Onpa upeaa, kun lapsella on miesope!
Ensimmäistä kertaa lapsella on mies opettajana ja mikä helpotus ja mitä vaihtelua!
Kaikki asiat sujuu hyvin, mutta vähemmän kälkätystä Helmessä. Ei paasausta luokan tilanteesta että kuka tekee mitäkin. Ei liikaa holhousta.
Päinvastoin palautetta että hyvin on mennyt. Enkä puhu nyt lapsestani vaan ihan luokan yleistilanteesta.
Lapset tykkää ja opiskelu sujuu. Sopivan verran huumoria mukana. Olen myös luokan opiskelua seuraillut ja ei voi kyllä luokkaa moittia.
Naisten tapa vaan aina valittaa ja pilkkua viilata on vaan niin rasittavaa.
Ihanaa että saamme vielä vuoden nauttia tästä opettajasta. Eipä tee mieli naisopettajaan vaihtaa.
Kommentit (15)
Sama täällä! Toivon että pikkusisarus saa tuon miesopen esikoisen jälkeen. mies hoitaa asiat luokassa eikä Helmessä tarvii veivata.
Vähemmän kälkätystä ja veivausta Helmessä? Mistä te nyt oikein puhutte...?
Vähemmän kälkätystä ja veivausta Helmessä? Mistä te nyt oikein puhutte...?
Meillä on mies opena ja on aivan liian kiltti tossu.
Meidän esikoisella on ollut nuorehko, reipas miesope jo 4 v. Nyt pidetään peukut pystyssä että kun hän lopettaa tänä keväänä tuon luokan kanssa niin siirtyisi pikkusisaruksen opeksi.
Wilma-viestit tosin ovat joskus suorastaan töksöjä, mutta niitä on ollut riittävästi. Luokkahenki on hyvä ja auktoriteetti kunnossa. Käsialaan ja kirjojen siisteyteen ei ole panostettu yhtään (ope itsekin näin sanonut), joten jos seuraava opettaja on tarkka näiden kanssa, niin siitä voi tulla hankaluuksia. Esiintymiseen ja ryhmätyöhön on panostettu täysillä.
Mistä tiedät koko luokan olevan tyytyväinen..
Hyvä, että teillä toimii. Meillä miesope ei osaa hiljentää luokkaa, vaan meteliä piisaa., kännykkää saa käyttää ja huudella tyhmyyksiä
Miesopettaja = pitää kurin, kaikki toimii
Naisopettaja = kälättää, ottaa lapsen silmätikuksi
...
Meillä ollut miesope nyt muutaman vuoden, luokka rauhaton, eikä siellä ole opiskelurauhaa ( lasteni mukaan). Edellinen, naisope, piti huolen työrauhasta, mutta kuulema joykut lapset oli silmätikkuna. Mun käsityksen mukaan tää naisope tykkäs hirmuisesti tästä luokasta, joten veikkaukseni on, että "silmätikkuina" ovat todennäköisesti olleet työrauhahäiriköt.
Lapsellani oli luokanopettajana mies ja opetus oli aivan retuperällä. Ihan perusasioita ja -tietoja jäi opettamatta, mitä on nyt sitten yritetty paikkailla kotona, kun lapsi siirtyi yläkouluun.
Mitä Helmetillä on tekemistä koulun kanssa?
Ainoan kerran kun minulla oli miesopettaja luokanvalvojana peruskoulussa oli viidennellä luokalla kun joku lusmu oli äitiysloman sijaisena. Emme oppineet koko vikdennen aikana mitään. Oppilaat sai kälättää ja leikkiä koko päivän sillä aikaa kun opettaja joi kahvia ja jutteli naisille chatissä.
Onks se komea? Komeat miehet on kivoja, sellasia mun lasten opeiksi toivon kun ne menee kouluun!
Minulla on ollut sekä nais- että miesopettajia, enkä kyllä huomannut mitään ihmeempää tasoeroa. Miesten oli ehkä helpompi päästä oppilaiden suosioon, mutta oli niissäkin huonoja yksilöitä.
Kyllä miesopettajia tosiaan kaivattaisiin enemmän nimenomaan perusopetukseen. Auktoriteetti on tietysti ihan eri luokkaa ja jotenkin asiat tuntuvat sujuvan mutkattomammin.