Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, jonka sukupuolesta et saa selvää?

Vierailija
19.05.2014 |

Siis ihan tavallinen ihminen, mutta josta et vain voi päätellä, onko se nainen vai mies. Mitä ajattelet? Ajatteletko? Etsitkö pakonomaisesti merkkejä sukupuolesta? Entä, jos et löydä? Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran piitkän keskustelun aiheesta. Tämä oikeasti "sukupuoleton" oli kyllä varsin perehtynyt siihen millaisia sukupuolirooleja ja -identiteettejä on, miten ne näkyy yhteiskunnassa ja sen rakenteissa, miten ne vaikuttavat ihmisten käsityksiin. Sanoi että Ei sitä tarvitse hämmästellä että ihmiset hämmästelee. halusi omalla avoimuudellaan nimenomaan avartaa muiden maailmaa eikä itsepintaisesti pitää kiinni jostain hypoteettisesta "kaikki pitää hyväksyä sellaisenaan"-ajatuksesta. Tai toki kaikki pitää hyväksyä, mutta tällaisissa "normista poikkeavissa" jutuissa on lisättävä muiden tietoisuutta ensin.

Vierailija
82/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä nämä "sukupuolettomalta näyttävät" ovat miehisiä, joku piirre kasvoissa tai muussa kehon muodossa saa sitten epäilemään josko olisikin nainen. Suhtaudun heihin siis kuin miehiin.. ja miehiin suhtaudun kuin ihmisiin nyt yleensä suhtaudutaan..ihan neutraalisti. tietty saatan päässäni miettiä että mikä se nyt on, ja etsin ehkä merkkejä, mutta ei se käytöksessäni näy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:31"]

Ne androgyynit joita olen tavannut ovat melkein kaikki olleet sen tyylisiä, että heissä on osittain luonnostaan se androgyynisyys ja osittain ikään kuin näyttämisen halusta vielä korostettuna, eli ollaan neidimpiä tai jätkempiä kuin mitä valmiiksi ollaan. Minua ylipäätään ahdistaa niin miehissä kuin naisissa sellainen seksuaalisuuden alleviivaaminen, joten miksi ei ahdistaisi androgyyneissäkin miehissä ja naisissa? Pari on ollut sellaista tapausta että he vain ovat aivan luonnostaan olleet androgyynejä. Toinen näistä luokkakaveri alaluokilla, jota pojat kiusasivat poikamaisuuden takia ja tytöt eivät osanneet oikein ottaa kontaktia kun tyyppi ei ollut kiinnostunut kuin poikien leikeistä. Asuin maalla ja lapsuudestani on aikaa muutaam vuosikymmen, joten genderblendaus oli meille vieras ilmiö ja leikit olivat sukupuolittuneita. 

[/quote]

Ihmisen alleviivaavat seksuaalisuuttaan jatkuvasti. Muuten olisi enemmän androgyynejä.

ap

[/quote]

Tää on niin totta! Just tuota tarkoitin kun mainitsin työpaikan kahvipöytäkeskustelut. Meidän työpaikalla sukupuolta ja erityisesti heteroseksuaalisuutta tuodaan korostetusti esiin joka käänteessä. Ulkoisesti meidän työporukkaa pidettäisiin varmaan taviksina; lyhyttukkaiset, salilla käyvät miehet, blondatut ja muutenkin tukkaansa laittavat naiset jne. Tämäntyylinen sukupuolen korostaminen nyt vaan sattuu olemaan sosiaalisesti hyväksyttyä.

Raksa-alalla työskentelevä kasi, 39 jne.

Vierailija
84/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:18"]

Kukaan ei ole 100% hetero. 

ap

[/quote]Tuota väitettä minä en jaksa uskoa. Mies saa olla kaunis, jopa naismainen, mutten silti voi kuvitella rakastuvani/sekstailevani naisen kanssa, vaikka minua ei tippaakaan haittaisi olla bi. Turha väittää että kyse on jostain opitusta homokammosta tai sellaisesta. Yhtä vähän kuin kukaan voi sanoa että sukupuoli ei aina ole selvä, tai on muitakin kuin kaksi, niin myöskin on typerää väittää ettei kukaan ole täysin hetero. Ei sitten varmaan kukaan ole täysin homokaan.

[/quote]

Entä jos olisi nainen, jolla on yhä penis? Tai intersukupuolinen? Mitkä raja sillä ylipäänsä on, että kuka on todella nainen?

En väitä mitään. Ymmärrän kyllä seksuaalisuuden eri variaatioita. Jos pidät naisista, sä pidät naisista. Ei siinä ole sen kummempaa.

ap

[/quote]Siinä on varmaankin se pieni ero, kuten paljon puhutussa conchitassa ja jossain, no vaikka nuoressa pete burnsissa. Jossain vaiheessa ei enää sytytä, kuten ei nykyään kyllä viimeksi mainittukaan, vaikka kuinka olisi kikkeli.

En tiedä, ainakin mä koen että jonkinlainen mielenterveysongelma on ihmisellä jonka tarvitsee peitellä sitä syntymäsukupuoltaan viimeiseen asti.

Varmaankin itse ehkä olen kokenut itseni poikatytöksi, joten mielestäni suhtaudun  hyvinkin vapaamielisesti sukupuolirooleihin, enkä tosiaan ole varma olenko nyt niin henkisesti nainen, mutta siitä huolimatta jotain saattaa historiastamme kertoa se mihin lokeroon on synnytty.

Ja se että on kiinnostunut toisesta ihmisestä aidosti ei luulisi olevan paha asia. Luulisin että ihan oikeassa elämässäkin olisi mukava jutella enemmänkin tästä asiasta sen ihmisen kanssa, eikä mielenkiintoni varmaankaan rajoittuisi pelkästään siihen kumpaa sukupuolta on, selvä ja kiitos hei.

Ja jos haluaisi tehdä jotenkin asiaansa tunnetuksi omalta osaltaan, varmaankin siinä auttaa enemmän sekin että kertoo avoimesti itsestään ja historiastaan, kuin että kiertelee ja kaartelee ja on olevinaan jokin kolmas sukupuoli, vaikka värkit olisivatkin selvät.

Ainakin näin sukupuolettomasti ajattelevasta tuntuu suorastaan hassulta tehdä iso numero siitä henkisestä puolesta.

Ehkä minunkin sitten pitäisi julistautua kolmanneksi sukupuoleksi... Eiku, en nyt keksi tarvetta siihen. Voin olla oma itseni ihan näin. Ja jos joku huutelee "äijämäiseksi naiseksi" tai rekkalesbon näköiseksi, niin se on hänen ongelmansa, ei minun.

Vierailija
85/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä useinkaan ajattele, onko joku mies vai nainen, jos mulla ei oo siihen erityistä syytä... Tuun pääsääntöisesti juttuun kaikkien ihmisten kanssa, tosin saattaisin ihan mielenkiinnosta kysellä esim. Miten kokee tulevansa kohdelluksi..

En myöskään osannu ajatella, että tällä ap:n avauksella olis merkittävästi tekemistä sukupuolineutraalin kasvatuksen kans. Mä oletin, että puhutaan siitä, miten joku kokee sukupuolensa ja miten elää kokemuksensa kanssa... Ja että kaikki ei edes koe olevansa erityisesti kumpaakaan sukupuolta ja siitä saattaa seurata sitten monenlaisia ennakkoluuloja jne..

Ei se nyt niin mahdottomasti vaadi kohdata ihminen ihmisenä.. Eri juttu on niillä, jotka hakee kumppania (tiettyä sukupuolta olevaa) jokaisesta vastaantulijasta.. Mä hullu oon voinu puhua jopa kuukautisista miespuolisten työkavereiden kanssa.. :)

Vierailija
86/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva sukupuoleen liittyvien kysymysten märehtiminen ja ennakkoluulojen bongailu on kai joidenkin ihmisten tapa selvitä siitä etteivät koe kuuluvansa normiryhmään. Minua ahdistaa se että kaikkeen pitäisi vaita suhtautuminen, esim. muiden seksuaalisuuteen. Parempi vain olisi jos sukupuolta tai se puutetta ei tarttisi sotkea kaikkeen ja tiedostaa koko ajan.

Vierailija
87/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran yhden käyttäytymiseltään ja pukeutumiseltaan androgyynin, naisen kanssa elävän naisen, jota olisi luullut ulkonäön perusteella mieheksi ellei hänellä olisi ollut liian isot rinnat. Suhtauduin häneen ihmisenä ja ystävystyttiin. Sitten ämmä yksi ilta huumasi minut ja käytti hyväkseen. Siitä lähtien olen suhtautunut mahdollisimman etäisesti ihmisiin, joiden sukupuoli ei erotu ensivilkaisulla. En halua olla missään tekemisissä, ja muistan myös varoittaa muita tavallisia tylsiä perusheteroita siitä, että lepakko raiskaa ihan siinä missä mieskin.

Vierailija
88/90 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:05"]

Olen viime aikoina ihmetellen miettinyt, miksi joku haluaa tehdä itsestään sen näköisen. En välttämättä tarkoita pelkästään sukupuolettomuutta, vaan tietyn tyyppisiä sukupuolettomiksi tekeytyneitä ihmisiä, jotka eivät selvästikään älitä ulkonäköasioista. Tarkoitan sellaista muodotonta, lihavahkoa ihmistä, jolla on lantio leveämpi kuin hartiat, päällä lököfarkut, pusakka, lenkkarit ja usein lippis, jos on joku päähine. Hiukset ovat pitkät ja hoitamattomat, selässä reppu. Yleisvaikutelma on suttuinen. Mistään, ei niin mistään, voi päätellä, onko kyseessä mies vai nainen. Eniten olen siis ihmetellyt sitä nuhruista, muodotonta olemusta. Miksi kukaan haluaisi olla sellainen?

[/quote]

Sun kiusakses. Get a life.

Vierailija
89/90 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla mitä on, muttet säkään voi vaatia että ihmisten ajattelu muuttuu siten että sukupuoletonta pidetaan normaalina.

mulla ei mtn sunlaisia vastaan, mutta sukupuolettomuus ei ole mikään hyve tai normi. Outous siinä missä joku muukin poikkeavuus.

Vierailija
90/90 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentän turvatarkastaja voin kertoa, että tämä aiheuttaa noloja tilanteita. Jos esim. portti hälyttää, eikä tiedä onko matkustaja mies vai nainen. Sääntö on se, että nainen tarkastaa naiset, mies miehet. Kun sukupuolesta ei saa selvää, tilanne on kiusallinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän