Tähtitaivas: Oletteko muut panneet merkille huomaten että Otavaan on tullut uusi lisätähti, ihana kiemura nyt tuolla lopussa?
Onko tiedotettu mikä tähti lisätty Otavaan, oikein sievä kyllä nyt lisätähtineen?
Mitä muita muutoksia olette havainneet tähtitaivaalla kesän jälkeen?
Kommentit (11)
Quu on vaihtanut paikkaansa, ennen nousi eri puolelta liiteriä täällä Kokkoloissa. Onko sitten maapallon pyörimäsuunta vaihtunut, selittäisi myös nuo lisätähdet
Sitten täytyy keksiä myös Seitsemään veljeksen lisäveljes, sanotaan kirjan alku sanoissa jo että "tähtiä kuin otavassa veljiä on Jukolassa"
Täytyykö sitten paremmin saada tutustua tähän uuteen Otavan tähteen kansan ennenkuin uusi veljes lisätään?
Vai onko parempi lisätä veljes jo etukäteen ennenkuin tiedetään onko kyseessä vaikkapa haihtuvainen pyrstötähti?
Olisiko sitten somali tämä uusi kahdeksas veljes, jonkinlainen loiseläjä tai iranilainen raiskaaja?
Vierailija kirjoitti:
Quu on vaihtanut paikkaansa, ennen nousi eri puolelta liiteriä täällä Kokkoloissa. Onko sitten maapallon pyörimäsuunta vaihtunut, selittäisi myös nuo lisätähdet
Joo se vaihtui tuossa loppukesästä ja samalla lisäsivät yhden tähden.
Pohjantähden viereen lisättiin Michelin- tähti koska terva niin herkullista
Avaruusasemilla syödään vain munaruikkareita niin haluavat löytää Lapin nämä avaruusmiehet
Osaatko katsoa tähtikartasta mitä siinä on? Onko viimeisen tähden (Alkaidin) ylä- vai alapuolella?
Ei sinne mitään ole lisätty. Näet vain M51 kirkkaimpana kuin yleensä ja se kuuluu ison Karhun kuvioon kuten otavakin.
Vierailija kirjoitti:
Kunnan äijät raahasi liiterisi omalle tontillesi kun naaputi valitti että olit rakentanut sen niiden kasvimaalle.
Minä olen tiiraillut taivasta iltaisin jo kauan. Näkyy outoja valoja ja " aluksia" melkein joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tiiraillut taivasta iltaisin jo kauan. Näkyy outoja valoja ja " aluksia" melkein joka yö.
Ihan joka yö näkyy ja monia. Niitä kutsutaan satelliiteiksi.
Minä ajattelin että Orionin suuri kaasusumu näkyisi kirkkaammin kuin ennen mutta ilmeisesti vain kuvittelen? Ei siinä vissiin ole nyt tapahtunut mitään kirkastumista.
Mielenkiintoista! Onko lisätähti supernova?