Verottaja iskee bloggaajien saamiin ilmaislahjoihin
Kommentit (202)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:36"]
Ei mikään ihme, että Suomessa ei kukaan enää yritä eikä tee paljon mitään muutakaan kun täällä on aivan uskomatttoman yrityskielteinen ilmapiiri! Mun mielestä tuollaiset pikkulahjat ja lahjukset pitäisi voida saada verovapaasti. Onhan lahjaveronkin raja siellä kolmessa tonnissa. Ihan hyvin bloggaajat voisivat saada alle kolmen tonnin kamat verovapaasti. Mua ei ainakaan haittaisi yhtään.
Ylettömällä verottamisella ja kyttäämisella saadaan tehokkaasti tapettua kaikki yrittämisen poikaset.
[/quote]
Blogaaminen on todella kaukana siitä duunista ja byrokratiasta missä oikeat yrittäjät ovat! Herää.
[/quote]No just siksikin sitä on tyhmää alkaa verottamaan. Jos ihminen keksii jonkun pienen keinon ansaita vaikkapa lisää krääsää niin miksi siitäkin pitää heti rangaista?
Moni varmaan aloittaisi yrittämisen pienesti jos se ei olisi heti niin kovasti verotettua ja säädeltyä.
Suomessa ei kannata yrittää yhtään mitään, nähtävästi valtion toive on, että kaikki istuisimme kotona kädet ristissä. Mitä sitä turhia osallistumaan talkoisiin, aikapankkihommiin tai edes auttamaan vapaaehtoisena kaverin firmassa yhtenä päivänä, kun turpiin tulee kuitenkin. Valtio ei tykkää. Omia lapsia tai vanhempia ei myöskään kannata hoitaa, senkun vaan lykkää laitoksiin.
Kannattaa myös ottaa kamalat velat ja törsätä kaikki sellaiseen, mitä ei voi ulosmitata. Myöhemmin sitten hakee velkajärjestelyyn ja saa kaiken anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:56"]
Suomessa ei kannata yrittää yhtään mitään, nähtävästi valtion toive on, että kaikki istuisimme kotona kädet ristissä. Mitä sitä turhia osallistumaan talkoisiin, aikapankkihommiin tai edes auttamaan vapaaehtoisena kaverin firmassa yhtenä päivänä, kun turpiin tulee kuitenkin. Valtio ei tykkää. Omia lapsia tai vanhempia ei myöskään kannata hoitaa, senkun vaan lykkää laitoksiin.
Kannattaa myös ottaa kamalat velat ja törsätä kaikki sellaiseen, mitä ei voi ulosmitata. Myöhemmin sitten hakee velkajärjestelyyn ja saa kaiken anteeksi.
[/quote]Juuri näin. Mä olen monen monta kertaa yrittänyt aloittaa pientä yrittämisistä mutta en voi enkä uskalla kun jäisin heti ihan tyhjän päälle. Ainoa mitä voin on tehdä jotakin pimeästi jos haluan lisätuloja jotenkin. Tai edes kokeilla onko jollekin tuotteelle tai palvelulle menekkiä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:55"]Hyvä juttu! Ihan sama millaisesta toimijasta on kyse, korruptio kiellettävä kaikilta.
[/quote]
Mikseivät kitke sitä myös julkishallinnon puljuista?
[/quote]
Totta, minäkin sain jouluna 2e:n hintaisen kynttiläkipon lahjuksena, pitänee merkitä se verottajalle tiedoksi
- maksatussihteeri
[/quote]
Heh, varsinaisia lahjuksia ei saa ottaa vastaan edes verollisena, lahjuksen antaminen, tarjoaminen tai vastaanottaminen on rikos. Mutta kupillisen kahvia saa ottaa vastaan, ilman, että lahjomaksi katsotaan, eiköhän 2 euron kippo mene samaan kategoriaan, jos se ei vaikuta päätöksentekoon :D
[/quote]
Miksi joku lahjus on hyväksytympi kuin toinen. Kaikki verolle vaan. Jos laitettaisiin siihen kahvikupilliseen jo valmiiksi 20% lahjavero, kun jokuhan saattaa ostaa kupin kahvia jollekin toiselle.
Myös kirpputori- ja huutismyynnistä pitäisi verottaa. Miksi yhdet saa myydä tavaraa verotta ja toiset ei saa?
[/quote]
Kyllä sinäkin saat mennä kirppikselle myymään verovapaasti =)
[/quote]
Googlaa immateriaalioikeuden konsumoituminen?
[/quote]
En kontekstista havainnut, että tässä olisi keskusteltu piraattituotteiden kirpputorimyynnistä, vaan ihan normaalista laillisesta kirpputorikaupasta. Sen harjoittamiselle ei käsittääkseni ole asetettu sellaisia rajoituksia, etteikö kaikki av-aktiivitkin voisi sitä vapaasti tehdä.
Ei mikään ihme, että Suomessa ei kukaan enää yritä eikä tee paljon mitään muutakaan kun täällä on aivan uskomatttoman yrityskielteinen ilmapiiri! Mun mielestä tuollaiset pikkulahjat ja lahjukset pitäisi voida saada verovapaasti. Onhan lahjaveronkin raja siellä kolmessa tonnissa. Ihan hyvin bloggaajat voisivat saada alle kolmen tonnin kamat verovapaasti. Mua ei ainakaan haittaisi yhtään.
Ylettömällä verottamisella ja kyttäämisella saadaan tehokkaasti tapettua kaikki yrittämisen poikaset.
[/quote]
Lahjuksia ei veroteta, koska ne ovat jo lähtökohtaisesti laittomia. Mielestäsi meillä ei ole tarpeeksi korruptiota?
NO JO OLI AIKAKIN!
Kylläpä kesti että saadaan "uusi" ilmiö blogit sääntöjen joukkoon, ensin kesti vuosikausia että saadaan laki mainostuksesta koskemaan blogeja ja nyt vasta verotus. Kylläpä kesti byrokratian koukeroissa.
[/quote]
Suomi ei ole mikään banaanimaa, jossa toimitaan ilman sääntöjä. Verot ja maksut ovat meidän kaikkien velvollisuus ja oikeus. Lainsäädännön kautta verotasoon voidaan ja pitäisikin puuttua, mutta oikea tapa ei ole se, että joku tietty ryhmä(blogaajat) saavat asioita verovapaasti ja muut maksavat.
[/quote]
Eihän sellaisesta yrittämisellä, joka ei tuota valtion kassaan mitään, ole mitään hyötyä. Päinvastoin, se vaikeuttaa laillisesti toimivien, kansantaloutta hyödyttävien yritysten toimintaa.
Kyllä on taas prioriteetit kunnossa.
Täällä koskaan käyneetkään ulkomaalaiset nostavat lapsilisiä valtioltamme, miljonäärit saavat tukiaisia vaikka eivät edes asu täällä enää. Ja meillä murehditaan sitä, kun kourallinen -yleensä pienituloisia NAISIA- saa joskus jotain kivaa ekstralahjaksi siitä, kun kirjoittaa hyvin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:40"]
[/quote]
Blogaaminen on todella kaukana siitä duunista ja byrokratiasta missä oikeat yrittäjät ovat! Herää.
[/quote]No just siksikin sitä on tyhmää alkaa verottamaan. Jos ihminen keksii jonkun pienen keinon ansaita vaikkapa lisää krääsää niin miksi siitäkin pitää heti rangaista?
Moni varmaan aloittaisi yrittämisen pienesti jos se ei olisi heti niin kovasti verotettua ja säädeltyä.
[/quote]
Moni voisi varastella muutenkin, jos sitäkään ei olisi erikseen lailla kielletty.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:07"]
Täällä koskaan käyneetkään ulkomaalaiset nostavat lapsilisiä valtioltamme, miljonäärit saavat tukiaisia vaikka eivät edes asu täällä enää. Ja meillä murehditaan sitä, kun kourallinen -yleensä pienituloisia NAISIA- saa joskus jotain kivaa ekstralahjaksi siitä, kun kirjoittaa hyvin.
[/quote]
Samalla tavalla blogaajat ovat vapaamatkustajia "ekstralahjoineen" kuin ulkomaalaisten tuet. Molemmat väärin. Kuten edellinen kirjoittaja totesi: "Eihän sellaisesta yrittämisellä, joka ei tuota valtion kassaan mitään, ole mitään hyötyä. Päinvastoin, se vaikeuttaa laillisesti toimivien, kansantaloutta hyödyttävien yritysten toimintaa."
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 11:39"]
Asun ulkomailla. Huudossa saan tavaroistani enemmän mitä olen itse niistä maksanut. Luksustuotteet on alennuksessa heti kauden lopussa, usein 50 % ja sitten on outlettejä kaupunkien sisällä joista löytöjä voi tehdä tyyliin kympillä. Chanelia ja Vuikkaa saa second handina jatkuvasti halvemmalla mitä Suomessa ihmiset on valmiita maksamaan second handina. Mä teen kauppaa ulkomailta ja käytän tuotetta aina hieman itse ja myyn sitten Huudossa. Voittoa voi tehdä nopeasti tuhansia euroja.
[/quote]
Mutta jos asut ulkomailla, niin miten tämä Suomen verotuslainsäädäntöön liittyy...
Tällä viikolla Biotherm on muistanut lukuisia bloggareita useamman sadan arvoisella rasvapaketilla, jos tuollaisia tuotepaketteja tulee useampi kuukaudessa niin kyllä siitä vuositasolla tulee aikamoinen summa. Ja jos joku Biothermin edustaja lukee tämän, niin ettekö hyvänen aika voi porrastaa noita lahjomisia jotenkin. Kahden päivän sisällä Xenia, Magicpoks (? tms), ja strictly style ovat tehneet about saman postauksen niistä voiteista. Aivan älyttömän rasittavaa, enkä ihan täsät syystä osta enää Biothermia ollenkaan :/
[/quote]
Velkajärjestelystä sinulla ei ilmeisesti ole mutua parempaa tietoa.
[/quote]
Eihän sellaisesta yrittämisellä, joka ei tuota valtion kassaan mitään, ole mitään hyötyä. Päinvastoin, se vaikeuttaa laillisesti toimivien, kansantaloutta hyödyttävien yritysten toimintaa.
[/quote]Jokainen yritys on alussa aloittava yritys. Nyt ei ole edes mahdollista aloittaa jos ei ole valtavasti omaa pääomaa. Kun ei anneta ihmisten aloittaa yrityksiä niistä ei myöskään ikinä tule valtiota hyödyttäviä yrityksiä, jotka voisivat palkata ketään töihin ja maksaa veroja. Näin suuri osa kansasta todellakin vaan nostaa työttömyyspäivärahaa ja odottaa sitä jonkun superrikkaan perustamaa yritystä, josta saisi työpaikan. Kaikki oma yrittäminen on pannassa.
Mutta tämä on kai keino pitää kansa kyykyssä. Ettei vaan kukaan köyhä keksisi ja toteuttaisi hyvää liikeideaa ja pääsisi menestymään.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:12"]
Tällä viikolla Biotherm on muistanut lukuisia bloggareita useamman sadan arvoisella rasvapaketilla, jos tuollaisia tuotepaketteja tulee useampi kuukaudessa niin kyllä siitä vuositasolla tulee aikamoinen summa. Ja jos joku Biothermin edustaja lukee tämän, niin ettekö hyvänen aika voi porrastaa noita lahjomisia jotenkin. Kahden päivän sisällä Xenia, Magicpoks (? tms), ja strictly style ovat tehneet about saman postauksen niistä voiteista. Aivan älyttömän rasittavaa, enkä ihan täsät syystä osta enää Biothermia ollenkaan :/
[/quote]
Tästähän tämän näkee. Bloggarit ovat mainostilaa firmoille ja oikeat mainosmediat, jotka maksavat veroja ja luovat työpaikkoja, jäävät ilman toimeksiantoa. Reilu peli.
[/quote]Jeps. Mä olen ihan samaa mieltä. Elopille kyllä maksetaan eläkettä ihan käsittämättömiä summia mutta naisia tässä taas rangaistaan ja sorretaan. Eivät miehet kirjoita menestyviä muotiblogeja. Tämä on ollut naisten tapa päästä kiinni jonkunlaisiin tuloihin tai pieneen korvaukseen.
Aiheuttaapa tämä paljon tunteita ihmisissä. No, ensinäkin mielestäni bloggareita pitääkin koskea samat säännöt kuin muitakin mitä verotukseen tulee.
Mutta huh huh kun ihmiset ovat raivoissaan noista tuotteista joita he saavat kokeiluun. Jotenkin ihan katkeraa meininkiä, toivotaan oikein että joku kärähtäisi nyt heti, itse toivoisin että kaikille annattaisiin nyt tilaisuus alkaa hoitamaan asioita niinkuin heidän kuuluukin. Osa on tosi nuoria, eivät välttämättä ole ajatelleet että pitäisi maksaa veroja siitä kun joku lähettää kynsilakkoja ja kasvorasvoja silloin tällöin ja sitten mahdollisesti bloggaa niistä lukijoilleen.
Tulee jotenkin paha mieli tämmöisestä - ei en ole bloggari. Mutta että jotenkin miten täällä kukaan ei iloitse heidän puolestaan jos saavat jotain kivaa, vaan aina on lynkkausmeininki.
Täällä menee nyt joillakuilla puurot ja vellit sekaisin.
Jos kirpputorilla myydään uutta tavaraa säännöllisesti, kaikesta myyntivoitosta on maksettava vero, ja arvonlisäveroa on maksettava, jos myynti on yli 8500 euroa vuodessa. Jos myy omassa tai perheensä käytössä ollutta tavaraa, veroa joutuu maksamaan vain, jos myyntivoitto nousee yli 5000 euron.
http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Kirpputorimyynti_ja_verotus%2828527%29
2 euron kahvikupeista nillittäjälle tiedoksi, että lain mukaan lahjoista on ilmoitettava verottajalle ja maksettava veroa vasta siinä vaiheessa, kun samalta henkilöltä on 3 vuoden aikana saanut lahjoja yli 4000 euron arvosta.
[/quote]