Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuunhelmet 2009

04.08.2008 |

Aloitannnyt oma kätisesti uuden keskustelun tällä nimellä ja olkoon se nyt sitten tämä loppuun asti:)

Jännittää kohta soitan neuvolaan ensimmäisen ajan..

Täällä oireina alkaa olla rintojen arkuus, välillä pahaa olo, eilen jopa piti illalla oksentaa:S Ja minä kun inhoan oksentamista yli kaiken. Olipa mulla jotain muutakin asiaa tänne mut se unohtu tässä kun sivut temppuili:(

Aurinkoista viikkoa kaikille toivottavat hentsu86 ja maha-asukki rv. 5+2

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...saa lisätä viidettä odottaviin :) laitan tarkemmat tiedot tuonne esittelyyn kunhan olen tarkistanut lasketun ajan ja muut tarvittavat... ei tunnu asia vielä ihan todelta niin en ole kohkannut nuitten kanssa :o

Aivan valtavat ilmavaivat koko ajan :)) vaan en viitti täälä avokonttuurissa kannikkaa kevittää ja pahasti prööttäillä... vois saaha pomolta lapun työkkärin puolelle :o

Niin ja kuulkaa, farkut on niin ahtaat jotta nytteki olen pöksyt auki täälä vaan onneksi on hiukan pidempi paita päällä ettei nyt ihan pitsit vilku kaiken kansan nähtävänä ;O

Voi lahopää minua... en muista nyt yhtään mitä piti kommentoimani kun välillä pitää tää nettisivu laskea tuonne alas kun joku tulee selän taakse..

Mistäs täällä oli puhe??

Äh, kaipa tässä pitää työtäkin tehä..

Palaillaan astialle hyvät kohtalosisaret :))

Vierailija
42/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi tulla tosiaan pahoinvoiville ällö tekstiä joten lukekaa varauksella.

Mulla kun tuo verinen vuoto ei ota loppuakseen...eilen illalla tuli sellanen jonku kokonen verihyytymä, että ei meinannu uni tulla ku ajatukset pyöri kokoajan keskenmenossa ja muissa kauheuksissa. Nyt sitten aamulla soitin yksityiselle ja sain ajan huomiselle aamulle. Toivottavasti siellä sit selviää mistä vuoto johtuu ja saan muutenki hyviä uutisia.

Teille jotka odotatte esikoista ja muillekki niin Liberonsivuilla (liberovaipat.fi) löytyy kiva raskauskalenteri, joka näyttää viikko viikolta raskauden kulun sikiöstä ja äidistä.

Ja vielä helmien sekoittajista. Minusta meidän ei tarvis vaihtaa nimeä, koska eihän me olla helmiä vaan huhtikuunhelmiä onhan siinä viissiin ero :D:D

Niin ja viikkopino olis minustaki hyvä juttu ei olisi niin pitkä viestiketju.

S ja muru 6+6 (toivottavasti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan pakko hehkuttaa tuota b-vitamiinia! Kiitos vinkistä Adelia! Aloitin eilen niiden napsimisen ja jo illalla söin kokonaiset 3 leipää, tänään tein ruokaa ja kävin kävelemässä, jee! Ei olisi onnistunut pari päivää sitten kun kuvotus oli kamalimmillaan. Toivottavasti auttaa muillekin yököttelijöille. Ja Lapinlikka ja muut jotka olette säästyneet pahoinvoinnilta: kaikki on varmasti hyvin ja ihanaa että kaikkien ei tarvitse kärvistellä syömisen (ja syömättömyyden) kanssa!

Vierailija
44/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

s84, toivottavasti kaikki on kunnossa! Jaksamishali!

Vierailija
45/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia s84 sinulle =) . Toivonmukaan kaikki on hyvin.

Tuosta liberosta vielä sen verran, että sen voi tilata sitten kottiin sen kalenterin =) .. Itse vierailin tänään siel sivuil.. Aloin sitä täyttää, lähinnä kuvien vaihteluilla ja siihen se sit jäiki ku se ei hyväksyny mitn mun kuvia ku oli öö.. resoluutio väärä tjn.. Ja yritin niit sit muokkail, kuvia siis ja koskn se ei niit hyväksyny niin jäi sikseen ja jatkan kirjoittelua ruutuvihkooni :D..

Huomenna alkaa kuues viikko tätä raskautta =) ..Toivonmukn jatkuukin. En tajua miksi mutta mulla on ihan tajuton pelko koko ajan et menee kesken =( .. Ja tänäänkin kun olin salilla terve selkä tunnilla ja piti olla mahallaan niin pelkäsin et se papu tuolla lytistyy ja... Vatsalihaksii en uskaltanu tehä, kun en uskaltanu ponnistaa.. Ja sen verran huomasin et kaikkiin asentoihin ei enää päässy, kun maha on niin turvoksis ja pinkee et otti vastaan :D .. Ohjaajalle en tunnin alus sanonu mitn niin varmaan ihmetteli et miksen välil tehny mitn.. :D

Onkos se niin et ne kriittiset viikot on tuolle viikolle kahdeksan, vai kaksitoista?

Ja miten tuo mahallaan olo juur, et voiko sitä niin kauan käyä makuulleen kun vaan pystyy vai...?

Pian alkaa teoria miehistä. Sitä siis katsomaan =)

Jaksamisia ja voimia kaikille <3

Vierailija
46/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks esittelyt:

Espoosta ollaan, RV:tä kasassa "hulppeat" 5+4. Tullossa on pikkukakkonen.

Tiistaina tein testin ja kuppas, kappas pieni haamuplussahan sieltä tuli. Koska ollaan miehen kanssa oltu hoidoissa (joista ei vielä plussan alkuakaan), soittelin että mitäs nyt ja kutsuivat verikokeeseen. Sieltä sit iltapäivällä soiteltiin onnittelut. Kyllä meni kuulkaas työpäivä ihan hunningolle sen jälkeen!

Täällä oli monella jo kivoja raskausoreita. Mulla tissit pinkeenä enkä tosiaan lähtis nyt juoksulenkille. Muuten ihan normiolo.

Mäkin oon varaamassa huomenna ultraa parin viikon päähän yksityiselle. Esikoisen kanssa olin ihan luottavaisin mielin että kaikki on kuitenkin kunnossa. Nyt haluan tietää että tuolla massussa ihan oikeasti on joku.

Tsempit kaikille yökötykseen!

Dole ja hentohyppynen vkot 5+4

Vierailija
47/181 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKAA ODOTTAVAT:

Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.

Omenaunelma, Espoo, la 2.4.

Tsili, Hki, la 5.4.

Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.

Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.

Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.

Emoko, Hki, la 13.4.

Hanica, Hki, la 5.4.

Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.

Sande75, H:ki, 7.4.

Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.

Verticia, Turku, la 17.4.

Lapinlikka, Oulu, la 1.4.

Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.

TOKAA ODOTTAVAT:

Mimmi1975, Satakunta, la 2.4

Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.

Mikumamma, Hki, la 6.4.

Nokilintu, Vantaa, la 8.4.

Silmu, Oulu, la 7.4.

Maaly, Espoo, la 3.4.

s84, Rovaniemi, la 3.4. (en tajunnu rekisteröityessä valitsevani nikkiä, ekakertalainen ku oon näillä sivuilla ;D)

Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.

Favolina, Saksa,

Putri04, Hki,

KOLMATTA ODOTTAVAT:

Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.

Karasan, Pori, la 5.4.

Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.

Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.

Hömme1, Kerava,

KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.

Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.

Mariia74, Uusimaa, la 16.4.

NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:

Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4

Lokamamma, Hki, la 14.4.

Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.

Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.

Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.

Adelia, Hki, la 4.4.

SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA

Minni74, Vantaa, la 1.4.

Vierailija
48/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Huhtihelmet! niin se alkaa tämäkin viikko painua ehtoon puolelle. mulla on maanantaina se ultra, oon ihan paniikissa....vielä pari yötä niin nähdää onko pikku-Kapris todellinen ja oikeassa paikassa. Luulis että näkyis jo ihan sykekin, sit ma on kuitenkin jo 6+6. saas nähdä..huuuui!

en ihmettelis YHTÄÄN vaikka odotattaisin kaksosia! Muka tunnen jo painelemalla mahan päältä kohdun kasvaneen. Sehän ei periaatteessa olis mikään iso yllätys, oon nimittäin itse kaksonen...olis vaan melkonen pommi! Mutta ei mua haittais, olis ainakin kerrasta sitten lapsiluku täynnä...ehkä ;)

jahas, pitää kai se alottaa tätä duunia taas. Onneksi on perjantai ja viikonloppu edessä!

Silmu&Kapris 6+3

Vierailija
49/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kaikesta sydämestäni, että pikkuinen olisi kunnossa ja sinnittelee siellä! Lohdutukseksi voin kertoa, että parillakin minun kavereistani on ollut paljonkin verenvuotoa alkuraskaudessa ja ovat saaneet terveet lapset. Mutta kaikesta huolimatta uskon, että olo on ihan kamala... onneksi pääset ultraan nyt aamulla. Tsemppiä!!!!

Itsellä taas näin aamutuimaan ihan hyvä olo... kuten aamulla yleensä on. Ikävää, kun yöllä pitää rampata vessassa ja meillä on tuo alakerran kylpyhuone remontissa. Pitää mennä yläkertaan, joka on myös rempassa ja sinne ei tule kun pieni valo, jonka mies viritti... kiva koluta pelottavaan yläkertaan pimeässä ja unisena. Ajattelin siirtyä kyykkypissille ulos, sinne sentään saa kunnon valon!=D

Mutta täälläkin on ilmavaivoja, koko ajan! Yritän salaa töissä pörissä, kun olen yksin, mutta onhan tämä vähän koomista...=)

Eilen olin ihan tajuttoman väsynyt, kävin sitten pojan kanssa nukkumaan samaan aikaan eli puoli ysi. Ja hyvin nukutti! Likat ihmettelivät töissä, että mikäs sinua niin nyt nukuttaa. Olisipa kiva kertoa, mutta en vielä uskalla...=( Kerron vain niille joille on helppo sanoa mahdollisesta keskenmenosta. Ultran jälkeen on varmempi olo, sitä siis odotellessa!

Mukavaa päivää helmimasuille ja kamalasti tarrasukkia!!!!!!!!!!!!

baby ja tilliäinen 5+5 (oho)

Vierailija
50/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia sulle ja toivotaan et kaikki on hyvin siellä massussa..

täältäkin löytyy noita ilmalaivoja:D onneks teen kotona töitä niin voi päästellä ihan milloin haluaa, mut kuitenkin yritän silleen ettei lapset kuule.

Täällä ihanan virkee olo tänä aamuna:) johtuskohan se siitä kun mies lupasi kokkailla huomenna ja tehdä herkku ruokaa lihasta:P Synttärit tulossa mulla niin se nyt viikonloppuna hemmottelee<3

hentsu86 rv. 6+6

Vierailija
51/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on kohtuu hyvä olo =) ..Suht hyvin nukuttu yö. Koko yön vaan pyöri mieles kaikkia kysymyksiä tänne mut olen jo kaik unohtanu :D ..

Mutta asiast sadanteen, mitä vesimelooni ja omena tekkee öö keholle? Ku tekkee hirveesti mieli, mut aloin miettii et eiks omena jotenki korvenna ja vesimelooni pistää vatsan löysäks tjn..? Ku tuo maha muutenka oo koval kert..

Mitä hedelmii te suositte raskauden aikana?

Tänään pitäisi mennä iltavuoroon kolmen vapaan jälkeen. Kiinnostus 0, mut menee ainakin päivät noppeempaa. =)

Miten hei, eiks äippäloma ala niinku lasketust ajast tjn? Mut kuin kaua se kestää? Mietein vaan tässä hoitovapait jne.. Ku mies sano eilen et aiotko tosiaan olla vuoden kotona. No totta mooses aion :D!

Täytyy men laittaa pakkelii naamaan ku tää iho on mennyt niiin huonoon kuntoon.

Jaksamisia kaikille. Pian varmaan kuullaan s84:n kuulumisetkin =)

Verticia & tuleva taapero jolla ei ole työnimeä 5+0

Vierailija
52/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kovasti sinulle, s84. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Minäkin sitten valvoin puolet viime yöstä kun illalla huomasin veristä vuotoa :-( Nukahdin joskus kahden jälkeen ja nyt ainakin aamulla vuoto vaikutti loppuneen. Huolestuttaa ihan vietävästi kun esikoisen kanssa ei ollut mitään vastaavaa.

Lisäksi minuunkin on iskenyt nyt pahoinvointi ja ainakin muistikuvieni mukaan esikoisen kanssa ei ollut näin paha olo (vain tietyt ruoat yököttivät). Koko eilisen päivän kuvotti ja vain syödessä olo helpotti. Myös hajut kuvottavat todella pahasti ja tänä aamuna ei sitten enää onnistunut kahvin juominen. Olen tässä siemaillut kylmää vettä kun se tuntuu hetkellisesti auttavan. Minun nimittäin pitää tarkkailla painoa enkä saisi mussuttaa välipaloja.

Tänään on tosi rankka päivä töissä ja tuntuu siltä ettei pahoinvoinnilta, palelulta, huolilta ja väsymykseltä pystyisi mitään työhön liittyvää ajattelemaan. Sitten viikonloppuna on tapaaminen sukulaisten kanssa. Nyt oikeasti ei haluttaisi kenellekään kertoa mitään raskaudesta (erityisesti tuon vuodon takia), mutta jos sukulaisiani tapaan niin minulla ei ole mitään mahdollisuuksia asiaa salata (haukankatseisia naisia ovat).

Minusta olisi hyvä idea tehdä viikkopino. Toivottavasti tavataan siellä iloisissa merkeissä maanantaina.

53/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan, että kaikki on hyvin. Itsekin olen välillä huolesta sekaisin, mutta sitten yritän rauhoittua ja miettiä, että tässä saa olla huolissaan seuraavat 40 vuotta.

Jollain lailla uskon myös kohtaloon, että se tapahtuu, mikä on tarkoitettu.

Tosta kertomisesta. Me ollaan jouduttu kertomaan tosi monelle kaverille, kun oli kesänloppubileet (juomattomuus olisi vielä mennyt, mutta että samaan syssyyn lopetin tupakanpolton). Lisäksi mun siskot ja äiti tietää. Kielsin miestä kertomasta sen perheelle vielä, kun ovat niin ihanan hösöjä. MIehelle olen antanut tehtäväksi miettiä 3 asiaa, miten aikoo osallistua tähän raskauteen (eka oli: pysyn poissa jaloista...)

Tähän mennessä mulla kaikki hyvin. Tissit on tänään tajuttomat kipeät (muutenkin e-kuppi) ja esim. jo pyöräily mukulakivikadulla on tuskaa. No, urheiluliivit päälle ja siivoushommiin.

juu, maanantaina uusi pino ja ultrakuulumiset.

Hauskaa viikonloppua, sisaret!

54/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKAA ODOTTAVAT:

Hentsu86, Saarijärvi, la 4.4.

Omenaunelma, Espoo, la 2.4.

Tsili, Hki, la 5.4.

Sirppu83, Järvenpää, la 2.4.

Kristiina75, Itä-Suomi, la 6.4.

Amena, Varsinais-Suomi, la 1.4.

Emoko, Hki, la 13.4.

Hanica, Hki, la 5.4.

Sivri, Pohjois-Karjala, 8.4.

Sande75, H:ki, 7.4.

Hennes, H:ki (muuttuu), la 15.4.

Verticia, Turku, la 17.4.

Lapinlikka, Oulu, la 1.4.

Nanuuk-85, Järvenpää, la 14.4.

TOKAA ODOTTAVAT:

Mimmi1975, Satakunta, la 2.4

Juliaana, Pk-seutu, la 5.4.

Mikumamma, Hki, la 6.4.

Nokilintu, Vantaa, la 8.4.

Silmu, Oulu, la 7.4.

Maaly, Espoo, la 3.4.

s84, Rovaniemi, la 3.4.

Babykeiju, Lappeenranta, la 13.4.

Favolina, Saksa,

Putri04, Hki,

Dole, Espoo

KOLMATTA ODOTTAVAT:

Piqu, Pirkanmaa, la 11.4.

Karasan, Pori, la 5.4.

Numerokolme, Kymenlaakso, la 6.4.

Bisquit, Kanta-Häme, la 12.4.

Hömme1, Kerava,

KMK75, Itä-Suomi, la 7.4.

Omena 72, Pohjois-Uusimaa, la 2.4.

Mariia74, Uusimaa, la 16.4.

Sihteeri -79, Keski-Suomi, la 19.4.

NELJÄTTÄ ODOTTAVAT:

Helmi-Elina, Päijät-Häme, la 3.4

Lokamamma, Hki, la 14.4.

Vuffi, Varsinais-Suomi, la 14.4.

Muruz, Pirkanmaa, la 14.4.

Äippä-77, Uusimaa, la 12.4.

Adelia, Hki, la 4.4.

VIIDETTÄ ODOTTAA

RauPotar

SEITSEMÄTTÄ ODOTTAA

Minni74, Vantaa, la 1.4.

Vierailija
55/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä s84!

Täällä alkaa olemaan paremmat fiilarit asioiden suhteen. Pään selvittely on tuottanut tulosta kaikinpuolin.

Pahoinvointia on ajoittain mutta ei mitenkään erityisemmin vellovasti. Puolukkaa tekee mieli hillittömästi vaikka se ei ole koskaan kuulunut lempimarjoihini lähellekkään. Enää 3 päivää töitä ja sitten on kesäloma kaksi viikkoa jonka jälkeen koulun penkille paluu. Odotan sitäkin jo innolla.

Lapsille ei olla kerrottu mitään, esikoistyttö aloitti tokanluokan ja keskinmäinen poika ekanluokan. Heillähän on ikäeroa 10kk. Päivät on kuluneet heidän asioita hoitaessaan ja kouluinnostuksen keskellä. Ekanluokan aloittanut kysyi tiistaina aamulla heräteltäessä että -MItä,vieläkö sinne pitää mennä? :D

No tämä tällä erää

Tuulenkuiskaus rv 6+4

Vierailija
56/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

aamulla kävin ultrassa yksityisellä ja kaikki kunnossa. Sydän löi nätisti ja Pikkuhippu on jopa viikon suurempi kuin mitä raskausviikot menkoista laskettuna olisi. La olis tämän mukaan 27.3. mutta taidan pysyä täällä huhtikuisissa, jos vain kaikille sopii? =)

Pahaa oloa edelleen täällä, taitaa olla tyttö tulossa, molemmista löytyy kokemusta ja tytöstä minulla oli näin voimakasta pahaa oloa, no aika näyttää, kumpi vain on tervetullut.

Osaako kukaan vastata, ottavatko automaattisesti kunnan tarjoamassa niskaturvotusultrassa (vkolla 11) myös verikokeen, vai onko se vain tietyn ikärajan ylittäneille odottajille?

Terkuin,

numerokolme ja pikkuhippu rv 8+0(ultran mukaan)

Vierailija
57/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan heti kertomaan uutiset!?

*pitää sormet ja varpaat ristissä*

Vierailija
58/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti s84:lla on kaikki kunnossa!

Laitan nyt vain tuon linkin mikä minua rauhotti tuon verenvuodon suhteen:

http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/terveys-ja-elamantavat/moni…

Vierailija
59/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe noin siinä käy ko kiirehtii...

Vierailija
60/181 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ultrassa ja sellainen sentin mittainen katkarapuhan se siellä uiskenteli ja pieni sydän pompotti kovasti. Tippahan siinä tuli linssiin... pelot ovat alkaneet hellittää vähän, kun sain todistusaineistoa, että siellä masussa tosiaan asuu joku.

P.s. Onpa tänne tullut paljon uusia, tervetuloa mukaan ja hyvää odotusta kaikille! :)

Ja voimia S84:lle, toivottavasti kaikki on hyvin.

Amena 7+2