Ettehän te laita lapsille aurinkorasvaa? Ne ovat myrkkyä!
Siis onko muka vielä olemassa vanhempia, jotka eivät tiedä, että aurinkorasvat ovat pahinta myrkkyä mitä lapsen iholle voi laittaa!?
Meillä on neljä lasta, eikä yhdellekään ole laitettu myrkkyrasvoja.
En käytä itsekään niitä myrkkyjä, vaan suojaavia vaatteita.
Kuolleisuus on pienempi aurinkoa ottavien naisten keskuudessa - siis jos vertaa aurinkoa pakeneviin naisiin.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dagligt-solande-ar-bra-for-halsan_3447386.svd
Ottakaa siis selvää asioista, idiootit!
Ei rasvoja lapsille, ei missään nimessä - rasvoissa syöpää aiheuttavia kemikaleja.
Saatanan pahvimammat.
Kommentit (117)
Jos löydätte kosmetiikkaa, joka imeytyy dermikseen saakka, olette löytäneet laittoman tuotteen.
Ihotautilääkäri selittänee minulle, kuinka voiteen ainesosat pääsevät ihon eri solukerrosten läpi dermikseen. Kuinka ihmeessä saat vesiliukoisen yhdisteen survoutumaan lipidikerrosten läpi? Entä poolittomat raaka-aineet? Miten saat ne menemään epidermiksen läpi?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:49"]
Nuo eivät imeydy verenkiertoon.
Luonto saastuu. Se on validi argumentti. Mutta mikään kosmetiikassa oleva ainesosa EI IMEYDY verenkiertoon. Period.
Estenomi
[/quote]
Estenomilla on nyt kyllä pahasti puutteita ymmärryksessä. Kosmetiikaksi luokiteltavat tuotteet eivät tietenkään sisällä tarkoituksellisesti verenkiertoon imeytyviä aineita, kuten lääkkeet, mutta monetkin kosmetiikan ainesosat pääsevät osittain imeytymään iholta verenkiertoon. Tästähän nimenomaan johtuvat huolet kosmetiikan karsinogeeneistä ja hormonihäiritsijöistä (mm. parabeenit) jne. Se, mitkä tuotteet määritellään kosmetiikaksi ja mitkä ei, ei myöskään ole minkään selkeän säännöstön sanelemaa, vaan harkinnanvaraista, joten on aivan väärä luulo, että kosmetiikan ominaisuudet olisivat selkeästi rajatut. Kammottavaa, että aiheesta korkeakoulututkinnon omaava voi olla noin kategorisesti väärässä.
[/quote]
Herra siunatkoon! Puhut paskaa. Meillä on EU:ssa kosmetiikka-asetus, jossa todellakin määritellään, mikä on kosmetiikkaa ja mikä ei. Mikä sua vaivaa?
Miksi kritisoit minun koulutustani tai aivojani, jos itse puhut läpiä päähäsi. Tässä sinulle kosmetiikka-asetus. Melko alussa sinulle selviää, mistä minä puhun.
Parabeeneja on tutkittu. Etsinkö sinulle lähdeviitteitä? Parabeenit eivät aiheuta syöpää eivätkä hormonimuutoksia. EU:n kosmetiikka-asetus on niin tiukka, ettei meillä saa olla kosmetiikassa ainoatakaan raaka-ainetta, joka voisi aiheutta syöpää.
Kammottavaa, että av-mamma lähtee keulimaan asioilla, joista ei tiedä mitään.
Tässä tieteellinen näkemys parabeenien ja syövän yhteyteen, jota ei ole olemassa muualla kuin internetin harhaisilla sivuilla.
http://ec.europa.eu/health/archive/ph_risk/committees/04_sccp/docs/sccp_o_00d.pdf
Kertokaa minulle, miksi uskotte mieluummin jotain hampputukkaista, batiikkimekkoista Irmeliä kuin tutkimustietoa.
Estenomi
Se aurinko ei ole mitenkään turvallinen myöskään. Mitenhän sä ulkoilet, vai ootko näitä aurinkoa pakoilevia naisia?
Välillä nuo esiteinit laittavat. Toisaalta eivät ole saaneet kertisvaippojen ja uusien vaatteiden kemikaaleja yhtään joten luulen että altistus on keskimääräistä pienempi tuon suhteen. Antibiottikuurejakaan ei ole ollut.
Ihana tuo sun linkkisi. Pitäisikö sun opetella ruotsia kun ei oikein liittynyt tuohon vaahtoamiseen kemikaaleista. Magneettimediastako olet aurinkosuojien syöpäkemikaaleista oppinut?
Kun on tarvis meidän pahviperheessä käytetään aurinkovoidetta. Mielummin niin kuin paksuvaatekerros rannalla tai palanut iho.
Meillä käytetään rasvaa jossa fysikaalinen suoja. Revi siitä.
En laita. Pidän lapsen varjossa suurimman osan päivää, ja suojaan ohuilla puuvillavaatteilla. Mikään pakko ei ole pienelle lapselle rasvaa laittaa.
Ap, sinunlaisesi ei pitäisi hankkia lapsia. :(
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:51"]Siis onko muka vielä olemassa vanhempia, jotka eivät tiedä, että aurinkorasvat ovat pahinta myrkkyä mitä lapsen iholle voi laittaa!?
Meillä on neljä lasta, eikä yhdellekään ole laitettu myrkkyrasvoja.
En käytä itsekään niitä myrkkyjä, vaan suojaavia vaatteita.
Kuolleisuus on pienempi aurinkoa ottavien naisten keskuudessa - siis jos vertaa aurinkoa pakeneviin naisiin.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dagligt-solande-ar-bra-for-halsan_3447386.svd
Ottakaa siis selvää asioista, idiootit!
Ei rasvoja lapsille, ei missään nimessä - rasvoissa syöpää aiheuttavia kemikaleja.
Saatanan pahvimammat.
[/quote]
Mun pahvimammani unohti aurinkorasvat ja paloinkin lapsena muutaman kerran pahasti. Melanooman sitten sain alle
kolmikymppisenä.
Aurinko aiheuttaa nykyisin paljon syöpää ihan vaatteidenkin läpi. Ja kasvot tuskin on koskaan missään hunnussa kokonaan.
Teet niin tai näin niin aina on vaara olemassa.
Minä myös käytän lapsilla suojaavia vaatteita. Ohuet pitkähihaiset puserot suojaavat auringolta ja ovat vilposia kun aurinko ei pääse suoraa iholle. Sitten on huivit tai lierihatut suojaamassa kasvoja. Kaulaan niskaan on pakko laittaa aurinkorasvaa
Itselle samoin kaulaan ja dekolteelle. Oon hankala löytää puseroa, joka suojaisi myös dekolteen alueen. Mieluummin käytän myös pitkähihaista paitaa suojaamaan auringolta, varsinkin päiväsaikaan.
Helposti on kuumempi jos vähän vaatetta, koska aurinko pääsee suoraan iholle. Pitäs olla siis puuvillaa/ohutta kangasta ja pitkät hihat. Liikaakaan ei saa tietty olla päällä, ei mitään tiukkaa eikä farkkuja
Puuvillakaan ei suojaa ihoa auringonsäteiltä kuin rasva. Ja tuskin teidän lapset puuvillavaatteissa uivat kuitenkaan.
En laita paitsi jos talven keskellä mennään etelään aurinkolomalle, enkä käytä koskaan itsekään. Meillä on onneksi sen verran tummia kaikki ettei kotisuomen auringossa ainakaan ole koskaan auringossa palamista tapahtunut.
Itsekään en usko että aurinkorasvat kemikaaleineen on hyväksi, mutta toisaalta ei liiallinen auringossa makaaminenkaan. Ja jos on sellainen ihotyyppi että palaa herkästi niin tuskinpa se palaminenkaan terveellisempää on kuin aurinkorasva.
En laittanut tänäänkään, mutta lapsi laittoi itse, kun on koko päivän ulkona eikä halua palaa.
Olen palanut useammin lapsuudessa ja aina juuri silloin, kun alkukeväästä ei ole muistettu rasvoja käyttää ja pigmenttikään ei ole kehittynyt vastaanottamaan niin vahvaa auringon paistetta. Asuimme välimeren maissa. Tuollainen ap:n esimerkki nostaakin lapsille moninkertaisen syöpäriskin.
Paras suoja on ihon peittäminen vaatteilla, mutta sekään ei riitä kämmenselkiin tai kasvoihin.
Kertokaa tälle pahvinaamalle että miten esimerkiksi lapsen nenän voi suojata auringolta jos ei aurinkorasvalla? Jos siis siellä auringossa kuitenkin ollaan vaikka se ei olekaan hyväksi? Onko olemassa UV suoja huntuja?
Käytämme luonnonkosmeettisia rasvoja, jos jotain
Ovoiteor="Vierailija" time="19.05.2014 klo 12:49"]Nuo eivät imeydy verenkiertoon.
Luonto saastuu. Se on validi argumentti. Mutta mikään kosmetiikassa oleva ainesosa EI IMEYDY verenkiertoon. Period.
Estenomi
[/quote]
Olen aurinkorasvojen puolella, mutta pakko sanoa tähän väliin, iholle laitettavien voiteiden ainesosat imeytyvät kyllä verenkiertoon jonkin verran. Sama lääkevoiteissa, vaikka vaikutus on pääosin paikallinen, osa pääsee myös verenkiertoon.
Siltikin, muutama kuukausi aurinkovoiteiden käyttöä on paljon pienempi riski, kuin ihon palaminen. Ihon palaminen lapsena lisää huomattavasti melanooman riskiä.
T: ihotautilääkäri