Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin moni pettää puolisoaan!

Vierailija
02.10.2026 |

Aika paljon pettureita parisuhteissa. Kuvituskuvassa vaalea nainen ja tumma mies. Eipä yllätä.

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/1adb9788-1801-4bea-b267-5532afc92c4f

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni vastasi kysymykseen??? Ei vastannut koko suomi.

Vierailija
2/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kynnys on tosi pieni pettämiselle koska enemmistö ihmisistä elää suhteessa joka on pääosin kulissia. Eli kumppani tavallaan täyttää kaiken ulkoisen tarpeen ja turvan tunteen ja on arjessa kokoajan läsnä helpottamassa sitä mutta itse syvempi side puuttuu eli jos ihminen yhtäkkiä tapaaki toisen ihmisen keneen sen hermosto kiinnittyy samantien, se pettäminen on melkee väistämätöntä koska se sisäinen tarve saada sitä huomiota ja hyväksyntää SILTÄ KOHTEELTA kehen oikeasti tuntee jotain on ihan ylitsepääsemätön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun tekemiset sulle kuuluu?

Vierailija
4/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisessä ei ole mitään väärää, mutta se ei saa ikinä tulla puolison tietoon. Itseasiassa ei pitäisi edes puhua pettämisestä vaan petkuttamisesta.

Vierailija
5/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järvi kulu soutamalla.

Vierailija
6/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämisessä ei ole mitään väärää, mutta se ei saa ikinä tulla puolison tietoon. Itseasiassa ei pitäisi edes puhua pettämisestä vaan petkuttamisesta.

Pettäminen on väärin. Mutta hei, jos haluat että kumppanisi menettää luottamuksensa sinuun täysin niin anna mennä, älä sitten ihmettele kun tulee ero.

Vierailija
7/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet joku sarjapettäjä ja elät perhe-elämää, niin se pettäminen vahingoittaa lapsiasi. Asia kuuluu muille ihmisille jos et itse kanna vastuuta. Jonkun täytyy pitää huolta siitä, että kaikilla (ei vain omilla) lapsilla on turvallinen, terve, hyvä kasvuympäristö.

Vierailija
8/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas provosoiva kuvituskuva. 

Vierailija
9/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on väärin. Mutta hei, jos haluat että kumppanisi menettää luottamuksensa sinuun täysin niin anna mennä, älä sitten ihmettele kun tulee ero.

Luottamuksen SINUA KOHTAAN.

Vierailija
10/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä pettää suhteesta toiseen

Vierailija
11/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet pettää useammin kuin naiset, olipa yllätys

Vierailija
12/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luetun ymmärtäminen.

Pettäminen ei saa ikinä tulla puolison tietoon. 

Vierailija
13/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet joku sarjapettäjä ja elät perhe-elämää, niin se pettäminen vahingoittaa lapsiasi. Asia kuuluu muille ihmisille jos et itse kanna vastuuta. Jonkun täytyy pitää huolta siitä, että kaikilla (ei vain omilla) lapsilla on turvallinen, terve, hyvä kasvuympäristö.

Jos jos jos entä jos....

Vierailija
14/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä, ap. Suurin osa ei edelleenkään petä, mutta kuten kaikessa muussakin, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Jos ihminen perustaa ajatusmaailmansa iltapäivälehtien, somen ym. aivan karseaan maailmaan, niin ei hyvin mene. Suosittelen todellista elämää ja siellä tolkullisten, rehellisten ihmisten seuraa. 

Aina on ja aina tulee olemaan pieni osa ihmisiä, joilla ei ole mitään rajoja ja jotka ovat täysin epärehellisiä, mutta isommalla osalla on rajat, toimiva omatunto sekä kyky empatiaan. Minusta on kyllä paljon mukavampaa ajatella sitä laajaa porukkaa, ja jättää ne vilunki-ihmiset täysin omaan arvoonsa.

Vierailija
15/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jos jos entä jos....

Parempi olisi jättää jossitteluun kuin käydä uittamassa löysää pilluaan jossain. 

Vierailija
16/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jos jos entä jos....

Parempi olisi jättää jossitteluun kuin käydä uittamassa löysää pilluaan jossain. 

Minule ihan sama vaikka kävisitkin.

Vierailija
17/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että joku voi elää noinkin. No, onhan sitä kaikenlaisia, vankilatkin täynnä kaikenlaisia luonnevikaisia. 

Mulle on tärkeää illalla naamaani pestessä nähdä omasta peilistä ihan riittävän hyvä ihminen. Jos ikinä pettäisin, jos ikinä puuhailisin petollisesti elämänkumppanini selän takana, niin kuvottaisin itseäni, inhoaisin syvästi itseäni. En pitäisi itseäni sen jälkeen minkään arvoisena, ja mitä elämää se enää olisi. 

Vierailija
18/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että joku voi elää noinkin. No, onhan sitä kaikenlaisia, vankilatkin täynnä kaikenlaisia luonnevikaisia. 

Mulle on tärkeää illalla naamaani pestessä nähdä omasta peilistä ihan riittävän hyvä ihminen. Jos ikinä pettäisin, jos ikinä puuhailisin petollisesti elämänkumppanini selän takana, niin kuvottaisin itseäni, inhoaisin syvästi itseäni. En pitäisi itseäni sen jälkeen minkään arvoisena, ja mitä elämää se enää olisi. 

Niinpä. Haluan elää totuudessa, en valheissa. Jos virhe on tapahtunut, niin se kohdataan. 

Vierailija
19/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kynnys on tosi pieni pettämiselle koska enemmistö ihmisistä elää suhteessa joka on pääosin kulissia. Eli kumppani tavallaan täyttää kaiken ulkoisen tarpeen ja turvan tunteen ja on arjessa kokoajan läsnä helpottamassa sitä mutta itse syvempi side puuttuu eli jos ihminen yhtäkkiä tapaaki toisen ihmisen keneen sen hermosto kiinnittyy samantien, se pettäminen on melkee väistämätöntä koska se sisäinen tarve saada sitä huomiota ja hyväksyntää SILTÄ KOHTEELTA kehen oikeasti tuntee jotain on ihan ylitsepääsemätön. 

Hyvin selitetty että sillä ei ole mitään merkitystä mitä mies naisen hyväksi tekee kun nainen pettää varmasti kun tulee sopiva toinen mies kohdalle

Vierailija
20/25 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen luetun ymmärtäminen...

Pettämisessä ei ole mitään väärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä