Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä suihkusaippuaa käytät?

Vierailija
28.12.2020 |

Onko joku tietty merkki tai tuoksu? Vaihteleeko vuodenaikojen mukaan? Itselläni käytössä perus-Dove, mutta tekisi mieli kokeilla muuta, valinnanvaikeus vaan on esteenä.

Kommentit (303)

Vierailija
201/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ACO Intimate Care Cleansing Wash. Alhainen pH kuten lactolinessa ja lactacydissä, mutta miellyttävämpi ei niin liru koostumus. Tarkoitettu aläpäälle, mutta pesen sillä koko kropan, lähinnä kainalot. Minulla alkaa alapää ja kainalot kutisemaan hajustetuista tuotteista ja sellaisista joissa on korkea pH.

Vierailija
202/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopin mango pumppupullossa! 15€ alennuksessa 750ml pullo, hinta-laatusuhde ihan hyvä ja tuoksu on huumaava. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Jos haluaa tuoksun takia ostaa kalliita saippuoita, voi yhtä hyvin rasvata ihon jälkeenpäin hyvällä ihovoiteella jossa raikas tuoksu.Ette kai kuvittele että se tuoksuneste jää hillumaan iholle suihkun jälkeen.Tämä on sitä falskia markkinointia josta firmat rikastuvat.

Toinen, vauvojen tuoksutuotteet aivan tarpeettomia allergiaa lisääviä. Pitäisi kieltää koko hössötys.

Miksi pestä lakanat ja laittaa koneeseen omenan ym tuoksunesteitä   .Puhtaat lakanat tuoksuvat hyvälle ilman allergiaa aiheuttavia kalliita huuhtelutuotteita. Ja sitten ihmetellään miksi allergiat  lisääntyvät. Ja rahat ei riitä.

Mä kyllä nimenomaan haluan, että sillä hetkellä kun peseydyn nenässäni leijailee esim. rakastamani kookoksen tuoksu, mutta en tosiaan halua sen jäävän iholleni, koska jos käytän hajuvettä, se ei ole kookoksen tuoksuista.

Itse siis käytän Yves Rocherin suihkusaippuoita, mango, kookos ja sitruuna ovat suosikkejani. Body Shopilla oli ihana kurkkusarja, joka tosiaan tuoksui tuoreelta kurkulta ja siinä oli myös mentholia, mistä johtuen tuntui iholla viileältä.

Käsisaippuoihinkin törsään. Kestosuosikkini on Urtekramin kookos, joka ei tuoksu perinteiseltä kookokselta. Kaikki inkiväärituoksut ovat myös mieleeni.

Mua on alkanut tosissaan tympimään tämä suomalaisten hajuste"herkkyys", joka useimmiten on kyllä vaan ihan suvaitsemattomuutta itsensä mielestä turhia asioita kohtaan. Olen lapseton, ajokortiton, kasvisruokaa syövä sinkku, joka on viimeksi ollut lentokoneessa vuonna 1995. En kyllä kanna huolta ostamieni saippuoiden muovijätteestä tai siitä, että jonkun mielestä kaikkien pitäisi käyttää pahan hajuisia (=hajusteettomia) tuotteita, koska hän niin haluaa. Kivittäkää rauhassa, ei kiinnosta.

Aamen! Itse olen täysin samoilla linjoilla ja käytän esim. Yves Rocherin ja Body Shopin hajustettuja suihkugeelejä. Eivät ne oikeasti jää iholle käryämään, mutta suihkussa tuoksuvat ihanalta. Shampoo ja hoitoaine ovat myös hajustettua "Argain oil of Morocco" -sarjaa, niistä jää miellyttävä tuoksu hiuksiin pesun jälkeen.

Tuo "hajusteyliherkkyys" on tosiaan jokin suomalaisten juttu, joka on tällä hetkellä muodissa. Olisi hauska nähdä, miten nämä "hajusteyliherkät" pärjäisivät ulkomailla missään tavallisissa työpaikoissa. Suomessa hekin, ketkä hajusteita käyttävät, tekevät sen nimittäin oikeasti maltillisesti muiden maiden tapoihin verrattuna. Jossainhan on lukenut, että esim. hajustetuista pyykinpesu- ja siivousaineista (joista hajustenatsit aina valittavat) tehdään Suomen markkinoille omat, miedommantuoksuiset versiot.

Vierailija
204/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvin marketin nestesaippua. Mitä milloinkin saa 5 litran tonkassa.

Hölmö paikka tuhlata brändeihin.

Jos on kuiva iho niin nuo halpissaippuat kyllä kuivattavat sitä vain lisää. 

Vierailija
205/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa menossa L'Occidanen lavande.

Vierailija
206/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näköjään käyttää intimihygieniasaippuoita. Ei ihme jos vähän tuoksahtaa.

Vierailija
207/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaihoisen kannattaa tosiaan satsata johonkin hieman ihoystävällisempään tuotteeseen. Nuo halvat kanisterisaippuat ovat useimmiten aika rajua tavaraa.

Vierailija
208/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lactoline tai vastaava hajusteeton

Onko tää ihan kirjaimellisesti hajuton (esim. LV:n käsisaippua ei ole)? Tekis mieli kokeilla.

Tässä toinen Lactolinen käyttäjä. Mun nenään ei haise, mutta ei varmasti ole olemassa asiaa, jossa ei olisi ominaistuoksua.

Mun nenään LV:n tuotteet haisee miedosti, paitsi toi käsisaippua haisee voimakkaasti. Erisan ei haise miltään. Ehkä uskallan kokeilla Lactolinea seuraavaksi, vähän vaihtelua :D

Voi KAUHEETA, jos nyt vähän kukka tuoksuu!

Ootko nähnyt leffoissa miten raskaana olevat naiset käyttäytyy haistaessaan jotain voimakasta? Siinä syy.

Huh huh, mieluummin hyväntuoksuinen kuin raskaana..!! :D 

Vierailija
209/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

so you've ruined your life kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lactoline tai vastaava hajusteeton

Onko tää ihan kirjaimellisesti hajuton (esim. LV:n käsisaippua ei ole)? Tekis mieli kokeilla.

Tässä toinen Lactolinen käyttäjä. Mun nenään ei haise, mutta ei varmasti ole olemassa asiaa, jossa ei olisi ominaistuoksua.

Mun nenään LV:n tuotteet haisee miedosti, paitsi toi käsisaippua haisee voimakkaasti. Erisan ei haise miltään. Ehkä uskallan kokeilla Lactolinea seuraavaksi, vähän vaihtelua :D

Voi KAUHEETA, jos nyt vähän kukka tuoksuu!

Ootko nähnyt leffoissa miten raskaana olevat naiset käyttäytyy haistaessaan jotain voimakasta? Siinä syy.

Huh huh, mieluummin hyväntuoksuinen kuin raskaana..!! :D 

Mä olen raskaana ja tietyt kosmetiikkatuoksut ovat alkaneet tuoksua entistä paremmalta. Esim. Body Shopin pink grapefruit-tuotteita tekee mieli vain tuoksutella, toki muutenkin himoitsen sitrushedelmiä :)

Vierailija
210/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytän tovin Ritualsin erilaisia suihkuvaahtoja, joita oli muutama erilainen niiden ihanassa joulukalenterissa. Ovat kyllä kivan ylellisiä, vaahtoutuvat siinä pullosta pursottaessa ja tuoksuvat aivan jumalaisilta! 

Näistä jää myös iholle hyvänolontunne ja sellainen hento, vähän kuin hajuvedessä oleva sydäntuoksu. 

Tulen ostamaan näitä jatkossakin.

Vierailija
211/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nubian heritage: Honey and black seed soap with apricot oil = palasaippua, Savon liquide de Marseille al' huile d'olive, Nuxe: Prodigieux huile de douche, Aco: caring shower oil, Lidlin Cien nature shower gel pomegrante and goji berries. Näitä käytän vaihdellen talvella. Suihkussa käynti on hauskempaa, kun voi vaihdella pesuainetta. Sopivat minun kuivalle iholle. Kaikkia muita en jaksa kirjoitella tänne.

Vierailija
212/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eucerinin tuoksuton suihkuöljy.

Eipäs olekaan, kuin Acon!

Vierailija
213/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urtekram aloe vera. Paras luonnonmukainen ja käy koko perheelle. 

Vierailija
214/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen missä lukee Jumala rankaisee rikollisia ja väärentäjiä.

Vierailija
215/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitin saipotta tarjouksesta

Vierailija
216/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä731 kirjoitti:

itselläni dove suihkuvaahto ei meinaa huuhtoutua iholta millään.kummallinen koostumus suihkusaippuaksi.vettä kuluu tuhottomasti,että saa sen pois iholta

Dovella on kosteusvoidetta tms. seassa jotta iho ei kuivuisi, siksi tuntuu siltä kuin se jäisi iholle.

Sama juttu Doven "Beauty Bar" -palasaippuassa, joka ei ole varsinaista saippuaa. Se kehitettiin aikoinaan pesemään meikit hellävaraisesti ja ihoa kuivattamatta kasvoilta.

Itse käytän sitä, mitä merkkejä löydän halvalla tarjouksista. Jossain vaiheessa täällä oli paljon Palmoliven kausituoksuisia suihkugeelejä eurolla, viimeinen "Santorini Breeze" on juuri loppumassa. Seuraavaksi otan käyttöön myös eurolla ostamani Barnängenin hunaja-maito-suihkugeelin.

Vierailija
217/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaihoisen kannattaa tosiaan satsata johonkin hieman ihoystävällisempään tuotteeseen. Nuo halvat kanisterisaippuat ovat useimmiten aika rajua tavaraa.

Pelle luulee, pelleltä rahat, kauppias nauraa ;-)

Vierailija
218/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää. Jäi vain pois ja totesin että vesi riittää.

Vierailija
219/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö noista palasaippuoista jää sellaista nahkeaa kalvoa ihon pinnalle? Kun olen käyttänyt joskus käsille palasaippuaa, niin on jäänyt epämiellyttävä tunne iholle...

Jos joku voisi alapeukuttamisen sijasta vastata kysymykseen? Kun niin moni on kehunut palasaippuoita ja haluan tietää, miltä ne tuntuvat.

Dove Beauty Bar ei jätä mitään tunnetta iholle, se ei tosin olekaan ihan perinteinen palasaippua (hellävaraisempi, kosteuttavampi ja matalampi ph-arvo.)

Perinteiset palasaippuat jättää jonkinlaisen tunteen iholle, joka ainakin itsellä häviää kun iho kuivaa. Muistelen tutkineeni netistä, että se olisi joku rasvainen ainesosa joka ko. ilmiötä aiheuttaa.

Kiitos vastauksesta. Arvelin itsekin, että perinteisemmissä saippuoissa on jokin rasva-ainesosa mukana, kuten aidossa marseillesaippuassakin. Tuo Dove voi olla liian tuoksuva omaan nenään, mutta ehkä joku muu palasaippua voisi joskus tulla myös omalla kohdalla kysymykseen. Olisi esim. helppo ottaa mukaan kuntosalille.

Vierailija
220/303 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liitin saipotta tarjouksesta

Potta on pissimistä ja kakkimista varten.

Nyt puhutaan pesuaineista.

Ja voit lopettaa tuon jankutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä