Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmin tapa pysyä työllisenä on sopivankokoinen pienyrittäminen

Vierailija
29.05.2023 |

Mielellään samanmielisen yhtiökumppanin kanssa, jonka kanssa osaamisealueet menee sopivasti ristiin, ja täydennetään toinen toisensa osaamista. Ei tarvitse palkata erillisiä työntekijöitä, tehdään itse, laskutetaan ja maksetaan itselle palkat. Näillä spekseillä kun hankkii hyvän asiakaskunnan, ei paljon talouden suhdanteet heilauttele.

Yrittäjänä jo 15 vuotta

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hitossa?

Vierailija
2/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole yrittäjiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahah. Sano kerrankin työkkärissä olevasi yrittäjä tai edes harkitsevasi asiaa niin sinä ja kaikki ruokakuntasi jäsenet ovat sen jälkeen "työllisiä" hamaan tappiin eikä mitään korvauksia tipu.

Vierailija
4/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä työkkärissä tekisin? En oo sen paikan palveluita tarvinnut.

Ap

Vierailija
5/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten monta kosmetologia ja hierojaa mahtuu samalle kadulle?

Surullista katsoa asiakaskatoa.

Vierailija
6/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buahahah. Sano kerrankin työkkärissä olevasi yrittäjä tai edes harkitsevasi asiaa niin sinä ja kaikki ruokakuntasi jäsenet ovat sen jälkeen "työllisiä" hamaan tappiin eikä mitään korvauksia tipu.

Näin louskuttaa kannustinloukku.

Vierailija
7/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yksinyrittäjä pian 15 vuotta ja en ikinä vaihda tästä toisen leipiin. Tämä on ihan parasta ja koska olen oman alani rautainen asiantuntija, niin töitä riittää niin paljon kuin haluaa tehdä. Tulot ovat tietenkin myös hyvät ja määrittelen itse työaikani, lomat ja myös asiakkaat.

Työkkärissä en ole asioinut ikinä.

N48

Vierailija
8/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä se jaksaa minua ihmetyttää. Yrittäjäksi ei tarvitse mitään koulutusta, ammattitaitoa tai osaamista, vaikka todellisuudessa se vaatii osaamista ja ammattitaitoa, kuin keskimäärin enemmän muut ammatit.

Siksi niitä yrityksiä kaatuu, menee konkurssiin, takaajat ja veronmaksajat maksavat, joudutaan henk.koht. Vvelkagekv. kun kuvitellaan liikoja ja lähdetään liiketoimintaan mukaan unelmahötöllä.

Vierailija
9/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä se jaksaa minua ihmetyttää. Yrittäjäksi ei tarvitse mitään koulutusta, ammattitaitoa tai osaamista, vaikka todellisuudessa se vaatii osaamista ja ammattitaitoa, kuin keskimäärin enemmän muut ammatit.

Siksi niitä yrityksiä kaatuu, menee konkurssiin, takaajat ja veronmaksajat maksavat, joudutaan henk.koht. Vvelkagekv. kun kuvitellaan liikoja ja lähdetään liiketoimintaan mukaan unelmahötöllä.

Tottakai tarvitaan ammattitaito siihen työhön, mitä yrittäjänä aikoo tehdä. Ei "yrittäjä" sinällään merkitse mitään, se kertoo yhtä paljon tai vähän kuin "työntekijä". Se on vain tapa järjestää työnsä. Yrittäjä tekee työn omaan laskuun, työntekijä toiselle ja saa sitä kautta palkan.

Minusta on aina typerää, jos joku ilmoittaa ammatikseen "yrittäjä". Sama kuin laittaisi "työntekijä", jos asia on niin. Mut aloittajalla hyvä pointti, oman työelämän voi pitää omissa käsissään.

Vierailija
10/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yksinyrittäjä pian 15 vuotta ja en ikinä vaihda tästä toisen leipiin. Tämä on ihan parasta ja koska olen oman alani rautainen asiantuntija, niin töitä riittää niin paljon kuin haluaa tehdä. Tulot ovat tietenkin myös hyvät ja määrittelen itse työaikani, lomat ja myös asiakkaat.

N48

Vaikuttaa epäilyttävältä. Millä alalla muka pärjää noin hyvin?

Vierailija
11/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten monta kosmetologia ja hierojaa mahtuu samalle kadulle?

Surullista katsoa asiakaskatoa.

Olen ihmetellyt Espoon uutta Lippulaivaa koska vastapäätä on uusi kerrostalokompleksi jonka kivijalassa on ainakin 7-8 parturi-kampaamoa/kauneushoitolaa ja itse Lippulaivassa taitaa olla 3-4 lisää.

Vanhassa Lippulaivassa taisi olla pari-kolme eikä niissäkään väkeä käynyt ruuhkaksi asti ja tuo uusi kerrostalo puuttui kokonaan.

Mielestäni ensimmäiset menivät nurin jo ennen kuin Lippulaiva avattiin mutta aina riittää uutta yrittäjää polkemaan hintatasoa starttirahalla.

Plussana voi pitää sitä että olen nyt leikkauttanut hiukseni tuolla 4v ajan 15€-18€ hintaan joten kilpailu ainakin toimii.

Vierailija
12/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

Monella alalla. Ensimmäisenä mieleen tulee ohjelmointi, kirjanpito, kääntäminen, konsultointi. Kaikenlainen asiantuntijatyö missä ei myydä aineellista tavaraa, pidetä yllä varastoa, eikä tarvita asiakatiloja. Työ on projektiluonteista, ja asiakkaat toisia yrityksiä. 

Valitettavan monilla käsitys yrittäjyydestä on hyvin kapea.

Vierailija
13/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N48

Monella alalla. Ensimmäisenä mieleen tulee ohjelmointi, kirjanpito, kääntäminen, konsultointi. Kaikenlainen asiantuntijatyö missä ei myydä aineellista tavaraa, pidetä yllä varastoa, eikä tarvita asiakatiloja. Työ on projektiluonteista, ja asiakkaat toisia yrityksiä. 

Valitettavan monilla käsitys yrittäjyydestä on hyvin kapea.

Juuri näin, vai että tekstini vaikutti epäilyttävältä. Ylläolevien esimerkkien lisäksi on lukuisia muitakin aloja, joilla pärjää, kun tekee työnsä hyvin, pärjää itsenäisesti ja tajuaa lukuja.

Vierailija
14/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä höpötät? Nyt lopeta ennen kuin nolaat itsesi ihan lopullisesti höpinöilläsi! Tsiisus näitä kirjoituksia...

Vierailija
15/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muotiliike.

Ostan sisään, somistan , siivoan ja myyn.

Mies hoitaa kirjanpidon , verotuksen ja auttaa tarvittaessa.

On ollut hyviä ja huonoja vuosia.

Nyt on sesonki.

Pidän 2 vapaapäivää viikko.

Lomia 4 viikkoa vuodessa.

Ei koulutusta.

Vierailija
16/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen työllisenä pysymiseen ja suhdanteiden vaihteluun vaikuttaa hyvin paljon se minkä alan yrittäjä on riippumatta siitä kuinka yrittäminen on organisoitu.

Vierailija
17/17 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla ensin hyvä yritysidea jotta voi ryhtyä yrittäjäksi. Mielellään jokin erityisosaaminen jota myy. Sen jälkeen hitonmoinen sisu että saa asiakaskuntaa. Tulee huonoja aikoja ja hyviä aikoja, on oltava riittävästi säästöjä että selviää niistä huonoista ja voi jatkaa. Pienyrittäjyys on usein elämäntapa, eikö siinä lasketa työtunteja. Pitkää päivää saa tehdä, ainakin alkuun, että saa revittyä leivän pöytään. On jos jonkinlaista kulua ja maksua ja sopimusta mitä pitää olla voimassa ja tuloja pitäisi olla sen verran että jää viivan ylle jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi