Huhtikuunhelmet 2009
Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)
Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..
Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(
Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2
Kommentit (181)
Toivottavasti tää tulee nyt läpi eikä tuu toista kertaa, ei ollut eka kerta kun tää sivusto temppuili viestin lähetyksessä. Onneks sain pakitettua ja copypastattua:
Piti munkin sit vihdoin varata toi ultra yksityiseltä, se on ens viikon torstaina jolloin rv. 7+4. Täti siellä ajanvarauksessa laskeskeli, ettei tällä viikolla vielä kannata mennä just noiden sydänäänten vuoksi ettei ne ehkä vielä näy, mut toki se on yksilöllistä. s84, toivottavasti sun masussa sykkivä pikku sydän oli vielä niin pieni ja piilossa ettei se sen takia näkynyt ja kaikki on kunnossa!
Oon menossa ultraan paikkaan nimeltä Femeda (Hgin keskusta), jossa touhu maksaa kelakorvauksen jälkeen n. 70e. Sielläkin oli iso hintahaitari lääkäristä riippuen, joten kannattaa pyytää aika läkärille joka on halvemmasta päästä. Diacorista kysyin myös, jossa hintaa olis tullut 110-130e.
Täällä koitan pitää yökötystä pois voileipäkekseillä ja porkkanoilla, jotain on pakko napsia koko ajan tai käy huonosti. Onneks mies on niin kultanen että lupas tuoda mulle thai-ruokaa ja jaffaa, en pysty ajattelemaankaan ruuanlaittoa, ök! Hieman mietitytää miten selviän parista tulevasta työmatkasta: varmaan pupellan noita keksejä ja porkkanoita ja käyn kulman takana yökkimässä.....Koita sitä sit selittää keski-ikäisille ukoille...
:p
Totta Sirppu83, lohduttaa paljon kun ei ole yksin! Ja eikun vaaka-asentoon! Voimia yökkäilijät!
t.tsili 6+3
ps. joo viikkopino hyvä idea!
ps2. mä oon ainakin jo sisäistänyt, että kannan mahassani helmeä (kaunis ajatus, kiitos sille kuka ikinä tän keksikään!), enkä siitä enää haluaisi luopua. Jos uudet viikkopinot kijataan selkeästi HUHTIKUUN helmiksi, niin en ymmärrä miten se voi jotakuta häiritä
Anteeksi jo etukäteen tuleva natina mutta on pahaolo ja v@@@ttaa muutenkin niin vähänkö pisti silmään tuo nimikiista. Ei se kyllä kaksista sisälukutaitoa vaadi erottaa helmet ja huhtikuunhelmet. .... Minä kanssa sitä mieltä että ensi viikolla aloitetaan uusi pino nimellä HUHTIKUUNhelmet, niin eiköhän tuo erotu tarpeeksi!
Tänne on tullut taas kosolti uusia odottajia, ja oikein ulkomaanvahvistuksiakin=) Edelleenkin olen niin dementikko etten muista nikejä, sori! Tervetuloa kaikille kuitenkin tasapuolisesti!
Täälläkin siis pikkuhiljaa alkaa paha olo jylläämään, olo on aika krapulainen. Ja sekoileva. Kävin tänään tankkaamassa auton ja ajoin sitten auton väärin päin tankille. Mulla mahtoi olla huvittava ilme kun tönötin pistooli kädessä auton vieressä ihmettelemässä että missäs se reikä on. Ja TOTTAKAI siinä oli pari miestankkaajaa samaan aikaan hymyilemässä partaansa. Ei kun äkkiä auto ympäri ja pokkana jatkoin tankkaamista. Teki mieli huikkasta että unohdin olevani kakkosautolla liikkeellä, mersussa tankki on toisella puolella. (mulla tietenkään mitään mersua ole, mutta eiväthän ne olisi sitä tienneet...)
Yksi silmiinpistävä oire on tämä taantuma teini-ikään, aivan törkeitä finnejä pulpahtelee pitkin naamaa. Olikos se niin että tyttövauva pilaa äidin ihon...?
Mä olen aika ylpeä itsestäni, kello on jo kohta puol kasi enkä ole polttanut tänään yhtään tupakkaa. Yhden "relaxoivan" kyllä suon itselleni ennen nukkumaanmenoa, mutta onhan sekin jo jotain jos vaan siinä yhdessä pysyy. Siitä yhdestäkin sitten voi luopua vähän ajan päästä=)
Nyt on lopeteltava, kuulostaa siltä että olohuoneessa on kysymys elämästä ja kuolemasta (vähän väsyneitä lapset nyt kun koulu on alkanut)
Terkuin helmielina ja neponen rv 6+6
Nyt on olo hieman eilistä parempi eikä oksentaa ole tarvinnut - sillä hilkulla on kyllä ollut. Kannattaa kuulemma kokeilla B-vitamiinia, erityisesti B6:ta. En tiedä olisiko sillä ollut vaikutusta, että otin B-tabletin aamuhedelmän kanssa. Huomenna yritän mennä töihin.
Kiitos, juliaana, rohkaisusta koeajan suhteen! Arvelinkin, että raskaana oleva on turvassa, mutta kiva kuulla se asiantuntijalta. Rehtori kysyi, onko mulla vatsatauti ja vastasin, että ilmeisesti - valkoinen valhe. Kerron kyllä, jos täytyy toistamiseen jäädä kotiin pahoinvoinnin takia. Rehtori on kyllä tosi mukava ja ottaa asian varmaan hyvin. Mitä nyt kurjassa olotilassani kehittelen mustia tulevaisuudenkuvia...
Parille ystävälleni olen kertonut, kun oli pakko ruikuttaa pahaa oloa jollekin joka ymmärtää. En pysty juttelemaan puhelimessa tai livenä kenenkään kanssa kertomatta. "Mitä kuuluu" on erityisen paha kysymys. Pitää yrittää olla joutumatta puheisiin kenenkään kanssa, jolle en halua vielä kertoa. Jos tapahtuisikin jotain ikävää, juuri nämä ystäväni kyllä tukisivat minua siinäkin, enkä voisi sitäkään olla kertomatta. Lapsille kerrotaan, kun maha alkaa näkyä, ultrakuvan kera. Appivanhemmat tulevat olemaan shokissa, joten lykkään sitäkin niin kauan kuin voin...
adelia seitsemännellä viikolla edelleen
Helmielina sai kirjotuksellaan mut nauramaan täällä ihan veet silmissä! :D Tunnistan myös itseni tuosta sekoileva-pistooli-kädessä-mitä-vit....- meiningistä! jotenki tosiaan tuntuu että on aivokapasiteetti pienentynyt huomattavasti tässä parissa viikossa...! kuinkahan viisas sitä on sit siel synnärin porteilla huhtikuussa!
Joo, jaksotetaan vaan viikkoketjuihin *HUHTIKUUN HELMET* tirsk.....
joo, on ihan seko-olo. tänään kerroin äidille että alapas mummo kutomaan vaaleanpunasta nuttua jotta on huhtikuuksi valmis. Ja se oli niin onnellinen että mä aloin vollottamaan! :_| :_| siinä sitten nauroin ja itkin yhtä-aikaa....on tää kyllä ihan omanlaisensa olotila :D
Nyt nukkuun! öitä HUHTIhelmet! ;)
Silmu&Kapris 6+1
Täällä ei kanssa joo heru paljoo ymmärrystä pahalle ololle.. Tänään vielä kun muutenkin koko päivän oksettanu niin iskee migreeni päälle.. Johtu ihan siitä et en ollu syöny kolmeen mennes päiväl mitään (ku kukaan ollu pilkkonu 7kg vesimeloonia) :D ... Mut sit meni voimat kun olisi ruokaa pitänyt ottaa.. Pillahin itkuun ku en saanut ateriaa eteeni... No oma häpiä.. Olisi pitänyt syyä jotain, vaikka makaronia mitä on aina kaapissa..
Huomenna pitäisi sitten mennä salillekin selkä tunnille.. Saa nähä mitä siitäkin tulee.. Harmittaa kun on vuoden sopimus, mistä jäljellä 11kk.. :( Ja sitä ei tietenkä voi lopettaa kesken.. Niin.. Turhaan sitten makselee sen vuoden ajan tässä melkein niin niitä maksuja kun ei tuu kuitenkaan hetken päästä käytyä, kun nyt jo tämän huonon olon takia vähän siinä ja siinä.. Tänään olis pitäny mennä kokeilee ekan kerran pilatesta kun traineri käski.. Mut en mennyt sitten, kun makasin raatona sohvan pohjal..
Muutenki vähän pelottaa tuo mun traineri, minkä ikävä kyllä menin palkkaa.. Tarkoituksen oli painon pudotus.. Kun se pistää salille tai ryhmäliikuntatunnil 5-6krt viikossa.. Tunti kerrallaan.. Ja vatsalihaksii ja istumaannousui jne.. Mitä ei ilmeisesti paljoa suositella.. =( ..Viimeks teki mulle lihaskuntotestin ja sitten sattu mahaan mukavasti =( .. *huokaus*
Sitten pitäs viel töis yritel pidätel oksennusta ja peitel huonoo oloo ja syyä koko ajan.. hoitotyös.. Tosi paljon aikaa syyä! ..Potkut tulee aivan varmasti jos pomo äkkää.. Eihän sitä irtisanoo sais mut kyllä siin vaihees lafka keksii vaikka minkä tekosyyn et voi irtisanoa toisen.. Toisinaan ajattelee et mitä sitä peittelemään.. Tulee potkut sit jos on tullakseen, mut on se silti.. Kuitenki vakipaikka kysees..
Tuparimenuuta pitäis suunnitella kun sellaiset tulossa.. =) ..Sitten alkaa väsäilee synttäri ja joulukorttei alta pois, että saa alkaa tekee hääkutsukorttei =)
Jaksamisia kaikille =)
Verticia & tuleva taapero jolla vaan ei ole työnimeä... :D 4+5
Katselin tuolta esittelyistä että olet Järvenpäästä. Itsekin olen 23-vuotias, raskausviikolla 5 oleva, järvenpääläinen. Olisi kiva kuulla mitä sun ensimmäiseen neuvolakertaan sisälty. Mulla se on raskausviikolla 8. Kun eri kaupungeissa on vissiin hieman erilaiset käytännöt.
Yritin vastata Sirppu83:n viestiin, mutta viestini tulikin tänne hännänhuipuksi.
Minäkin pääsen taas koneelle. Eilen ei toiminut näppis, rupeekohan vetelemaan viimisiä...?
Kiva, että muillakin on totaalista saamattomuutta ilmassa! Minäkin eilen vaan makasin sohvalla... meillä on remontti, kun ollaan vasta kuukausi sitten ostettu omakotitalo ja mies huhkii pää hiessä. Minulla on oivallinen tekosyy olla tekemättä yhtään mitään! Paitsi tietysti esikoinen haluaa minut kaikkeen, mutta eipähän tarvitse kantaa roskia pihalle tai pilkkoa puita joita pihalta löytyy järkyttävä kasa!=)
Mutta kävin siinä verikokeessa tiistaina ja arvo oli 3800. Ilmeisesti ihan hyvä... terveydenhoitaja sanoi, että on erinomainen! Itse olisin ollut kovin tyytyväinen lukuun 150 000, mutta kaikkea ei saa. ;) elikkäs olen ihan aikuisten oikeasti raskaana, vaikka siltä ei tunnu oiken ollenkaan.
Tälläkin hetkellä oireena vaan kamalat ilmavaivat ja pömppömasu, mutta ei juuri muuta... Mutta ihanaa oli kuulla, että jotain siellä tapahtuu!
Nyt pitänee valmistetta itseään työpäivään ja herättää lapsukainen, joka sanoo varmasti, että ihan pieni hetki vielä...=) Olisihan se ihanaa jäädä sängynpohjalle!
Voimia pöntönhalailijoille ja teille muillekkin HUHTIhelmille!
Babykeiju ja tilliäinen 5+3
Kun osaa lukea niin ei tarvii nimee vaihtaa!!
Täällä pinna kireällä hoitolasten kanssa ja muutenkin tunteet pinnassa, katsoin eilen omaa häädvd:tä ja itkuhan siinä pääsi sitä katsellessa:P Olipa kiva sitten ystävälle selitellä että ei tässä mitään hätää ole, liikutun vaan aina kun katon tätä(vaikka normaalisti nauran eikä kyyneleen kyyneltä)
Mutta nytten tekee aamupalaa hoitolapsille:)
P.S. Tehdään vaan joka viikko uusi pino niin ei tarvii tänne pitkälle selailla näitä lukemaan:) JA laitetaan viel se viikko siihen perään HUHTIKUUNhelmet perään niin pysyy kärräyillä mikä viikko on menossa:D kun tää muisti vähän vaihtelee raskaus aikana:D Hyvää päivän jatkoa kaikkile:)
hentsu 86 rv. 6+5
Kamalaa ku ei meinaa housuihin mahtua.. Kotona on hyvä ku voi olla ilman housuja, mut töis pitäis pärjät se 8h housut jalas :s .. Onneksi huomen vast töihin.. :D
Iho on mennyt täällä kanssa tosi huonoon kuntoon.. Luin tuolt aikasemmist et jollain muullakin oli menny.. Ärsyttävää ku normaalisti on ollu ehkä se yks finni jossainpäin pärstää ja nyt eilenki ol naama täys.. Ja tänään ei sit kyl muuta kuin pari.. Omituista.. Mut ei kivaa.. :D
Menispä päivät nopiaa et pääsee ekalle neuvolakäynnille.. Mitäs sillon sit on viikkoi.. 7+6 olis silloin.. Kuuluukos sillon sydänäänet? Ultraa ei sillon varmaa oteta..?
Ei laske oikee tää aamupala alas mitä oon täs tunnin jo syöny..
Kauhee hiki muuten koko ajan.. Ja sit yhtäkkiä tulee hirvee vilu :s
Pitäis men tekee ripsien värjäys.. Hiuksetki pitäis värjät.. Hei muute.. Ei oo mitn esteit raskaan hiusten värjäykselle..?
Aurinkoista päivää kaikille :x
Mut lähetettiin suoraan ekasta neuvolasta ultraan, koska oli syytä epäillä kohdun ulkoista raskautta. (On ollut niin pahoja vatsakipuja). Sanoivat ettei siellä mitään sydäntä vielä kannata odottaa näkevänsä.
Sintti oli kuitenkin oikeella paikalla ja sydänkin löi, eli puolet peloista on nyt kuitattu pois. Säälittävän pienihän se oli, mutta todistettavasti olemassa!
Sanokaahan, kuinka sais miehenkin innostumaan vauvasta? Nyt se on lähinnä peloissaan (molemmille siis eka lapsi), ja asiasta keskustelukin on vaikeaa.
Sonja rv 6
EKAA ODOTTAVAT:
Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.
Omenaunelma, Espoo, la 2.4.
Tsili, Hki, la 5.4.
Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.
Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.
Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.
Emoko, Hki, la 13.4.
Hanica, Hki, la 5.4.
Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.
Sande75, H:ki, 7.4.
Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.
Verticia, Turku, la 17.4.
TOKAA ODOTTAVAT:
Mimmi1975, Satakunta, la 2.4
Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.
Mikumamma, Hki, la 6.4.
Nokilintu, Vantaa, la 8.4.
Silmu, Oulu, la 7.4.
Maaly, Espoo, la 3.4.
Sasa, Rovaniemi, la 3.4.
Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.
Favolina, Saksa,
Putri04, Hki,
KOLMATTA ODOTTAVAT:
Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.
Karasan, Pori, la 5.4.
Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.
Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.
Hömme1, Kerava,
KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.
Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.
Mariia74, Uusimaa, la 16.4.
NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:
Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4
Lokamamma, Hki, la 14.4.
Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.
Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.
Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.
Adelia, Hki, la 4.4.
SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA
Minni74, Vantaa, la 1.4.
Juu eli aikani kuluksi tein ton listan. Sori, jos jonkun kohdalla virheitä! Osa porukasta varmaan puuttuu, noi otin tuolta esittelyketjusta. Tehkää muutoksia ja lisäyksiä. (Kopioikaa ketju omaan viestiin ja lisätkää uudet tiedot). Onhan meitä jo aika paljon.
Omasta olosta. Edelleen epätodellinen, en ole oikein uskoa, että olen raskaana.
Välillä tulee ohimeneviä pahanolonkohtauksia, nännit on arat, masua nipistelee niinku menkoissa ja finniä pukkaa, mutta muuten on ihan normiolo, jopa aika energinen. Tupakanhimoon olen syönyt salmiakkikarkkeja (paljon). Sitten mulla on koko ajan ihan älytön jano ja sitruunavissyä kuluu.
Tsempit kaikille huonovointisille ja muillekin odottajille. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin!
Kiitos listan tekemisestä! Mäkin olen yhen kerran tuossa aiemmin kirjoitellut eli lisäätkö mut jossain välissä listaan. Kolmas lapsi on tulossa, asun Keski-Suomessa ja la on 19.4.
Hitsi, kirjoitin äsken toisenkin viestin, mutta taas tökki nää sivut ja katosi bittiavaruuteen....
Sihteeri-79 rv 4+5
Voiko raskaus aikana syödä pinaattia? entä hunajaa? Käytän teessä sokerin sijaan hunajaa kun se on terveellisempää, mutta voiko sitä raskaus ainaka käyttää, kun eihän hunajaa kuitenkaan alle yksi vuotiaalle voi antaa.
Sain neuvolasta postitse kolmesivuisen listan raskauden aikana huomioitavaista ruokiin liittyvistä asioista, eikä siinä mainittu pinaattia tai hunajaa. Tuoreiden vihannesten osalta todettiin vain yleisesti että ne pitää pestä huolella.
Hei!
Olen ihan uusi täällä ja ylipäätään tällasilla keskustelupalstoilla!
Mutta olen lukenu teän ketjun läpi ja haluan itsekin mukaan, jos vaan huolitte!
Uusi olen myös näissä raskaushommissa..ekaa tässä odottelen :) olen nyt tuon vauva-lehden nettisivujen laskurin mukaan 8. viikolla (tänään 7+1) ja laskettu aika on 1.4. Tuo pitää varmaan aika hyvin paikkansa koska mulla on ollu säännölliset kuukautiset.
Vähän pelokkaana tänne vielä liityn, koska minulla on ollut muutaman päivän vähän veristä vuotoa :( olin maanantaina jo varma että menee kesken, en pystyny töihin lähteen, itkin vaan ja luin kauhujuttuja netistä.. neuvolatätiki kuulosti minusta vähän siltä että kesken menee ko vuoto ei tullut sillon ko normaalisti olisi ollu kuukautiset. Sitte törmäsin yhteen nettisivuun, missä kokenut alanammattilainen sanoi, että kivuttomat ja suht pienet vuodot voivat johtua hormoneista, istukan väärästä paikasta (kohdunsuulla) ja istukan kasvusta.. tänään ja eilen vuotoa ei ole enää tullut :))
Muuten raskausoireeni jäävät rintojen arkuuteen.
Harrastin ennen juoksemista, mutta sitä en ole pystynyt harrastamaan enää reiluun kolmeen viikkoon. Nyt tuntuu, että arkuus on vähän jo helpottanu ensimmäisistä viikoista (tai siis ensimmäisistä viikoista kun tiesin olevani raskaana) tai sitte olevan vaan tottunu tähän.. mutta ehkä kokeilen vielä juoksua ennen kuin masu alkaisi häiritteen :)
..no ehkä oireenani on myös tunteiden ailahtelu ja pienoinen vainoharhaisuus.. kuten tuo ylireagointi vereen...
Pahoinvointia minulla ei ole vielä ollut, mitä olen ihmetellyt ja mikä aiheuttaa myös hiukan vainoharhaisuutta, että onkohan kaikki hyvin.. mikä minusta itsestäkin tosi typerää! eihä sitä kaikilla kuitenkaan esiinny missään vaiheessa raskautta! elokuvat ja tv-ohjelmat on vaan antanu semmosen kuvan, että sillon oksennetaan kun ollaan raskaana!
Mutta tässäpä "vähän" kuulumisia ja mietteitäni...
T: lapinlikka & masuasukki 7+1
EKAA ODOTTAVAT:
Tsili, Hki, la 5.4.
Emoko, Hki, la 13.4.
Hanica, Hki, la 5.4.
Lapinlikka, Oulu, la 1.4.
TOKAA ODOTTAVAT:
Mikumamma, Hki, la 6.4.
Silmu, Oulu, la 7.4.
Maaly, Espoo, la 3.4.
Sasa, Rovaniemi, la 3.4.
Favolina, Saksa,
Putri04, Hki,
KOLMATTA ODOTTAVAT:
Karasan, Pori, la 5.4.
Hömme1, Kerava,
Mariia74, Uusimaa, la 16.4.
NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:
Lokamamma, Hki, la 14.4.
Adelia, Hki, la 4.4.
SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA
Minni74, Vantaa, la 1.4.
EKAA ODOTTAVAT:
Tsili, Hki, la 5.4.
Emoko, Hki, la 13.4.
Hanica, Hki, la 5.4.
Lapinlikka, Oulu, la 1.4.TOKAA ODOTTAVAT:
Mikumamma, Hki, la 6.4.
Silmu, Oulu, la 7.4.
Maaly, Espoo, la 3.4.
s84, Rovaniemi, la 3.4. (en tajunnu rekisteröityessä valitsevani nikkiä, ekakertalainen ku oon näillä sivuilla ;D)
Favolina, Saksa,
Putri04, Hki,KOLMATTA ODOTTAVAT:
Karasan, Pori, la 5.4.
Hömme1, Kerava,
Mariia74, Uusimaa, la 16.4.NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:
Lokamamma, Hki, la 14.4.
Adelia, Hki, la 4.4.SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA
Minni74, Vantaa, la 1.4.
Onkohan neiti84 ensimmäinen joka menee ultraan? Huomennako sinulla oli se? Itselläni perjantaina, ja voitte uskoa että odottavan aika on pitkä...
Kurjat lomakelit mulla ollu, lähes joka pv on satannu, mut toisaalta loma on lomaa vaikka pieniä kiviä taivaalta satelisi.. =)
Mulla oli hieman parempi aamu oksennuksien suhteen, nyt tosin taas jo oksettaa, huokaus, kauankohan tätä yrjötystä kestää.
Huomasitteko muuten, että muutama helmikuinen menee kuulemma pinoissa nimien takia sekaisin ja he toivoivat meidän vaihtavan nimeä? Löytyy otsikon "Helmet sekaisin" alta. Kertokaa mielipiteitänne.
Ainakin tosiaan voisimme pitää ns. viikkopinoa ettei jutut veny kilometrien pituisiksi. =) Jos vaan ma eka koneella viitsii uuden pinon perustaa?
Tulen perjantaina kertomaan ultra kuulumiset!
Numerokolme kera huhtihipun rv 7+0! Niin se aika vaan menee..