Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuunhelmet 2009

04.08.2008 |

Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)

Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..

Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huhtikuun puoliväliin osuisi minulla laskettu aika, jos kaikki menee hyvin.

Luultavasti täsmälleen samalle päivälle, jolloin edellinen raskaus päättyi keskenmenoon (rv 11+6). Eli hieman varovaisin mielin olemme miehen kanssa. Meillä on yksi neljä vuotta täyttänyt lapsi.

Sanoin jo pari viikkoa sitten miehelle, että saatan olla raskaana. Rintojen vihlominen alkoi silloin. Nyt kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, on tullut muut tutut tuntemukset, joista muutkin täällä on kirjoitelleet. Päällimmäisimpänä loputon, tajuton väsymys. Vielä ei ole varsinaista pahaa oloa, mutta jos en syö kahden tunnin välein, meinaa taju lähteä. Ei sitä etukäteen usko, miten totaalista hommaa tämä on.

Menin eilen pilates-tunnille ja jouduin keskeyttämään sen noin seitsemän minuutin jälkeen. Tunti alkoi seisten ja kun otin ekoja hengityksiä, alkoi huone pyöriä ympyrää. Keskeytin sitten hartaan tunnelman tokaisemalla, että anteeksi, minun on pakko lähteä tai pyörryn. Tunsin vain ohjaajan ja muiden kummeksuvat katseet selässäni, kun riensin ulos. Eli en tosiaan kuulu niihin naisiin, jotka elävät raskaana elämänsä parasta aikaa, mutta tosi iloinen asia tämä toki on.

Silti mieli ailahtelee ja välillä iskee pelko ja katumus. Minä ainakin ymmärrän todella hyvin, jos ei-toivottu raskaus saa miettimään kaikkia vaihtoehtoja. Koska meillä on lasta yritetty melko pitkään ja takana on keskenmenon aiheuttama suru ja SILTI nämä ensipäivien reaktiot sisältävät myös hetkiä jolloin on epävarma jaksamisesta. Minulla itkuherkkys on myös sitä luokkaa, että on vaikea erottaa milloin olen surullinen ja milloin muuten vain sekaisin.

Hyviä vointeja ja pysyköön pahaolo kaikista kaukana.

-Putri04

Vierailija
102/181 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollaan mukana... Tänään tein vielä toisen testin ja plussaa näytti edelleen ja ihan samalla viivan voimakkuudella kuin aiemminkin. Mitään oireita ei ole ja se kai hieman huolestutta, kun edellisestä tuli sentään kuvotusta ja rinnat kipeiksi, nyt ei MITÄÄN...

Yksityiselle gyneen meen 18. päivä, vaihdoin vähän aikaisemmaksi =)

Tosiaan riippuu aika paljon, missä neuvolassa käy että ultrataanko siellä. Terkkarit harvoin ultrailee, ekassa lääkärissä siellä viikoilla 13-16 saatetaan ultrata, mutta yleisimmin eka ultra on se niskapoimu-seula. Ekalla neuvolakäynnillä lähinnä vaan jutellaan ja täytellään lappuja... Eikä raskautta voida mitenkään varmistaa.

Täällä myös yks ex-tupakoija....Toivottavasti ainakin.... Ensimmäinen lopetuspäivä menossa ja sama tunne, viimeksi tämä oli kuitenkin jotenkin paljon helpompaa... Ehkä se johtuu siitä, että silloin lopetin myöhemmin, jolloin olin jo ehtinyt ihan eri tavalla sisäistää koko raskauden, nyt en ole lainkaan varma olenko ylipäätään raskaana... Vaikka lopettaminen onkin hyvä juttu!!

Minä myös aloitin imetyksen jälkeen uudestaan (tyhmä kun olin)...

Tuulenkuiskaus; Voimia ajatustesi kanssa!! Ymmärrän niitä myös tavallani... Minullakaan ei esikoisen kanssa alku ollut helppo, enkä tiedä onko se nytkään... Jollakin tyhmällä ja itsekkäällä tavalla olen pettynyt siihen, että tulin näin nopeasti raskaaksi... En edes ehdi kaivata lasta ja herätellä sitä vauvakuumetta, kun jo lapsi on tulossa. Olen toki onnellinen, että tämä käy näin helposti, mutta jotenkin jopa liiankin helposti, niin ettei sitä osaa sitten lainkaan arvostaa...

Jaksamisia kaikille!!!

maaly

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas ehdin vihdoin kirjoitella.

Oireita on ollut ainoastaan lievät alavatsakivut ja viime viikolla vatsan turpoaminen. Sitä oli oikeastaan ihana kattella, kun ajatteli että kohta siellä on oikeastikin täytettä. Melkein haluaisin että edes kerran oksentaisin, että tuntuis tämä raskaus todelliselta, vaikka nyt te pahoinvoivat odottajat ajattelette, että hitsi mikä hullu :)!

Noista alavatsakivuista luin tuolta Vauvan Raskauskiekosta, että "neuvolaan pitäisi ottaa ajoissa yhteyttä varsinkin jos alkuraskauden aikana on alavatsakipuja"... Onkohan se jotenkin siis vaarallista, eli enteileekö keskenmenoa? Mulla kipu on kahdenlaista, uutta on nipistely ja sitten on kuukautiskivulta tuntuva "mahan painaminen" (eli ihan kuin joku painaisi mahaa) joka välillä hiukan säteilee selkäänkin. Aina kun tuntuu kuukautiskipu-kipu, niin mietityttää että ei kai sieltä ala vaan valumaan mitään...

Muutoin tuntuu ihan mukavalta ja varovaisen iloiselta. Mutta en tiedä kuinka kauan tieto pysyy vain meillä (ja mieheni veljellä joka sai vahingossa selville), koska meidän alalla syksy alkaa aina kaikenmaailman kokkareilla ja rapuillallisilla, ja herättää vähän epäilyä kun tulen vain maistelemaan viiniä kun ennen se on maistunut mulle ihan hyvin..:) No, täytyy vaan koittaa pitää pokka.

Tarrasukkia kaikille!

T:Omppu 5+5

Vierailija
104/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kans on ollut pieniä alavatsa nipistelyjä, mutta menevät ohi kun ottaa vähän rauhallisemmin. Mulla kuitenkin aika vähän noita oireita ummetus on kyl yks pahimmista kun alkaa mahaan sitten sattua kun ei pääse tyhjentämään suolistoa:( VAivaako muita ummetus? Viimeviikolla mulla oli kans mahassa turvotusta niin oisi voinut luulla et oon pitemmälläkin raskaana.

Mulla neuvola ja ultra on silloin kun viikkoja on yhdeksän. Ja sitä iihmettelinkin et ne onkin yhdellä kertaa molemmet, eikä eka pelkkää neuvolaa ja jälkikäteen ultra. Mut hyvä näin:)

Vierailija
105/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivri: kyselit koska ihmiset ovat menossa ensimmäiselle neuvolakäynnille. Mulla se on ensi viikolla, päivänä 7+2. Luulisin, että ensimmäisen käynnin ajankohta voi vähän vaihdella paikkakunnittain ja sen perusteella, miten kiireistä on.

Hentsu86: ei vaivaa ainakaan täällä ummetus, vaan pikemminkin päinvastoin...se olikin yksi merkeistä, josta huomasin olevani raskaana, sama homma nimittäin viimeksi. Onko jollain muulla oireilu näin päin, eli maha sekaisin?

Miten moni teistä on muuten siirtynyt tänne kuumeilijoista ja ketkä tulleet "kylmiltään"? Itse olen siis liittynyt joukkoon vasta nyt. Lueskeltua näitä palstoja on kyllä tullut aikaisemminkin.

Vierailija
106/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä työpäivän luppoajalla ehtii kirjoitella =)

Amena: Minä olen ainakin mukana ihan kylmiltään. Esikoista odottaessa kirjoittelin tänne ja silloin äitiyslomalla, saman porukan kanssa kirjoitellaan vieläkin harvakseltaan tuonne toisaalle. Kuumeillut en siis ole koskaan, en olisi kyllä ehtinytkään, niin nopeasti kun tämä alkoi =)

Mulla myös vatsa välillä sekaisin. Ekassa vaivasi ummetus ja nyt toisin päin... Muuten edelleenkin oireeton. No ehkä aavistuksen rinnat kipeät... Silläpä olenkin ajatellut, että kakkonen on eri sukupuolta kuin esikoinen, kun alku jo niin erilainen =D

Tupakan polton lopetus edistyy.... Polttamatta nyt 36 tuntia, mikä on mulle jo saavutus entiseen verrattuna!

Menkkamaiset alavatsakivut voivat ihan kuulua asiaan, samoin vihlasut. Jos äityy oikein pahaksi ja toispuoleiseksi niin sitten kannattanee hakeutua lääkäriin, ettei kyse ole kohdunulkopuolisesta raskaudesta.

Mukava päivän jatkoa kaikille!

maaly

Vierailija
107/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena tulijana en osaa edes käyttää tätä palstaa, eli näitä mun testejä on vähän missä sattuu...

Eli maanantaina tein yllättäen positiivisen testin, vaikka ehkäsyä on käytetty. Vieläkin oon ihan sekasin, mies myös. Onhan aiheesta puhuttu, mutta... ja tietenkin hetki tuntuu väärältä, niin kai se aina vahingoissa on.

Asiaa on nyt ehtinyt vähän molemmat sulattelemaan, ja eiköhän vauva pidetä jos se päättää mahassa tallessa pysyä. Pelottaa, tietenkin, mutta samalla tuntuu hyvältä.

Eli siis, liityn joukkoon!

Vierailija
108/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa sonja80!

Väsyttää ja ärsyttää kun ei yhtään omaa aikaa saanu kun yksi hoitolapsista päätti olla nukkumatta, nyt kiireellä tänne kirjottelemassa, ei tästä kyl tuu mitään jos en saa ite levätä ollenkaan. Muutenkin tuntuu et yö menee niin ja näin nukkuessa:S nii ja tunteet muutenkin nii herkässä ja kun oot väsyny nii ei tekis mieli muuta kun itkee vaan, mut joo jospa se vaikka tästä lähtis menemään hyvin;)

Itse olen vauvakuumeillut, mutta en ole täällä ollut kuumeilu sivulla kirjoittelemassa, joten suorilteen kirjoittelemassa tänne:)

Vierailija
109/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis se neuvola-aika on varattu kahden viikon päähän, eli ihan rv 8 alkuun. Lisäksi sain ohjeen varata ultra-ajan viikoille 10-12, koska ultran yhteydessä otetaan myös verikoe. Vapaaehtoistahan tämä tietysti on, mutta monikohan oikeasti jättää kokeet tekemättä?

Nyt sitten vain pitäisi päättää missä synnyttää, koska ultrat pitäisi hoitaa synnytyssairaalassa. Tuntuu hullulta miettiä synnytystä, kun raskaus on niin aluillaan eikä edes tiedä jos kyseessä sattuisi olemaan vaikka tuulimuna... Vaihtoehtoina ovat Kätilöopisto, Naistenkilinikka ja Jorvi. Esikoisen synnytin Kättärillä ja siitä jäi ihan hyvä fiilis. Olemme kuitenkin sen jälkeen muuttaneet ja Kättäri on näistä kolmesta kauimmaisena. Naikkarista on monella tutulla hyviä kokemuksia ja siellä lienee parhaat mahdollisuudet hoitaa komplikaatioita. Vaikka esikoisen kanssa kaikki meni loistavasti olen nyt viime vuoden ajan ollut kohonneen verenpaineen takia seurannassa ja tunnetusti raskaus ei laske paineita - huolettaa siis vähäsen. Jorvi olisi nykyisin lähinnä, mutta en tunne ketään joka olisi synnyttänyt siellä. Olisiko kenelläkään edes mutu-tuntumia näistä paikoista pähkäilijän avuksi?

Kirjoittelin tänne esikoista odottaessani ja äityslomaillessani (toisella nikillä), mutta sen jälkeen olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti lähinnä seuraillut keskusteluja. Nikki sitten vaihtui väkisin palstauudistuksen yhteydessä kun ei enää jostain syystä pelittänyt. En sitten ehtinyt kuumeilemaan täällä, kun meillä tärppäsi jo eka kierrosta. Sekin on yksi syy miksi on hieman huolestunut ja epävarma olo, olin näet valmistautunut pidempään yritykseen. Nyt jossain takaraivossa kaihertaa ajatus ettei tämä näin helppoa voi olla ja että onkohan jokin vialla... No, tämä kai on vain näitä alkuraskauden hormonitoiminnan aiheuttamia mielenheilahteluja ja pitää vain koettaa olla iloisella ja positiivisella mielellä.

Vierailija
110/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaik ei täysin tumma vieläkään mutta tummempi kuin sunnuntai aamuna :)

Amena: Onko sulla ensimmäinen ultrakin sillon? Yritän tosiaan saada sen neuvola-ajan 7+ viikolle että voisi ehkä viimein kertoa läheisille sitten seuraavalla viikolla. Minä kerkesin kuumeilla toukokuusta saakka, ja oon yrittäny suht ahkeraan kirjoitella. Esikoista kun odotellaan niin ei oo kokemusta ja miusta on mukava saada täältä vertaistukea :)

Sivri rv 4+4

Vierailija
111/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain ekan neuvolan varattua. Lähinnä siksi, että saan kaikki palaset loksahtamaan kohdalleen. Ja olihan siinä säätämistä kun piti saada aika neuvolaan ja sitten kodinhoitaja vahtimaan poikia siksi aikaa. No, ajat järjesty ja eka neuvola on 4.9. Tuolloin sitten meillä päin sovitaan aika np-ultraan, joka on yleensä rv 12+jotain niin ja tietty läääkärineuvola noin neljän viikon päähän ekakäynnistä.

Sivri:riippuu ihan kunnasta/neuvolasta koska eka ultra on ja kuka sen tekee. Yleensä ekäkäynti neuvolassa on rv7-12 vaihtelee kunnittain ja myös sen mukaan koska äidit varaa aikojaan ;-) Yleisintä kuitenkin on, että ekakäynnillä vaan täytellään paperit ja jutellaan raskauteen liittyvät jutut. Esikoistaodottavan kanssa tarkemmin ja uudelleen synnyttäjän kanssa kertaillaan. Sydänääniäkin harvoin kuunnellaan kun ne parhaiten kuuluu vasta rv12 alkaen doplerilla. Jotkut terkat kuuntelee sen jälkeen kun viikkoja on kanssa kymmenen. Mutta esim. mulla ei silloin vielä kannata kuunnella kun on taaksepäinkallistunut kohtu. Tulipas selvitys...

Oireet ennallaan. Palelee ja iltaisin väsyttää. Välillä nippailee alavatsalla. Etomista ei ole, jos muistaa syödä säännöllisesti. Onks muuten mukana muita, joiden "tarvii" tarkkailla painonnousua raskauden aikana? Itselläni on ylipainoa jäänyt kahden edellisen raskauden myötä melkein parikymmentäkiloa ja olenkin päättänyt, että tämä raskaus menee ihan minimi painonnousulla. Herkut olen jo jättänyt pois heti plussasta ja muutenkin ottanut tarkan ateriarytmin ja lautasmallin käyttöön.

Mutta nyt jatkamaan pyykinpesua. Me lomaillaan vielä loppuviikkoa, että palaillaan ensi viikolla!

Piqu rv4+4

Vierailija
112/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivri: olen samana päivänä menossa myös ultraan, mutta se ei ole neuvolassa. Olen vielä opiskelija, joten pääsin YTHS:lle ultraan.

Täällä (Turussa) ei tehdä kuin kaksi ultraa, joista ensimmäinen viikon 12 paikkeilla. Mutta käytännöt tosiaan vaihtelee kunnittain.

Ainakin yksityiselle pääset ultraan, jos et jaksa odottaa viikkoon 12 asti. Ehkä saattaa onnistua terveyskeskuksessakin, en tiedä?

Vierailija
113/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ekan plussan pari viikkoa sitten ja odotan siis esikoistani. 2.4 on tällä hetkellä laskettu aika (voi kait muuttua vielä rakenneultrassa?) ja ensimmäinen neuvola on 15.8 (7+2).

Ihan vielä ei ollu tarkoitus vauvaa tehdä, mut lapsethan saadaan eikä tehdä.. :) Asutaan tällä hetkellä pienessä kaksiossa miehen ja sen 6-vuotiaan pojan kanssa. Lisäksi perheeseen kuuluu kaksi isohkoa koiraa, joten tulee vähän kiire muuton kanssa. Remontti on nimittäin vielä aika pahasti kesken!!

Mulla on ollu jo viikon verran hetki hetkeltä pahenevaa yökötystä. Vielä ei ole oksennus tullu, mutta lähellä on käyty varsinkin tällä viikolla! Lisäksi kaikki muut raskauden oireet... pyörryttää, VÄSYTTÄÄ, aluksi vihloi vatsaan aika kovaa, vatsa turvoksissa, päätä särkee, ihan pöljä olo...jne siis ihan kuin paha krapula! Lisäksi jo valmiiksi laiska vatsani on lopettanut toimintansa miltei kokonaan... Olo on siis mitä parhain! Luumuja olen yrittänyt syödä mut enää en saa niitä alas. Ennen raskautta söin pellavarouhetta päivittäin, mutta luin jostain että sitä ei suositella raskaana oleville.... Vinkkejä?

PS. Missä se esittelypino oli kun en oikein osaa käyttää näitä sivuja ja vielä näyttävät temppuilevan välillä....

Vierailija
114/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa raskauksien myötä vatsa vetää tod. kovalle melko nopsaan. Olenkin kahdessa edellisessä raskaudessa syönyt/juonut pullon jos toisenkin Levolacia/Duphalacia. Molemmat siis käy raskaana ollessa. Oon ottanut niitä ihan säännöllisesti joka aamu, niin suuremmilta punkeemisiltä oon välttyny. Sori kuvaus... Mutta suhtaudun tähän asiaan vakavasti. Peräpukamat saa aikaseks tosi helposti jos ei hoida ongelmaa. Raskaana kun se vaiva muutenkin vaanii oven takana... Niin ja sitt muista juoda vettä runsaasti, se auttaa.

Tsemppiä!

Piqu

Vierailija
115/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tajuton tätä turvotusta....työhousuista varmaan ihan kohta kimmahtaa nappi pois! *heh* mä oon ollu tosi herkkis nyt monta päivää, eilen luulin saavani keskenmenon kun yks asiakas suututti mut perinpohjin, ja tänään kuuntelin yli puoli tuntia n. yksvuotiaan pojan HUUTOA siis ihan suoraa kurkkua karjui ja huusi äidilleen (oon kaupassa töissä) mua niin säälitti sekä äiti että lapsi että olin alkaa itkemään. Piti sitten lähtä vähän puhaltamaan varaston puolelle...tulispa äkkiä 18 pvä niin voisi huokaista jos kaikki olisi hyvin tuolla massussa. KANNATTAA MUUTEN MENNÄ SIIHEN VERIKOKEESEEN - puhun kokemuksesta. Me jäätiin sikiöseulonnoissa kiinni vuosi sitten, jos ei oltais niihin lähdetty niin olisin saanut keskenmenon yhtäkkiä raskauden puolessavälissä. En varmaan koskaan olis selvinnyt järkytyksestä...nytkun tiesimme odottaa (ilmeni että vauvalla on paljon niskaturvotusta ja asiat huonosti) niin oli vain helpotus kun lääkäri totesi ultrassa ettei sydän enää syki. Kauheaa aikaa oli, täytyy kyllä huokaista syvään ja rukoilla ettei koskaan tarvitsisi enää moista kokea.

No nyt kyllä pitää taas jatkaa hommia..!

Silmu ja Kapris 5+1

Vierailija
116/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityn minäkin mukaan, rv. 5+3.

En ole aikaisemmin kirjoitellut näihin foorumeihin, mutta nyt tuntuu hyvältä jakaa tuntemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. :)

Meillä esikoisen yritystä takana lähes puoltoista vuotta ja jotain tutkimuksia ehdittiin jo aloittakin, mutta kummasti nappasi kun lapsettomuuslääkärit olivat kesälomalla... Onnellinen mut pelokas olo; kai kun tähän tilanteeseen ei tultu kovin helposti, niin pelkään että kaikki voi kans loppua yhtä yllättäen kuin alkoikin. Siksi en ole vielä kertonut kellekään, mies toki tietää.

Alavatsa on kipeillyt jatkuvasti, sellasta kovaa menkkakipua, joka herättää öisin. Rinnat tanakasti turvoksissa ja vessassa pitää juosta. Nyt lisäks iski flunssa ja kauhee räkätauti, tää tuskin menee raskauden piikkiin...? Mua neuvottiin ottamaan rauhallisesti kunnes nuo vatsakivut hiukka laantuvat, ei siis pääse lenkille tms. ja nyt flunssankin takia pitää möllöttää sisällä.

Kivaa että on teistä on hyvää seuraa!

Vierailija
117/181 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein maanantaina 4.8.08. raskaustestin, joka näytti selvän plussan. Meille on tulossa iltatähti, isommat lapset ovat jo 11,9 ja 6 vuotiaat. Raskausoireista sen verran, että mulla on rinnat tosi kipeet ja vatsassa välillä nippailee ja tänään alkoi äklö olo, toivottavasti ei tule sammallaista oloa kun viime raskaudessa oksensin 4 kk 24/7, mikään ei pysynyt sisällä. Neuvolaa en ole vielä varannut, ajattelin varata vasta parin viikon päästä.

Lokamammna ja iltatähti 4+1

Vierailija
118/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille uusille tervetuloa joukkoon!

On se sitten ihana toi meijän poitsu! Ensin se herättää mut viiden jälkeen, eikä muka väsytä enää yhtään ja sitten kun mä oon täysin hereillä menee isänsä kainaloon ja nukahtaa saman tien :) No tämä on sitä omaa aikaa sitten :)

juliaana: täältä pääkaupunseudulta kysyit noista synnäreistä ja jorvista sen verran että kaveri on menossa toista sinne synnyttää on kertonut että kaikki on todella ystävällisiä ja auttavaisia yms. siellä ovat kuulema!

haikaranpesää myös kannantan! ensimmäinen on syntynyt siellä ja aiomme myös tämän siellä synnyttää jos on mahdollista!

vointeja kaikille!

Vierailija
119/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet tervetuloa joukkoon:)

Täälläkin juostaan vessassa aika usein, yöllä vaan ei milläänjaksais nousta ja sitten meneekin unet pätkittäiseks. Viime yönäkin sai heräillä jopa kolme kertaa, ja tuntu vaan aina ettei väsytä:( Oon muutenkin välillä niin huono nukkuja ja nytten kun unet ois vielä tarpeen niin ei saanukuttua.

Joku kysyi siitä esittely pinosta. se valuu aina alas päin, niin kyllä se löytyy tuolta keskusteluista seuraavalta sivulta siinä lukee HUHTIKUUNHELMET 2009 ESTTÄYTYVÄT

hyviä vointeja

hentsu86 rv 5+5

Vierailija
120/181 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuuppaan itseni nyt vaikka tänne, jos se vaikka auttaisi käsittämään, että masussa on taas joku... Yllärivauvaa siis odotellaan ja eilen tein testin. Meinasin pyörtyä pelkästä säikähdyksestä kun tajusin, että testiviiva näkyi tumman punaisena jo kauan ennenkuin kontrolliviiva edes ehti kastua... Paljon selkeämpää plussaa ei voi kai saada.

Mä en ole vielä ihan varma itkiskö vai nauraisko, vaikka ukko hymyilee kuin hangon keksi. Kolmas tenava olis tulossa, raskaus on mulle jo viides. Eli odottavalla kannalla ollaan jo senkin takia, että pysyykö kaveri edes kyydissä...

Mun aivot ei vaan suostu tajuamaan, että jokin olis muuttunut. Mitään oireitakaan ei ole, ellei lasketa sitä, että PMS on jatkunut jo viikon :D

Kaipa tää tästä vielä iloksi muuttuu. Nyt lähinnä hirvittää...