Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettehän te laita lapsille aurinkorasvaa? Ne ovat myrkkyä!

Vierailija
19.05.2014 |

Siis onko muka vielä olemassa vanhempia, jotka eivät tiedä, että aurinkorasvat ovat pahinta myrkkyä mitä lapsen iholle voi laittaa!?

Meillä on neljä lasta, eikä yhdellekään ole laitettu myrkkyrasvoja.
En käytä itsekään niitä myrkkyjä, vaan suojaavia vaatteita.

Kuolleisuus on pienempi aurinkoa ottavien naisten keskuudessa - siis jos vertaa aurinkoa pakeneviin naisiin.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dagligt-solande-ar-bra-for-halsan_3447386.svd

Ottakaa siis selvää asioista, idiootit!

Ei rasvoja lapsille, ei missään nimessä - rasvoissa syöpää aiheuttavia kemikaleja.

Saatanan pahvimammat.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo

Vierailija
42/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan  se idiootti on..?

Ja kyllä laitan lapsilleni aurinkorasvaa! Niitä rasvojakin on aika paljon erilaisia, dorka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:58"]En laita. Pidän lapsen varjossa suurimman osan päivää, ja suojaan ohuilla puuvillavaatteilla. Mikään pakko ei ole pienelle lapselle rasvaa laittaa.

[/quote]

Ymmärräthän, että varjossa pitäminen ei onnistu enää, kun lapsi osaa kävellä? Hauska leikkipuistoreissu kaikille, kun kannat lasta 300 kertaa pois keinun luota tai hiekkalaatikolta, kun sen pitäisi viihtyä puun alla vieterikeinussa. Normaaliin lapsuuteen kuuluu pyöräily ja uimarantaretket. Koska lasta ei voi pukea burkhaan, niin katson parhaaksi sipaista rasvaa kasvoihin ja niskaan. Lääkärini arvion mukaan pienempi riski, kuin jatkuva ihon palaminen.

Vierailija
44/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, että minua olisi rasvattu aurinkovoiteilla vaikka vietimme kaikki kesät mökillä ja leikimme ulkona.

Aurinkorasvojen lisäksi noita haitallisia kemikaaleija on myös monissa muissa kosmetiikkatuoteissa, mutta käyttäkää te pahvipäät niitä - myös lapsillenne ja kärsikää seurauksista :(

Vierailija
45/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:28"]

Minun toimeentuloni ei riipu kosmetiikan myymisestä. Eivätkä estenomit seiso lähimainkaan kaikkien höpöjen markkinointiväittämien takana. Minulla ei ole mitään kestävän kehityksen periaatteita vastaan, päinvastoin. Mutta tuollaiset parabeeni-, silikoni- ja muut hömpötysjutut on pakko oikaista.

Kosmetiikka ei imeydy verenkiertoon.  

E

[/quote]

Eipä ei :D Ei myöskään nikotiini laastareista tai kipulääkkeet kipulaastareista :D

Vierailija
46/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:07"]

Puuvillakaan ei suojaa ihoa auringonsäteiltä kuin rasva. Ja tuskin teidän lapset puuvillavaatteissa uivat kuitenkaan.

[/quote]

Valkoisen t-paidan suojakerroin on vain 5 eli kannattaa toki rasvata jo ennen uloslähtöä ja reilusti kaikilta alueilta joita ei peitä musta ja paksu farkkukangas.

Vierailija
47/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkioksidia vaan, niin kyllä se siitä.

ZINKOSAL

Mitä suurempi kidekoko sitä parempi suoja, ja sitä valkoisempi iho.

Huonoin on nanoversio, joka imeytyessään jää ihon väriseksi.

Sellainen saattaa jopa päästää UV:ta läpi.

Vierailija
48/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 03:53"]

sinkkioksidia vaan, niin kyllä se siitä.

ZINKOSAL

Mitä suurempi kidekoko sitä parempi suoja, ja sitä valkoisempi iho.

Huonoin on nanoversio, joka imeytyessään jää ihon väriseksi.

Sellainen saattaa jopa päästää UV:ta läpi.

[/quote]

Ja mitä suurempi osuus sinkki- ja titaanioksidia tuotteessa on sitä parempi.

Siis vähän rasvaa ja paljon noita mainittuja valkoisia pigmenttejä.

Vierailija
49/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:05"]

Mun pahvimammani unohti aurinkorasvat ja paloinkin lapsena muutaman kerran pahasti. Melanooman sitten sain alle

kolmikymppisenä.

[/quote]

Oho. Mä en oo ikinä käyttänyt aurinkorasvaa ja palanutkin oon lapsena usein. Oon nyt 32, ei oo vielä mitään ihotauteja.

Vierailija
50/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 09:58"]En laita. Pidän lapsen varjossa suurimman osan päivää, ja suojaan ohuilla puuvillavaatteilla. Mikään pakko ei ole pienelle lapselle rasvaa laittaa.

[/quote].

Itseasiassa tavalliset vaatteet eivät suojaa uv-säteilyltä, joka on niin voimakas että tulee vaatteesta läpi. Pitäisi olla ihan niitä aurinkosuojavaatteita.

[/quote]

Niinpä.

UV-säteet läpäisevät jopa ikkunalasin. Tästä on oikein tehty tutkimuksiakin rekkakuskeilla. Tutkimukset paljastavat, että rekkakuskien kasvojen ikkunanpuoleinen iho on iältään jopa 20 vuotta vanhempi kuin toisen puolen iho.

Vierailija
51/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 04:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 10:05"]

Mun pahvimammani unohti aurinkorasvat ja paloinkin lapsena muutaman kerran pahasti. Melanooman sitten sain alle

kolmikymppisenä.

[/quote]

Oho. Mä en oo ikinä käyttänyt aurinkorasvaa ja palanutkin oon lapsena usein. Oon nyt 32, ei oo vielä mitään ihotauteja.

[/quote]

Nelikymppisenä sitten voikin olla jo toinen ääni kellossa melanooman vuoksi.

Vierailija
52/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamari

Vierailija
53/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 02:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 13:28"]

Minun toimeentuloni ei riipu kosmetiikan myymisestä. Eivätkä estenomit seiso lähimainkaan kaikkien höpöjen markkinointiväittämien takana. Minulla ei ole mitään kestävän kehityksen periaatteita vastaan, päinvastoin. Mutta tuollaiset parabeeni-, silikoni- ja muut hömpötysjutut on pakko oikaista.

Kosmetiikka ei imeydy verenkiertoon.  

E

[/quote]

Eipä ei :D Ei myöskään nikotiini laastareista tai kipulääkkeet kipulaastareista :D

[/quote]

Kai ymmärrät, että kosmetiikan raaka-aineet poikkeavat lääkkeiden raaka-aineista. Siksi kipulaastarit ovat reseptikamaa, aurinkovoiteet eivät.  Lääkärit määräävät verenkiertoon imeytyviä voiteita, kosmetologi määrää ei-imeytyviä. Ei pidä olla tyhmä.

e

Vierailija
54/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanottin ettei alle 2vuotiaalle, että rasvat liian rajuja. Mieheni ajaa rekkaa ja sillä on vasen käsi aina kesäisin huomattavasti ruskeampi vaikka on muutenkin ruskettunut, ikkunan läpi siis yks tärkeä on pysyä sisällä n.klo 11-14.!

Vierailija
55/117 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesä on lyhyt ja haluan antaa lasten nauttia auringosta. Ihmiset pelkää hysteerisenä nykypäivänä kaikkea. Eilen oltiin lasten kanssa koko päivä ulkoa eikä mieleenikään tullut, että olis pitänyt sisällä kökötellä kauniilla ilmalla. Ennen olin hysteerisempi, mutta nyt ole päättänyt, että elämästä on nautittava. Mikään auringonottaja en itsekään kuitenkaa ole.

Mielestäni luin vuosi sitten ylen uutisista asiantuntijan kommentin, että on parempi käyttää aurinkorasvaa kuin olla ilma sitä auringossa. Sitä tulisi käyttää myös riittävästi, että se antaa tarpeeksi hyvän suojan. Tiedostan toki ne kemikaalimyrkyt ja inhottaa ajatus niistä. En vain usko fysikaalisiin suojiin tarpeeksi ja toisaalta solubiologiaa yliopistossa lukeneena tiedän UV-säteilyn riskit. Pyrin vähentämään lasten kemikaalikuormaa muulla tavoin.

Vierailija
56/117 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tutkimuksessa itseasiassa sanottiin, että kaikki aurinkorasvat imeytyvät tietyssä määrin, mutta tuo yksi imeytyi vaarallisen paljon.

Vierailija
57/117 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:38"]Mä annan lasten olla sisällä koko kesän pelaamassa ja kattomassa telkkaa. Eipä tartte pelätä syöpiä. Lisäksi helpompaa, koska ne ei halua mennä ulos kuitenkaan ja rasittavaa tapella siitä joka päivä.

[/quote]

Säälin lapsias jos ei oikeesti koskaan saa ulkona leikkiä

Vierailija
58/117 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vaarallista, eikä täältä kukaan selviä hengissä. 

Vierailija
59/117 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä oo hyötyä. Mä käytän suojakerrointa 50 ja paloin viime kesän Qstockissa silti

Vierailija
60/117 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jumala taas!

Mainitse yksikin myrkyllinen kemikaali aurinkovoiteesta, ap. Ja minne se myrkyllinen kemikaali mielestäsi ihon pinnalta menee?
Toiseksi: apteekin aurinkovoiteet ovat täysin samanlaista kosmetiikkaa kuin kaupankin. 

Estenomi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä