***ENSIKOIDEN ELOKUU***
Jos kokkeilisin olla aktiivinen ja ainakin näin alottaa tämän pinon =)
Lisa&Veeti 81vrk =)
Kommentit (164)
Onnea Suippo! En muista olenko vielä onnitellut.
Napnap: mekin oltiin tänään siellä baby biossa. Oli tosi kiva juttu. Mun ystävä oli mukana ja tykkäsi vaikka hänellä ei vielä vauvaa olekkaan. Joona nukkui tyytyväisenä melkein koko leffan ajan. Lopputekstien alettua tuli vasta nälkä. Täytyy tosiaan mennä uudemman kerran.
Mä en vieläkään oo ehtinyt sitä messengeriä operoida. Täytyy yrittää ryhdistäytyä, kun ensi viikolla mies lähtee neljäksi viikoksi Tampereelle. Silloin oon Joonan kanssa kaksin kaikki päivät. Onneksi mies tulee sentään viikonlopuiksi kotiin.
Nyt vahtimaan yleisurheilua.
pesukarhu ja Joona
Tässä sitä vauva sylissä taas naputellaan! Piti tulla kertomaan neuvola-kuulumisia hieman eli meidän neiti on nyt 4 vkoa vanhana 4390g ja 54cm´. Tuntuu tosi isolta syntymäpainoon verrattuna ja huomaa kyllä kun on hetken aikaa kanniskellu.. pitää kai treenata noita lihaksia että ei ihsn puudu :)
Toinen vähän ikävämpi juttu oli sitten se että Mathilda on edelleen vähän keltainen. Valohoidot ja verikokeet on tehty jo viikkoja sitten mutta neuvolassa antoivat lähetteen lääkärille huomiseksi että tarkistavat. Nyt sitten istun täällä ja mietin että mikä voi olla kun kellertää vieläkin? Toivotaan että kaikki ok eikä ole mitäään ongelmaa esim maksan toiminnassa :O
Että tällästä täällä.. taidan poistua kahvin keittoon jos vähän piristyis :)
Mysan ja Mathilda
Tänään oon ollut paremmalla mielellä koko päivän :). Neuvolassakin käytiin.. Puhuin siellä tosta pahasta olosta. On kuulemma normaalia baby bluesia, mutta jos jatkuu niin asialle voidaan tehdä jotain tai etenki jos pahenee. Pitäis yrittää nukkua paremmin, vaikka eri huoneessa vauvan kanssa tai korvatulppien kanssa (D pitää nukkuessaan välillä paljonki ääntä ilman että on mitään hätää, mutta herään siihen joka kerta).
D oli taas kasvanut tosi paljon :) Nyt pituutta on 55,3 cm, painoa 4460 g (305 g/vko). Oon kyllä huomannut ton pituuskasvun, kun aina aamulla yritän tunkea 50 cm vaatteisiin ja hetken päästä huomaan, että bodyt kiristää hartioista tai housuissa ei saa jalkoja suoriks. Nyt pakkasinki kaikki pienimmät vaatteet pois.
Mysanille tsemppiä. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa tuo keltaisuus.
Jenni ja D 6 vkoa
Meillä oli siis eilen 4 kk lääkärineuvola, joka siis on täällä eka lääkärintarkastus neuvolassa. Matias oli jälleen kasvanut huimasti, tällä kertaa tosin painoa oli tullut enemmän ja pituutta vähemmän kuin aiemmin. Mitat nyt ovat 66,4 cm ja 7160 g. Pituuskäyrä on nyt hieman laskeva, mutta se onkin huidellut alkuun niin paljon odotuskäyrän ja keskiarvokäyrän yläpuolella, ettei mikään ihme olekaan. On siis tasaantumassa ja lähestyy vähitellen meidän vanhempien pituuksista laskettua odotuskäyrää. Paino taas oli noususuhdanteessa lähestyen keskiarvokäyrää, kun on ollut siellä miinuskäyrillä. Lopputulos oli että sekä th:n että lääkärin mielestä Matias kasvaa oikein hyvin rintamaidolla toistaiseksi, eikä ole siis mitään kiirettä hoppuilla kiinteiden kanssa. Olin oikein tyytyväinen, sillä olisin vielä halunnutkin jatkaa rauhassa imettäen.
Oli muuten taas kerran eri lääkäri neuvolassa, kummallista, ettei siellä milloinkaan voi olla sama lääkäri. Nyt taisi olla jo viides lääkäri alle vuoden sisällä, kun olen käynyt raskausaikana ja nyt Matiaksen kanssa. Tämä lääkäri oli kuitenkin hitusen enemmän luottamusta herättävä, ja ihan mukava. Hän ei sentään selannut koko ajan A4-nippua, että mitähän tässä tarkastuksessa pitäisi tehdä. Toisin kuin eräät... Matiaskin taisi pitää tästä lääkäristä, hymyili oikein aurinkoisesti vaikka setä väänteli ja käänteli ikävästi.
Matias sai eilen myös toisen annoksen sitä Rotarixia, eikä näyttäisi tästä toisestakaan annoksesta tulleen mitään ihmeempiä oireita. Ehkä piereskelee vähän enemmän, mutta eipä muuta.
Minä pääsen tänään vähän tuulettumaan tyttöjen kanssa, kun jätän Matiaksen isin seuraan ja lähden ravintolaan syömään! Jippii! Olenkin tässä aamulla nyt pumppaillut maitoa, että on sitten isillä mitä antaa nälän yllättäessä. Tarkoitus on minun kuitenkin tulla yöunisyötölle (klo 20) kotiin, joten ryyppyreissua ei ole vielä luvassa, mutta mukavalta tuntuu lähteä kerrankin ihan itekseen syömään. Ei tarvii olla koko ajan hyssyttelemässä vauvaa ja ahmia omaa ruokaa.
Me askarreltiin sellainen jalanjälkitaulu Matiaksen varpaista. Olin ostanut Darwi-massaa ja kehyksen, johon laatta voidaan sitten laittaa. Ihana muisto tulee vauvasta. Jälkikäteen ajatellen kipsistä olisi varmaan vähän helpompaa ollut tehdä sellainen taulu, sillä Darwi-massa oli melko jämäkkää tavaraa. Eipä askarteluliikkeen myyjä osannut kuitenkaan muuta suositella, joten uskoin häntä. Nyt joutui sitten painamaan jalkaa massaan, jolloin M tietty alkoi kipristellä varpaitaan kumman tuntuisessa massassa. Meni pariin kertaan uusiksi levyn tasoittaminen... :)
Mukava kuulla, että Jennillä on ollut jo vähän parempikin päivä. Minullakin taisi olla hyvin lievää baby bluesia siinä jossain vaiheessa, kun väsytti eikä oikein mitään olisi jaksanut tehdä, tuntui pahalta. Onneksi minulla oli mahdollisuus nähdä ystäviä ja tuulettua hieman kotiympyröistä, vaikka vauva olikin mukana. Aina oli jotenkin parempi mieli, kun oli vähän käynyt jossain muualla. Lisäksi mukavalta tuntuivat pienet pyöräilylenkit iltasella itsekseen isin katsoessa vauvaa. Minä olen tykännyt tosi paljon pyöräilystä, ja nyt se on jäänyt harmittavan vähiin. Kannattaa kokeilla jotain sellaista ihan pientä tuuletusta, vaikka tuntuisi, ettei millään jaksa. Vaikka kahvittelu tai kauppakierros ystävän kanssa.
Toivottavasti Mysanin Mathildan keltaisuus ei ole merkki mistään vakavammasta. Täällä ainakin on pidetty peukkuja ja lähetelty voimia sinne päin.
Kissankello ja Matias reilu 4 kk
Taas vierähti useampi päivä, ennen kuin koneelle kerkes kunnolla istumaan... Lueskelemassa olen kyllä käyny...
Vieläkö Niamey tuskastelee mahan kanssa? Hetkenä minä hyvänsä pääset kyllä tositoimiin ja harjoitteleen niin ihanaa pukluntuoksuista vauva-arkea :) Tai luulempa sinun kyllä olevan jo laitoksella, kun ei ole mitään kuulunut ;)
Lisäsin mysan sinut messengeriin, eli Elisabet nikillä siellä :) Toivottavasti Mathildalla oli kaikki hyvin, eikä keltasuus ollut merkki mistään vakavammasta!
Toivottavasti Iglu Kerttu voi jo paremmin. Ei ole yhtään kiva, kun pikkuinen sairas. Tulee turhan avuton olo, kun toinen on kipeä :( Tai te taijattaki kyllä olla nyt siellä mökillä, etkä ole näkemässä viestiä... Nauttikaa :)
Kissankello, mekin askartelimme eilen miehen kanssa sellainen jalanjälki/kädenjälki valokuvakehyksen :) Huomasimme saman asian, että massa oli todella jäykkää, ja kättä/jalkaa piti kunnolla painaa, jotta jäi etes jonkinlaiset painaumat. Teimme tämän silloin, kun Veeti nukkui, jotta ei heti menneet varpaat kippuraan ja sormet koukkuun.
Pääsimme vihdoin toissapäivänä takaisin omaan kotiin! Ai että on ihanaa! Oma sänky, oma sauna, omat tavarat,. oma RAUHA =))
Veetikin tykkäs niin paljon, että alkoi heti kääntyileen selältä vatsalleen :) Eilen eka kertaa ja tänään jo useasti. Eli oli kääntymisen aloittaessaan 3pv vaille 3kk :)
Hampaat tekevät edelleen tuloaan, eivät vieläkään ole puhjenneet. Kiukkuamista ja ärinää siittää, mutta ei se mitään. Yötä vasten olen laittanu aina supon helpottamaan unia. Yöt menee ihanan hyvin.
Tänään oli miehen synttärit, 28v. Tein eilen voileipäkakun ja tänään kävi kivasti vieraita (9 aikusta + 3 lasta) :) Nyt mies lähti yöksi töihin ja me jäätiin pojan kanssa kahdestaan. Veeti laittoi yöunille jo tunti sitten ja mie menen kohta saunaan :)
Ai niin... Hain mie tänään Veetin passinki poliisilta. Voimassa vuoteen 2016 :D On se niin hassua, että vielä sillonki pitäs vauvakuvan kelvata, vaikka tuskin kukaan siitä enää tunnistaa :D
Huomenna olis Veetillä neuvola ja alottavat rokotukset :/
Mutta nyt sinne saunaan :)
Lisa & V
Taitaa mamma olla väsyny, kun pienoisia kirjotusvirheitä :D Siis kiukkua ja ärinää riittää, eikä suinkaan siittää :D
Ja Vantaalaisten tapaamista ei ole unohdettu, pitää vain saada nuo miehen työvuorot tietoon, niin osaa paremmin suunnitella :)
L&V
Hengissä ollaan täälläkin, vaikka hiljaiseloa on vietetty.
Ihan ensinnä onnittelut Suipolle (kun en muista onnittelinko jo...) kuten myös Quierolle!!!!! Odotus-puolelta bongasin, että Q on jo jakautunut :)
Me palattiin tänään kotiin kymmenen päivän talovahtikeikalta. Nyt ollaan pari viikkoa kotona ja sitten jo taas mennään... mennään yhdeksi viikoksi vielä mökille kun tuolla ukolla on vielä pari viikkoa lomaa.
Aksu on kovasti alkanut naureskella kun äiti jotain höpöttelee... naurettava äippä ilmeisesti. Yöt menee ihan tosi vaihtelevasti. Viime yönä heräsi syömään kahden ja puolen tunnin välein. Yritin tuttia tarjota, mutta ei auttanut... ruokaa piti saada. Ja sitten toisaalta taas toissayönä ensimmäisen pätkän nukkui viis tuntia. Saa nähdä miten tänään käy. Se muuten on kyllä ihanaa kun nyt Aksu on viikon verran nukahtanut yöunille itsekseen kun on laittanut sänkyyn siinä vaiheessa kun on väsyneen oloinen.
nyt nukkumaankukkumaan...
pikku-milli & Akseli 3kk
Täällä minä vielä kotona masua kasvattelen :)
Enää ei tunnu niin malttamattomalta tämä olokaan.. kyllä se tiiti sieltä syntyy! No viimeistään ensiviikolla..
Varattiin eilisessä neuvolassa meille yliaikaistarkastus synnärille ensviikon torstaille 17.8 :) Siellä sitten tutkitaan onko paikat kypsät käynnistykselle!
Ellen sitten ole jo sitä ennen synnyttänyt :)
Neuvolassa kaikki oli kunnossa :) Verenpaine oli laskenut normaaleihin lukemiin, pissi puhdas, painoa tullut 1kg/vk. Tiitin sykkeet 135-150 välillä!
Kova on pikkuinen jumppaamaan.. mahanahka saa kyytiä het kunnolla!
Päälepäin näkyy tosi kauas kun yrittää itseään tunkea läpi..
Eilen treenattiin turvakaukalon asennusta autoon :) Hetki siinä vierähti että saatiin oikeaoppisesti asennettua!! Nyt se nököttää autossa valmiina, niin ku olis aina siinä ollutkin :)
Tämän päivän ohjelmassa olisi kastemekkoon kankaiden ostaminen! Käytiin eilen vaklimassa malleja ja valmiiden pukujen hintoja.. halvin oli 70e. Ehkäpä siis ompelijana teen sen puvun itse ;)
Sitten ajattelin ommella kapalo liinan! Oletteko muuten käyttänyt pikkuisella kapaloa muuta ku sairaalassa?
Mies tästä luki ja innostui.. samalla minäkin!
Ja imuriakin saisi näköjään ulkoilutta kaapista :) Meillä on " tasa" jako tässä hommassa.. minä imuroin keittiön, olkkarin, kylppärin ja eteisen. Miehelle jää sit makkari! En oikee meinaa taipua makkarin sokkeloihin enää ;)
Mutta hauskaa päivää kaikille mammoille ja pikkuisille! Pian minäkin liityn tänne teidän joukon jatkeeksi :)
Niamey ja tiiti rv 41+1
Ajattelin ihan pikasesti käydä vaan kertomassa vähän testi tuloksia, eli Mathildan bilirubiini oli 216 ja ainakin pissa ihan normaali. Muita en oo ehtiny vielä saada. Aika hitaasti näytää laskevan toi arvo, lääkäri kyllä kyseli jos vaikka suvussa olis jotain verisairautta tms. Pyysi vielä jonkun vanhemman kolleegan paikalle ja se setä sitten sano että hänen mielestä on niin terve tyttö kun olla voi, joillain vauvoilla on vaan maksa sen verran epäkypsä että saattaa kestää jopa pari kuukautta ennenkuin se keltasuus häviää. Samoin sanoi että mun hormoneilla voi olla kans jotain tekemistä asian kanssa. Mutta ei auta kun kun odottaa loput tulokset.. plaah.
Ihanaa, mulla on kampaaja tänään klo 13 :) Tää tukka on ihan kauhee, raskausaikana oli niin ihanan paksu ja killtävä ja nyt on kun risukasa.. parempi leikata pois puolet :D Onneksi ukko on kotona ja voi vahtia tota Mathildaa niin pääsen ihan yksin sinne.. pienet on ilot nykyään, hehe.
Mitenkäs muuten muilla, oliko enska-vauvoilla tässä about 1kk ikäsenä joku outo kausi milloin nukuttiin tosi huonosti? Ei kyllä oon meidän neidille kovin tyypillistä että vaan ähisee ja puhisee eikä nuku.. tuli mieleen että jos se onkin joku kehitys juttu.
Taidan oikasta hetkeksi tonne sohvalle kun rinsessa kerran nukkuu tai ainakin siltä vaikuttaa :)
Mysan ja Mathilda
Taas piti nousta turhan varhain, kun mies tuli yövuorosta nukkumaan... *haukotus*
Mysan, Toivottavasti tuo arvo lähtee nyt pikku hiljaa laskemaan. Eihän tuo mitenkään vaarallisen korkea ole, mutta huolestuttaahan se, kun pikkuinen kellertää. Luota kuitenki lääkäriin: Terve tyttö :)
Meillä tais olla silloin 1kk iässä vatsavaivoja hieman, ja Veeti tais tykätä nukkua vatsallaan sillon muutaman viikon. Nukkunut on kyllä aina hyvin 4-9h putkeen, sit tissiä ja vielä muutama tunti unta :)
Ja Niameyn muksu taitaa kans olla aika itepäinen, kuten kirjoittajankin ;) 41+3 oli jo menossa, kun Veeti halusi maailmaan. Ei auttanut haravoinnit, matonpesut, ikkunanpesut, kaupoilla ramppaamiset yms.
Meillä ei käytetty kapaloliinaa etes sairaalassa. Heti synnytyssalissa " kapaloitiin" paksuun toppatäkkiin, ei muuta. Kätevää kapalon käyttö kyllä olis ollu. Kouluaikana harjoiteltiin sen tekoakin, mutta enhän mie sitä enää kunnolla muista, eikä mieskään muistanu. Oli vähän omaperäisen näköisiä mejän viritelmät ;)
Ja nyt aamukahville. Tarkoitukseni oli vain nostaa pinoa :)
Lisa & Veeti 3kk tasan :)
Joo parempi päivä.. Kyllä se ahdistus joka päivä on johonki aikaan niskaan rysähtänyt ennemmin tai myöhemmin. Ens viikolla on jälkitarkastus ja terveydenhoitaja jättänyt lääkärille viestin että pitää kysellä mun pään vointia..
Meillä on nyt 6 viikkoisena tullut uniongelmia. Tai Daniel nukkuu, mutta kiemurtelee, ähisee ja murisee unissaan. Osaks epäilen tuon johtuvan siitä, ettäsyö itsensä nykyään liian täyteen. On oppinut imemään paljon tehokkaammin kuin ennen tai jotain mutta haluaa käyttää syömiseen saman ajan kuin ennen. Ja kun tuohon vielä lisätään se, että maitoa on koko ajan ollut liikaa ja sitä on tullut liian " isolla virtauksella" , on seurauksena pulauttelua ja mahakipua. Nyt kokeilen sit huvikseni rintakumeja ihan tuon herumisen hidastamiseksi. Ainakin vaikuttaa siltä, että niillä saa helpommin syötyä ja sotkua tulee vähemmän. Muuten Daniel on ollut unisempi (nukahtaa nopeammin ja valvoo lyhyempiä hetkiä) kuin joku viikko tai kaksi sitten. En tiedä johtuuko se sitten siitä, että uni on levottomampaa. Ainakaan neuvolassa siihen ei reagoitu mitenkään.
Jenni ja Daniel
Onnea Q ja pikku q + isä!
Onnea muillekkin joita en ole muistanut onnitella!
Meillä rupeaa kodinhankintaprojekti olemaan aika hyvällä mallilla. Rivaripätkä on varattuna. Enään odotellaan pankista lainapäätöstä. Uusi koti olisi Lohjalla. Siellä hinnat nimittäin edes jotenkin järkeviä. Vantaalta ei varmasti saatais uutta rivarin pätkää tohon hintaan. Eikä se Lohja kuitenkaan liian kaukana ole. Siellä on kaiken lisäksi paljon rauhallisempaa. Tosi lapsiystävällinen paikka.
Joona on ollut aikamoinen kiukkupaukku tänään olisikohan taas ne hampaat, jotka kiusaa. Tai sitten on vaan niin väsynyt.
Mies lähtee huomenna neljäksi viikoksi Tampereelle. Viikonlopuiksi tulee kotiin, mutta arkipäivät ollaan sitten Joonan kanssa kaksin. Ei naurata yhtään. Täytyy kehittää jotain ohjelmaa, jotta ei seinät kaadu päälle.
Niamey: Meillä oli raskausaikana aivan samanlainen jako tuon imuroinnin kanssa. Minä imuroin muut paikat ja mies sitten makkarin, kun en enään taipunut sängyn alta imuroimaan.
Täytyy nyt mennä, kun vielä kerkiää olla ton miehen kainalossa. Joona nukahti justiinsa.
pesukarhu ja Joona 3,5kk
Jennille voimia! Kannattaa tosiaan puhua tosta ahdistuksesta. Kuulostaa kyllä, että on sitä baby bluesia. Sehän on ihan normaalia, kun hormoonit on ihan sekaisin ja uusi elämäntilanne ja kaikkea. Toivottavasti olosi pian helpottuu. Lähetän täältä virtuaalisen voimahalin :)
Laitanpa kuulumisia kuittaamaan saman viestin jonka kirjoitin tuohon omaksi avauksekseenkin. Eli pieni reppana on alkanut saada pahantuulisia puuskia ja vanhemmat täällä ovt ihan neuvottomia. Lähinnä vaan pelkää että vauvaa sattuu tai että hän ihan traumatisoituu kun vanhemmat eivät tajua... Jos jollain ensikolla on kokemusta tällaisesta niin kertokaa vinkkejä rauhoitteluun tai oman mielenrauhan ylläpitämiseen.
Eli mitä keinoja voisi olla rauhoittaa pientä, joka vain karjuu ja huutaa tikahtuakseen? Ei varsinaista itkua vaan ihan suoraa huutoa. Vasta kaksi päivää kestänyt, mutta jo pelottaa että jatkuukohan tätä montakin päivää/viikkoa/kuukautta. Poika rauhoittuu vain rinnalle ja pyllyn pesuun vaipan vaihdon yhteydessä. Iltapäivällä neljän maissa (ainoiden pitkien päiväunien jälkeen) alkaa ja yöuniin asti kesti ainaki eilen ja näyttäisi kestävän nytkin. Ihan yliväsyneeltä poju vaikuttaa mutta kun ei häntä saa rauhoittumaan sen vertaa että nukahtaisi. Kantoliina vaan kiukuttaa enemmän, hyssyttelyt ei kelpaa. Huoh. Ja huono mieli vaivaa äitiä kun esikoisesta on kyse. Osaisipa tuota lasta tulkita jotenkin...
alakuloinen Suippo ja rassukka-Onni 13 vrk
voisikohan huutaa mahavaivoja? Meillä oli isäntä huutanut pienenä niitä juuri tuolla tavalla..kokeiles vaikka cuplatonta ruokailun yhteydessä, meillä auttoi alkuun kun Allu silloin ihanihan pienenä huusi. Ja tervetuloa vielä mukaan vauvapuolelle! Tuli synnytyskertomuksesta kivoja muistoja mieleen, Allullakin näkyi hymykuoppa jo syntyessään vasemmassa (tai siis Allun oikeassa*pöh*) poskessa ja synnytyskertomukseen mullekin kirjailtiin äiti kipeytyy kovin=)
Toivottavasti Onnilla helpottaa pian olo ja pääsette kunnolla nauttimaan vauva-arjesta!!
Meillä ei täällä myöskään kovin hyvin mene, isännän kaverit ilmoitti eilen että lähdetään tänään porukalla baariin jos saadaan lapsenvahti, no enhän mä näin lyhyellä varoitusajalla ketään yöksi saa! W oli sitten lähdössä ilman mua ja tietysti mulle tuli paska olo siitä että yhessä piti mennä JOS Allulle löytyy hoitaja, ja minä se olinkin joka alunperin joskus ehdotti että mentäisiin porukalla, ja nyt se olinkin minä joka olisi saanut jäädä noin vaan matkasta. No ei siinä vielä kaikki, kysyin aikasemmin isännältä mihin aikaan hän on menossa eikä tiennyt, ja kuitenkin olivat sopineet jo keskenään! Se kävi mullekin sitten selväksi kun juttelivat vielä ja kun sanoin asiasta niin ukko kilahti täysin, sai aivan järkyttävän raivarin eikä suostunut enää lähtemään. Parempi olisi jos oisi mennyt, nyt murjottaa tuolla ja jaksaa muistutella kuinka pilasin häneltä fiiliksen. Mä en kyllä jaksaisi tämmöstä ilmapiiriä enää ollenkaan=( Sanokaas, oonko nyt kauhean itsekäs kun menin asiasta sanomaan??!! Missään vaiheessa en kieltänyt menemästä mutta jotenkin W nyt onnistui kääntämään asian niinpäin=( Järki lähtee..
Nyt ei toimi pää tämän kummemmin joten en oikeestaan edes muista mitä oli kirjoiteltu..Saa nähdä mihin tilanteet täällä kehittyy. Vähän mukavampaa viikonloppua kuin meillä toivotellen
-Ankka & Alisa reilu 4kk-
Jennille ihan ensimmäiseksi voimia!
Suipolle vielä kerran onnea! Toivottavasti löytyy syy ja helpotus Onnin kiukkuun. Itsellä on alkanu vasta nyt lähiaikoina tuleen sellainen varma olo jos Eetulla on huutokohtaus. Ennemmin muistan itseki että sitä oli ihan paniikissa et mikä meidän pienellä on hätänä ja yleensä itselläki pääsi sit itku vaan sen takia ku oli niin huolissaan. Sitä on niin hankala tulkita mikä toisella on hätänä... Silloin ku Eetu herää huutamaan ni mikään muu ei auta ku et pääsee tissille mut sit jos huutaa väsymystä ni jos ei muu auta ni ollaan laitettu Eetu vaunuihin ja pukattu edestakas kynnyksen yli ni heti on vaipunu uneen ja siitä on sit siirretty sänkyyn :)
Meillä on sit Ankka ollu samanlainen ilta mut toivottavasti teillä rauhoittu tilanne! Täällä mun piti mennä käymään kylällä yhdellä ku kaveriki oli liikenteessä mut sit tuli puhetta et olis molemmat lähetty mut ku ei saatu ketään tänne vahtimaan Eetua ni sitten minä jäin kotia ja mies lähti...Ei oo tämä mamma käyny vielä missään iltaa viettämässä eikä taida päästäkään ennen ku Eetu on vanhempi... Ei olis ollu vaikea homma Eetua vahtia ku olisin laittanu nukkuun sen ja ollu poissa muutaman tunnin mut aina ei asiat mene niinku haluais. Kaveri on yh-äiti ja ei meillä näitä molemmille sopivia iltoja paljo oo joten parasta unohtaa koko asia joksiki aikaa! Nyt tässä sit odottelen et tuo mies tuolta heräis ku oli niiiin maisteissaan ku kotiutu :/ Onneksi harvoin käy.
No niin se sit siitä. Eetu on alkanu nouseen konttausasentoon ja ryömimällä nuohuaa kaikki nurkat :) Äiti on sit niin ylpeä pienestä! Mut nyt on pakko alkaa jotain syömään ku nälkä on hirveä ;)
Marika & Eetu 6kk 1vko
Suipolle voimia lapsen hoitoon. Vatsavaivoilta kuulostaa... Meillä auttoi Cuplaton (myöhemmin Disflatyl), kantelu, hyssyttely ja mahalteen makuulla olo/nukkuminen (monesti tyynynpäällä päivisin mahalteen). Vaikka ei tuo Veeti niin mahottomasti kyllä huutanutkaan...
Katselin tuossa kalenteria... Sopisko vantaalaisten tapaaminen esim. vko 35 ma-pe (28.8-1.9) tai sit vko 36 to-pe (7.-8.9)? Joku näistä päivistä tai sit myöhemmin... Ite ajattelisin, että esim Jumbossa (lähellä kaikkia) vaikka Fazerin kahvilassa ja kellon aika joskus 11-15 välillä... Ehdotuksia kehiin =)
Queenia onnittelinkin tuolla odotuspuolella. Nyt vain odottelemme, että arki pääsee sielläkin kunnolla käyntiin ja Queenkin kerkeää meille kuulumisia kirjotteleen =)
Ankka, meillä käy aina just nuin kans, että mie ensin jos puhutaan porukalla liikkeelle lähdöstä, niin loppujen lopuksi mie jään lapsia hoitaan (oma+ kavereiden). Et todella ollu itsekäs, kun asiasta mainitsit!
Pesukarhu, jos kovin alkaa ahdistaan, niin ei muuta ku yhteyden ottoja :) Mulla auto päivisin, jos mies öissä, eli tavata voi jo aijemmin, tai lähteä vaikka kaupoille :) Se mun meseosote toimii samalla myös s-postissa...
Nyt taas kaffille :)
Lisa & V 3kk + 1vrk
Mun kalenteri on ainakin ihan tyhjä ;) Eli tapaaminen käy periaattees milloin vaan (paitsi ei ehkä tuolloin 28. kun silloin pitää ilmottautua kansalaisopaistoon, vai mikä onkaan).
Lueskelin eilen tota kansalaisopiston lehteä ja päätin et mä ja Daniel mennään vauvamuskariin ja sit ehkä johonki vauva-aikuinen liikuntaan. Saan itelle jotain tekemistä ja tapaa ihmisiä ainaki kerran viikos.
Nyt tuliki yllätysvieras, joten täytyy lopettaa..
Oltiin sitten mökillä ke-pe ja voi vitsit kun oli mukavaa. Perjantaina sitten lähdin kaverin kanssa terassille parille (nolona) ja eikö sitten flunssa pahentunutkin ja la oli ääni poissa. Argh. Sen siitä saa kun pitää istua väkisin ulkona...
Neiti tosiaan viihtyili mökillä, varsinkin kun serkut olivat kavereina. Veneilykin sujuu neidiltä kuin vanhalta tekijältä. Ja varpaita kasteltiin meriveteen =) Koiruuskin nautti täysin siemauksin ulkoilmasta ja mennä viipotti hullun tavalla. Miinuksena punkit =( Mahtaakohan vielä olla kelejä ja aikaa mennä mökille tänä syksynä. Toivottavasti.
Quulle ja perheelle onnea, iloa ja jaksamista.
Jennille terkkuja, että kannattaa hakea apua ajoissa. Itse olen synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsinyt, mutta juttelu ja lääkkeet ovat tepsineet.
Nyt tissittelee.
I ja K
ps. kaikilla kellä mun meseyhteystiedot, kurkatkaapa spaceen, kun vihdoin sen sain otettua käyttöön.
Lisäsin kissankellon meseen!
Käytiin tänään tytön kanssa leffassa, baby bio kinopalatsissa, oli ihan kiva juttu. Täytyy mennä toistekin.
Miksi jennillä on kurja olo? Ahistaako joku? Kerro, jos se vaikka helpottaisi.
Mites se vantaalaisten tapaaminen? Missä ja milloin?
NapNap + tyttö 5kk