Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolointa mitä olet "alentunut" tekemään köyhyyden vuoksi?

Vierailija
09.04.2014 |

Mikä on ollut häpeällisin teko, varastaminen tms.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää ilman sapuskaa sai minut varastelemaan pyykkiä kuivaushuoneista. Myin kirpparille hyvällä hinnalla. Sain kolmen kuukauden vuokrat maksettua ja elin aikoinaan rouviksi.

Vierailija
82/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 21:34"]

Ehkä makaroonia ja perunaa. Mitä luulet?

Tupakkaa polttelemalla säästää enemmän. Yksi aski riittää viikon ja vie nälän. Ei liho makaroonista ja perunasta.

[/quote]

Mitä järkeä on yleensä edes polttaa, jos tupakkaa kuluu aski viikossa? Itsellä riittää aski nippanappa päiväksi, sillä määrällä lopettaminen jo tuntuisikin köyhän rahatilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Michael Kors käsilaukkuni käytettynä

Vierailija
84/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tällä hetkellä kirpparipöytää rahapulassani. Olen myynyt kaikki ylimääräiset jutut meiltä. Nyt kierrän muita kirppareita ja ostan - 50 Pöydistä tavaraa jamyyn  kalliilla omassa paikassani:(

Vierailija
85/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut pelkkää aleruokaa kaupasta. -50%.

Vierailija
86/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöllin kahvilasta tyhjiä pantillisia pulloja.

Vierailija
87/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:04"]

Opintoraha riittää kyllä hyvään ruokaan ihan hyvin, kun on sinkku.  --- kyllä välillä voi leffaan mennä tai pitää pienen herkkupäivän.

[/quote]

:::::::::::::::::DDDDDDDDDDDDDD:D.d.:D:Ddd-d-d-d:D::DD:D:D:D:DDDDdddd

t. Ilman opintolainaa tilini menisi miinukselle vuokran maksun jälkeen.

[/quote]

Oma valinta asua kalliisti. Itse olen Helsingissä asunut ensin 400 euron yksiössä, jolloin tein opintotuen lisäksi töitä. Kun lopetin työt, muutin 198 euron opiskelijasoluun.

[/quote]

Ihmisille tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa käsittää, että se omalla kohdalla hyväksi todettu toimintatapa ei todellakaan sovi kaikille. Osalle se tapa on jopa täysi mahdottomuus. Luulisi kaikille jo olevan itsestäänselvyys, että ihmiset ja ihmisten elämät/senhetkiset tilanteet ovat erilaisia. Mutta ei.

[/quote]

Niin tosiaan. Mutta jos miettii rajaa nälkäkuoleman ja perseen myymisen välillä, niin ehkä se halvempi soluasunto vähän kauempana keskustasta kuitenkin houkuttelee. Ei kaikkien tarvitse jossain Helsingissä opiskella. Lähes kaikkea voi opiskella muuallakin kuin siellä. Minä opiskelin Tampereella ja asuin solussa. Opintoraha ja asumislisä riittivät, en tarvinnut lainaa.

Vierailija
88/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduttiin pyytämään miehen rikasta sukulaista asuntolainan takaajaksi..

Vierailija
89/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöny kaurapuuroa niin aamupalaksi, ruoaksi kuin iltapalaksikin kun rahat tiukilla.Mutta toisaalta onko siinä mitään noloa?

Vierailija
90/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tätä asiaa nolona tai mitenkään alentavana, mutta moni muu voisi niin ajatella. Olen maannut rahasta. Ei minulla koskaan rahavaikeuksia ole ollut, mutta en mä helposta rahasta kieltäydy. Tehtiin niin hyvä tarjous, etten voinut kieltäytyä. Olin silloin opiskelija.

Vierailija
91/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 16:04"]

Opintoraha riittää kyllä hyvään ruokaan ihan hyvin, kun on sinkku.  --- kyllä välillä voi leffaan mennä tai pitää pienen herkkupäivän.

[/quote]

:::::::::::::::::DDDDDDDDDDDDDD:D.d.:D:Ddd-d-d-d:D::DD:D:D:D:DDDDdddd

t. Ilman opintolainaa tilini menisi miinukselle vuokran maksun jälkeen.

[/quote]

Oma valinta asua kalliisti. Itse olen Helsingissä asunut ensin 400 euron yksiössä, jolloin tein opintotuen lisäksi töitä. Kun lopetin työt, muutin 198 euron opiskelijasoluun.

[/quote]

Ihmisille tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa käsittää, että se omalla kohdalla hyväksi todettu toimintatapa ei todellakaan sovi kaikille. Osalle se tapa on jopa täysi mahdottomuus. Luulisi kaikille jo olevan itsestäänselvyys, että ihmiset ja ihmisten elämät/senhetkiset tilanteet ovat erilaisia. Mutta ei.

[/quote]

Niin tosiaan. Mutta jos miettii rajaa nälkäkuoleman ja perseen myymisen välillä, niin ehkä se halvempi soluasunto vähän kauempana keskustasta kuitenkin houkuttelee. Ei kaikkien tarvitse jossain Helsingissä opiskella. Lähes kaikkea voi opiskella muuallakin kuin siellä. Minä opiskelin Tampereella ja asuin solussa. Opintoraha ja asumislisä riittivät, en tarvinnut lainaa.

[/quote]

Ei, kaikki eivät opiskele Helsingissä. Mutta kaikki eivät myöskään opiskele Tampereella. Minäkin kuljen kouluun toiselta paikkakunnalta, sillä en saanut opiskelupaikkakunnaltani paikkaa edes niistä soluasunnoista helvetinmoisten jonojen takia. Omalla paikkakunnallani ei ole varmaankaan edes kuultu soluasunnoista.

Minulla opintorahan pienuuden takia laina tulee todellakin tarpeen. Lainankin kanssa vuokran, sähkön, veden, kotivakuutuksen ja koulumatkakulujen maksamisen jälkeen käteen jää noin satanen, joka palaa kokonaisuudessaan ruokaan. Mukavaa ettet tarvinnut lainaa. Toiset kuitenkin tarvitsevat, eikä siinä ole mitään väärää.

Vierailija
92/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt työpaikalle "ylitöihin" ja muiden lähdettyä viritellyt makuupussin varastoon. Ei ollut rahaa bensaan ajella kotiin ja seuraavana päivänä takaisin. Tämä joitain kertoja, en jäänyt kiinni.

Vierailija
93/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 22:39"]Jäänyt työpaikalle "ylitöihin" ja muiden lähdettyä viritellyt makuupussin varastoon. Ei ollut rahaa bensaan ajella kotiin ja seuraavana päivänä takaisin. Tämä joitain kertoja, en jäänyt kiinni.

[/quote]

Tuo olikin fiksua.

Vierailija
94/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hyvät vessapaperivarkaat: kai te ymmärrätte, että se on maailman mittakaavassa ihan turha ylellisyystarvike? Etenkin jos on käsisuihku vessassa, ei paperilla tee oikeastaan mitään. Kysykää n. kiljoonalta intialaiselta...

Vierailija
95/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistanut isän pilkkimät kissalle tarkoitetut ahvenet pannulla itselle :D Kissalla oli kunnolla ruokaa, mulla ei juuri mitään ja nälkä oli.

Muuten sitä perussettiä: joinain päivinä jättänyt syömättä terveellisesti, pyytänyt vanhemmilta rahaa, ostanut niitä ihan halvimmista halvimpia kauppojen merkkejä tai vienyt pulloja kauppaan. Kummasti ne vähät rahat vaan silloin riitti, niin omaan kuin kissankin ruokaan. Ja tärkeysjärjestys oli aina se, että jos rahaa oli tyyliin 3 euroa ja ruoka sekä multa että kissalta loppu, niin kissalle 2 eurolla murkinaa ja eurolla mulle.

Vierailija
96/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:42"]

Teininä kun opiskelin (hävettää kyllä mutta pakkohan se on hengissä pysyä):

- kaikki vaatteet dyykattuja, hyväntekeväisyyskirppareilta ja äitin vanhoja. Siihen aikaan ei kirppiksiltä saanut mitään kaunista toisin kuin nykyään.

- baariin saatoin mennä pari euroa (silloin markkoja) taskussa, miehet tarjosi koko illan juomat ja tupakit, joskus jos kävi tuuri jopa ruokaa tai taksikyydin.

- kaverin kanssa varastettiin meikkejä, tupakkaa, koruja, suklaata, hiusvärejä yms. Olen tästä tosi häpeissäni ja pahoillani nyt :( Anteeksi!

- koulussa söin kuin hevonen, se oli päivän ainoa ateria jotakin näkkileipää iltapalaksi lukuunottamatta. Ostin aina kahvia ja join sitä + polttelin tupakkia, näillä pysyi nälkä poissa.

- pari kertaa myin itseäni. pitkään olin tuloton ja asunnoton, kiersin päivät kaupunkia esim. kirjastossa hengasin. Yöksi pyysin pääsin kaverin luo tai yhden vanhan sukulaistädin. 

- lopulta iskin jonkun random ruman ja tyhmän luuserin perusteena se että hällä oli oma kämppä, loisin sitten siellä pari vuotta tulottomana. Sorry.

Nyt aikuisena (köyhyyskierre jatkuu, jee):

- olen joutunut hakemaan sossusta rahaa :(

- joskus jos ruoka ja rahat on olleet ihan loppu, olen vienyt meidät lasten kanssa mun vanhemmille päiväksi syömään heidän ruokia, anteeksi tästäkin.

- kaikki meillä on kirppikseltä. Dyykkasin viimeksi eilen.

- jos lapset sairastuu, pyydän exää viemään heidät lääkäriin, mulla ei ole varaa lääkkeisiin yms. Ja niin edelleen.

[/quote]

Liian alhainen sosiaaliapu opiskelijoille ajaa heidät hyväksikäytetyksi tai pahimmillaan rikoksen polulle. Etenkin uhreina ovat usein tytöt...

[/quote]

Kuulin juuri että kokoomus poistaa useamman ammatin opiskelun mahdollisuuden Suomesta.

Eli täst edes ei lukiolaisista tule ammareita. Lisää eriarvoisuutta lähinnä.

Vierailija
97/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut pyytämään vanhemmiltani, että ostaisivat lapselleni kengät. (maksoin myöhemmin takaisin)

Käynyt säännöllisesti diakoniatoimistolta hakemassa 20 euron ruokalappuja perheelleni

Pienessä leipomossa huomasin, että juuri oltiin laittamassa sämpylöitä pois, kerjäsin ne itselleni

Pumminut kadulla rahaa. Pumminut baarissa rahaa. Laulanut ja solttanut kadulla kitaraa saadakseni rahaa.

Apteekissa kerjännyt muutaman päivän reseptilääkkeet ilmaiseksi (kun sain rahaa, hain koko paketin ja maksoin, mulla lääkitys jota ei voi jättää kesken, kai sitten ymmärsivät apteekissa)

Samaa kuin monet muut eli pöllinyt vessapaperia

Korjannut vaatteet siihen asti, että oikeasti repeävät käsiin

Käyttänyt pyyheliinaa kuukautissuojana

Lainannut rahaa kavereilta, joka on minusta aikuisiällä todella noloa

Vierailija
98/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 22:39"]Jäänyt työpaikalle "ylitöihin" ja muiden lähdettyä viritellyt makuupussin varastoon. Ei ollut rahaa bensaan ajella kotiin ja seuraavana päivänä takaisin. Tämä joitain kertoja, en jäänyt kiinni.

[/quote]

Tuo olikin fiksua.

[/quote]

Kiitos.

Vierailija
99/130 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kun firma meni nurin ja oltiin 2 asunnon loukussa, kävin usein koulujen ruokaloissa syömässä. Raksamiehen vaatteisiin pukeutuneelta ei koskaan kyselty mitään.

Vierailija
100/130 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Solujasuntojakaan ei riitä kaikille. Että jaksaakin riepoa nämä kovan elämän inisijät, jotka pärjäävät eurolla kuukaudessa. Tässä ihan vain muutamia esimerkkejä pakollisista kuluista, joihin se opintoraha+laina+työ-yhdistelmäkään ei välttämättä riitä!

korkea vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, puhelinlasku, ruoka, lääkkeet, lääkärikulut, hygieniatarvikkeet, bussilippu/auto+bensa, pyörän huolto plus muut siihen liittyvät, jäsenyydet - esim ammattiliittojäsenyys tai muu opiskelijajäsenyys tms... + kaikki yllättävät kulut. Eikä ole liikaa vaadittu jos kerran pari kuussa haluaa käydä viihteellä ja ostaa vaikka yhden tuopin.

Sitten tällä tavalla kituuttavia ihmisiä arvostellaan KOKO AJAN ... kuinka ei muka mikään riitä ja lässynlää. Menkää itseenne arvostelijat.

Itse olen varastanut työpaikalta joskus ruokaa kun kotona ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan