Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava 164/60 teini, miten saisi vaivihkaa laihtumaan?

Vierailija
11.05.2014 |

On urheilullisesti tosi kömpelö ja inhoaa urheilua.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti? Mun teini on 160cm ja 50 kg ja aina terkkarilta kauheet moitteet.

Vierailija
82/91 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut ala-asteelta lähtien noin 160/60 kiloa, pari kertaa paino käynyt viidessäkympissä. Nykymittani näin parikymppisenä ovat 163/60, eikä peilistä katso takaisin mikään pullukka. Lapsena sama paino kuitenkin näytti paljon huonommalta, teini-iässä kroppa muotoutuu kovasti. Panostaisin ap:na hyvään ruokaan ja ehkä liikuntaharrastukseen lapselle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi!
Tyttöni 13v/47kg/156cmon viimeaikoina alkanut päteä että on lihava ja yrittää skipata ruokia välistä. Onko hän lihava?

Vierailija
84/91 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:14"]12-vuotiaat tytöt on yleensä siinä 145cm/40kg (ja pojat sitäkin pienempiä), niin kyllä tommonen 60-kiloinen ikätoveri voi aika painavalta tai läskiltä vaikuttaa huolimatta yhtään siitä, kuinka pitkä tai lihaksikas tyttö hän on. Nämä teini-ikäisten lastensa painon kyttääjät nimittäin eivät yleensä ole mitään penaalin terävimpiä kyniä ja heillä on tapana luokitella ihmiset laihoihin, normaaleihin ja lihaviin Vain sen perusteella, mitä vaaka näyttää
[/quote]

Mä olin 12-vuotiaana luokan lyhyin 154-senttisenä, muut 160-178 cm (siis tytöistä.) Naurettavaa väittää että kutosluokkalaiset olis ton mittasia, ennemmin kolmos-nelosluokkalaiset on noin lyhyitä.

Vierailija
85/91 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen! Tulee anoreksia tai muu syömishäiriö jos alat jyrätä..sitäkö haluat?

Vierailija
86/91 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:14"]12-vuotiaat tytöt on yleensä siinä 145cm/40kg (ja pojat sitäkin pienempiä), niin kyllä tommonen 60-kiloinen ikätoveri voi aika painavalta tai läskiltä vaikuttaa huolimatta yhtään siitä, kuinka pitkä tai lihaksikas tyttö hän on. Nämä teini-ikäisten lastensa painon kyttääjät nimittäin eivät yleensä ole mitään penaalin terävimpiä kyniä ja heillä on tapana luokitella ihmiset laihoihin, normaaleihin ja lihaviin Vain sen perusteella, mitä vaaka näyttää
[/quote]

Mä olin 12-vuotiaana luokan lyhyin 154-senttisenä, muut 160-178 cm (siis tytöistä.) Naurettavaa väittää että kutosluokkalaiset olis ton mittasia, ennemmin kolmos-nelosluokkalaiset on noin lyhyitä.
[/quote]

Jep! Itsekin olin kuudesluokkalaisena 168 cm enkä edes pisin.

Vierailija
87/91 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:11"]Leipä, mehut ja limut pois. Pastaa ja riisiä reilusti nykyistä vähemmän. Lisää kasviksia ja hyviä proteiininlähteitä.

Sano asiat lapselle suoraan, mä olin teininä punkero (ja äiti ylipainoinen) enkä ikinä saanut tukea laihdutukseen. Laihduin vasta kun muutin omilleni. Mut se tuki ja kannustus olisi ollut tosi tärkeetä.

Elämä on alkanut kunnolla vasta nyt, kun itsetunto on noussut, ja kevyempänä urheilukin on kivaa.

[/quote]

Asiaa puhut, mun huushollissa lapset eivät saa käydä jääkaapilla, vaan olen rajoittanut kalorinsaannin 1600 kcal/pvä..

[/quote]

Siis mitä ihmettä... Meidän perheessä kukaan ei tulis toimeen tollasilla kalorimäärillä. Ruokaa syödään ruoka-aikoina, sen ymmärrän, mutta että ruvetaan laskemaan jotain kaloreita. On teillä perusasiat pahasti pielessä ei voi muuta sanoa...

[/quote]

No mä syön aina tuon verran ja olen normaalipainoinen nainen... Teillä taitaakin olla aika pullukkaa porukkaa? ;)

[/quote]
Jännää, että pärjäät noin vähällä. Itse syön noin 2000 kaloria päivässä. Mainittakoot että olen 173cm pitkä, painan 58kg enkä edes harrasta rankkaa urheilua.

Vierailija
88/91 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi ens kerralla parempi provo

Vierailija
89/91 |
21.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mä oon sitten varmaan saatanallinen läskimursu t. 47-49 kg ja 162 cm pitkä 15 v. tyttö.

Eihän 164/60 oo lihava, ehkä mahdollisesti aavistuksen pyöreän näköinen, jos ei habaa erityisemmin löydy. Mut jätetään lasten ja nuorten kilot rauhaan, jooko? Itselläni anoreksia alkoi juuri vain pienestä huomauttelusta ja nimittelystä. Mitenkä aloittaja luulet, tuleeko lapsellesi parempi mieli, kun huomautat hänelle hänen "lihavuudestaan" vai että kannustat nuorta, menet hänen kanssaan uimaan ja vaihdat pizzan välillä tonnikalasalaattilounaaseen kotona tehtynä? Tutkimusten mukaan mahdollisesta lihavuudesta huomauttelu saa syömään vieläkin enemmän.

Ja jos tosiaankin haluut välttis teinisi laihtuvan, sä oot hänen äitinsä, mulla ei oo valittamista siihen, mutta katso, ettei hälle puhkea syömishäiriötä, se on paskamainen kierre se!

Vierailija
90/91 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen bmi joku 25

Ja 168/73

Olen lihava, tykkään liikunnasta (oikeastaan rakastan sitä) mutta en viitsi hirveästi mitään liikunnallista tehdä kunnon vuoksi esim koulussa. Siellä kun helposti joutuu katseiden alaiseksi ja ryhmäpaine siis vaivaa. Siellä on niitä timmejä joiden "rasvaprosentti on 0"

Taivun spagaattiin, pystyn seisomaan käsilläni ja juoksen kovaa. Pidän luistelusta ja hiihdosta.

Miksi sitten olen lihava? Se on oma valinta siinä määrin, olet mitä syöt. Syön herkkuja, enkä liiku siihen nähden tarpeeksi. Jos liikkuisin, olisin yhä lihava, sillä syön liikaa.

Vältän kuitenkin kaikkea "extra rasvaista kaloripommia"

Kun puhutaan lihavuudesta, ei katsota pelkkää vaa'an lukemaa. Peilikuva ja huono itsetunto eivät sovellu samaan lauseeseen.

Sinulla voi olla se "täydellisen pyöreä" himoittu takapuoli ja olet ylipainoinen, tai omistat rivin vatsamakkaroita vaikka painosi on lähes alipainon puolella (kyllä, tämäkin on mahdollista)

Itselläni vyötärön ympärys hipoo 110 cm ja "mahasta" 90 cm

En ole lihaksikas, olen kaupan herkkuosastolle aina suuntaava hyllyvä mursu, jolla on selluliittia reisissä enemmän kuin yhdeksänkymppisellä mummolla.

Olen viillellyt, ja itsetuntoni on mitä matalin.

Minulla on silti kavereita ja menestyn koulussa.

En meikkaa, laitan vain ripsiväriä. Pukeudun mukaviin vaatteisiin, addun leggareihin, feikkeihin timberlandeihin ja college paitaan.

Omistan maailman ihanimman perheen, kaksi ihanaa kissaa ja taitoja, joita ei monilta löydy.

Omistan kirjoittajan lahjan, tähän asti olen saanut jokaisesta äidinkielen kirjoitelmasta 10- , omistan hyvän piirtotaidon ja osaan laittaa ruokaa. Sisustan huoneeni oman persoonallisuuteni mukaan. Nudea, harmaata, valkoista, kasveja ja avara ikkuna. Tietokone, jonka äärellä olen aniharvoin.

Rakastan ulkoilua ja shoppailua.

Olenko silti ihminen, koska olen ylipainoinen ja vedän vatsaani sisään. Olenko silti ihminen, vaikka en meikkaa. Olen. Olen minä itse.

-15v

Vierailija
91/91 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas, mä olen tismalleen samoissa mitoissa ja vatsapalikay paistaa, vaatekoko on xs. Oletteko tosissanne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi