Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde: vain kaveruutta, jollei seksiä alvariinsa

Vierailija
17.12.2020 |

Näin palstalla väitetään. Lukekaapa väittäjät https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007686858.html

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa suhteiden ongelmista johdu seksin puutteesta. Se nyt on vaan fakta, ettei sitä kymmenien vuosien suhteissa enää ole niin paljon. Alussa sitä täälläkin harrastettiin päivittäin, jopa useamman kerran, nyt 20v myöhemmin noin kerran viikossa. Ei tunteet ole mihinkään kadonneet, seksi ei vaan ole enää suhteen keskiössä ja siihen suhtautuu erilailla, mutta kyllä sitä pitää olla.

Sekin on fakta että naisilla biologisista syistä seksihalut vähenee kun 40 v rajapyykki ylittyy. Ja miehet taas ei samasta biologisesta syystä jaksa viehättyä ja innostua seksiin yli 40 v naisista. Silloin seksi vähenee ja suhde kuolee ja siksi miehet tahtoo etsiä nuoremman naisen.

Fakta itseasiassa on, että vaihdevuosien lähestyessä 40+ naisilla kiinnostus seksiin lisääntyy, kun estrogeeni vähenee ja testosteronin vaikutus pääsee esiin paremmin. Nuorilla naisilla on vähemmän seksihaluja kuin vanhemmilla naisilla. Vanhempana sitä vaan ei välttämättä se halu kohdistu siihen omaan mieheen, vaan vieraisiin. Useimmat eivät kuitenkaan eroa tai halua pettääkään, vaan jäävät suhteeseen miehen kanssa, jota eivät halua lainkaan.

Totta. 46-vuotiaana  tuli melkoiset seksihimot ja vieläkin maistuu hyvin. 

N51

Vierailija
22/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi tee onnelliseksi mutta onnellisessa parisuhteessa on todennäköisemmin seksiä kuin onnettomassa. Täysin seksittömistä liitoista vain 10% ilmoittaa olevansa erittäin onnellisia.

Meillä ainakin kun oltiin jo aivan eron partaalla, oli kaikki muu päättynyt, mutta seksi jatkui. Ei se meistä onnellisia tehnyt, mutta kunhan täytettiin ne tarpeemme.

Ei korreloi välttämättä lainkaan onnellisuuden kanssa.

Sama meillä. Seksiä oli vielä päivä ennen eropapereiden allekirjoittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jatkuva torjuminen käy itsetunnolle. Parempi erota ettei lopulta ihan kokonaan masennu. 

Vierailija
24/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde ei ole muuten kunnossa, ei kiinnosta seksikään. Hyvin yksinkertaista. Jos mies viettää 99% ajaataan muualla, ei tee mitään kotitöitä, elää taloudellisesti siivellä, ei hoida lasta, eikä edes puhu sille, niin odotan jotain muuta kuin mykkäkoulumökötystä häneltä, jotta alkaisi seksiä tehdä mieli.

En pidä siitä, että aina haluttomuus liitetään passiiviseen, laiskaan mieheen. Oma mieheni ei ainakaan ole laiska ja silti minulla on parisuhteemme aikana ollut muutamia haluttomuuskausia. Enemminkin ne johtui omista tunteista, väsymyksestä ja hormonitoiminnan muutoksista kuin miehen käytöksestä. Onneksi minulla on ymmärtäväinen mies, puhuimme aina avoimesti asiasta ja koimme, että haluttomuus on nimenomaan meidän yhteinen ongelma, ei vain minun tai hänen.

Vannoimme nuorina vitsillä, että hyvinä ja huonoina seksipäivinä, ja jälkeenpäin ollaan palattu muistelemaan tuota vitsiä sekä huumorilla että vakavasti.

Vierailija
25/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kahdessä avioliitossa nuoruudesta lähtien. Molemmissa ollut säännöllistä seksiä, eikä yhtään haluttomuusjaksoja. Eli olen elänyt 30 vuotta siten, että seksi on ollut säännöllistä, haluttomuus ei ole koskaan kestänyt koskaan kymmentä päivää pidempää.

Silti ajattelen, että seksi ei ole parisuhteen mittari, vaan mittarina on emotionaalinen läheisyys ja tiimihenki. Jos ne puuttuvat, ei se säännöllinen seksi muuta kahden ihmisen suhdetta ns. parisuhteeksi.

N52

Vierailija
26/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa suhteiden ongelmista johdu seksin puutteesta. Se nyt on vaan fakta, ettei sitä kymmenien vuosien suhteissa enää ole niin paljon. Alussa sitä täälläkin harrastettiin päivittäin, jopa useamman kerran, nyt 20v myöhemmin noin kerran viikossa. Ei tunteet ole mihinkään kadonneet, seksi ei vaan ole enää suhteen keskiössä ja siihen suhtautuu erilailla, mutta kyllä sitä pitää olla.

Sekin on fakta että naisilla biologisista syistä seksihalut vähenee kun 40 v rajapyykki ylittyy. Ja miehet taas ei samasta biologisesta syystä jaksa viehättyä ja innostua seksiin yli 40 v naisista. Silloin seksi vähenee ja suhde kuolee ja siksi miehet tahtoo etsiä nuoremman naisen.

Tämä täyttä paskaa. Naisena halut nyt korkeimmillaan yli 40v., tosin miehellä ne oli n 30v. Näin se on usealla muullakin tutulla. Naiset etsii sitten nuoremman, vai mitä!

Vierailija
27/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta itseasiassa on, että vaihdevuosien lähestyessä 40+ naisilla kiinnostus seksiin lisääntyy, kun estrogeeni vähenee ja testosteronin vaikutus pääsee esiin paremmin. Nuorilla naisilla on vähemmän seksihaluja kuin vanhemmilla naisilla. Vanhempana sitä vaan ei välttämättä se halu kohdistu siihen omaan mieheen, vaan vieraisiin. Useimmat eivät kuitenkaan eroa tai halua pettääkään, vaan jäävät suhteeseen miehen kanssa, jota eivät halua lainkaan.

Itse asiassa vain sinun kirjoittamasi oli biologinen fakta, edellinen mutuili ihan täysin. Nimenomaan estrogeenin ja testosteronin välinen suhde muuttuu juuri noin ja tilanne kääntyy ikääntyvien naisten seksihalukkuuden eduksi.

Edellinen kirjoitti siis täyttä höpöä.

Vierailija
28/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tämän(kin) takia en enää ole parisuhteesta kiinnostunut.

Vierailija
29/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sitten olen tässä onnellisessa "kaverisuhteessa" kuin kenenkään runkkualustana "parisuhteessa". Kaikilla vain ei ole yhtä suuret tarpeet seksin saralla, ja on onni jos kaksi vähän tarvitsevaa osuu yhteen. En välitä siitä, millä nimellä muut meidän suhdettamme kuvaavat.

Vierailija
30/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut kahdessä avioliitossa nuoruudesta lähtien. Molemmissa ollut säännöllistä seksiä, eikä yhtään haluttomuusjaksoja. Eli olen elänyt 30 vuotta siten, että seksi on ollut säännöllistä, haluttomuus ei ole koskaan kestänyt koskaan kymmentä päivää pidempää.

Silti ajattelen, että seksi ei ole parisuhteen mittari, vaan mittarina on emotionaalinen läheisyys ja tiimihenki. Jos ne puuttuvat, ei se säännöllinen seksi muuta kahden ihmisen suhdetta ns. parisuhteeksi.

N52

Eihän ne naulatkaan pidä puulaivaa pinnalla, vaan painavat sitä pohjaa kohti. Silti ne ovat aika oleellinen osa sitä laivaa.

Vierailija
31/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sitten olen tässä onnellisessa "kaverisuhteessa" kuin kenenkään runkkualustana "parisuhteessa". Kaikilla vain ei ole yhtä suuret tarpeet seksin saralla, ja on onni jos kaksi vähän tarvitsevaa osuu yhteen. En välitä siitä, millä nimellä muut meidän suhdettamme kuvaavat.

Eihän siinä olekaan mitään väärää, jos kaksi samanlaiset tarpeet omaavaa ihmistä ovat suhteessa. Jos ei kumpikaan nauti seksistä, niin ei se silloin ole muilta pois.

Vierailija
32/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tämä nyt ymmärtää sitten niin, että naiset, joilla on runsaasti estrogeeniä ja sen myötä sitten sitä ilmentäviä posiitivisia ulkoisia piirteitä eivät halua seksiä yhtä paljon kuin vähemmällä estrogeenillä ja suuremmalla testosteronilla varustetut kanssasisarensa, joilla sitten on enemmän miehisiä piirteitä?

Eli muistakaa nyt sitten tämä miehet, että kauniilta naisilta ette saa toosukkaa, mutta komeilta ja miehekkäiltä kyllä.

Jälleen pojo trasekin laariin.

Vierailija
33/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korreloi välttämättä lainkaan onnellisuuden kanssa.

Sehän nimenomaan korreloi. Ihan määritelmän mukaan.

Korrelaatio tarkoittaa näin selväkielelle käännettynä sitä, että kaksi asiaa esiintyy usein yhdessä. Kuten tässä tapauksessa seksi ja onnelisuus. Se ei tarkoita sitä, että kaksi asiaa ovat aina yhtä aikaa tosia.

Eli on pareja, joilla on seksiä, mutta ei onnellsuutta. Ja on pareja, joilla on onnellisuutta, mutta ei seksiä. Mutta noita pareja on vähemmän kuin niitä, joilla on sekä onnellisuutta että seksiä.

Vierailija
34/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Eihän ne naulatkaan pidä puulaivaa pinnalla, vaan painavat sitä pohjaa kohti. Silti ne ovat aika oleellinen osa sitä laivaa.

En näe seksiä nauloina. Nauloina on pikemminkin toisen ihmisen hyväksyminen sellaisena kuin tämä on. Tai ehkä kunnioittava käytös.

Seksi on ehkä se riippumatto siellä hytissä. Tai mukava ruokailutila. Se tuo lisäarvoa, mutta ei pidä laivaa pinnalla.

Vierailija
35/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin vaimolta, että kuinka monta kertaa olemme tänä vuonna harrastaneet seksiä. Ei osannut sanoa. Kun sanoin, että tasan 3 kertaa niin alkoi kiukuttelu, että pitääkö muka laskea.

M38

Ota hyvä mies sitä tukasta ja aamutakin vyöstä kiinni ja viskaa naakka kartanolle. Miten kukaan itseään kunnioittava mies pystyy katselemaan tuollaista. Jätä se uuhi.

Vierailija
36/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tässä jo pelottaa, miten sitä tulee selviämään kun päälle nelikymppisenä miehenä jolla ei niin usein ota enää eteen kuin nuorna kollina, havaitsen olevani ajautumassa tekemisiin naisen kanssa jolle seksi tuntuu olevan hyvin tärkeää. Varmaan monia anteeksipyyteleviä hetkiä tiedossa.

Vierailija
37/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä koen olevani parisuhteessa vaikka seksiä ei juuri olekaan. Tiedän, että se on väärin miestä kohtaan, mutta kun ei vaan ole haluja. Sitten jos väkisin antaa miehen mieliksi tulee itselle vain paha olo, kun koko panon ajan miettii, että onneksi tää on kohta ohi niin ei tarvii taas hetkiin sitä tehdä.

Ja kyllä: mieheni saa halutessaan hakea seksinsä muualta.

Ei kai kyse ole siitä oletko parisuhtessa vaan oletko hyvässä parisuhteessa. Ainakin äskeisen perusteella parisuhteesi ei kuulosta olevan ihan kauhean hyvä.

Otsikossa sanotaan, että ei ole parisuhdetta jos ei ole seksiä :p ja kyllä, olen mielestäni hyvässä parisuhteessa, en täydellisessä, mutta hyvässä. Mielestäni oma haluttomuuteni ei tee parisuhteestamme huonoa.

Vierailija
38/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tässä jo pelottaa, miten sitä tulee selviämään kun päälle nelikymppisenä miehenä jolla ei niin usein ota enää eteen kuin nuorna kollina, havaitsen olevani ajautumassa tekemisiin naisen kanssa jolle seksi tuntuu olevan hyvin tärkeää. Varmaan monia anteeksipyyteleviä hetkiä tiedossa.

Onhan sinulla toimivat kädet ja kieli?

Vierailija
39/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

En näe seksiä nauloina. Nauloina on pikemminkin toisen ihmisen hyväksyminen sellaisena kuin tämä on. Tai ehkä kunnioittava käytös.

Seksi on ehkä se riippumatto siellä hytissä. Tai mukava ruokailutila. Se tuo lisäarvoa, mutta ei pidä laivaa pinnalla.

Olen eri mieltä. Vaikka seksi ei yksin pidä suhdetta kasassa (eihän naulatkaan pidä yksinään laivaa pinnalla), niin seksin puuttuminen saattaa suhteen kyllä kaataa.

Vierailija
40/126 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä koen olevani parisuhteessa vaikka seksiä ei juuri olekaan. Tiedän, että se on väärin miestä kohtaan, mutta kun ei vaan ole haluja. Sitten jos väkisin antaa miehen mieliksi tulee itselle vain paha olo, kun koko panon ajan miettii, että onneksi tää on kohta ohi niin ei tarvii taas hetkiin sitä tehdä.

Ja kyllä: mieheni saa halutessaan hakea seksinsä muualta.

Ei kai kyse ole siitä oletko parisuhtessa vaan oletko hyvässä parisuhteessa. Ainakin äskeisen perusteella parisuhteesi ei kuulosta olevan ihan kauhean hyvä.

Otsikossa sanotaan, että ei ole parisuhdetta jos ei ole seksiä :p ja kyllä, olen mielestäni hyvässä parisuhteessa, en täydellisessä, mutta hyvässä. Mielestäni oma haluttomuuteni ei tee parisuhteestamme huonoa.

Minusta parisuhde on huono, jos puolisoita ei kiinnosta toistensa hyvinvointi. Sinäkin ajattelet, ettei sinua haittaa vaikkei sinua halutakaan. Onko puolisosi samaa mieltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi