Lihava 164/60 teini, miten saisi vaivihkaa laihtumaan?
On urheilullisesti tosi kömpelö ja inhoaa urheilua.
Kommentit (91)
Teinillä tuo tosiaan on aika iso paino. Ja siitä se vaan nousee. Ap, pidä pintasi, hyvä, että otit asian puheeksi.
Minä, 46-vuotias, olen hoikka noissa mitoissa.
Teinin painoindeksi on 22,3 eli täysin normaali. Onko todella niin, että naisten kohdalla hyväksytään vain 20 alittavat painoindeksit vai mikä ihme tätä palstaa riivaa? Näitä aivan samoja kysymyksiä kun on ollut aikaisemminkin.
olen itse 160/60, ei minua lihavaksi voi sanoa, vyötärökin on 66cm.
On todella vakava tilanne. Uskoisin, että mahapanta on ainut oljenkortenne.
Tsemppiä taistelussa merkittävää ylipainoa vastaan!
T: 164/61
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:11"]Leipä, mehut ja limut pois. Pastaa ja riisiä reilusti nykyistä vähemmän. Lisää kasviksia ja hyviä proteiininlähteitä.
Sano asiat lapselle suoraan, mä olin teininä punkero (ja äiti ylipainoinen) enkä ikinä saanut tukea laihdutukseen. Laihduin vasta kun muutin omilleni. Mut se tuki ja kannustus olisi ollut tosi tärkeetä.
Elämä on alkanut kunnolla vasta nyt, kun itsetunto on noussut, ja kevyempänä urheilukin on kivaa.
[/quote]
Asiaa puhut, mun huushollissa lapset eivät saa käydä jääkaapilla, vaan olen rajoittanut kalorinsaannin 1600 kcal/pvä..
[/quote]
Siis mitä ihmettä... Meidän perheessä kukaan ei tulis toimeen tollasilla kalorimäärillä. Ruokaa syödään ruoka-aikoina, sen ymmärrän, mutta että ruvetaan laskemaan jotain kaloreita. On teillä perusasiat pahasti pielessä ei voi muuta sanoa...
[/quote]
No mä syön aina tuon verran ja olen normaalipainoinen nainen... Teillä taitaakin olla aika pullukkaa porukkaa? ;)
Uskomatonta mitä läskipuhetta. Vahvista lapsen itsetuntoa niin ettei se rakennu ulkonäön varaan. Kaikkien ei tarvitse olla samannäköisiä, kaikista ei tarvitse tulla malleja ja missejä. Uskon, että pituuskasvuun häviää kiloja. Voit korjata koko perheen ruokatottumuksia terveellisemmäksi josta hyötyy kaikki Tekemättä. Siitä numeroa.Teen töitä syömishäiriöisten parissa ja tämä laihuuden ihannointi on järjetöntä. t. Hoitaja 175/75. Ei läski eikä lihaksikas.
Onko poika vai tyttö? Mulla 13 v poika pituus hieman alle 170 ja paino yli 60. Ja on makkaroita ja liikkuu liian vähän. Kärsii jonkinlaisesta liikunatakammosta, uhkaa luokalle jääminen koska ei ole koko keväänä ollut yhdelläään liikuntatunnilla. Jumppakokeen pitäisi olla ensi viikolla ja jo nyt pelkää että reputtaa.
Olen itse isänä kertonut että olin 13 vuotiaana vähän pulskea kanssa koska söin epäterveellisesti mutta kävin sentään joka ikisellä jumppatunnilla, kulkin polkupyörällä kouluun 5 km/suunta ja arvosana oli 8. Mutta poikaa ei saa irti tietskarista tai ulos. mitä tehdä?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 20:12"]
Mitä laihempi lapsi, sen parempi.
[/quote]
Jep, sairaalan anoreksia-osastolla on hyvä harjoittaa terveitä perhesuhteita.
[/quote]
Mun perheessä ainakin aikuiset kontrolloi, mitä syödään, koska syödään ja kuinka paljon. Itse olen hoikka, samoin mieheni ja haluamme, että kakaratki on. Meillä ei lapset saa ottaa koskaan lisää ruokaa, eikä meillä syödä herkkuja laisinkaan.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:11"]Leipä, mehut ja limut pois. Pastaa ja riisiä reilusti nykyistä vähemmän. Lisää kasviksia ja hyviä proteiininlähteitä.
Sano asiat lapselle suoraan, mä olin teininä punkero (ja äiti ylipainoinen) enkä ikinä saanut tukea laihdutukseen. Laihduin vasta kun muutin omilleni. Mut se tuki ja kannustus olisi ollut tosi tärkeetä.
Elämä on alkanut kunnolla vasta nyt, kun itsetunto on noussut, ja kevyempänä urheilukin on kivaa.
[/quote]
Asiaa puhut, mun huushollissa lapset eivät saa käydä jääkaapilla, vaan olen rajoittanut kalorinsaannin 1600 kcal/pvä..
[/quote]
Siis mitä ihmettä... Meidän perheessä kukaan ei tulis toimeen tollasilla kalorimäärillä. Ruokaa syödään ruoka-aikoina, sen ymmärrän, mutta että ruvetaan laskemaan jotain kaloreita. On teillä perusasiat pahasti pielessä ei voi muuta sanoa...
[/quote]
No mä syön aina tuon verran ja olen normaalipainoinen nainen... Teillä taitaakin olla aika pullukkaa porukkaa? ;)
[/quote]
Joo, voi olla, että joku tolla ruokamäärällä tulee toimeen, mut meidän perheessä ei kukaan. Mun painoindeksi on just ja just normaali eli lähes alipainoinen oon. Toinen teineistä tosi ruikku ja toinenkin minua pienikokoisempi. Mieheni on normaalipainoinen.
Johan mä kulutan olemalla olemassa tuon verran.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Huoh! Teillä taas taidetaan harrastaa vain soffalla makoilua ja siinäkin joku auttaa ettei käy liian raskaaksi.
ap:n lapsi ei ole lihava. Ap vain taitaa itse olla mallia "ei kurvia ei kukkulaa" ja on nyt huolissaan lapsestaan, joka alkaa saada normaaleja naisen muotoja. Paino on aivan ok tuon mittaiselle ja ikäiselle tytölle. Kannattaa nyt vähän hössöttää asiasta jos ihan välttämättä haluaa lapselle jonku syömishäiriön.
PS. laihat naiset eivät ole enää muodissa.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 20:12"]
[/quote]
[/quote]
Mun perheessä ainakin aikuiset kontrolloi, mitä syödään, koska syödään ja kuinka paljon. Itse olen hoikka, samoin mieheni ja haluamme, että kakaratki on. Meillä ei lapset saa ottaa koskaan lisää ruokaa, eikä meillä syödä herkkuja laisinkaan.
[/quote]
Jaa. Meidän koko perhe on hoikka, vaikka en ole koskaan rajoittanut syömisiä. Aina saa ottaa lisää ruokaa. Lähes joka ruualla kaikki santsaavatkin, myös aikuiset. Herkkuja syödään viikottain muttei välttämättä joka päivä. Mehut ja limut on oikeastaan ainoa asia, joiden juomista meillä ei harrsteta.
Joka päivä kaikki syövät kaksi lämmintä ateriaa, kunnon aamupalan, välipalan ja iltapalan. Lisäksi lapset syövät vielä treenien jälkeen hedelmä, leivän tjms.
Mut ehkä toi sun kommentti oli vitsi...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 22:32"]
ap:n lapsi ei ole lihava. Ap vain taitaa itse olla mallia "ei kurvia ei kukkulaa" ja on nyt huolissaan lapsestaan, joka alkaa saada normaaleja naisen muotoja. Paino on aivan ok tuon mittaiselle ja ikäiselle tytölle. Kannattaa nyt vähän hössöttää asiasta jos ihan välttämättä haluaa lapselle jonku syömishäiriön.
PS. laihat naiset eivät ole enää muodissa.
[/quote]
No, mut ei kurvittomassa teinissäkään mitään vikaa ole. Eikä aikuisessa naisessa. Jokainen ihminen on sellanen kuin on. Ihan samalla tavoin tuo "laihat naiset ei oo muodissa" aiheuttaa ulkonäköpaineita. Varsinkin teineille.
Laita teini karatekurssille (tai muu itsepuolustuslaji), kunto ja haba kasvaa, itsetunto kohenee ja mahdolliset kiusaajat turpiinsa. Tapaus ratkaistu ;D
Laita teini karatekurssille (tai muu itsepuolustuslaji), kunto ja haba kasvaa, itsetunto kohenee ja mahdolliset kiusaajat turpiinsa. Tapaus ratkaistu ;D
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jep, ja heti kun ipanat muuttavat kotoa, niin alkaa kunnon mässäillyt. Kiritään kiinni kaikki se, mistä jäi lapsena paitsi.
Mä taas olen hyvännäköinen ja onnellinen 37v nainen, 164cm ja 64kg. Ihan normaalilta näytän, miksei siis teinikin olisi ok näillä mitoilla?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jaa. Meidän koko perhe on hoikka, vaikka en ole koskaan rajoittanut syömisiä. Aina saa ottaa lisää ruokaa. Lähes joka ruualla kaikki santsaavatkin, myös aikuiset. Herkkuja syödään viikottain muttei välttämättä joka päivä. Mehut ja limut on oikeastaan ainoa asia, joiden juomista meillä ei harrsteta.
Joka päivä kaikki syövät kaksi lämmintä ateriaa, kunnon aamupalan, välipalan ja iltapalan. Lisäksi lapset syövät vielä treenien jälkeen hedelmä, leivän tjms.
Mut ehkä toi sun kommentti oli vitsi...
[/quote]
Meillä syödään aamupala, koululounas (salaattia), päivällinen, ja iltapalana vihreää teetä. Kaikilla oma ruokapäiväkirja, olen opettanut lapsia laskemaan kalorit ja kalorimäärä ei saa ylittää yli 2000.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Laihaläskit ei sitä energiaa juuri tarvitsekaan, kun ainoa liikunta on sohvan ja jääkaapin välillä kävelyä.
Älä sano teinille mitään. Osta kotiin paljon vihanneksia ja hedelmiä. Vihanneksia voi laittaa leivän päälle välillä juuston sijasta ja hedelmiä voi syödä välipalana ja aamiaisen lisänä.