Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuunhelmet 2009

04.08.2008 |

Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)

Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..

Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2

Kommentit (181)

Vierailija
61/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen samaa mieltä kanssanne viikkopinon perustamisesta. Sitä en kylläkään ymmärrä kuinka joku voi sekoittaa HuhtikuunHelmet pelkkiin helmiin..täytyy silloin ettii vikaa itestään, eikä meidän palstalta :P (sorry :/ )

Amena ja numerokolme: Mukava kuulla ultrakuulumisia :) Itse olen miettinyt että millaistahan on nähdä Masukki kuukauden päästä monitorilta, edellytäen tietty että kaikki menee hyvin.

Eilen kerrottiin siskolle asiasta. Ei kylläkään saatu viel onnitteluja :( heillä kait omat murheensa asiasta.. Huomenna olis sitten vanhempien vuoro. Kirjoittelin jo tuossa valmiiksi sisaruksille lähetettävää viestiä. Eli siis lähimmille kerrotaan. Se varaus on kuitenkin jokaisen otettava, että jos kaikki ei olekaan kunnossa.

Toissapäivänä sain kokea ensimmäistä kertaa etovaa pahaa oloa, samoin hieman eilen. Pahoittelut teille, joilla se on paljon pahempaa! En kadehdi oireitanne yhtään..

Onko tuorejuustoille täysin kielto, ettei yhtään saisi syödä?

Tervetuloa kaikille uusille ja hyvää viikonloppua kaikille huhtikuisille toivottaen

Sivri ja Masukki rv 5+6

Vierailija
62/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minulla ihmeellisiä uutisia, neuvolassa tiistaina täyteltiin vähän papereita ja koin kauhistuksen! 5 kiloa painoa tullut kesäherkutteluista! Ei ihme ettei housut mahdu jalkaan....

Pahaa oloa ilman oksenteluja edelleen ja vatsaa nipistelee ikävästi, todella väsynyt olen myös ja alakuloinen. Samat oireet kuulemma oli viimeksikin alussa, itse en enää muistanut, mutta mies muistutteli, kun olin vähän huolissani...

SIVRI: Tuota tuorejuustoasiaa selvittelin edellisessä raskaudessani ja olin oikein valioonkin yhteyksissä. Sieltä vastattiin, että heillä aurajuustostakin testataan listeriabakteerin varalta arvoja useaan otteeseen ja tiiviisti pakatusta juustosta sitä ei voi heiltä saada. Myös viola-tuorejuusto pakataan niin ettei siitä listeriaa saa (muistaakseni se oli vieläpä pastöroitua). Jos haluaa olla pilkun tarkka niin kannattaa tutkia tuoteselosteita, jos lukee tuotteessa käytetyn maidon olleen pastöroitua niin ei ole vaaraa listeriasta.

Itse en aio ruuan suhteen panikoida vaan nautiskelen myös ns. kiellettyjä ruokia toki maalaisjärkeä käyttäen. Listerian saa todennäköisemmin pihamullasta mitä kaupan juustoista... Eilen juuri herkuteltiin possua ja pastaa aurajuustokastikkeella :p

Karasan 6+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit ko oletta jo ultrassa käyneet! mullaki tuli kauhea hinku päästä jo! tähän asti en ole hirveesti ajatellut edes vielä koko asiaa, tai ainaki olen yrittänyt olla ajattelematta, koska on ollut liian aikasta, mutta nyt ei enää kai olisi! hui jännää!

ehkä minun köyhänä ja "vain vähän verta vuotaneena" pitää odotella vaan sitä ekaa ilmaista ultraa.. enkä oikein tiedä pääseekö täällä oulussa kuinka hyvin yksityisille.

Sivri ja muut:

tuosta tuorejuustosta.. olen pohtinut aihetta tossa jokin aika sitten. Eli ne ohjeet mitä olen lukenu, niin niissä kielto on koskenu pastöroimättömiä (kirjotinkohan oikein..) maitotuotteita. Olen juustofanina lukenu pakkauksia ja esim minun käyttämä tuorejuusto (creme bonjour) on pastöroitu eli sitä siis voisi syödä. Myös valion aurajuusto on pastöroitu! sitä en ole kyllä uskaltanu syödä. Mutta kertokaapa teki mietteenne.. eli oisko niin että nykyään pehmeät juustotuotteet pastöroidaan ja kielto, ettei niitä kannattaisi syödä raskaana, olis vanhaa tietoa...?

lapinlikka & masuasukki 7+2

Vierailija
64/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei! ei muutako herkuttelemaan :D

Vierailija
65/181 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin sitten ekassa neuvolassa (Järvenpäässä). Lähinnä papereiden (päihdekysely, äitiyskortti ym.) täyttöähän se oli ja sit otettiin pissa- ja verikokeet (hemoglobiini, HIV, hepatiitti, veriryhmä ja kuppa). Kauheesti se hoitaja selitti sellasta juttua mitkä oon jo lukenu netistä tai kirjoista. Ihan mukava terveydenhoitaja mut ei kyllä miestä huomioinu kauheesti. Oli kyllä kiva että oli mies mukana! :) Mulla oli paino pudonnu kilon parin viikon takaisesta. Varmaan turvotus on korvannu osan oksentelun takia vähenneestä elopainosta koska tuntuu etten kauheesti oo saanu syötyä. Toisaalta en oo kauheesti liikkunukaan...

Ihan kivoja neuvoja täällä on tullu tuohon pahoinvointiin. Nyt kun oo lomalla, voinkin syödä koko ajan, mut maanantaina pitäis mennä töihin ja siellä ei voi todellakaan syödä koko ajan. Oon töissä laboratoriossa ja käsien pesut ja desinfioinnit kun siirtyy kahvihuoneeseen vartin välein... ei taida onnistua. Mulla syöminen auttaa satunnaisesti sen ajan kun syön ja ehkä 15 min sen jälkeen jos hyvä tuuri. Mut täällä vielä sinnitellään... :) Ens viikolla ois kans pari yövuoroa, sa nähdä miten jaksan!

Terv.

Sirppu rv7+2 ja pampula

Vierailija
66/181 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKAA ODOTTAVAT:

Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.

Omenaunelma, Espoo, la 2.4.

Tsili, Hki, la 5.4.

Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.

Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.

Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.

Emoko, Hki, la 13.4.

Hanica, Hki, la 5.4.

Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.

Sande75, H:ki, 7.4.

Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.

Verticia, Turku, la 17.4.

Lapinlikka, Oulu, la 1.4.

Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.

TOKAA ODOTTAVAT:

Mimmi1975, Satakunta, la 2.4

Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.

Mikumamma, Hki, la 6.4.

Nokilintu, Vantaa, la 8.4.

Silmu, Oulu, la 7.4.

Maaly, Espoo, la 3.4.

s84, Rovaniemi, la 3.4. (en tajunnu rekisteröityessä valitsevani nikkiä, ekakertalainen ku oon näillä sivuilla ;D)

Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.

Favolina, Saksa,

Putri04, Hki,

KOLMATTA ODOTTAVAT:

Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.

Karasan, Pori, la 5.4.

Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.

Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.

Hömme1, Kerava,

KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.

Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.

Mariia74, Uusimaa, la 16.4.

NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:

Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4

Lokamamma, Hki, la 14.4.

Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.

Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.

Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.

Adelia, Hki, la 4.4.

m@su, uusimaa la 12.4

SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA

Minni74, Vantaa, la 1.4.

Vierailija
67/181 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä tietää, että pastöroimattomat (onpa hankala sana...) ois vältettäviä. Meillä onkin huomenna esikoisen synttärit ja kaapissa odottaa 2 purkkia tuorejuustoa synttäritarjoiluihin. Pitää tsekata nyt sit tuoteselostus.

B-vitamiini etomisen ehkäisyys, pitääpä kokeilla sit kun tarvetta tulee! Edellisessä raskaudessa oiskin ollut tarvetta, saapi nähdä miten tässä sitten.

Oireina edelleen vain raskaat ja aristavat tissit. Olo kuin bay-watchin beibillä. Mikäs siinä :-p Jotain etomista olen havaitsevinani, mutta on niin vähäistä etten tiiä kuvittelenko vain.

Mä sit varasin sen ultran yksityiselle eilen. Ihana kuulla teidän muiden kokemuksia - hyvistä uutisista on mukava lukea! Ultra ois nyt sit 28.8. eli kun 6 viikkoo ja risat on kasassa. Noitten viikkojen kanssa oon kyllä ihan helisemässä et miten ne nyt pitäis laskee. Niin vaan oli sekaisin myös täti joka varas mulle sen ultra-ajankin - katsoi raskauskiekosta et mulla ois viikkoja kasassa jo yhdeksän - se nyt ei kuitenkaan voi pitää paikkansa :-) Vipat kuukautiset tuli kuitenkin heinäkuun 12 pvä ja ne oli ihan oikeat kuukautiset.

Viikkopino ois nappijuttu. Maanantaina sit aloitetaan sellainen!

Dole

Rv 5+0 (kait? Ainakin tän vauvan laskurin mukaan).

Vierailija
68/181 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaiskohan sitä jo varovasti kurkkia tälle puolelle?sain tänä aamuna tosi haalean viivan testiin ja odottelen vielä pari päivää ja testaan uudestaan josko se siitä vahvistuis..

sitten tässä tulee tietoa minusta..minä olen 26v neljän lapsen äiti ja lapset on syntyneet 12/04,12/05,1/07 ja 3/08 ja turussa asustellaan

Vierailija
69/181 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja la ois vauvan laskurin mukaan 16.4.09

Vierailija
70/181 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille,

täällä on vietetty rauhallista viikonloppua, ukkokulta on ollut mökkeilemässä. Mitähän s84 kuuluu? Toivottavasti vuoto on loppunut ja kaikki on hyvin.

Mulla huomenna eka neuvola, eipä siellä muuta tapahdu kuin lappujen täyttöä. Oliko teitä useampi ketkä ovat huomenna ultraan menossa? Tulkaapahan sitte kuulumiset kertomaan! =)

Numerokolme kera pikkuhipun rv 8+2

Vierailija
71/181 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa naperotx4 =) .. Eihän ne testit valehtele =) Onnea!!

Kaipasinkin jo turkulaisia tänne palstalle, niin voin kysel siult sit turkulaisii juttui ;)

Tänään taas pitkästä aikaa etoo ja meinaa migreenii pukata päälle =( . Taitaa jäädä salille meno väliin tänään..

Taidan mennä ottamaan päivätirsat kun väsyttääkin niin peevelisti koko ajan.. :/

Rv 5+2

Vierailija
72/181 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tidä uskoako todeksi, paitsi että tämä pahoinvointi on todellista. Plussasin kanssa muistaakseni elokuun5pvä. Opiskelujen pitäis kohta jatkua (vasta 1 vuosi takana), sanoinkin miehelleni, etten tiedä, mitä täs tekis. On meinaan senverran huono olo. Ja tätä perhettäkin pitäs hoitaa, lapset -01, -02 ja -05 menevät ja tulevat. Minäkin olin jo lahjottanut vauvakamat pikkuveljelle, jos sattuu tarvitseen...

Ei mulla muuta, tuntu vaan toi sun tilanne niin samalta.. MEinaatko selvitä opinahjoon?

Vierailija
73/181 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoittanut vähään aikaan, kun olin käymässä "mummilassa" (siis tulevassa sellaisessa ;) Tosin siellä eivät tiedä tästä hommasta mitään vielä. Tai oikeastaan tulevalla vauvalla (jos nyt niin pitkälle päästään :) onkin vain ukki, koska äitini on ollut nuorena alkaneen dementian vuoksi laitoshoidossa jo useita vuosia :(

Sitten viime kirjoituksen olen siis saanut terkkarin näytteistä plussatuloksen (totta se kai sitten on :) Laskettu aika pitäisi olla 10.4. Ensimmäinen neuvola minulla on 8.9., jolloin rv 9+3. Tuntuu että tuohonhan on ikuisuus! Täällä otetaan neuvolaan vasta rv 9 jälkeen. Huomasin, että jotkut täällä olivat "päässeet" sinne jo aiemminkin. Mistään ultran ajankohdasta tai muusta ei ole vielä tietoa...

Shinon, rv 6+2

Vierailija
74/181 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Tsili!

Kyseli aiemmin kokemuksia pahoinvointirannekkeista. En millään jaksanut kokonaan lukea ketjua.. että saitko muita vastauksia..

Meillä hyviä kokemuksia Seaband pahoinvointirannekkeesta! Ainakin vointi oli parempi!!!

Tosi hyvä "vainoharhaiselle äidille" kun ei tarvinut miettiä sivuvaikutuksia kuten inkiväärissä. Sitä sai aimmin harvoista paikoista, mutta nyt kuulemma saa tilattua kaikkiin apteekkeihin.

Kantsii kokeilla!

Vierailija
75/181 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKAA ODOTTAVAT:

Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.

Omenaunelma, Espoo, la 2.4.

Tsili, Hki, la 5.4.

Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.

Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.

Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.

Emoko, Hki, la 13.4.

Hanica, Hki, la 5.4.

Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.

Sande75, H:ki, 7.4.

Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.

Verticia, Turku, la 17.4.

Lapinlikka, Oulu, la 1.4.

Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.

Chupa, etelä-uusimaa, La 22.4

TOKAA ODOTTAVAT:

Mimmi1975, Satakunta, la 2.4

Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.

Mikumamma, Hki, la 6.4.

Nokilintu, Vantaa, la 8.4.

Silmu, Oulu, la 7.4.

Maaly, Espoo, la 3.4.

s84, Rovaniemi, la 3.4. (en tajunnu rekisteröityessä valitsevani nikkiä, ekakertalainen ku oon näillä sivuilla ;D)

Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.

Favolina, Saksa,

Putri04, Hki,

KOLMATTA ODOTTAVAT:

Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.

Karasan, Pori, la 5.4.

Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.

Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.

Hömme1, Kerava,

KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.

Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.

Mariia74, Uusimaa, la 16.4.

NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:

Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4

Lokamamma, Hki, la 14.4.

Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.

Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.

Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.

Adelia, Hki, la 4.4.

m@su, uusimaa la 12.4

SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA

Minni74, Vantaa, la 1.4.

Vierailija
76/181 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä viime viikkoiset keskustelut, toivottavasti tulee oikeen tähän:D

Vierailija
77/181 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se mitä onnistunu:D joku muu viisaampi saa laittaa ne, mun täytyy mennä hoitamaan lapsia..

Onko kellään tioetoa miten kauan pystyy tekemään perhepäivähoitajan työtä ennen äippälomaa? Tai voiko sitä tehdä siihen asti kun jää äippälomalle?

nyt se taitaa onnistua toi linkin laitto [http://http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=f...|http://http://www.va…]

Vierailija
78/181 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin pitäs soitella neuvolaan päin ja varata aikaa... jännittää...

mulla ei oikein minkäänlaisia vaivoja(paitsi alavatsa on turvonnut ja näyttää et ois viikkoja enemmänkin...;) ) mä just tässä mietin että missäs vaiheessa piti viimeistään töihin ilmoittaa että jää pois? Ensimmäisen kanssa lopetin työt jo marraskuussa (poika syntynyt siis huhtikuussa) koska kävin ammattikoulun silloin loppuun ettei jäisi kesken ja valmistuinkin siis sopivasti helmikuussa että jäi vähän aikaa rauhoittua vauvan syntymään...

aika sopivasti tälle ekalle ja tokalle siis tulee ikäeroa... melkein tasan 4 vuotta.

pojalla oli laskettu aika 1.4 mutta meni 12 päivää yliaikaseksi... joten aika samoihin päiviin osuu...

henstsu86= valitettavasti en osaa tohon vastata mutta luulis että loppuun saakka tosin kai se vähän raskauden kulustakin riippuu...

hei joku ehdotti viime viikolla sitä esittely pinoa voisiko joku taitavavampi sen tehdä?

hyviä vointeja kaikille

Vierailija
79/181 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ensimmäinen neuvola käynti on 1.9. ja samalla ultra, jäin vaan miettimään että eikö sitä enne ole pelkkää neuvola käyntiä missä täytetään niitä parereita ja otetaan ne verikokeet? no kait täällä on se kerta heitolla sitten:) nyt vaan toivoo et aika menis nopeesti siihen asti et pääsee ultraan.

Joku joka osaa tehdä sen esittely pinon voisi kyl sen tehdä, itse en osaa:)

mut nyt valmistautumaan lasten kanssa pihalle!

Vierailija
80/181 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi neuvola/ultra samalla riippuu vissiin neuvoloista... siis onko siellä tarpeellisia laitteita.. meillä ekan kohdalla piti käydä toteemassa ensin kättärillä jonka jälkeen pääs sitte neuvolaan jossa just täytettiin ne paperit (mutta siloinkin kyllä oli lääkäri siin samassa joka ultras ja katto muuten ton alakerran) me kyllä muutettiin ton jälkeen siellä seuraavassa taas ei ollu laitteita siis... onpa sekavasti kirjoitettu...... no joo täytyy nytten vissiin lopettaa kun ulosanti on näin loistavaa...

heissan