Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikkoa mahdollisesta hedelmöitymisestä, voiko olla jo raskausoireita?

Vierailija
11.03.2014 |

Kysymys otsikossa. Kiertoni on melko pitkä, yleensä 32 päivää enkä ole tikuttanut ovista. En siis tiedä hommailtiinko meillä oikeaan aikaan, mutta kaikenlaisia oireita on tullut... mm. selkäkipu, mahan turvotus, pahaa oloa aamuisin ja nyt on alkanut kauhea väsymys.

Voi tietysti olla että kuvittelen oireet kun niin kovasti toivomme raskautta, mutta olisiko oireet tässä vaiheessa jo mahdollisia? Testatakaan ei voi vielä aikoihin niin olen ihan tulisilla hiilillä...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireet viikko hedelmöittymisestä (oletus), väsymys ja huimaus. Se raskaus tosin meni kesken.

Vierailija
2/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin et voi testata vielä "aikoihin", jos hedelmöittymisestä on pari viikkoa, niin hyvin voit testata jo. Eikös menkkojenkin pitäisi olla jo alkaneet tai ainakin alkaa päivän tai parin päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh, miksi et voi testata 2 viikkoa mahdollisesta hedelmöittymisestä? Herkimmät testit näyttävät tuloksen 10 päivää hedelmöittymisestä.

Vierailija
4/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla oireita jo. Tota en tajunnu miks et vois testata aikoihin...? Mulla on testit näyttäneet plussaa 10-12 päivää hedelmöittymisestä.

Vierailija
5/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin oksensin ekoja kertoja jo alle 2 vko hedelmöittymisestä.

Vierailija
6/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että koska menkkojen ei pitäisi vielä alkaa "aikoihin" (eli moneen päivään :D), niin turhaa testaillakaan. Mutta en tosiaan tiennyt että jotkut testit näyttävät oikean tuloksen jo ennen oletettuja menkkoja, joten pitänee mennä kauppaan huomenna. Olisinpa raskaana!!!

-ap

Vierailija
7/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan muistot mieleen, tää oli eka raskaus kun tosissaan yritettiin, kolmannella kierolla tärppäsi. Ne kaksi muuta kiertoa tein testejä joka päivä ja mittailin lämpöäni ja oireilin monellakin tapaa. Kolmannella kierrolla en oireillut mitenkään, ja kävin joka ryyppäämässä ihan hirveät perseet koska itseäni ärsytti oma käytökseni. Ja kappas, tietysti silloin plussa pamahti tikkuun :) tsemppiä!

Vierailija
8/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:47"]

Ajattelin että koska menkkojen ei pitäisi vielä alkaa "aikoihin" (eli moneen päivään :D), niin turhaa testaillakaan. 

[/quote]

No ovulaatio ja näin ollen myös se hedelmöittyminen on yleensä 2 vko ennen menkkoja, joten jos sanot että hedelmöittymisestä olisi 2 vko, niin menkkojesi pitäisi alkaa juuri nyt (tai olla jo alkaneet).

Vierailija
9/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:47"]

Ajattelin että koska menkkojen ei pitäisi vielä alkaa "aikoihin" (eli moneen päivään :D), niin turhaa testaillakaan. 

[/quote]

No ovulaatio ja näin ollen myös se hedelmöittyminen on yleensä 2 vko ennen menkkoja, joten jos sanot että hedelmöittymisestä olisi 2 vko, niin menkkojesi pitäisi alkaa juuri nyt (tai olla jo alkaneet).

[/quote]

Viime raskaudessa meillä touhuttiin ennen oletettua ovulaatiota ja silloin tärppäsi - piiitkän yrityksen jälkeen. Toivon että nyt olisi käynyt samoin :) mulla siis pitkä ja välillä epäsäännöllinenkin kierto. Tilastojen mukaan raskaanaolo ei liene kovin todennäköistä mutta toivossa on hyvä elää...

Vierailija
10/10 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 17:43"]

Mä ainakin oksensin ekoja kertoja jo alle 2 vko hedelmöittymisestä.

[/quote]

Minä tajusin olevani raskaana kun oksensin aamukahvini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän