Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, jonka sukupuolesta et saa selvää?

Vierailija
19.05.2014 |

Siis ihan tavallinen ihminen, mutta josta et vain voi päätellä, onko se nainen vai mies. Mitä ajattelet? Ajatteletko? Etsitkö pakonomaisesti merkkejä sukupuolesta? Entä, jos et löydä? Mitä ajatuksia tämä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:15"]

Josku varhaisteininä kaverilla oli postikortti jossa oli kauniin pop-tähden kuva. Ihastuin tän popparin ulkonäköön. Luulin häntä mieheksi - ja järkytyin ja tunsin jonkinlaista häpeää kun sain selville että hän on nainen. (Tuossa iässä tosin hirveän moni muukin asia tuntui hävettävältä ja nololta.) Olin myös pettynyt kun tajusin ettei minusta ja tästä popparista voi ikinä tulla paria. x)

Nyt aikuisena en enää tunne häpeää tai pettymystä jos androgyynin ihmisen ulkonäkö viehättää. Jokainen pikkuihastus tai ihailu ei enää myöskään ole aavistus "maailman suurimmasta rakkaustarinasta", heh. Silti kyllä jään aina pohtimaan androgyynin ihmisen sukupuolta kun tällaisen henkilön näen tai tapaan.

[/quote]

Kukaan ei ole 100% hetero. Olen miettinyt, että mikä siinä muuttuu, jos joku onkin toista sukupuolta kuin kuvitteli. Samat kädet, jalat. Samat luut, iho ja muut. Naisella on ehkä jonkinlaiset rinnat. Sukuelimet nyt on rumat oli ihminen nainen tai mies. Aivojen sukupuoli vaihtelee, oli ihminen mikä oli.

ap

[/quote]

Ei se ole vaan se jalkoväli. On hormonit ja erilainen aivotoiminta. Ei miehillä ole kuukautisia/ raskaushormoneja jne...

Testosteroni/estrogeeni jne...

itse suhtauisin sun tyyppiseen ajatellen että on joku hormonihäiriö/trauma/identiteettikriisi.

Vierailija
62/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:58"]

mistä en halua puhua miesten kanssa.

Ei sillä olekaan väliä esim kaupankassalla mutta jos enemmän kanssakäymistä niin kyllä.

Miksi tää on sulle tärkeää? Ja olet saanut jo perusteluita mutta lisää kyselet..miksi?

Mulle itselleni naiseus on tärkeää enkä tiedä miten suhtautua tyyppiin josta ei saa selvää tai ei itsekään tiedä mikä on, se on omituista.

[/quote]

Tää on mulle tärkeää, koska en ymmärrä tällaita kahtiajakoa. En kuulu kumpaankaan ryhmään. Miksi pitäisi? Miksi oikeasti pitäisi?

ap

[/quote]

Juu on selvää ettet ymmärrä. Koita nyt edes hyväksyä että suurinosa meistä on joko miehiä tai naisia ja suurinosa haluaa tietää kumman kanssa on tekemisissä. Asia jota et voi muuttaa. Sä voit olla ihan mitä vaan mutta hyväksy miten ihmiset normaalisti ajattevat.

[/quote]

Kuten ap mainitsi, on kulttuureita joissa on ihan "normaalisti" enemmän kuin kaksi sukupuolta. Aina syntyy ihmisiä, jotka eivät mahdu jako kahteen -systeemiin. Se mitä ainakin voi muuttaa on kuinka heihin suhtaudutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:57"]Kuinka paljon naiset ja miehet muutenkaan eroavat toisistaan noin yksilötasolla? Mitä voit päätellä yksilöstä, jos tiedät vain sukupuolen ja ehkä iän? Voit tehdä yleistyksiä, mutta kaikki tajuavat, etteivät ne pidä paikkaansa. Jos sukupuoli määrittelisi meitä niin syvällisesti, naiset ja miehet eivät voisi edes tehdä samoja töitä.

ap

[/quote]

Tässä ollaan asian ytimessä. Me ollaan joko miehiä tai naisia (pientä poikkeamaa lukuunottamatta) tätä ei mieletäni voi eikä pidä kieltää. Se on fakta ja sen kanssa on elettävä.

Ongelma on ihmisten jakamat roolit sukupuolien mukaan. Nykyään ei voi olla vain oma itsensä. Täytyy leikellä itseään, että voi olla reilusti sellainen kuin haluaa. Sille toiselle sukupuolelle kun ne toivotut asiat ovat sallittuja.

Jos jotain pitää muuttaa, on sitä että hyväksymme alfa-urokset ja hameissa viihtyvät pojat kaikki miehinä jne..

Tähän ei auta se että vauva puetaan vain ruskeaan ja sille annetaan nimeksi Ruu, eikä anneta mummon vaihtaa vaippaa. *facepalm*

Vierailija
64/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:57"]Kuinka paljon naiset ja miehet muutenkaan eroavat toisistaan noin yksilötasolla? Mitä voit päätellä yksilöstä, jos tiedät vain sukupuolen ja ehkä iän? Voit tehdä yleistyksiä, mutta kaikki tajuavat, etteivät ne pidä paikkaansa. Jos sukupuoli määrittelisi meitä niin syvällisesti, naiset ja miehet eivät voisi edes tehdä samoja töitä.

ap

[/quote]

Tässä ollaan asian ytimessä. Me ollaan joko miehiä tai naisia (pientä poikkeamaa lukuunottamatta) tätä ei mieletäni voi eikä pidä kieltää. Se on fakta ja sen kanssa on elettävä.

Ongelma on ihmisten jakamat roolit sukupuolien mukaan. Nykyään ei voi olla vain oma itsensä. Täytyy leikellä itseään, että voi olla reilusti sellainen kuin haluaa. Sille toiselle sukupuolelle kun ne toivotut asiat ovat sallittuja.

Jos jotain pitää muuttaa, on sitä että hyväksymme alfa-urokset ja hameissa viihtyvät pojat kaikki miehinä jne..

Tähän ei auta se että vauva puetaan vain ruskeaan ja sille annetaan nimeksi Ruu, eikä anneta mummon vaihtaa vaippaa. *facepalm*

Vierailija
65/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:15"]

Mitä te esim. siitä kostuisitte, jos kertoisin, mitä mulla on pöksyissäni?

ap

[/quote]

Se saattaisi auttaa tuntemaan sut paremmin tai ymmärtämään sua paremmin. Aavistamaan jotain siitä millaisia lapsuuden kokemuksia sulla on ollut. Onko sut ehkä puettu väkisin vaaleanpunaiseen mekkoon tai onko sua kielletty hoitamasta vauvanukkea jne. Oletko ollut teininä poikamainen tyttö vai tyttömäinen poika jne.

kasi, 39 ja 53

[/quote]

Ei, se ei kertoisi teille musta mitään. Jos en olekaan koskaan ollut poika tai tyttö, nainen tai mies, mitä se kertoisi? Entä jo olisin sama henkilö, mutta sanoisin olevani nainen, jolla on kaksi X-kromosomia. Tavallinen tyttö, eikö niin? Mutta se olisi teidän tulkintaa, eikä kertoisi mistään. Tai jos sanoisin olevani poika, joka halusi sen mekon, ja sai sen. Mitä eroa? On olemassa ihmisiä, jotka elävät elämäänsä olematta kummassakaan laatikossa. Ihmiet ovat niin kiivaita lokeroimaan, etteivät välttämättä edes huomaa, jos tämä ihminen osoittaa vähäisimpiä piirteitä siitä sukupuolesta, johon hänet halutaan luokitella.

ap

Vierailija
66/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:05"]

aikuisena aivan sama mitä on, onko mitään, mutta KOSKAAN ei voi olla sukupuoleton. Sinulta löytyy housuista jompi kumpi ja tämä määrittelee FYYSISEN piirteen, henkisesti saa olla mitä haluaa. Ja kuten sanoin, tämän fyysisen puolen saa vaihdettua vastaamaan sitä mitä kokee olevansa.

[/quote]

On ihmisiä, joilla on väärät vehkeet, jos mietitään kromosomeja. On ihmisiä, joiden vehkeistä ei voi sanoa. On transukupuolisia. On hormonihäiriöisiä.

ap

[/quote]

ja jotenkin kummasti näistä tehdään jompi kumpi! Vai oletko nähnyt sellaista kenellä ei ole kumpaakaan missään mitään

Vierailija
67/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne androgyynit joita olen tavannut ovat melkein kaikki olleet sen tyylisiä, että heissä on osittain luonnostaan se androgyynisyys ja osittain ikään kuin näyttämisen halusta vielä korostettuna, eli ollaan neidimpiä tai jätkempiä kuin mitä valmiiksi ollaan. Minua ylipäätään ahdistaa niin miehissä kuin naisissa sellainen seksuaalisuuden alleviivaaminen, joten miksi ei ahdistaisi androgyyneissäkin miehissä ja naisissa? Pari on ollut sellaista tapausta että he vain ovat aivan luonnostaan olleet androgyynejä. Toinen näistä luokkakaveri alaluokilla, jota pojat kiusasivat poikamaisuuden takia ja tytöt eivät osanneet oikein ottaa kontaktia kun tyyppi ei ollut kiinnostunut kuin poikien leikeistä. Asuin maalla ja lapsuudestani on aikaa muutaam vuosikymmen, joten genderblendaus oli meille vieras ilmiö ja leikit olivat sukupuolittuneita. 

Vierailija
68/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:30"]

ja jotenkin kummasti näistä tehdään jompi kumpi! Vai oletko nähnyt sellaista kenellä ei ole kumpaakaan missään mitään

[/quote]

Olen harrastanut seksiä alle kymmenen henkilön kanssa. En ole tarkastanut niin montaa. Enkä ole tarkastanut ihmisten kromosomeja koskaan tai tutkinut, millaisia heidän aivonsa keskimäärin ovat.

ap

Vierailija
69/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiiri koostuu transmiehistä, transnaisista, lesboista ja homoista, kaikkien sukupuolesta mulla ei oo mitään hajua, enkä ole ikinä tullut edes miettineeksi. Mä olen porukan ainoa perus naisellinen heteronainen tietääkseni. Mun paras kaveri on ollut 16-vuotiaasta saakka yksi tällainen jonka miellän täysin sukupuolettomaksi, oikeaa nimeä en tiedä, mutta käyttämänsä etunimi on sellainen lyhenne mikä sopii molempiin sukupuoliin. Seksiasioista kun ollaan joskus puhuttu, on kertonut että tykkää romanttisesti sekä naisista että miehistä, mutta on aseksuaali eikä seksiä harrasta. Seurustellut onkin molempien kanssa.

Ikinä en tullut miettineeksi tämän ystävän sukupuolta, ennenkuin mun mies kysyi hänet tavattuaan multa asiaa. Totesin vaan etten muuten tiedä . Mies ihmetteli miten olen voinut olla melkein parikymmentä vuotta parasta kaveria ja päivittäin yhteydessä enkä tiedä sukupuolta. Ei vaan ollut ikinä tullut mieleen kysyä. Tän jälkeen kun nähtiin ja kerroin kaverille nauraen mitä mies oli kysynyt, totesi kaveri että voin kertoa miehelle että pillu löytyy mutta tissejä ei, ja kokee itsensä ihan 50-50. Että selvispä sekin asia :D

Joskus olen huomannut sen, että englanniksi kun puhun tietyille kavereille, tulee Se ongelma että sanooko she vai he, siihenkin tottu aika nopeasti että käyttää vain nimeä, niin ei tarvi miettiä.

Toisaalta ymmärrän kyllä että ihmiset jää miettimään. Kyllä mäkin välillä saatan miettiä pitkään onko jollakin luonnonkiharat vai permanentti, tai onko aidot tissit tai onko väripiilarit jne. Ei asialla oo mitään merkitystä, mutta utelias luonne kun on, ja esim bussimatka kuluu nopeammin kun miettii kaikenlaista

Vierailija
70/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:31"]

Ne androgyynit joita olen tavannut ovat melkein kaikki olleet sen tyylisiä, että heissä on osittain luonnostaan se androgyynisyys ja osittain ikään kuin näyttämisen halusta vielä korostettuna, eli ollaan neidimpiä tai jätkempiä kuin mitä valmiiksi ollaan. Minua ylipäätään ahdistaa niin miehissä kuin naisissa sellainen seksuaalisuuden alleviivaaminen, joten miksi ei ahdistaisi androgyyneissäkin miehissä ja naisissa? Pari on ollut sellaista tapausta että he vain ovat aivan luonnostaan olleet androgyynejä. Toinen näistä luokkakaveri alaluokilla, jota pojat kiusasivat poikamaisuuden takia ja tytöt eivät osanneet oikein ottaa kontaktia kun tyyppi ei ollut kiinnostunut kuin poikien leikeistä. Asuin maalla ja lapsuudestani on aikaa muutaam vuosikymmen, joten genderblendaus oli meille vieras ilmiö ja leikit olivat sukupuolittuneita. 

[/quote]

Ihmisen alleviivaavat seksuaalisuuttaan jatkuvasti. Muuten olisi enemmän androgyynejä.

ap

Vierailija
71/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:18"]

Kukaan ei ole 100% hetero. 

ap

[/quote]Tuota väitettä minä en jaksa uskoa. Mies saa olla kaunis, jopa naismainen, mutten silti voi kuvitella rakastuvani/sekstailevani naisen kanssa, vaikka minua ei tippaakaan haittaisi olla bi. Turha väittää että kyse on jostain opitusta homokammosta tai sellaisesta. Yhtä vähän kuin kukaan voi sanoa että sukupuoli ei aina ole selvä, tai on muitakin kuin kaksi, niin myöskin on typerää väittää ettei kukaan ole täysin hetero. Ei sitten varmaan kukaan ole täysin homokaan.

Vierailija
72/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:35"]

Mun kaveripiiri koostuu transmiehistä, transnaisista, lesboista ja homoista, kaikkien sukupuolesta mulla ei oo mitään hajua, enkä ole ikinä tullut edes miettineeksi. Mä olen porukan ainoa perus naisellinen heteronainen tietääkseni. Mun paras kaveri on ollut 16-vuotiaasta saakka yksi tällainen jonka miellän täysin sukupuolettomaksi, oikeaa nimeä en tiedä, mutta käyttämänsä etunimi on sellainen lyhenne mikä sopii molempiin sukupuoliin. Seksiasioista kun ollaan joskus puhuttu, on kertonut että tykkää romanttisesti sekä naisista että miehistä, mutta on aseksuaali eikä seksiä harrasta. Seurustellut onkin molempien kanssa.

Ikinä en tullut miettineeksi tämän ystävän sukupuolta, ennenkuin mun mies kysyi hänet tavattuaan multa asiaa. Totesin vaan etten muuten tiedä . Mies ihmetteli miten olen voinut olla melkein parikymmentä vuotta parasta kaveria ja päivittäin yhteydessä enkä tiedä sukupuolta. Ei vaan ollut ikinä tullut mieleen kysyä. Tän jälkeen kun nähtiin ja kerroin kaverille nauraen mitä mies oli kysynyt, totesi kaveri että voin kertoa miehelle että pillu löytyy mutta tissejä ei, ja kokee itsensä ihan 50-50. Että selvispä sekin asia :D

Joskus olen huomannut sen, että englanniksi kun puhun tietyille kavereille, tulee Se ongelma että sanooko she vai he, siihenkin tottu aika nopeasti että käyttää vain nimeä, niin ei tarvi miettiä.

Toisaalta ymmärrän kyllä että ihmiset jää miettimään. Kyllä mäkin välillä saatan miettiä pitkään onko jollakin luonnonkiharat vai permanentti, tai onko aidot tissit tai onko väripiilarit jne. Ei asialla oo mitään merkitystä, mutta utelias luonne kun on, ja esim bussimatka kuluu nopeammin kun miettii kaikenlaista

[/quote]

Juuri näin. :D Mulla olisi kyllä englanniksi vaikeuksia. Mutta kai pärjäisin.

Itse tunnen pelkästään heteroihmisiä. Friikkiyden olo vain korostuu tässä, eikä se ole aina positiivista. Syrjintää ja sellaista, sanoisinko, hyljintää on paljon. Toivon jotenkin aina raivaavana tietä muille. Multa saa kysyä aina mitä tahansa, siis mitä tahansa. Mä vastaan, enkä loukkaannu.

ap

Vierailija
73/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu yritän etsiä vinkkiä kumpaa sukupuolta Tälläinen androgyyni on. Se on häiritsevää jos ei saa selvää kumpaa sukupuolta toinen on. Silloin pitää ikäänkuin varoa tiettyjä aiheita. On helpompaa jos saa tietää että hän on nainen ,mutta haluaa näyttää mieheltä.

Kerran mulle kävi paha moka just tällaisessa tilanteessa. Meni uuden työpaikan pukuhuoneeseen ja ajattelin mennä naisten pukkariin. Itse olen siis nainen. Pukuhuoneessa olikin mies ja peräännyin nolona ja pyysin anteeksi että olinkin mennyt miesten puolelle.

No tämä kundi sanookin mulle että tämä on naisten puoli. Hän oli siis nainen joka oli 100% miehen näköinen ja miehen vaatteissa.

Vierailija
74/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:18"]

Kukaan ei ole 100% hetero. 

ap

[/quote]Tuota väitettä minä en jaksa uskoa. Mies saa olla kaunis, jopa naismainen, mutten silti voi kuvitella rakastuvani/sekstailevani naisen kanssa, vaikka minua ei tippaakaan haittaisi olla bi. Turha väittää että kyse on jostain opitusta homokammosta tai sellaisesta. Yhtä vähän kuin kukaan voi sanoa että sukupuoli ei aina ole selvä, tai on muitakin kuin kaksi, niin myöskin on typerää väittää ettei kukaan ole täysin hetero. Ei sitten varmaan kukaan ole täysin homokaan.

[/quote]

Entä jos olisi nainen, jolla on yhä penis? Tai intersukupuolinen? Mitkä raja sillä ylipäänsä on, että kuka on todella nainen?

En väitä mitään. Ymmärrän kyllä seksuaalisuuden eri variaatioita. Jos pidät naisista, sä pidät naisista. Ei siinä ole sen kummempaa.

ap

Vierailija
75/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jostain epäsikiöstä näe päällepäin onko hän XX vai XY, niin kysyn vittu suoraan. Olen old school tyyppi ja haluan tietää perustavaa laatua olevan asian; kumman sukupuolen kanssa olen tekemisissä. Jos joku yliherkkä Social Justice Sally siitä suuttuu, niin se on hänen oma häpeänsä.

Vierailija
76/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Androgyynit naiset ovat jollain tapaa seksuaalisesti todella viehättäviä. Taidankin olla bi

Vierailija
77/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:48"]

Jos en jostain epäsikiöstä näe päällepäin onko hän XX vai XY, niin kysyn vittu suoraan. Olen old school tyyppi ja haluan tietää perustavaa laatua olevan asian; kumman sukupuolen kanssa olen tekemisissä. Jos joku yliherkkä Social Justice Sally siitä suuttuu, niin se on hänen oma häpeänsä.

[/quote]

Multa saa aina kysyä suoraan. On musta hieman outoa, jos joku siitä loukkaantuu. Mutta entä, jos tyyppi sanoo olevansa molempia sukupuolia?

Loukkaantuvaisempia on mun kokemuksen mukaan nämä perusheterot.

ap

Vierailija
78/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:48"]

[/quote]

Multa saa aina kysyä suoraan. On musta hieman outoa, jos joku siitä loukkaantuu. Mutta entä, jos tyyppi sanoo olevansa molempia sukupuolia?

Loukkaantuvaisempia on mun kokemuksen mukaan nämä perusheterot.

ap

[/quote]

Voin myös sanoa suoraan olevani rehellinen epäsikiö. :)

ap

Vierailija
79/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin 39:n viestin ja mulle tuli mieleen, että "umpiheterolla raksamiehelläkin" voi ihan hyvin olla vaikkapa homoseksuaali poika. Sittenpä ainakin tuntisi jonkun kaapista tulleen henkilökohtaisesti. :)

Vierailija
80/90 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 22:35"]

[/quote]

Juuri näin. :D Mulla olisi kyllä englanniksi vaikeuksia. Mutta kai pärjäisin.

Itse tunnen pelkästään heteroihmisiä. Friikkiyden olo vain korostuu tässä, eikä se ole aina positiivista. Syrjintää ja sellaista, sanoisinko, hyljintää on paljon. Toivon jotenkin aina raivaavana tietä muille. Multa saa kysyä aina mitä tahansa, siis mitä tahansa. Mä vastaan, enkä loukkaannu.

ap

[/quote]

Mä tosiaan oon pyörinyt vuosikaudet tässä "friikkiporukassa", kun tutustuin parhaaseen ystävääni, sitä kautta aukesi tämä toinen maailma. Mä koen olevani ihan yksi porukasta, vaikka olenkin naisellinen heteronainen. Itseasiassa nyt kun aloin asiaa miettiä, en edes tiedä luuleeko ainakin osa mun olevan syntyjäni mies? Anyway porukassa on meitä naisellisia naisia (muut on lesboja tai transnaisia) on miehekkäitä transmiehiä, ja Butch lesboja, on niitä jotka ovat ihan 50-50 ja kaikki rakastetaan toisiamme ja voidaan olla täysin omia itsejämme. Ehkä sunkin pitäisi etsiä ainakin joku kaveri, jolla olisi sama tilanne? Mietin vaan kun sanoit että on friikki olo. Kenenkään ei pitäisi tuntea oloaan friikiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi