Mitä suihkusaippuaa käytät?
Onko joku tietty merkki tai tuoksu? Vaihteleeko vuodenaikojen mukaan? Itselläni käytössä perus-Dove, mutta tekisi mieli kokeilla muuta, valinnanvaikeus vaan on esteenä.
Kommentit (303)
Käytän joka hajusteetonta LV suihkusaippuaa tai sitten Family Fresh mangontuoksuista suihkusaippuaa.
Hajusteeton Lacto Line -pesuneste
Puuilon vihreä kanisterisaippua, en muista merkkiä tai hajustetta. Luultavasti vaihdan punaiseen sitten kun 10 vuoden päästä loppuu.
Biofficina Toscana Hellävarainen 3 in 1 puhdistusvaahto. Ihana lakritsinen tuoksu, ei ärsytä eikä kuivata ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä suihkusaippua nyt sattuu milloinkin olemaan tarjouksessa, siis kuitenkin laatutuote, ei mitään kolmen litran kanisteria halvalla.
Sun laatusaippuassa ja kanisterisaippuassa on sama vaikuttava aine.
Eikö noista palasaippuoista jää sellaista nahkeaa kalvoa ihon pinnalle? Kun olen käyttänyt joskus käsille palasaippuaa, niin on jäänyt epämiellyttävä tunne iholle...
Avcyd oli ennen mutta se loppui. Nyt joku rasvainen
Itse tehtyä Kuolleenmeren suolasaippuaa. Olen laskenut siihen soapcalcilla sopivan ylirasvoituksen, jotta se hoitaa atooppista ihoa hyvin. Suola kuulostaa oudolta, mutta meille se on sopinut hyvin. Rasvauksen tarve enää neljännes siitä, mitä se oli. Saippuani ovat palasaippuoita. Ihan sen verran saippuatietoutta, että palasaippua ei ole epähygieenistä. Saippua pitää huuhdella käytön jälkeen ja sitten laittaa kuivumaan ritilällä tai alustalle, josta vesi pääsee pois. Silloin bakteerit eivät elä siinä. Ja toisin kuin nestesaippuat, palasaippuat eivät vaadi säilytysaineita.
Family Fresh Creamy berry, ihanan vadelmainen tuoksu
Pesunestettä olen käyttänyt vuositolkulla, hajusteetonta. Joskus kesäisin suihkusaippuaa, Erisania ja muita. Nyt olen siirtynyt palasaippuaan, Palmolive. Palasaippua on ainakin jossakin mökkiolosuhteissa parempi, varsinkin jos on kantovesi. Suikusaippuat vaahtoaa niin maan perusteellisen paljon ja kuluu hirveesti vettä huuhteluun.
Vaihtelee. Nyt on Aesopin Geranium Leaf Body Cleanser. Tuon olen saanut lahjaksi jo vuosi sitten, mutta nyt vasta otin käyttöön.
Paketissa oli myös Rind Concentrate Body Balm.
Ihania ja hyvän tuoksuisia. Sellainen mieto, raikas sitrus. Turhan kalliita vaan jokapäiväiseen käyttöön.
Kloriitti. Toimii hyvin. Pehmentää ja kuorii. Vaalentaa hipiää myös.
Tykkään olla lumikin valkoinen. Muistakaa vaan rasvata iho sen jälkeen.
En käytä Dovea enkä Palmoliveä vaan kotimaisia esim Ole Hyvä merkin suihkugeelejä. Shampoo ja hoitoaine XZ. Sekin suomalaista.
- Nesti Danten palasaippuat. Ihanan puhtaan tuoksuisia, mutta eivät ärsytä lainkaan. Myös alusvaatteet voi pestä sillä.
- Ihan ikivanha Palmoliven vihreä palasaippua. Ei ärsytä koskaan. Myös nestemäiset Palmolivet käyvät.
- intiimipesussa ollut sata vuotta Sebamed-neste, se alkuperäinen. Myös kainaloiden pesuun loistava, jos pahempi hiki päässyt yllättämään. Ja tietysti koko vartalonkin pesuun, mutta em. palasaippuoiden vaahto huuhoutuu helpommin pois.
T. Atoopikko
Dove Beauty Bar-palasaippua. Välillä pesen myös naaman sillä. Kaikki edulliset suihkusaippuat kelpaa myös. Salisyylihappoa sisältävällä palalla pesen selän (finnien takia)
Vierailija kirjoitti:
Eikö noista palasaippuoista jää sellaista nahkeaa kalvoa ihon pinnalle? Kun olen käyttänyt joskus käsille palasaippuaa, niin on jäänyt epämiellyttävä tunne iholle...
Jos joku voisi alapeukuttamisen sijasta vastata kysymykseen? Kun niin moni on kehunut palasaippuoita ja haluan tietää, miltä ne tuntuvat.
en mitään.