Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäön aikainen vanheneminen

Vierailija
12.05.2024 |

Näytän ainakin 45-vuotiaalta 39-vuotiaana. En juo, en tupakoi, en ryve auringossa, syön hyvin. ÄRSYTTÄVÄÄ. En pysty enää katsomaan kuvia, joissa olen, näytän niin hirveältä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syöt paljon sokeria? Se vanhentaa ihan huomaamatta. No, moni hoito auttaa tähän, mutta maksaa toki paljon, koska sarjassa pitää ottaa. Pysy normaalipainossa (ja mielellään siellä alemmassa päässä) ja jätä sokerit ja alkoholi pois. Ne ei maksa mitään. 

Vierailija
2/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha äitini on aina sanonut, ettö ihminen vanhenee sykäyksittäin. Kertalaakista, mutta samalla naamalla mennään sitten kymmenen vuotta. Eli ajattele, että olet 49-vuotiaaksi vielä tuon näköinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, et juo alkoholia. Hyvä. Luin huonosti. Ai niin: levitä myös talvisin aurinkosuojaa kasvoillesi ja kesällä tietenkin lutraa sitä alvariinsa. Toisaalta iän myötä arvomaailmakin kehittyy, eikä nää ulkonäköasiat enää tunnu niin isoilta. Viereltä alkaa kuolla kaikenlaisiin sairauksiin omanikäisiä ihmisiä ja siinä alkaa arvostaa sitä, että saa olla ylipäätään elossa. Meditoi/kontemploi, vähennä stressiä, suorita vähemmän...

Vierailija
4/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään sama ikäkriisi ja ajatus, ikää sama 39v tuntuu, että 35-39 välilä tapahtui kauhea rupsahdus 😭

Vierailija
5/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha äitini on aina sanonut, ettö ihminen vanhenee sykäyksittäin. Kertalaakista, mutta samalla naamalla mennään sitten kymmenen vuotta. Eli ajattele, että olet 49-vuotiaaksi vielä tuon näköinen. 

minä rupsahtin 37-39-vuotiaana. Seuraavan kerran oikein kunnolla vaihdevuosissa 53-v.  Eli aika lailla uskon tuohon.

Vierailija
6/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä syöt paljon sokeria? Se vanhentaa ihan huomaamatta. No, moni hoito auttaa tähän, mutta maksaa toki paljon, koska sarjassa pitää ottaa. Pysy normaalipainossa (ja mielellään siellä alemmassa päässä) ja jätä sokerit ja alkoholi pois. Ne ei maksa mitään. 

Kuten aloituksessa oli, en juo. Ja syön hyvin eli en kittaa karkkeja tms kuin juhla-aikoina. Ja paino on juuri tuo, normaali, alemmasta päästä. Tuntuu että kaikki elintapahommelit ovat ihan huuhaata, ei mitään vaikutusta. Ap

Vierailija
7/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palsta on täynnä rupsahdus-trolleja päivästä toiseen?

Vierailija
8/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että täällä on aika paljon porukkaa. Tosin sitä en tiedä, mikä mielestäsi muka tekee aiheesta keskustelemisen trollaamiseksi. 

Vierailija
9/20 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa ikäluokkaa. Mulla on spf50 aurinkorasva aina ja retinolia sisältävä voide noin joka toinen päivä. Ajattelin lisätä myös estrogeeniä sisältävän voiteen kasvoille, esim Pausanol. Näitä tuotteita siis paljon kehuttu ryppyjen estossa. Saa nyt nähdä. Kasvot olleet toistaiseksi ok.

Vartalo muuttui mulla noin vuosi sitten ihan yhtäkkiä, aikaisemmasta sirosta tiimalasista ihan tasapaksuksi. Keskivartalolle kertyy ylimääräistä ja lantio taas kapenee. Aloitin treenaamisen, mutta ei ole muodot kyllä palanneet siihen vanhaan. Sain vaan lihaksikkaat miesmäiset reidet nyt sitten lisäksi. Kai se on hyväksyttävä, ettei nuoren naisen kroppaa enää saa.

Vierailija
10/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä tapahtuva rupsahaminen todennäköisesti liittyy hormonitoiminnan muutoksiin. Voit yrittää tasapainottaa hormoneita syömällä erilaisia yrttejä tai käyttämällä ihoon levitettäviä voiteita. Vaihdevuodet tulee kaikille mutta jos siihen aikaan kehossa on estrogeenidominanssi (= liika haitallisten estrogenien määrä kehossa, kuten useimmilla nykyään on johtuen ympäristön hormonihäiriköistä), pahenee oireet menkkojen hiipuessa. 

Vierailija
11/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on geeneissä se vanheneminen. Ihan sama juoko vai polttaako. Saatika syökö sokeria ym. 

Vierailija
12/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perinnöllistä. Meillä on äidin suvussa aikaisin vanheneminen, ja niin on käynyt mullekin, huolimatta siitä että olen ollut aika terveysintoilijakin opintovuosien jälkeen, liikkunut, syönyt terveellisesti, hoitanut ihoa. Silti nyt 49:nä näytän kuusikymppiseltä. Eipä tuo nyt oikeastan haittaakaan, ei mun tarvi enää ulkonäölläni ketään hurmata. Nuorena olin nätti ja silloin nautin huomiosta, aika aikaa kutakin.

Mutta jännä on tosiaan miten vähän ne elintavat vaikuttaa geeneihin verrattuna. Esim. mulla on kaveri opiskeluajoilta asti, joka on viettänyt aika epäterveellistä elämää minuun verrattuna. Ei liiku, on ylipainoa, alkoholi maistuu omien sanojensa mukaan miesten suurkulutusrajojen verran (on nainen), joka kesä ruskea kuin papu eli aurinkoa ei välttele. Hänellä ei ole samassa iässä kuin minä ryppyjä vielä käytännössä yhtään. Ylipainon takia naama toki vähän roikkuu, mutta niin se teki hänellä jo kolmekymppisenä, eli sekään ei ole muuttunut. 

Vierailija
13/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ihmiset, jotka näyttävät esim. 50-vuotiaalta vaikka ovat vasta 30v, erona vain rypistyneempi iho 50v

Kutsutaanko niitä vanhoihin nahkoihin syntyneiksi kun kysehän on piirteistä ja muodoista eikä nahasta.

Vierailija
14/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään sama ikäkriisi ja ajatus, ikää sama 39v tuntuu, että 35-39 välilä tapahtui kauhea rupsahdus 😭

Mulle tapahtui myös. Vielä 36-vuotiaana multa kyseltiin papereita kun ostin keskikaljaa, ja tuntui että olen paremman näköinen kuin edes nuorena. No, 37 v:nä, tosi nopeasti se sitten muuttui. Eikä edes mitään erityistä syytä tyyliin lihominen tai laihtuminen, sairaus, uupumus, unettomuus. Mutta yhtäkkiä iho menetti hehkunsa ja kimmoisuutensa, tuli ryppyjä silmien alle ja otsalle ja kaulalle, silmäluomet roikahti veltoiksi pusseiksi, leukaperät muuttui bulldog-tyylisiksi roikkuviksi, hiukset alkoi harmaantua. No, toisaalta, nyt 10 vuotta myöhemmin näytän ihan samalta, enkä enää ole niin poikkeuksellisen vanhan näköinen ikäisteni seassa. Eli uskon että tosiaan monella meistä käy kuten joku sanoi, vanhenee sykäyksittäin ja sitten mennään 10 v samalla naamalla.

Vierailija
15/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on perinnöllistä. Meillä on äidin suvussa aikaisin vanheneminen, ja niin on käynyt mullekin, huolimatta siitä että olen ollut aika terveysintoilijakin opintovuosien jälkeen, liikkunut, syönyt terveellisesti, hoitanut ihoa. Silti nyt 49:nä näytän kuusikymppiseltä. Eipä tuo nyt oikeastan haittaakaan, ei mun tarvi enää ulkonäölläni ketään hurmata. Nuorena olin nätti ja silloin nautin huomiosta, aika aikaa kutakin.

Mutta jännä on tosiaan miten vähän ne elintavat vaikuttaa geeneihin verrattuna. Esim. mulla on kaveri opiskeluajoilta asti, joka on viettänyt aika epäterveellistä elämää minuun verrattuna. Ei liiku, on ylipainoa, alkoholi maistuu omien sanojensa mukaan miesten suurkulutusrajojen verran (on nainen), joka kesä ruskea kuin papu eli aurinkoa ei välttele. Hänellä ei ole samassa iässä kuin minä ryppyjä vielä käytännössä yhtään. Ylipainon takia naama toki vähän roikkuu, mutta niin se teki hänellä jo kolmekymppisenä, el

Ylipaino selittää ainakin osan "nuorekkuudesta".

Vierailija
16/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloituksessa oli, en juo. Ja syön hyvin eli en kittaa karkkeja tms kuin juhla-aikoina. Ja paino on juuri tuo, normaali, alemmasta päästä. Tuntuu että kaikki elintapahommelit ovat ihan huuhaata, ei mitään vaikutusta. Ap

Tuo paino normaali, alemmasta päästä voi selittää asiaa. Alhainen rasvaprosentti vanhentaa. Niinhän se vanha viisaus, muistaakseni näyttelijä Catherine Deneuvelta peräisin, oli että kun neljäkymppiä lähestyy, on valittava naama tai takapuoli, molempia ei enää voi saada. Jos olet vähän pullea, naama on nätimpi mutta kroppa vähän huonomman näköinen. Jos olet hoikka, kroppa näyttää paremmalta mutta naama vanhemmalta.

Vierailija
17/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla on suuri merkitys. Se todella vaikuttaa hormonitoimintaan.

Vierailija
18/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen ole vielä yhtään rupsahtanut, vaikka täytän piakkoin 38 v.?

Vierailija
19/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on geeneissä se vanheneminen. Ihan sama juoko vai polttaako. Saatika syökö sokeria ym. 

Jep. Syön karkkia, pullaa ja juon viiniä. Yleensä luullaan alle 50v, vaikka olen hoikka ja urheilullinen 60+ mies.

Vierailija
20/20 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että täällä on aika paljon porukkaa. Tosin sitä en tiedä, mikä mielestäsi muka tekee aiheesta keskustelemisen trollaamiseksi. 

Sama mamma tuosta rupsahtamisestaan usein on huolissaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi