Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015 <3

22.04.2014 |

Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.

Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu. 

Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)

Ihanaa, olo on onnellinen <3

anita, la 2.1

Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D

Kommentit (550)

Vierailija
201/550 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotot Toivoa täynnä! Vetää hiljaiseksi. Voimia sinne!

202/550 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surkujen surku Toivoa täynnä! :( Voimia ja jaksamista ja kovasti onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on!

Mulla on nyt ihan kamala ahdistus ja pakko päästä purkamaan sitä tänne vaikka tuntuu inhottavalta kun jotakin kohdannut noin huono tuuri... Mutta siis, aloin vasta nyt illalla tutustua tarkemmin noihin ruokasuosituksiin kun kuvittelin tuttujen raskauksia seuranneena tietäväni tärkeimmät kiellot jne. Tiesin, ettei maksaa saa syödä, enkä sitä syö muutenkaan, mutten tiennyt sen johtuvan suuresta a-vitamiinipitoisuudesta. A-vitamiini siis mitä ilmeisimmin on ihan kamalan haitallista sikiölle ja erityisen haitallista ihan ekoilla viikoilla JA minä ääliö olen popsinut sellaista monivitamiinia, jossa on a-vitamiinia ja vielä lisäksi kalanmaksaöljytabletteja.:( Nyt on ihan kamala huoli, että olen aiheuttanut sikiölle jonkin kamalan kehityshäiriön. Pelkästään tuo monivitamiini ei varmaan ole haitallinen, koska siinä on kuitenkin vain 83 mikrogrammaa (päiväannos ei saisi ylittää 3000 mikrogrammaa), mutta tietääkö kukaan kuinka paljon noissa kalaöljykapseleissa on a-vitamiinia?? Purkista se ei selviä. Ja ruuasta ilmeisesti normaalisti tulee se tarvittava määrä a-vitamiinia ja aika lailla mullakin sitä ruuasta tullut kun noiden ruoka-aineiden a-vitamiinipitoisuuksia katselin. Ja sekä kalaöljy- että vitamiinipurkissa lukee että käytöstä raskauden aikana pitää keskustella lääkärin kanssa ja mä oon vaan heitellyt menemään tähän päivään asti kun en ole tajunnut katsoa. Kuinka tyhmä voi ihminen olla?! Ja niin tyypillistä, että huomaan tän asian just ku oon yksin kotona ja saan olla ihan paniikissa yksin täällä.:( Ja lisäksi kun en oo mistään foolihapoista tiennyt enkä raskautta suunnitellut niin niitä en oo tarpeeksi syönyt ja kuulemma e-pillerit vielä "vie" osan foolihaposta. Voi itku kun tuntuu että oon jo näin varhasessa vaiheessa ehtiny aiheuttaa niin paljon pahaa..:( Toi a-vitamiiniasia stressaa nyt kyllä ihan huolella. Ihan oksettava olokin päällä tästä ahdistuksesta.:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/550 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apila: Käsittääkseni KALAÖLJYÄ saa kyllä syödä, mutta kalanMAKSAöljyä ei! Puhut molemmista, eli tarkista ensin, kummasta on kyse. Ja jätät nyt vaan sen monivitamiinin, jossa on a-vitamiinia. 

Jos enemmän mietityttää, soita sinne teratologiseen tietopalveluun (ainakin HUSilla on omansa). Luultavasti kuitenkin monet ovat raskaudesta tietämättään syönyt jos jonkinmoisia "kiellettyjä aineita", eikä välttämättä ole aiheutunut mitään haittaa. Toki ymmärrän, että asia nyt harmittaa!

204/550 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja foolihaposta vielä, että jos syö esim. paljon kasviksia, voi sen tarvittavan määrän saada ihan normaaliravinnostakin, eikä lisää välttämättä edes tarvitse. Ja harva raskautta suunnittelematon sitä lisää varmaankaan on syönyt, mutta silti tullut ihan terve lapsi. Nyt vain teet tästä eteenpäin sen, minkä voit, tsemppiä! =)

205/550 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Linnee, tosiaan ei auta murehtia sellaista mille ei enää mitään voi mutta harmittaa vaan ku tuntuu, että kaikkea mahdollista tullut jo tehtyä väärin.:/ Mutta tutkin juu itekin enemmän tota kalaöljyasiaa ja itse asiassa viimeset kolme viikkoo vissiin ollu käytössä juuri kalaöljykapseleita, mutta sitä ennen (eli raskauden ihan ekat viikot) Möllerin kalanmaksaöljykapseleita. Mutta laskeskelin, että noista ravintolisistä tullut päivässä ihan korkeintaan joku tuhat mikrogrammaa ja jos se riskiraja on 3000 ni tuskin oon ruuasta saanut niin paljoo että raja ylittyisi. Kun en tosiaan sitä maksaa syö enkä nyt muutenkaan mitään hirveitä määriä niitä muitakaan ruokia korkeilla pitoisuuksilla. Voi huhhuh, ehkä/toivottavasti panikoin vähän turhaan. Tää on tätä ku on yksin kotona, eikä oo ketään käskemässä rauhottumaan.:) Melkein jo soitin äitille! :D

Mut jatkossa aion kyllä noudattaa pilkuntarkasti jokaista suositusta ja ohjetta.. Vaikka eihän siitä hyötyä jos oon jo ehtinyt jotain peruuttamatonta saada aikaan, mutta jospa olisi tämä(kin) huoli turha.

206/550 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekös te muut raskausblogeja? Minun blogini muuttui oitis erittäin raskauspainotteiseksi plussattuani! Sitä saa käydä kurkkimassa osoitteessa  http://pienihaavetalo.blogspot.fi/2014_05_25_archive.html

Tervetuloa! :)

Ps. Nyt menossa rv 4+6 <3

207/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apila ja varpunen89, se sokerirasituskoe tehdaan kaikille joilla on diabetes tai suurempi riski saada se jo viikolla n. 15 ja lopuille joilla ei ole merkkejä diabeteksesta mutta painoindeksi on yli 25 niin viikoilla 24-28. Tai niin se terkkatäti ainakin mulle väitti.

208/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niillä joilla suurempi riski diabetekseen tehdään se sokerirasituskoe rv 15 ei niille joilla se jo on... :D

209/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa täynnä: Lämmin osanotto sinulle, en löydä sanoja tähän. Tuo on varmasti monen odottajan pahin pelko, ja itselläkin huoli tuosta alituisesti mielessä. Suuntaat niin ihanasti kuitenkin katseen tulevaisuuteen, sinulla on sopiva nimimerkki. :) Toivon, että onnesi kääntyy ja pysyy hyvänä!

LoveMyChildren: Meillä on yhteistä tarinoissa se, että mullakin on punktio takana ja kirkasta veristä vuotoa tullut muutamaan otteeseen. Olen tosi huolissani tilanteesta, koska meillä ei ole enää juurikaan mahdollisuuksia yritää uudelleen, jos tämä menisi kesken. Vuoto huolestuttaa minua kovasti, mutta onneksi tänään on varhaisultra, toivottavasti siellä saataisiin hyviä uutisia.

Apila: Kyselit kenelle ollaan kerrottu raskaudesta. Me ollaan kerrottu lähimmille perheenjäsenille ja ystävile. Helpompaa, kun ei tarvii niin paljoo peitellä ja salailla juhlissa yms. Lisäsi, jos kävisi huonosti, niin ei tarvitsisi yksin olla sen surunkaan kanssa...

Kyselit myös sokerirasituskokeesta. En ole varma muistanko oikein, mutta semmoinen mielikuva mulla on, että jos ensimmäinen raskaus on tietyn ikävaiheen jälkeen (olikohan raja 30v tms), niin sokerirsituskokeeseen joutuis automaattisesti.

Anlina, rv 7+1

210/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei toivoa täynnä :'( koita jaksaa ja voimia sinne!

Mä juuri eilen löysin tiedon että 10-15% todetuista raskauksista päättyy kesken. Todella karu lukema!! Toivotaan että tilastot kiertää tämän porukan niin kuin teki piinailuketjussakin..

Mä kun soitin neuvolaan niin ne suunnilleen käski kumppanin mukaan, sen pitää myös täyttää lomakkeita jne. Ihan kiva että tuli selvät signaalit sieltä niin ei tarvii itse miettiä asiaa :)

Mä tuun vaatimaan itselle sokerirasituksen jos ei automaattisesti siihen laita. Oon hoikka, mutta meillä on suvussa sitä. En haluaisi synnyttää yli 4,5 kg lasta enkä kaikkea sitä riesaa mitä myöhemmin siitä seuraa. Kaikki kohonneet riskit muihin sairauksiin, osa joutuu loppuelämän elämään ruokavaliolla. Oon mielummin vaikka dieetillä koko raskausajan. Mä oon vähän kauhistellut kun ihmiset puhuu että siihen rasitukseen "joutuu". Musta se on pääsemistä vaikka oon joskus siellä pyörtynytkin. Enemmän se on ikävää jos joutuu 5 kg lapsen pykäämään...

Apila: mä kanssa eilen paniikissa tarkistin mun kalaöljykapselit. Kyllä niissä pitäisi lukea jos on a-vitamiinia.

Anlina: mun mielestä se sokerin tarkkailuraja on nykyään jotain 25, eli melkein kaikilta seurataan ja herkästi testataan. Miten sun ultra meni? Toivottavasti kaikki oli hyvin :)

Mun pitää nykyään syödä aamupalan jälkeen välipala :D voi huoh!! Tunnin päästö aamiaisesta maha HUUTAA ruokaa.  Mä vielä mietin sitä varhaisultraa. Kiva odottaa jonnekin viikolle 14 ja kuulla että se olikin tuulimuna tai keskeytynyt viikolla 6, olit monta kuukautta ihan vaan mukamas raskaana. Toisaalta onko rankempaa jos nyt näkee sykkeen, kokea km myöhemmin? Kannattaisi varmaan alkaa ajatella vähän positiivisemmin :D jotenkin vaan kun on noita kipuja niin yritän varautua siihen ettei kaikki olekaan normaalisti. Toisaalta se on aivan turhaa,  lopputulos ei varmaan huonone vaikka en ajattelisi asiaa tippaakaan. Tuskin kuitenkaan mennään sinne, odotellan sitä np-ultraa kiltisti. Jos alkaa vuotaa tai kivut kovenee niin sitten..

Havu 6+1

Onkohan muuten 6+2? Jotenkin ajattelin että kun puhutaan hedelmöittymisestä, tarkoitetaan oviksesta seuraavaa päivää. Laskurit taitaa kuitenkin laskea ovispäivästä. Ei kai sillä ole oikeasti mitään väliä mutta. ..

211/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita!

Oi voi Toivoa täynnä =(. Surullista, koeta jaksaa ja sure surusi rauhassa!

Anlina: Ai teilläkin hoitotausta, mikä hoito tehtiin? Kurjaa tää vuotelu, ressaa ihan älyttömästi vaikka koetan hokea itselleni, että mitään EN voi tehdä toisin enkä tilannetta muuttaa... Tule heti kertomaan mitä ultrassa näkyi. Toivottavasti vaan harmitonta vuotelua, jota siis myös todella usein on. TSEMP!

HAVU: On ihan hyvä ottaa kumppani mukaan neuvolaan, se on oikeastaan se ainut keino, jolla voi konkretisoida odotuksen myös puolisolle. Ja tosiaan siellä täytetään ties mitä lippusta ja lappusta ja kysellään kuulumisia. Minä en aio kertaakaan käydä yhdessäkään neuvolassa tai ultrassa ilman ukkoa =)!

Puhelitte sokerirasituksesta. Mulla oli lievä rd ekassa raskaudessa ja siitä johtuen seuranta oli myös muissa kahdessa raskaudessa, ja tulee tässä nykyisessäkin. On ihan hyvä kyllä seurata sokereita, koska itse sain pukertaa maailmaan 4,5 kiloisen poitsun, joka ei olisi normaalitilassa ihan niin isoksi kasvanut. Mitään häikkää pojalla ei ollut ja sokerit asettuivat parissa päivässä sairaalassa onneksi kohdilleen.

Muutakin juttua oli, mutta en nyt muista kaikkea...

(.) Mulla oli koko eilisen vapaapäivän niin jäätävän huono olo =/. Ei okseta mutta etoi ihan koko päivän. Muutama hetki syönnin jälkeen oli ok olo, mutta muuten yökkis. Ja samankaltainen olo näyttää jatkuvan, kaamea nälkäkin jo! Olen aika ihmeissäni, että näin nopsasti alkoi huono olo ja noin "kovana", sillä pojista mulla ei ollut edes huono olo. Tytöstä oli vähän, muttei näin paljon eikä vielä näillä viikoilla. Ehkä ikä tekee osansa =).

Eli, välipaloja napsin minäkin. Ja se kahvi jäi mulla pois ihan siksi, koska ei vaan tee mieli. Tuoksun kestän, mutta maku ei vaan miellytä enää yhtään. Saa nähdä miten menee. Pojista olen aloittanut kahvin juonnin uudelleen harvakseltaan jo odotusajan loppupuolella ja synnytyksen jälkeen join ihan normaalisti. Tytöstä kahvinjuonti loppui ennen plussatestiä ja alkoi uudelleen vasta imetyksen loppumisen jälkeen!

Vuoto rauhallisempaa nyt, joten vähän rennompi mieli. Viikonlopuksi tulee ihana ystävä kylään, ja kerrottava on... Jänskättää.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja vointeja!

LMC ja muru-veijari 6+0 poks!

212/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliskohan nyt oikeeseen ketjuun...Minäkin kuulun tänne,vaikka helmikuisissa "kuumeilin". La siis 16.1. Helpottavaa jollain tapaa,että mun oireet on niitä samoja kuin muillakin,eli nälkä 1-2h välein, nälästä aiheutuva heikotus, väsymys,tekee mieli vain kasvikunnan tuotteita ja kaikkea terveellistä, kahvia ja sokeria en voi käyttää, vaikka ennen olin sokerihiiri ja kahvia meni monta kuppia..Lisäksi alavatsalla jotenkin juilii varsinkin iltaisin. Ja sitten hengästyminen!

Itsekin olen testin jälkeen käynyt läpi kaikenlaisia tunteita; että olenko hullu kun tähän lähdin ja kaikki muuttuu täysin,mutta tämä kai kuuluu tähän prosessiin. Lisäksi olen tuntenut huona omatuntoa,koska join alkoholia vielä viikolla 5, kun testi näytti aluksi negaa :/ Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi ja en kai ole ainoa joka ei tiennyt raskaudesta ihan heti..huoh.Thl:n kieltolistan ruuatkin ehdin varmaan kaikki vetää :( Kalaöljyistä etsin nyt täyttä häkää a-vitamiinitonta versiota.Käyttämäni Möller ja Rainbow kun sitä sisältävät.   

Itse jouduin vanhemmille ja siskolle kertomaan vähän puolipakolla,mutta he ovat kaikki terveydenhuoltoalalla ja ymmärtävät km-riskit.Töissäkin pitää pian kertoa,sillä työssäni on myös sikiölle haitallisia tehtäviä ja joudun luopumaan niistä. Olen ajatellut,että ymmärtävätpähän sitten myös mahdollista surua. 

Sitten vielä, Toivoa täynnä, pahoittelut täältäkin. En osaa oikein löytää lohdukseksen sanoja. Toivon vaan kovasti tsemppiä ja läheisiä ihmisiä ympärillesi :)

Vierailija
213/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi myös tuon kirotun A-vitamiinin kanssa niin, että olin napsinut a-vitamiinia sisältävää kalaöljyä silloin tällöin eiliseen asti! Jos olen ehtinyt aiheuttaa jotain vahinkoa pienelle, toivon että raskaus menee kesken. Ja olen lukenut ja lukenut listoja siitä mitä saa syödä ja mitä kannattaa syödä ja niin pois päin, mutta tietenkin joku jää huomaamatta kun kaikki on niin uutta!

Foolihappolisää en ole hankkinut, sillä syön paljon mm. kasviksia ja hedelmiä.

Mutta kyllä täytyy todeta, että on  tämä raskausaikakin jo todella vastuullista. Tuntuu, että on jokaisesta teosta vastuussa toiselle viattomalle ihmisen alulle. Ensikertalaisena en jotenkin osannut ajatellakaan miltä tämä oikeasti tuntuu!

Onnesta sekaisin ja kultakimpale 6+4

214/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sen verran piipahdan rauhoittamassa teitä, että ei sellainen määrä a-vitskua, jonka voi noista kalaöljyistä ja monivitaminneista saada, aiheuta kyllä alkiolle/sikiölle yhtään mitään. Neuvolassa aikanaan oli puheena maksan syönti (kun pidän maksasta tosi paljon) ja niin nla täti kuin lääkärikin sanoivat (sekä TAYS:n polin ylilääkärikin) että haittaa on vasta jos vetää maksamakkaraa ja maksapihvejä tms kerran tai pari viikossa.

Huoli pois siis. Eihän niitä kannata ehdoin tahdoin vedellä enää nyt kun asian tietää, mutta ei kannata surra jo nieltyjä kapseleita =)

LMC

215/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu: Mä taas yritän varautua siihen, että kaikki ei ole hyvin, koska mitään kipuja ei ole! Että ongelmat meillä jokaisella.:P Tosiaan mietityttää täälläkin se keskenmenon riski...

Mä oon kyllä muutenkin tottunut napostelemaan jotain melkein tunnin välein, kun muuten vatsa huutaa tyhjyyttään!:D

Kohta jännäillen kavereitten kanssa viikonlopunviettoon - saa nähdä, huomaako kaikki heti alkoholittomuuteni...

Linnee 5+1

216/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kovasti voimia Toivoa täynnä!

Varasin just ensimmäisen neuvolan. Hassua miten sekin voi jännittää niin paljon, sydän hakkasi ihan hirvittävällä tahdilla! Mutta neuvola on nyt 11.6., muita ohjeita en saanut kuin ottaa täytetty esitietolomake mukaan. Mä tottakai haluaisin että mieskin pääsee (onhan se ihan yhtä paljon senkin lapsi) mutta täytyy katsoa nyt: mies ei tällä hetkellä tiedä edes ens viikon työvuoroja niin saa nähdä, miten ne tossa kohtaa sitten menee tai saako jotenkin sumplittua työkavereiden kanssa vuorot.

Mutta jotenkin tää kaikki muuttu heti paljon todellisemmaksi kun kalenterissa lukee "neuvola". Hui.

Ai niin, täällä on ollut puhetta kahvinjuonnista. Mä en juo kahvia lainkaan, mun mielestä se jo ennenkin haisi ihan hirveältä, puhumattakaan siitä, miten karmea se haju nyt on. En suostu pussaileen miestä jos se on  juonut kahvia...

217/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Sitä piti itsekkin kirjautua heti tänne kun tein aamulla positiivisen testin :D Olo on todella epätodellinen ja hassu, mutta eiköhän se pää tästä tokene! :D Pakko tehdä toinen testi vielä illalla ihan varmuuden vuoksi! :D

218/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita täältäkin! :)

Heh, vähän jo nolottaa eilisiltanen paniikki.:) Kaikki möröt vaan on isompia ilta-aikaan kun on yksin kotona..:D Mutta halusin saada varmistuksen tohon a-vitamiiniasiaan niin soitin kuitenkin sinne teratologiseen tietopalveluun, kiitos vinkistä Linnee, ja siellä vakuutettiin, että mitään huolta ei ole.:) Eli ei tosiaan ehdoin tahdoin kannata a-vitamiinia sisältävää monivitamiinia syödä eikä niitä kalanmaksaöljykapseleita, mutta mitään vahinkoa ei noista määristä vielä aiheudu. Huh! Ja mähän oon noiden lisäksi popsinut niitä hemmetin e-pillereitä, vihreä tee -kapseleita, ollut aika kovalla dieetillä, juonut ihan alussa vähän alkoholiakin. Mutta millekään noista en mitään voi ja kuulemma ei syytä huoleen. Kyllä helpotti kuulla ammattilaisen suusta.:)

Mutta sama henkilö muuten sanoi, ettei suositella myöskään kalaöljyn käyttämistä vaikkei siinä a-vitamiinia olekaan. Sen takia kuulemma kun sisältöjä ei valvota tarpeeksi. Ihan suoraan siis sanoi, ettei kannata käyttää juuri apteekista hakemaani raskaana olevien kalaöljyvalmistetta.:O Raskaana oleville tarkoitetut monivitamiinit sen sijaan kuuluu suosituksiin. Tuntuu tosiaan, että ihan hirveä vastuu ja vaikea tietää, mihin luottaa kun taas juuri luin jonkun tutkimuksen, että kaikille raskaana oleville pitäisi suositella kalaöljyä ja jotain e-epaa tai vastaavaa kun esti ja ehkäisi ties mitä sairauksia. Että en sitten tiedä.. Nyt syön noita monivitamiineja ja pyrin sitten syömään kalaa 2-3 kertaa viikossa. Tosin siinäkin täytyy sitten pitää huolta mitä kalaa syö! Ehkä paras olisi kun pystyisi olemaan edes suurin piirtein stressaamatta.:)

Mäkin mietin vieläkin tota kertomista, että miksi toisaalta odottaa kauhean pitkään ihan läheisille kertomisen kanssa, kun onhan se tosiaan hyvä että hekin tietää syyn suruun jos sellainen kohtaa. Kahta läheistä kaveria näin alkuviikosta, mutta en vielä mitään maininnut, ja ketään perheenjäseniä en ole kyllä hetkeen nähnytkään, enkä puhelimessa haluaisi kertoa. Varmaan sitten ja sitä mukaa kerron kun siltä tuntuu.:) Mullakin parin viikon päästä juhlat, joissa täytyy sitten yrittää pitää matalaa profiilia sen suhteen ettei juo alkoholia..

Ja kyllä mies on kuulemma tulossa mukaan neuvolaan.:) Mulle sillä nyt ei suurta väliä ollut mutta on se toisaalta kivaa, kun tosiaan yllätysraskaus, niin hänkin jo toipunut sen verran että ylipäätään uskoo kolmen raskaustestin tuloksen.:D

Nyt tulikin kiire, niin säästytte romaanilta! Onnea vielä Helmutille ja tervetuloa mukaan! Kertoile vähän enemmän kun ehdit.:)

219/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Poppypeonitalle tietysti myös kovasti onnea ja tervetuloa!!:)

220/550 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa täynnä, pahoittelut täältäkin :( vaan pakkohan se on yrittää ajatella, että jos noin käy niin pienen ei ollut tarkotus tulla tähän maailmaan..

Täällä perjantai alkanu etovalla ololla ja pikku paniikilla huomisista häistä...lähinnä siitä miten jaksaa koko päivän siellä keikkua ja edustaa sekä siitä miten saan pidettyä asian salassa. Täällä Espanjassa kun on kovin hankala tietää mikä milloinkin on pastoroitua tai muuta. Mutta yritän kuitenkin nauttia juhlista. 

Kovasti odotan ens torstaita ja pääsyä sille paikalliselle neuvolantädille, jospa asiat alkaisi rullaamaan ja pääsisin ultraan pian...tai ainakin ennen Suomeen tuloa, muuten joudun odottamaan lähes viikolle 10. Hui.

Apila, aivan varmasti 90% odottajista on syönyt/juonut/käyttänyt jotain lisäravinnetta, jota ei suositella, mutta kaikki on silti mennyt hyvin. Ite esimerkiksi viime kerralla tein testinkin vasta 5+2 ja edellisenä iltana töiden jälkeen olin vetäissyt puoli pulloa skumppaa :P puhumattakaan mistään muusta "valmistautumisesta". Silloin toki olin ihan paniikissa, että olen aiheuttanut vaurioita, mutta useammalta taholta vakuutettiin, että noin alussa juuri mikään ei vaikuta alkioon. Siispä huoli pois ainakin noilta osin ja yritetään keskittyä odotuksen onneen <3

Kivaa viikonloppua kaikille!

mishu 5+4