pääsette tapaamaan. Mä haluisin päästä kanssa, mutta ei taida meidän aika riittää, josko sitten seuraavalla kerralla... Muuten mihin aikaan näette? Josko sitten kuitenkin päästään... (miksi olla hankala, kun voi olla täysin mahdoton!!!) Muuten mistäpäin olette tulossa/menossa sinne? Siis paikkakuntia?
(onko kellään kiinnostusta tehä sellaista " esittelypinoa" meistä jo jakautuneista enskareista? Olis vaan kiva tietää missäpäin porukka asustaa...)
Ja wcankalle voimia noiden ötököiden kanssa!!! Mun päälle kanssa tippu tuossa kesäkuussa joku ötökkä katosta kun olin laittamassa pyykkejä kuivumaan (arvatkaa vaan kiljuinko???) ja sitten toisen ötökän löysin sokerikiposta, kun oli vieraita!!! onneksi avasin sen ite, ja vaihdoin myös sokerin ja kipon!!! Mutta tässä talossa on ennenkin ollu niitä ötöjä! (ostettiin miehen isältä, joten tiedetään mitä talo pitää sisällään)
Napnapin tytölle kanssa onnittelut hampuista, meillä Eetu sai ekat hamput ollessaan piirua vaille viisi kuukautta, eli kohta kaksi kuukautta sitte! Apua kuin tää aika menee näin nopeeta???
Mutta nyt taidan mennä ahmimaan tuota kaksplussaa ja sitten nukkumaan.
Tulipas taas tekstiä...
Napero ja Eetu 6,5kk
koitan jotain ehtiä kirjoittamaan!
Kirjoittakaahan sitten tapaamisesta kuulumisia tänne että päästään mekin mukaan juttuun jotka ei paikalle kykene tulemaan:)
Meillä neiti on valvonut jo ties kuinka monta yötä..haukotus..uni tullut vasta aamuyöllä tai aamulla, ei huuda eikä mitään sellaista,kunhan killottaa silmät auki ja tahtoo seurustella ja syödä tissiä, nukahtaa ihan hetkeksi välillä ja saa tolkuttomat raivarit kun herää omasta sängystä..ja heti on taas tyytyväinen kun pääsee syliin katselemaan.
Päivät kyllä menee kivasti..äiti vaan on ihan väsynyt edelleen:)
No nyt kuuluu taas käkinää...
Queen ja Liia 3viikkoa
Meillä oli tänään 5kk neuvola, vajaa 4 viikkoa edellisestä. Uudet mitat on 7100g ja 64,8cm, kaikki oikein hyvin tädin mielestä, tyytyväinen tyttö joka kasvaa ja kehittyy hienosti=) Piikki tuli myös ja sitä Allu vähän itki, taisi se kiinnipitäminen lähinnä harmittaa...
Hermot sitten meni tällä mammalla kun kotiuduttiin! isäntä on taas pitkiä päiviä töissä ja kun ite pitäisi laittaa nuo myrkyt huusholliin ja vauva viedä turvaan ainakin tunniksi, niin vaikeaa on. Ja löyty sitten taas MUUTAMA koppis tämänki aamun aikana, niin soitin kiinteistöhuoltoon että saavat tulla auttamaan myrkytyksessä ts ite levittämään aineet että voin rauhassa viedä vaavin evakkoon. Vähän kuulosti ukko kummastuneelta että miksette ite saa laitettua, mutta eikös se heidän hommaa loppupelissä ole??!!?? No, huomenna sieltä tullaan ja arvatkaa ootanko innolla! Jospa noista sitten päästäisiin eroon.
Nyt ei kummempia, meidän nuhanenä heräilee päikkäreiltä ja kiukulta kuulostaa=/ Meni yksi yö tässä huutaessa kun neidillä on nenu ihan tukossa mutta pikkuhiljaa helpottaa ja viime yönä nukuttiin jo ihan ok. Jospa sekin tästä=)
Iglulle vielä kiitos esittelypinosta, hyvä juttu!!
-Ankka & Alisa muutamaa päivää vaille 5kk-
Maanantaina kävin tk' ssa ja sain lähetteen päivystävälle psykiatrille. Sieltä sain sit lääkkeet ja lähetteen psykitrian polille. Tuolla käyn nyt jonku kerran viikossa juttelemassa. Lisäks käyn ens viikosta alkaen toisessa paikassa kerran viikossa. Jotenki ahdistavaa olla nyt " virallisesti" psykiatrisen polin asiakas, kuitenki samalla helpotus kun ei tarvii yksin selvitä kaikesta.
Imetys loppui sit pojan 2 kk päivänä noiden lääkkeiden takia. Tavallaan sekin on yks helpotus, koska olin kokenut sen aika stressavaksi ja hankalaksi koko ajan. Onhan tossa pullorumbassa oma työnsä, mutta samalla se on jotenki helpotus kuitenkin. Poika syö hyvin pullosta ja syöminen tapahtuu nopeammin eikä tule sellaisia 30 min välein uudelleen ruokaa itkuja. Yölläkin nukahtaa suoraan pullolle ja siitä nostan omaan sänkyyn. Siirrettiin pinnis meidän sängyn laitaan kiinni mun puolelle, koska en haluu enää pitää vauvaa meidän sängys (osaks lääkkeiden takia). Maanantaina ja eilen + viime yönä rinnat oli tosi täynnä ja kipeet, mutta nyt näyttää toikin helpottavan eikä maito enää nouse ainakaan niin paljon.
Jenni
Mitäs lääkettä syöt? Itselläni Seronil 20mg ja olen kyllä jatkanut imetystä aivan normaalisti. Toisaalta tietysti hyvä, jos yksi stressin aihe on poissa, mutta ehkäpä lääkityksen avulla olisi löytynyt siihen jaksuja. Olikos sulla meseosoitetta?
I
Pesukarhu, vai lähellä toisia asustellaan :)
Jos haluat joskus messarissaki jutustaa, niin osote on tässä: k_tuoma@hotmail.com
Ja jos jollakulla mullaki kiinnostaa, eikä osotetta vielä ole, niin ollos hyvä vaan. Sit ku pääsen täältä evakosta kotia, niin messari taas enempi auki.
Eikös Napnap ollut kans jostain tältä päin? *dementia*
Taas alkoi tämä arki kuitenki pyöriä, vaikka velipojan luona majaillaanki. Ylös piti nousta jo ysin jälkeen, kun mies tuli yövuorosta nukkumaan. Veeti kova höpötteleen aina aamusta, joten annetaan isukille unirauha.
Nyt pikku söpöläinen nukkuu päikkäreitä tuossa sitterissä, jos toiset päikkärit ottais sit vaunuissa ulkoillen. Pääsis tämäki mamma hieman kaloreita kuluttaan, kun on jääny tuo suklaa ja muut herkut päälle. Paino kuitenki onneksi on edelleen laskusuhdanteessa :)
Mitäs muuta... Niin no ens tiistaina on pankkiin varattu aika siitä lainasta keskusteleen. Jos hyvin käy, ens keväänä/kesänä pääsis jo muuttaan omaan asuntoon :)
koitan palata kommentoimaan teänki juttuja taas myöhemmin...
Lisa & Veeti 81vrk :)
vaikka ei mitään oikeaa asiaa ole.
Meillä on jo totuttauduttu hyvin elämään kolmistaan. Jos johonki pitää olla epätyytyväinen, niin se on sit se, että yöllä voisin nukkua edes yhden kerran vähän pidemmän pätkän. Poika syö päivällä ja yöllä 2-3 h välein. Ehkä tuo joskus muuttuu.. Kuitenkin hän on tosi tyytyväinen ja itkee ainoastaan kun on kova nälkä. Märkää vaippaa ja ilmavaivoja yms. valittaa lähinnä erilaisilla kiemurteluilla ja yninällä tai örinällä :)
Miten kauan teilla on mennyt epparin tai repeämien paranemiseen? Oma epparihaava ei vaivaa enää " normaalisti" , mutta ei kyllä kestä vielä ihan " normaalia parisuhdetoimintaa" (piti kokeilla sitäkin jo, mutta sattuu..).
Jenni ja D huomenna 5 vkoa
Olihan täällä jo pinoa elokuulle! En viittinyt kirjoittaa siihen edelliseen kun oli niin kovin pitkä.. heh, laiskaksi ollaan tultu :)
Elikkäs meidän neiti syntyi 10.7. rv 38+3. Painoa oli 3555g ja pituus 49cm. Kyllä vaan aika on menny sumussa kun Mathilda on jo 3-viikkoinen :O Onneksi kaikki on mennyt hyvin tähän asti.. vaikka viime päivinä on kovasti huudettu kun masu on ollut kipeä. Tänään onkin neuvola että saa vähän apua sieltä.. pitäisi kai ostaa niitä tippoja jos vaikka helpottais. Hyvä kun mies on lomalla vielä 3 viikkoa niin ei tarvi yksin tuskailla sen huudon kanssa, meinaa välillä iteltä itku tulla kun toinen vaan huutaa punasena :(
Siis ei muuta kun elokuuta vaan enskoille! Nyt vaipanvaihtoon ja neuvolaan..
Mysan ja Mathilda 22pv
Sun kuulumisia jo huhuiltiin tuolla odotuspuolella:)
Kohta sieltä tullaan ryminällä tänne, Suippo on ollut " kateissa" jo vklopusta lähtien,vauvauutisia ootellaan:)
Queen 38+6
En kovin aktiivisesti ole kirjoitellut muuta kuin Vauvakuumepuolella,raskausaikana vähemmän.Jospa parantaisi tapansa ja alkaisi kirjoitella nyt Vaavin kanssa.
Meillä poika syntyi 7.7,Rv 39+4,painoi 3780g ja oli pitkä 53cm.Eli ikää on jo reilu 3 vko:a.Aika on mennyt todella nopeasti.
Nykyään aika menee imettäessä,vauvaa hoitaessa ja muuten vain vauvan kanssa tupsutellessa.Elämä on siis muuttunut,mutta miehen kanssa (ihana sanoa niin,sillä menimme naimisiin 2 päivää ennen vauvan syntymää...) elämme kirjaimellisesti kuherruskuukautta parisuhteessa sekä vauva-elämässä.No...joku kyseli epparin paranemisesta ja seksistä...meillä ei vielä ole hääyötä ollut!!!Heti vihkimisen jälkeen oli synnytys jo niin lähellä,että ei tullut mieleenkään seksi eikä myöskään synntyksen jälkeen.No hyvää kannattaa odotella.... ;)Haava tuntuu parantuneen ihan hyvin,mutta vuotoa vielä on,joten odotellaan rauhassa...
En tiedä,mitä asioita olette täällä kirjoitelleet,joten luskelen ensin vähän aikaa,ja otan sitten osaa keskusteluun...
Nyt kaikille hyvää vauva-aikaa!!!
Sieltä niitä enskoja sit tupsahtelee :) Itelläki alkaa tulla jo taas vaavikuume ;)
Pikkuiset kasvaa niin nopsasti, vaikka kivaahan tämä on seurata kun toinen oppii joka päivä jotain uutta :)
Vatsavaivoista sen verran, että meillä toimi ainaki paremmin Disflatyl kuin Cuplaton. Eikä tarvi antaa joka syötön yhteydessä, vaan kaks-kolme kertaa vrk riittää toisin kuin Cuplaton.
Jenni kyseli epparista...
Mulla tuntuu vieläkin, että on se tosiaan leikattu. Tikit oli kuitenki sulaneet ja ihan siisti oli, kun kävin jälkitarkastuksessa 25.7. Ei kuitenkaan voi sanoa, että ihan ennalleen olis vielä palannu.
Vuotoa kesti n. 5vko:a ja sen jälkeenkin oli vielä pari viikkoa runsasta valkovuotoa. Aikuisten leikit aloitettiin, kun synnytyksestä oli kulunut 7vko:a. Hieman tuntuu epparin leikkuu niissäki hommissa, mutta onnistuu kuitenki :)
Kuukautiset eivät ole vielä(kään) alkaneet, joten näyttäis siltä, että pysyvät pois koko imetys ajan. Tässä sitten saaki miettiä koko ajan, et mitkä ne alkuraskauden oireet oikein olikaan, jos vaikka tärppäis ;)
Ja PauliNealle tervetulotoivotukset ja onnittelut pikkuisesta =) Onnea myös naimiskaupan johdosta =)
Me kävästiin tuossa Veetin kans just 8km vaunulenkillä. Ilma on sen verran ihana, että ei täällä sisällä jaksa kykkiä, varsinkaan, kun ei ole omassa kodissa...
Palaillaan taas myöhemminn :)
Lisa & V 2,5kk
Juu, Lisa muistaa ihan oikein, Vantaalta minäkin. Pähkinärinteessä asustellaan. Missäpäin Pesukarhu asuu?
Mulla on myös Lisan tavoin paino laskusuhdanteessa, miinuksen puolella ollaan jo, mutta mun puolesta paino saisi tippua vielä. Tossa syksymmällä on pakko päästä salille.
Jenni kyseli epparihaavasta/repeämistä... mulla ei epparia tehty, pari nirhaumaa kyllä tuli ja niihin tikkejä laitettiin. Paranivat parissa kuukaudessa. Mutta limakalvot ovat niin hemmetin kuivat! Mä luulen että se on se, mikä siellä alapäässä eniten sattuu. Eli liukastetta peliin tytöt!
Tervetuloa joukkoon mysan! Mitkäs on tytön viimeisimmät mitat? Ja lohdutukseksi noihin huutoihin voin sanoa, että iän myötä ne vauvan ilmavaivat helpottavat ja huudotkin vähenee. Noin 2kk iässä rupee vissiin ilmavaivat olemaan poissa. Jaksamista sinne!
Mä luulen kans, että suippo on nyyttiä hakemassa. Ja kohtahan Queenkin tulee tälle puolelle! Ja Quieroa odotan kovasti tänne, mutta ei sen ihan vielä tarvitse jakaantua;)
Paulinealle myös tervetuloa! Muistan sut hämärästi tuolta odotus-puolelta... onnittelut pojasta! Ja naimisiinmenosta!
Mullakaan ei ole vielä menkat alkaneet. Enkä niitä nyt hirveesti vielä kaipaakaan...
NapNap + tyttö, kohta 5kk
Ja elokuuta mammat ja vauvat!
Mä oon nyt ens viikkoon mesestä pois kun ollaan talovahteina mun vanhemmilla enkä jaksa tähän koneelle meseä asentaa. Mutta uusillekin tiedoksi myös mun mese pn_82@luukku.com.
Epparihaavasta olitte puhuneet. Mulla meni pari kuukautta paranemiseen. Loppuajasta oli kipeä lähinnä illalla, mutta nyt ei enää tiedä mitään haavaa olleenkaan... mutta sitten ton petipolitiikan kanssa meidän talous on ollut vähän laiskempaa... hehee, ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen ajoittui tohon kolmen kuukauden kohdalle =D
Raskauskiloja meikäläisellä on jäljellä pari. Ja ne onkin tiukassa :D
Meilläpä sitten imetys loppui. Aksu ei enää suostunut päivällä tissille ollenkaan ja nyt sitten viikonloppuna sai yölläkin pullosta ja nukkuikin yön niin hyvin, että siirryttiin kokonaan pulloon. Tänään ei nimittäin yöunienkaan jälkeen enää suostunut tissille. No, sain edes kolme kuukautta täysimettää.
pikku-milli & Aksu 3kk
Ja tervetuloa uusille!!Mullekin saa kirjoitella mesen kautta ja osoite on katju84@hotmail.com Juttuseura ei todellakaan ole pahitteeksi kun ei noita " lapsellisia" kavereita kauheasti ole.
Meillä menee jo paremmin.Tai no eihän meillä HUONOSTI ole mennyt,mutta siis syöntivälit on pidentyny kiinteiden myötä ja on kyllä ihana saada nukkua yöllä vähän pidempiä pätkiä ku vaan kaks tuntia.Yleensä yks sellanen reilu neljän tunnin pätkä on yössä,jonka minäki saan nukkua kokonaan.Ja aamuisin mies yleensä antaa mun nukkua vielä pari tuntia kun on tuota univelkaa kuitenkin kertynyt melkoisesti vaikkei sitä silleen huomaakaan ennen kui vasta sitten kun nukkumaan menee.Nukahdan samantien:)
Epparin/repeämisen paranemisesta ootte puhelleet.Mulle tuli II-asteen repeämä ja se kyllä parani tosi nopeasti, ei mennyt varmaan ku muutama viikko, alle kaks kuukautta kuitenkin.Aikuisten leikkejä ei meilläkään kuitenkaan hirveästi ole harrastettu ja eka kerta tais meilläki ajottua lähelle kolmea kuukautta synnytyksen jälkeen.Jotenki sitä ei vaan uskaltanu ennen jälkitarkastusta ja senkin jälkeen meni vielä vähän aikaa.Samalta se tuntu ku ennenki, ehkä hieman herkemmät limakalvot on,mutta ei muuten muutosta.Kai sitä on niin väsyny, ettei nuo puuhat ihan päällimäisenä ole mielessä sillon ku Riku nukkuu,mutta kyllä tämä tästä:)
Menkoistaki tais olla puhetta...Mulla on tainnu tulla kolmet menkat synnytyksen jälkeen.Alotin pillerit sillon toukokuussa jälkitarkastuksen jälkeen ja söin niitä kaks liuskaa.Niiden aikana tuli siis kahdet menkat ja lopettamisen jälkeen on tullu yhdet.Kierto oli sen 28 päivää ja reilu viikon päästä pitäis taas alkaa,mutta saa nähdä tuleeko niitä enää ja kuinka pitkällä kierrolla.Melkoisen runsaat on menkat ollu synnytyksen jälkeen ja tuntuu aina että eikö nämä ikinä lopu, mutta sitten ne loppuukin ihan yhtäkkiä.7päivää on aina menkat kestäny ja ihan liian kauan minusta.Mutta sellanen ihana asia on kuitenki tapahtunu,että vaikka menkat on runsastunu niin kivut on kadonnu kokonaan.Ennen mulla oliki melkoiset kivut aina sillon tällön, ei joka kerta kuitenkaan niin pahat,mutta särkylääkkeitä sai aina syödä.Jospa ne ei enää palais.
Mitähän vielä...Mulla on vissiin vielä neljä kiloa jäljellä,mutta ne saa kyllä jäädäki.Olin ennen raskautta kuitenki sen verran alipainonen, että nämä neljä on varmasti vaan hyvä asia.Tuo maha sais kyllä kiinteytyä,mutta eiköhän se tästä ajan kanssa...:)
Joku oli menny naimisiin...PauliNea muistaakseni..toivottavasti meni nimi edes suurinpiirtein oikein..Mulla on ihan hirvee hääkuume,mutta se saa odottaa.Meillä se on mies joka haluaa ne " prinsessahäät" vai pitäiskö sanoa prinssihäät:) heh.. Kunnon kirkkohäät siis kuitenkin.Mulle ei ois niin väliksi,mutta täytyy vissiin taipua sen tahtoon.Mä oisin valmis menemään vaikka maistraatissa parin todistajan läsnäollessa,mutta miehelle se ei oikein sovi.Oon mä yrittäny sanoa sille, että voi siellä kirkossaki mennä vähän pienemmällä vierasmäärällä naimisiin,mutta saa nyt nähdä...
Mihinkäs Ankka on kadonnu?En ainakaan muista lukeneeni viime päivinä Ankan kuulumisia.
Niin ja oululaisia huhuilen vielä tähän loppuun..Kysyin tätä jo viime kuun pinossa,mutta jos joku ei ole sattunu huomaamaan.Kiinnostaisko teitä tapaaminen joskus?
Meilläon olluvauhdikas päivä; neuvolasta suoraan kaupungille ja sieltä trulitiin vasta kahdeksalta, hiukan extempore mutkia matkassa =) Mun veli perheineen on käymäs Turus ja silleen. Pyysivät mutkin huomen muumimaailmaan mukaan, vaikkei vauvan kans siel mitään teekään, mut kun niillä on ylimääräinen lippu... No meenpähän katsastaan onko se niin kiva paikka kuin luulis lapsille siis, niin voi sit parin vuoden päästä viedä neidin innolla sinne.
Meidän neiti oli kasvanu ihan sairaasti: painaa nyt 7420g ja on 66cm pitkä, eli painoa oli tullut lisää reilu kilo kakssataa ja pituutta 3cm kuukaudessa. Eli kiinteiden aika tosiaan oli jo nyt.
Tällasta tänne...
T:Minna ja Elsa
Jennille toivotan paljon jaksuja. Itelleni tuttua tuo masennus yleensäkin ja myös synnytyksen jälkeinen. Hyvä, että olet saamassa apua. Jos ja kun helpottaa, niin älä heti luovu siitä keskusteluavusta siltikään. Itselleni on ainakin tärkeää tietää, että aika on varattuna ja pääsen tuntoja purkamaan.
Quiero. Meidänkin neiti jossain vaiheessa tuhisi ja pyöri ja hyöri todella pitkään ennen heräämistä. Joskus otan tissille jo siinä vaiheessa ihan itsekkäistä syistä: jotta pääsisin mahdollisimman pian takaisin untenmaille. Joskus kuuntelen menoa.
NapNapin tytölle onnittelut ekasta hampusta. Meidän neitikin odottaa omaansa kovasti. Vihdoin enää päivistä (toivottavasti) kiinni, että puhkeaa. Miehen sisko tosin toi ulkomailta meille sellasta ikeniä viilentävää/puuduttavaa liuosta =) Meillä on ollut kitinää jo pitemmän aikaa. Siis kun se hamppu on ollut selkeästi tulossa jo ainakin kuukauden ajan. Toivottavasti ei oo äitiinsä tullut: mulla kesti viisurien tulo liki kymmenen vuotta...
Toivottavasti nuo Ankan koppiaiset katoaa siksees kun me tullaan =) Yäk!
I ja K, 5 kk ja 5 päivää