Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RIVITALOASUMINEN ON HELVETTIÄ

Vierailija
25.04.2014 |

Me muutettiin ihanan rauhallisesta kerrostaloasunnosta rivariin, haaveiltiin omasta takapihasta vuosia. Kyllä oli mielikuvat siitä miten grillataan ja lapsi puljaa pikkualtaassa yms. Harmiteltiin kun oli vaan parveke eikä omaa pihaa. No nyt on saatana rivitalo-osake ja myydään tää hevonvittuun alle vuoden asumisen jälkeen. Mitä tämä rivitalon autuus siis on? No se on sitä että istut takapihalla ja toisella puolella matalaa puuaitaa grillaa naapurin porsasukko naama punasena, höhöttää kavereittensa kanssa kovaan ääneen ja kuuntelee teknoa. Toisella puolella aitaa istuu äkäinen kotiäiti joka on pahalla päällä naapurin teknosta, ja vittuilee meille että ei olla haravoitu lehtiä omalta puoleltamme tarpeeksi ajoissa. Sen lapsi heittelee hiekkaa meidän patiolle ja takapihalla ei saa oleilla kun hänen lapsi nukkuu päikkäreitä. Asiasta on kanneltu ihan isännöitsijälle asti. Kaikki hoidetaan talkoilla, eli mitään ei hoideta. Takapihalla ei tee mieli olla koska molemmin puolin aitaa "alkuasukkaat" omistavat ilmatilan eikä mistään voi sanoa. Kun pyydetiin pienentämään teknoa, lopputuloksena meitä ei enää tervehditä. Ei saa kasata trampoliinia yhteiselle piha-alueelle koska naapurin rouvan lapsi haluaa sitten hyppiä siellä, ja lapsi voi kuulema loukkaantua. Tulee paha mieli. Ei asfaltoida pihaa koska se on kallista, ja piha on mutaliejua nämä tulevat märät syksyt ja keväät, jopa talvet. Katot pitää puhdistaa itse koska säästetään, ja itse täytyy hommata valjaat yms. Tässä on omakotitalon homma mutta ilman niitä oikeuksia! Muuttaisin koska tahansa takaisin kerrostaloon, tosin nyt etsitään omaa taloa. Jos jostain löytyy hullu joka haluaa asumaan tällaseen saatanan kommuuniin niin ihmettelen. Ilmeisesti joku viihtyy näissä tai sitten on olemassa ihania taloyhtiöitä joissa asiat toimii ja ammattilaiset tekee, eikä tarvitse itse henkensä kaupalla mennä keikkumaan tonne katolle, ja jossa otetaan huomioon muitakin asukkaita.

Huh helpotti kun sai avautua.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut omakotitalossa, maatilalla, kerrostalossa ja nyt tää on mun kolmas rivari.

Kerrostalossa meinasi lähtee järki! Ihan kauheeta!

Ostin kalliilta alueelta rivarin päädyn. Järvi on muutaman metrin päässä ja koska täällä asunnot on kalliita, on myös asumisen taso hyvä. Täällä ei asu bilettävät nuoret eikä popittavat työttömät. On hiljaista ja rauhallista

Vierailija
82/152 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun rivarissa, samassa jo 15v. Meillä on tosi kiva yhtiö ja naapurit. Kaikki sujuu, talkoilla tai huoltoyhtiön toimesta, mukavaa porukkaa ja niin naapuriapu, yhteiset jutut kuin oma rauhakin löytyy. Toki ei kaikki aina ole samaa mieltä kaikesta ja jotkut ärsyyntyy kaikesta uudesta. Aika paljon on itsestä kii myös. Tosin ei taida mitään juntteja ja despootteja olla tässä. Pari kertaa on ollut joku, jolle ei mene jakeluun että muutkin pitää ottaa huomioon, mut ovat muuttaneet pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös rivarihelvetti, onneksi ollaan vain vuokralla! Toisella puolella rääkyy aistiyliherkät adhd-kakarat (äitinsä selitti itse mistä jatkuva heiltä tuleva huuto johtuu) ja toisella puolella taas keski-ikäinen pariskunta ryyppää, riitelee ja rakastaa.

No mietipä millaista voi sitten olla kerrostalossa kun sinulla on kahden naapurin sijaan parhaimmillaan kahdeksan.

Vierailija
84/152 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa varaa muuttaa kalliseen alueeseen jossa rauha, itse olen luottotiedoton, köyhä pienituloinen mutta rauhallinen ja rauhaa rakastava. On tullut koettua popittavat nuoret, yömekastajat, huutajat, kiljujat, karjujat, ovien paiskojat monta kertaa yön aikana jne

En muista enää miltä se hiljaisuus näyttää tai kuuluu

Vierailija
85/152 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan enää teknoa kuuntele, sen täytyy olla jotain muuta

Slaavit tykkäävät kuunnella teknoa

Vierailija
86/152 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eivitaloalueet on masentavinta mitä tiedän, näyttävät kaikki slummeilta. huoltaako niitä röttelöitä edes ketään, tuntuvat homehtuvan maanrakoon. Sisältäkin aina kauhean ahtaita rivariasunnot, ei ollenkaan avaruutta ja tilaa kuten kerrostaloasunnoissa. Miten ne huoneet onkin aina niin matalia ja ahtaita joka suuntaan.

En koskaan muuta rivariin, kaverini asuu ja on kuin slummi röttelö koko rivarikompleksi sottaisine pihoineen, muurahaiset muodostaa vanoja lattioille heti kevään tullen ja kaikki repsottaa. Kyykäärmeet luikertelevat kesällä takapihalle. Hämäräheput kulkevat nurkissa pälyilemässä ikkunoihin.

Tämä kotikerrostalo on luksushotelli kun siihen vertaa.

Kaikenlisäksi rivari on kaukana kaikesta, lähde sieltä sitten kauppaankaan, auto pitää olla. keskelle soista peltoa rakennettu. Tollasia ne tuntuvat kaikki olevan enemmän tai vähemmän.

Sulla on varmaan joku syy, miksi et vertaa samantasoisia kerros- ja rivitaloalueita toisiinsa?

Vierailija
87/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös rivarihelvetti, onneksi ollaan vain vuokralla! Toisella puolella rääkyy aistiyliherkät adhd-kakarat (äitinsä selitti itse mistä jatkuva heiltä tuleva huuto johtuu) ja toisella puolella taas keski-ikäinen pariskunta ryyppää, riitelee ja rakastaa.

No mietipä millaista voi sitten olla kerrostalossa kun sinulla on kahden naapurin sijaan parhaimmillaan kahdeksan.

Siis palstan kerrostalofanittajien mukaan se, että on kahden metelöivän naapurin sijaan kahdeksan metelöivää naapuria olisikin jotenkin parempi asia?

Vierailija
88/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis palstan kerrostalofanittajien mukaan se, että on kahden metelöivän naapurin sijaan kahdeksan metelöivää naapuria olisikin jotenkin parempi asia?

Mulla ei ole ollut metelöiviä naapureita kerrostalossa viiteentoista vuoteen. Sitä ennen kerran kesällä yks naapuri kesällä istui yhtenä lauantaina parvekkeella, joi ja lauloi. Sen yhden kerran jaksoin hyvin sietää 👍

Vierailija
89/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On urbaanilegenda, että kerrostalossa olisi meteliä.

Vierailija
90/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tämäkin rivitaloasunto laitettava myyntiin muutaman vuoden sisään.

Vierailija
91/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samalla tavalla kuin isot kodinkoneet ja huonekalut on kätevämpi kuljettaa seitsemänteen kerrokseen kuin maan tasalla ovesta sisään.

Vierailija
92/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan samalla tavalla kuin isot kodinkoneet ja huonekalut on kätevämpi kuljettaa seitsemänteen kerrokseen kuin maan tasalla ovesta sisään.

Hissillä pääsee ja palkatut miehet kantaa, joten missä se ero on?

Vierailija
93/152 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhia! Yksityisyys nolla.

Vierailija
94/152 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissillä pääsee ja palkatut miehet kantaa, joten missä se ero on?

Joskus vaan on kätevämpää tehdä itse, kun alkaa järkkäilemään kuljetuksia, odotella, että miehet saapuu ja sitä rataa.

Vierailija
95/152 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut metelöiviä naapureita kerrostalossa viiteentoista vuoteen. Sitä ennen kerran kesällä yks naapuri kesällä istui yhtenä lauantaina parvekkeella, joi ja lauloi. Sen yhden kerran jaksoin hyvin sietää 👍

Itsekin asuin kerran kerrostalossa, jossa oli hiljaista. Muutoin ei ole ollut noin hyvä tuuri, joka kolmas naapuri on jollain tapaa vaivoiksi mikäli muuttaa väärään kerrostaloon. Metelöitsijät, nistit, linnakundit ja koiranomistajat tulisi laittaa omiin taloihinsa niin olisi jokin tolkku hommassa.

Vierailija
96/152 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhia! Yksityisyys nolla.

Toisin kuin nykyajan postimerkin kokoisissa omakotitalotonteissa?

Vierailija
97/152 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on tämäkin rivitaloasunto laitettava myyntiin muutaman vuoden sisään.

Miksi?

Vierailija
98/152 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ongelmana ei ollut meteli, vaan tupakan haju. Se tunkesi sisään asuntoon, vaikkei omat ikkunat edes olleet auki. Satuimme asumaan niin, että parveketupakoitsijoita oli joka suunnassa, ala- ja yläpuolella ja vasemmalla ja oikealla. Kyllä ällötti! Onneksi asuimme vain vähän aikaa ja tämä oli tiedossa alusta asti, sen voimalla sitä käryttelyä kesti. Kesällä ei ollut toivoakaan, että olisi voinut pitää asunnon ikkunoita auki muulloin kun yöllä. Tämä on tietysti vain huonoa tuuria, varmasti löytyy hajuttomiakin yhtiöitä.

Kerrostaloasuminen noin muuten verrattuna rivitaloasumiseen menee melko lailla tasan haittojen hyötyjen kanssa. Mitä kukakin arvostaa ja mikä ketäkin häiritsee. Kerrostalossa yleensä pidempi matka raahata ruokaostokset tai muut kantamukset parkkipaikalta kotiin ja teet mahdollisesti monta reissua. Rivitalossa yksityisyyden puute korostui, aina jonkun kanssa olisi pitänyt olla sosialisoitumassa kun vain naamasi ulos ovesta pistit. Ymmärrän hyvin aloittajan ärsytyksen. Sitä vaan ei voi koskaan tietää millaiset naapurit sattuu saamaan, asumismuodosta riippumatta. Rivitalossa kyllä häiritsevyyskerroin on suurin, ei pääse pakoon mitenkään.

Vierailija
99/152 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia ASO- asunnoista? Minkälaiset kriteerit on saada asunto?

Vierailija
100/152 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia ASO- asunnoista? Minkälaiset kriteerit on saada asunto?

ASO-asuntojen saamiseen on kaksi kriteeriä.

1) Jonotusnumero. Mitä alhaisempi numero, sitä paremmat mahdollisuudet saada asunto.

2) Rahoitus. Rahaa pitää olla sen verran, että saa maksettua asumisoikeusmaksun, mutta ei niin paljon, että pystyisi tarvittaessa ostamaan vastaavan asunnon lainan avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi