Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015 <3

22.04.2014 |

Täällä olis plussattu tänään aamulla, la olis oviksen mukaan 2.1, kuukautiskierrosta ei paree mitään laskeskella kun on niin epäsäännöllinen kierto.

Toista odotellaan, esikoistyttö on 3v ja leikkikaveri on erittäin odotettu. 

Yritän päivitellä ketjua ahkerasti eli laittakaahan selkeesti nimimerkki ja laskettu aika. Suljetun ryhmänkin voin perustaa jos tarvetta on, itseä se ainakin kovasti kiinnostaa. Siellä vois sitten tarkemmin kysellä sen fb-ryhmän perään jos sille kiinnostusta löytyy :)

Ihanaa, olo on onnellinen <3

anita, la 2.1

Ja arvatkaas vaan meinasko heti otsikkoon tulla kunnon typo kun hyvin vahvasti elän vielä vuotta 2014 :D

Kommentit (550)

161/550 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnee: Jep, tosin jäädyin siinä kohtaa niin en osannut kun parilla sanalla kuvailla :D Onneksi oli tosi rento tapaus se neuvolatäti, että ei tarvinnut yhtään jännittää.

Mishu: Mulla on Multivitan Raskaus ja imetys-vitamiinit, en uskaltanut ostaa Minisunia kun luin, että monet ovat saaneet siitä pahoinvointia. Itsellä ei onneksi ole pahoinvointia näkynyt, eikä toivottavasti tulekaan. Välillä tulee ällö olo joistain hajuista ja esim. ajatus avokadosta ällöttää, silti ostin sitä.. Olipa fiksua :D

162/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petsu kiva että neuvolassa meni hyvin :) toivottavasti itsellekin tulee kiva "täti"! 

Mishu: mulla on kanssa noi multivitat, niitä suositeltiin heti kun varasin neuvolasta aikaa. Lisäksi omegoja ja d:tä. Kai noita omegoja voi alussa syödä....?

Sain siis neuvolan 8+6... eka ultra voi olla vasta 13+6.  Voi huoh!! En mä jaksa odottaa,  toivottavasti saisin aiemmin. Toivottavasti sinne asti päästään.. just nyt rupes muuten yrjöttämään. Omppua napaan.. meillä on raskaus diabetesta suvussa, kohta ei varmaan kannattaisi omenaakaan syödä.

Havu 5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

San eilen pahoinvointi lääkkeet ja oi kun helpottaa oloa. Nyt tää viikko saikkua ja lepoa.

Eveny 5+6

164/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun joukkoon...

Täällä on jo jokunen tuttu nimimerkki, joten e h k ä minäkin nyt uskallan tänne pinoutua. Hirvittää, sillä viikkoja on niin vähän ja tuhruttaa jatkuvasti, mutta mitäänhän en tälle voi.

Me odotamme siis mieheni kanssa ekaa yhteistä lasta. Kotonamme on jo kolme lasta minun edellisestä avioliitosta. Taival on ollut piiiiitkä. Yritys aloitettu 2,5v sitten ja heti clomifeneilla, sillä mulla oviksessa häikkää. Yksi plussa saatu tätä ennen, siitä kkm rv9. Clomifenien jälkeen päädyttiin lisätutkimuksiin ja todettiin miehen simppojen alentuneen merkittävästi. Pari inssiä tehtiin sit tuloksettomasti. Tämä vahva plussa saatiin vihdoin ekasta IVF:n tuoresiirrosta, pakkaseen ei mitään. Tänään digi näytti 3+, joten kyllä se hormoni siellä ihan odotetusti nousee.

Aru on meillä 9.6. ja luvattu on, että jos ihan mahdottomaksi piinaksi menee tuhrujen kanssa, pääsen jo ensi viikolla katsomaan tilannetta. Onneksi. Neuvolaan en ole vielä edes soittanut, ehtiihän tuota.

Näillä meiningeillä mukaan, la 23.1. Toivotaan, ettei kukaan putoa kelkasta ja saadaan näin ollen talvipakkasille monta pakkasukkoa ja -akkaa.

LMC ja Muru-veijari 5+4

165/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LMC, ymmärrettävää että hirvittää sinuakin..toivotaan vain että tuhruttelu on ihan harmitonta, sehän on onneksi täysin mahdollista :) ja hienoa että pääset ultraan pian! Ite jännään kans mikä paikallinen tk-lekuri sanoo huomenna onko mahiksia päästä ultraan historian takia vai lähdenkö sitten yksityiselle. Ehkä jo ens viikolla vois sykettä löytyä tai viimeistään seuraavalla, tänään viikkoja 5+1. Ainakaan en millään kykene kuukautta odottamaan että pääsen Suomessa naistenpolille kontrolliin, että sitten maksetaan jos ei muuta.

Eikö noissa monivitamiineissa ole ihan riittävästi (10ug ainakin Minisunissa) D-vitamiinia vai miksi syötte lisäksi vielä? Onko kellekään suositeltu kalsium-lisää? Laitoin kyllä aiheesta sähköpostia neuvolaan, jospa joskus vastaisi sieltä...entä mitä teille on sanottu antihistamiineista? Apteekin täti täällä ilmoitti että mitään ei saa käyttää, mutta mun on välillä pakko laittaa ainakin silmätippoja kun oireet käy ihan sietämättömiksi..vitsi olispa helppoa painella suomalaiselle lääkärille kysymään näistä! No onneksi enää kolmisen viikkoa lentoon :)

mishu 5+1

166/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Lovemychildren :)

Soitin äsken neuvolaan. Soittoaika 12-13 välillä ja melkein tunnin sain yrittää ja tuuttasi vaan varattua. Sain ekan neuvolan 11.6. joka on viikkoja 8+0. Eka ultra on sitten noin viikolla 12. Sain ohjeeksi käydä hakemassa tk:sta täytettäviä lomakkeita ja virtsanäytepurkin, joka olisi syytä tuoda täytettynä labraan mahdollisimman pian. Kuulemma piilevä virtsatulehdus on riski keskenmenoon. Toivottavasti sellaista ei löydy, mulla on kuitenkin ollut taipumusta aina välillä saada pissatulehduksia :(.

Vitamiineista ei mitään ohjeita antanut enkä huomannut kysyä. Tähän asti olen syönyt kalkkia, d-vitamiinia (10 tai 20 mikrog) ja biotiinia. Nyt kävin ostamassa myös folaattia. Biotiinia olen syönyt lähinnä kynsien ja hiusten vahvistukseksi, pitää varmaan tarkistaa onko siihen liittyen mitään suosituksia tai rajoituksia.

Ensi viikolla on jännät paikat. Olen menossa työmatkalle ja isoihin juhliin enkä haluaisi vielä tässä vaiheessa kertoa ulkopuolisille. Työmatkalla on tapana mennä yhdessä syömään ja iltaa viettämään ja herättää varmasti epäilyjä olla juomatta. Ajattelin vedota huonoon oloon ja väsymykseen ja mennä aikaisin nukkumaan, mutta saattaa olla että joutuu silti kertomaan tai ainakin työporukka saattaa arvata vaikkei kerro... Yksipäiväisistä juhlista varmasti selviytyisi vain olemalla kuski, mutta entä kolmepäiväisistä O_O. Tämä nyt on pieni murhe...

Enemmän huolettaa, miten selkä kestää raskauden viimeisen kolmanneksen ja synnytyksen. Minulta on pienenä leikattu skolioosi kahteen kertaan ja aion pyytää lähetteen ortopedille mieluummin ennen kuin mahdollisia ongelmia alkaa ilmaantua... Varmaankin riittää, että otan asian esiin ekassa neuvolassa.

Hauskaa, että tammikuulle on näin paljon laskettuja aikoja täällä :)

Pikku Muuu rv 5+6

Vierailija
167/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö te muut töissä? Itselläni on ollut aika vaikeaa työpäivinä kun on pahaa oloa, väsymystä ja jatkuvaa nälkää..

Ainiin, kirjoitin eilen väärin, sillä nyt onkin rv 6+1, eikä 7+. Valitettavasti tuo aika matelee hitaammin mitä malttaisin odottaa!

168/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu, voit varmasti syödä vielä omegaa. Ja kannattaa mainita siitä sitten ekalla neuvolakäynnillä niin saat sieltä paremmat ohjeet :)

Eveny, mitä pahoinvointilääkettä sait? Mä oksensin tänään aamulla ekan kerran :( Olo kyllä koheni sen jälkeen ja hirvittävä nälkä on ollut koko päivän ja tuntuu, ettei mikään ruokamäärä riitä. Mulle neuvolatäti suosittele postafen matkapahoinvointi lääkkeitä, mutta ne on kolmiolääkkeitä ja niiden käytöstä raskauden aikana pitäisi keskustella lääkärin kanssa. Neuvolatätini on kyllä kokenut työssään ja uskon kyllä häntä, mutta en haluaisi ottaa mitään riskiä. Siinä vaiheessa vaan, kun oksentelua jatkuu koko päivän, aion kyllä turvautua noihin. En kertakaikkiaan jaksa toista kertaa enää sitä oksentelurumbaa...

LMC, mukava kun uskaltaiduit joukkoon!

Mishu, onneksi pääset pian suomeen! Mä oon syöny jo pitkään multivitan raskaus ja imetys- vitskuja ja foolihappolisää. Raskaana oleva ystäväni on ainakin saanut allergiaoireisiin ottaa jotain lääkkeitä, mutta en kyllä tiedä siitä sen tarkemmin. Toivottavasti saat jostain luotettavan vastauksen ja helpotusta oireisiisi!

Onnesta sekaisin, mä oon asiakaspalveluammatissa ja vieläpä yksityisyrittäjä. Joten eipä sitä kovin helpolla saikkua tule otettua, mutta toisaalta asiakaspalvelu on vihoviimeistä hommaa oksennus kurkussa... Oon kans tosi väsynytkin ja haukottelen taukoamatta ja jotain syötävää pitäisi saada koko ajan tai olosta tulee aivan kamala. Vaikka mieluummin mä otan jatkuvan nälän vaivakseni kuin oksentelun.

Relight ja pullukka rv 6+0

169/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vanhempien luona vierailusta selvitty kunnialla! Olokin pysyi kolme päivää tosi hyvänä, tänään tosin on väsyttänyt ihan hirvittävän paljon. Väsymyksen lisäksi ilmassa ollut tosiaan huonoa oloa, mutta ei vielä muuta. Mä olen kesän kaupan kassalla töissä, siinä ei oo mitenkään kovin kiva hengailla huonovointisena... Enimmäkseen teen iltavuoroa mutta ainakin toistaiseksi pahoinvointikin jakaantuu ihan tasaisesti läpi päivien.

Selailin juuri noita mitä saa syödä ja mitä ei -listauksia ja totesin, että ei ne mun mielestä kovin  vaikeet listat oo. Ravintola tietysti vois tuottaa enemmän hankaluuksia! Mulla ei onneksi alkoholista kieltäytyminen tuota mitään vaikeuksia (siis että muut alkaisi ihmetellä) kun kaikki on tottunut siihen että juon hyvin harvoin. Sen lisäks etten pidä juuri mistään alkoholista, saan siitä helposti migreenin, niin viimeistään siihen on helppo vedota :)

Mulla suunnitelmissa soitella tällä viikolla neuvola-aikaa. Jännittää, sehän tarkottaa sitä että ihan oikeesti tässä ollaan saamassa lapsia!

Niin ja LMC, kiva että uskaltauduit sieltä kuumeilijoista tälle puolelle, toivottavasti kaikki menee hyvin!

170/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu: Kyllä mä ainaki oon olettanu, että omegoja saa syödä, just vasta ostin uuden purkin kalaöljyä, jossa siis niitä.

Pikku Muuu: Täällä ihan sama, että työmatka tulossa, ja siellä tapana viettää yhdessä iltaa. Saa nähdä, mitä selityksiä keksin alkoholittomuuteen, kun iltoja on vielä tulossa pari. Kaikista huonoin tsäkä tietysti olisi, jos pahoinvointikin alkaa siellä, vielä kun ollaan matkustamassa bussilla paikasta toiseen. Sitä ennen on lisäksi tulossa parit juhlat, että saan nyt joka paikkaan keksiä niitä koottuja selityksiä...

Onnesta sekaisin: Kyllä käyn kokopäivätöissä, saa nähdä, milloin raskaus tulee vaikeuttamaan sielläoloa. 

Linnee 4+4

171/550 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten mä en saa noita kappalejakoja oikein, vaikka esikatselussakin näyttää ihan oikeelta?!? =( Todella huononnäköstä tekstiä, sorry!

172/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relight Sain juurikin niitä Postafenia. Vähän mietityttää miten selviän töissä kun ovat kuitenki kolmio lääkkeitä. Mut en mä kyllä ilman niitäkää oo työkykyinen. Lääkäri suositteli, että yrittää pärjätä mahdollisimman pitkälle ilman niitä mutta noita saa käyttää kyllä. Apteekkari sano taas että jos noi ei auta niin ei mikään. Eilen olin ilman lääkettä ja kyllä sai oksentaa. Päivä kyllä meni mut olo oli niin hirvee ettei voinu ees kuvitella tekevänsä jotain. Nyt olis viimenen hoitopäivä lapsilla sit on yli kk loma niin olis kiva pystyä täällä kotona tekemään jotain. Mut viitsiikö lääkettäkää ottaa.

Eveny 6+0

173/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ilmoittautuu yksi tammivauvan odottaja.:) Oon seuraillut teidän keskustelua jo hetken aikaa, oikeastaan jo parin viikon ajan kun ensin jäi kuukautiset pois ja heti perään seurasi niin erikoinen olo jäätävien mielialanvaihteluiden kanssa, että alkoi raskaus epäilyttää. Nyt viimein toissapäivänä tehtiin testi (ja saman tien kaksi lisää :D ) ja kaikissa selkeä vaikkakin kontrolliviivaa vaaleampi viiva. Yllätys ja pieni järkytys kun pillereillä olen. Poikaystävälle taisi/taitaa olla isompi järkytys, itse kun olen jo ehtinyt vähän asiaan sopeutua kun tunne "jostain erilaisesta" on ollut niin vahva jo päiväkausia. Enemmän olisin yllättynyt, jos ei olisi tullut positiivista tulosta.

Tänään pitäisi soittaa neuvolaan. Jos nyt olen oikein laskenut niin viikkoja on tänään 6+0 ja laskettu aika pitäisi kai olla 21.-23.1. Tietysti heti kun epäilyt heräsi niin paniikissa googlettelin pillereiden vaikutuksesta alkioon, mutta ilmeisesti niistä ei pitäisi olla haittaa. Niitä kun ehdin siis syödä kymmenisen päivän ajan oletetetusta hedelmöityksestä. Tähänkin asiaan olisi kiva saada varmistus kyllä.. 

Niin ja kun nyt aloin tarinoida, niin kerrotaan vielä, ettei todellakaan mitään nuoria olla (kolmenkympin molemmin puolin), mutta vauva ei ihan vielä kuulunut suunnitelmiin ja ajoitus siinä mielessä huono, että itse olen tällä hetkellä työttömänä jne. Mutta silti ajatus uudesta elämästä aiheuttaa välillä niin suuria ilon tunteita, etten meinaa nahoissani pysyä! Ja saman tien kun testi antoi positiivisen tuloksen, aloinkin pelätä että jokin menee pieleen, tulee keskenmeno tai muuta. Mutta siis, tervetullut yllätys tämä ehdottomasti on vaikka ajoitus hieman asettaa käytännön haasteita. Ja poikaystäväkin taitaa olla toipumassa alkujärkytyksestään.:)

Me ei olla vielä kerrottu asiasta kenellekään, kun ei tosiaan voi tietää, onko siellä mahassa ketään ja jos on, kauanko se siellä meinaa pysyä. Siksi olikin tosi mukava tulla tänne kirjottamaan, saa purkaa mieltään ja ajatuksia vähän järjestykseen.:) Ja tuntuu ehkä pikkusen todellisemmalta tämä juttu. Luin jostain, että tänään pitäisi pienen sydämen alkaa lyödä, ihan uskomatonta!

No, ehkä tässä tarinaa näin aluksi.:D Toivottavasti en nyt muotoillut mitään asiaa silleen, että kuulostan epäkiitolliselta tai jotain. Olen siis todella onnellinen tästä elämänkäänteestä (jos sellainen tosiaan tulee), mutta on tähän sopeutumista. Mutta niin se varmaan on kaikilla vaikka olisi kuinka toivottu ja "suunniteltu" vauva? Vai mietittekö (murehditteko) muut ollenkaan käytännön asioita etukäteen? Rahaa, asuntoa jne. jne. Ja miten sen pienen ihmeen kanssa sitten pärjää?! Sylivauvojen hoito on mulle aika lailla vierasta, pärjään lasten kanssa puolesta vuodesta eteenpäin.:D Apua, nyt kehittelen taas paniikkia itselleni, paras varmaan lopettaa tähän!

174/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnee: Toivottavasti selvittäisiin tällä erää ilman mitään erityishuomioita juomattomuuteen tai pahaan oloon. Mulla on aamulla hampaita pestessä esiintynyt orastavaa pahaa oloa. Ajan puolesta voi hyvinkin ensi viikolla jo olla selviä oireita.

Onnesta sekaisin: Kokopäivätöissä. Meillä on pieni 2-hengen toimisto, joten ei jää pomolta varmastikaan huomaamatta vessassa ramppaaminen. Väsymys myös vaivaa, eilen olin etätöissä ja oli ihan pakko ottaa puolen tunnin päikkärit. Pitäisi myös muistaa pitää huolta, että menee ajoissa nukkumaan... Mulla on pitkä ajomatka töihin ja säännöllisesti myös ulkomaanmatkoja. Loppuraskaus tulee varmasti vaikuttamaan siihen, mitä voi tehdä. Luultavasti voin tehdä enemmän etätöitä ja sikäli olla vähän pidempään töissä.

Anna mai: Mäkin selailin THL:n listaa ruokasuosituksista eikä vaikuttanut kovin pahalle. Kalalistasta jäi lähinnä mieleen, että lohta ja siikaa voi syödä.

175/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, lisäyksenä vielä tuohon tekstiini, että ensimmäinen vauva kyseessä, mikä varmaan kävikin aika hyvin selväksi.:D Onko paljon rauhallisempi olo, kun jo kerran tai useamman ollut samassa tilanteessa? Ja paljon voimia kaikille pahan olo kanssa kamppaileville! Itsellä ei onneksi vielä mitään pahempia kuvotuksia, ainoastaan välillä hieman etova olo.

Niin ja onnittelut multakin kaikille! :)

Vierailija
176/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille töissä jaksajille ja onnea kaikille uusille mukaan tulleille!

Apila, tätä tulevaa lasta on pitkään suunniteltu ja hartaasti toivottu. Lisäksi olen tehnyt paljon töitä lasten kanssa, mutta silti minulla on välillä samankaltaisia tuntemuksia ja epäilyksen hetkiä tulevasta kuin sinulla. Uskon, että tällaiset ajatukset on aivan luonnollisia, ja tiedän, ettei ne tarkoita sitä etteikö sitä lasta haluaisi täydestä sydämestä. :)

Onnesta sekaisin 6+2

177/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva LMC kun tulit :) mä ajattelen että se oli ihan pikkuisen sun ja relightin ansiota että plussasin vaikka ei tuntunut loppukierrosta yhtään siltä :D ootko vielä heräillyt "aamuisin"? Mulla taitaa alkaa loppumaan se, oon ihan todella väsynyt. Toivottavasti huomenna saa nukkua:) harmi kuulla että tuhruttaa :/ minkäs teet, ei murehtiminenkaan auta. Pidän kovasti peukkuja että menee hyvin :) mä en muuten tehnyt kuin yhden tavallisen testin.. en digiä enkä mitään.. pitäisköhän vielä tehdä?? Jos se antaakin väärät viikot... ehkä en uskalla? Mihin asti edes voi testata?

Apila: mä oon kuumeillut n. 5 vuotta, yrittänyt saada miestä suostumaan yritykseen 3 vuotta ja muutaman kerran ehdin pettyäkin tosi pahasti. Kyllä mä silti tunnistan sun fiilikset, onko musta äidiksi, onko tää hirveä virhe kun ihan kivaa on kaksinkin. En itkenyt enkä hyppinyt riemusta, mutta en mä muutenkaan. Oon silti todella onnellinen ja kiitollinen :) mäkään en ole hoitanut ihan pieniä ja miten sitä edes voisi tietää mitä äitiys ja perhe on..? Jännittävää ja pelottavaa mutta erittäin ihanaa :) mä en ole yhtään varma tästä vaikka tuntuu etten mitään muuta ole halunnut moneen vuoteen!

Mulla ei oo kovin raskaana oleva olo. Mahaan sattuu ja tissit kasvanut entisestään varmaan kilon. Paino on all-time enkoissa, vähän huolestuttaa. Eikö sen pitäisi vasta vko 12 alkaa nousta?? En mielestäni oo noita rintoja lukuun ottamatta lihonut. Oon liikkunut ehkä normaalia enemmän ja syönyt normaalia terveelisemmin. Kai tää on joku hormooni juttu ja noi välipalat.. Toivottavasti se yrjöäminen jättäisi mut rauhaan, tän öllötyksen mä kestän ihan hyvin. Vähän on ruvennut mietityttämään että onkohan loinen tarannut oikeaan paikkaan kun niin kovasti tuntuu.

Onko täällä muita aktiivisia liikkujia? Vitsit mikä kunnon notkahdus. Tein eilen punttia ehkä 50% normi painoista, juokseminen tuntuu ihan kauhealta. Sali oli kyllä kivaa mutta ehkä otan iisimmin. En välttämättä uskalla mennä esim johonkin body pumppiin. Pyörtyisin varmaan kovaan sykkeeseen.

Havu & loinen 5+6

178/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa!

Havu: Kiitos, ehkä täällä nyt on kuitenkin kiva kirjoitella =). Ne älyttömän aikaiset aamuheräilyt ovat jo loppuneet, vaikka heräänkin aamuisin edelleen epätavallisen virkeänä. Mutta virkeys loppuu lyhyeen, iltapäivä töissä on aivan tuskaa kun haukottelen jatkuvasti. Sit töiden jälkeen koetan ehtiä vähän oikasta ja illalla uni tulee ysin jälkeen. Testeistä sen verran, että eipä niitä testejä tarvitse sen enempää tehdä, yksi plussahan piisaa kertomaan tilanteen. Näin viikolla 5+ sen digin kuuluisi näyttää 3+ eikä sen jälkeen siis enempää voi näyttääkään.

Minä olen kans aktiivinen liikkuja, mutta juokseminen piti lopettaa jo ennen punktiota ja sillä tiellä ollaan. Plussan tienoolla olisin saanut alkaa taas urheilla mutta en pysty. Oksettava olo ja vatsavihlonta tulee heti, näin on ollut joka kerta. Eli nyt vaan rauhallisesti pyöräilen, teen innostuksen mukaan vähän yläkropan ti jalkojen punttia ja kävelen/ulkoilen paljon. Tietojeni mukaan liikkua saa ihan niin paljon kun haluaa ja voi, mutta sellaisia teräviä vatsaan kohdistuvia reenejä pitäs vähän vähentää tai vältellä. Yleensä motto on ollut neuvolassakin, että sitä saa tehdä mikä tuntuu hyvälle =).

Kiitos muillekin tervetulotoivotuksista!

Joku mietiskeli sitä, että onko kaikki helpompaa ja vähemmän ressaavaa kun on asialla jo toista kertaa tai kolmatta jne. Noh, voin kertoa, että tää alku on aina yhtä jännää ja kaameeta. Vaikka takana on onnistuneita raskauksia niin aina se pelko ja huoli nousee jostain. Joka kerta olen tuhruttanut jonkun verran ja vain kerran se on tarkoittanut keskenmenoa -silti pelkään taas, että kesken tämä menee. Muut vauvaan liittyvät asiat ovat tällä kokemuksella jo aika hyvin mietittynä valmiiksi. Tiedän hyvin, että tulemme pärjäämään oikein mukavasti eikä mitään asioita kannata murehtia vielä.

(.) Masussa on vähän kivuttomampaa kuin eilen, eikä siteeseen ole tänään tullut kuin yksi veriviiru. Kävin aamulla labrassa antamassa pissanäytteen ja tulehdusarvot otettiin verestä. Ettei olisi mikään tulehdus riesana. Mutta muuten ihan muiden päivien kaltainen olo: työmotivaatio nolla, öklötys iskee jos olen paria tuntia pidempään syömättä, väsyttää ja kahvi jäi pois jo viikonloppuna, silloin meni enää pari tippaa ja nyt ei sitäkään vähää. Olen työpaikkamme (30hlöä) yksi innokkaimmista kahvinjuojista ja vähän kyllä mietityttää, että jokohan jengi on huomannu jotain... Oon toki hakenut aamuisin kahvia kupillisen normaaliin tapaan ja se on saanut jäähtyä kupissa mennäkseen viemäriin =D.

Huomista odotan, silloin saa levätä! Mulla on työmatka heti maanantaina ja jos vielä vkl tuhruttaa, päätettiin miehen kanssa käydä tiistaina ultrassa, varmuuden vuoksi. Pääsen työterveyden kautta ilmaiseksi, joten hyvällä omalla tunnolla käyn selvittämässä tilannetta ja rauhoittamassa mieltäni.

Joku kyseli myös vitamiineista. Minä olen syönyt jo vuosia multivitaa ja kalaöljyä ja nyt kun yritys aloitettiin (2,5v sitten) aloitin foolihappolisän. Näillä mennään.

Mukavaa viikon jatkoa,

LMC ja Muru-veijari rv5+5

179/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Onnesta sekaisin ja Havu teidän kommenteista, helpottavaa kuulla että muillakin samanlaisia huolia! Kun on nyt vähän lukenut näitä palstoja ja huomannut miten kovasti jotkut toivoo lapsia ja miten hankalaa se joillekin on, niin tulee epäreilu olo siitä, että joillakin tärppää suunnittelematta ja sitten pelkäsin, että loukkaan jotakin omilla kommenteillani. Äh, onpa epäselvästi selitetty, mutta siis kun monella pahin pelko on se lapsen menetys (itsekin jo pelkään keskenmenoa!), niin tuntuu pinnalliselta murehtia, että miten rahat ja neliöt riittää ja miten pärjää äitinä jos sen pikku ihmisen joskus saa syliinsä, mitä parisuhteelle tapahtuu ja..huooh..mutta kaikkea ei aina voi suunnitella..

Soitin neuvolaankin ja sain ajan parin viikon päähän. Laskettu aika tosiaan hiukan epävarma kun pillerien takia ei voi varmuudella tietää, milloin raskaus saanut alkunsa, mutta alustavasti 21.1. :) Eikä niistä pillereistä pitäisi olla aiheutunut vahinkoa, enkä kuulemma ole ensimmäinen enkä viimeinen tässä tilanteessa. Neuvolatäti muutenkin oli tosi mukava kun jutteli kauan puhelimessa ja sanoi vielä lopuksi "älä ole huolissasi, ole iloinen!" Ja täytyyhän sitä olla.:)

Mä myös liikun aktiivisesti ja toivon kovasti, että voisin jatkaa samaan tapaan ihan loppuun asti tai ainakin mahdollisimman pitkälle. Salitreenit on toistaseks tuntunu hyviltä, pumpissakin olin toissapäivänä ja äsken juuri spinning/kahvakuula-kombossa. Viikonloppuna olin pari kertaa lenkillä ja ihan hyvin juoksu kulki. Sitten kun ei enää onnistu, pitänee ruveta uimaan ja pyöräilemään enemmän. Mullakin on rinnat jo vähän kasvanu (toivon tosiaan että jäisi maltilliseksi se kasvu!) ja aristavatkin vähän, mutta ei vielä häiritsevästi. Mullakin on tullut painoa jo pari kiloa, vaikka ei pitäisi ja vaikken ole mitään herkkuja syönyt kun ei ole tehnyt mieli. Oon kuitenkin saattanut syödä ruokaa vähän enemmän. Toivoisin, ettei mitään ihan kamalaa painonnousua tulis. :/ Väsymys ei vielä vaivaa. Tai no.. Illalla sammun ku saunalyhty, mutta aamulla alan heräillä viiden aikaan ja viimeistään seittemältä ylös.

Ainiin, monella näyttää kahvi jääneen kokonaan pois, ihan siksikö ettei tee mieli?? Mulla tekisi ihan hirveästi koko ajan mieli kahvia, mutta en oo nyt uskaltanu juoda ku sen kaks kuppia päivässä. Light-limuja sen sijaan tykkäsin ennen juoda mut nyt niitä ei tee enää mieli. Jännää, mitä kaikkea raskaus vielä tuo tullessaan. Uteliaana voi seurata kehon ja mielen muutoksia.:)

Apila 6+0

180/550 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apila: Joo, käsittääkseni pillereistä ei ole mitään haittaa - varmaan siinäkin on kuitenkin otettu huomioon se pienikin riski raskautumiseen. Ja itse ainakin uskon siihen, että kyllä ne asiat sitten jotenkin päin järjestyvät, vaikka kukkaro ei olisikaan täynnä rahaa ym.=)

Pikku muuu: Joo, tässä on aika monta "erityishuomiomahdollisuutta" tulossa, että saa nähdä!:D

Havu: Mä liikun suht aktiivisesti, ja kyllä ajattelin vielä ainakin toistaiseksi esim. bodypumpissa ym. käydä.

Itse sain nyt varattua ensimmäisen neuvola-ajan, joka on vasta 30.6., eli yli kuukauden saa vielä odotella.:/ Eikä muuten juteltu siinä puhelimessa mitään "ylimääräistä", niin kuin moni muu on tuntunut tehneen, mitään neuvoja ei tullut (ei tosin ollut oikein mitään kysyttävääkään), vaan vain aika sovittiin.

Linnee 4+6