Portailla huutaa kissa, jonka etutassu on selkeästi murtunut
Meillä ei ole kissoja. Asutaan maalla, mies iltavuorossa => minulla ei ole autoa. Toisaalta se ei ole meidän kissa, joten ei ole hinkua maksaa satasia siitä, että raaja kuvataan, lastoitetaan jne. ja sen jälkeen kissa jää vaivoikseni (meillä on alllergiset lapset, mihin sen kissan sijoitan?)
Mitä tehdä? Naapurin kissa se ei ole.
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:33"]
Ota kissa sisälle ja laita sohvalle, tyynylle tai sänkyyn lepäämään. Soita eläinsuojeluun tai jonkun eläinlääkärin päivystykseen. He osaavat varmasti auttaa eteenpäin.
Itse veisin kissan lähimmälle eläinlääkärille ja sanoisin suoraan, etten ole kissan omistaja.
[/quote]
Kunnan eläinlääkäri ei lopeta ilmaiseksi muita vahingoittuita eläimiä, kuin luonnonvaraisia eläimiä. Puhumattakaan muista eläinlääkäreistä.
Näin se vaan ikävä kyllä menee.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Olen eläinlääkäri ja entinen kunnaneläinlääkäri. Minä olen auttanut ja lopettanutkin löytöeläimiä, vaikka omistajista ei ollut tietoa. Monet meistä on tässä ammatissa, koska välitämme eläimistä. Minä ainakin tunnen velvollisuudekseni auttaa jo minulle tuodaan kipeä ja kärsivä eläin, maksan sen vaikka sitten omasta pussista. Kissan särkylääkkeet + murtuman stabilointi tai vastaavasti lopetus ei paljoa eläinlääkärille maksa.
[/quote]
Aivan, mutta tämä ei kuulu toimenkuvaasi. Jos tekee työtään ikäänkuin ns. leipäpappi, ei maksa yhtään mitään omasta pussistaan. Minä tiedän tällaisenkin kunnan eläinlääkärin, onneksi se ei ole enää toimessaan täällä missä asun.
Se ei kyllä tykännyt eläimistä yhtään, paitsi rotukoirista, kalliista hevosista ja tuotantoeläimistä.
Sekarotuisia koiria ja maatiaiskissoja se suorastaan inhosi.
[/quote]
Ikävää. Mutta tämän tapauksen kissaa ei voi jättää hoitamatta sen takia, että eläinlääkärinä voisi sattua olemaan ammattiin sopimaton henkilö.
[/quote]
Ei munkaan mielestäni. Olen tuo sama eläinsuojelutyötä tehnyt, joka kirjoitti numerolla 56. Tämä eläinlääkäri kuitenkin, suorastaan vihasi sanaakin "eläinsuojelu". Kun kerrankin soitin sinne ja pyysin lainaksi kissanloukkuja,
tämä sanoi ehdoksi sen, että loukutetut kissat lopetetaan.
[/quote]
Kuulostaa kyllä epämiellyttävältä tyypiltä!
Toivoisin kovasti, että tämä aloitus oli provo, eikä mitään loukkaantunutta eläintä ikinä ollutkaan. En kyllä uskalla siihen liikaa tuudittautua, sillä ei millään pahalla mutta ei millään hyvälläkään -tyyppisiä ihmisiä on todella paljon
[/quote]
Voin sanoa, että oli kyllä hyvin epämiellyttävä tyyppi. Enkä ole kyllä muihin tuollaisiin eläinlääkäreihin törmännytkään.
Minä olen kyllä ihan omilla rahoillani käyttänyt kodittomia kissoja ja myös siilejäkin eläinlääkärissä. Eikä se ole halpaa hommaa.
Toivoisin, että Suomeen saataisiin samanlaisia valtion kustantamia eläinsairaaloita kuin vaikka Britanniassa, saa viedä vaikka minkä luonnonvaraisen, tai muunkin eläimen hoitoon ja niistä huolehditaan.
-sama 56
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:04"]
Millainen omistaja päästää kissansa ulos eikä vahdi sitä? Harva koiranomistaja jättää tuolla lailla heitteille lemmikkiään, ihan vaan tuli mieleeni...
[/quote]
Iso osa ulkona kulkevista kissoista on tietty ulkokissoja ja vastuuttomasti sinne päästettyjä. Ei kannata kuitenkaan suhtautua kaikkiin vapaisiin kissoihin tällä asenteella. Vahinkoja voi sattua, vaikka kuinka yrittäisi olla varovainen ja hyvinpidetty ja rakastettu sisäkissakin saattaa karata.
Koirien kanssa näitä karkaamisiahan ei tietty ikinä tapahdu?
"Toivoisin, että Suomeen saataisiin samanlaisia valtion kustantamia eläinsairaaloita kuin vaikka Britanniassa, saa viedä vaikka minkä luonnonvaraisen, tai muunkin eläimen hoitoon ja niistä huolehditaan."
Ja paljonko lisää veroja olet valmis maksamaan tuosta ilosta?
Hitto miten sairasta provoilla tällaisella asialla!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:36"]
"Toivoisin, että Suomeen saataisiin samanlaisia valtion kustantamia eläinsairaaloita kuin vaikka Britanniassa, saa viedä vaikka minkä luonnonvaraisen, tai muunkin eläimen hoitoon ja niistä huolehditaan."
[/quote]
Mä ainakin aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:04"]
Millainen omistaja päästää kissansa ulos eikä vahdi sitä? Harva koiranomistaja jättää tuolla lailla heitteille lemmikkiään, ihan vaan tuli mieleeni...
[/quote]
Iso osa ulkona kulkevista kissoista on tietty ulkokissoja ja vastuuttomasti sinne päästettyjä. Ei kannata kuitenkaan suhtautua kaikkiin vapaisiin kissoihin tällä asenteella. Vahinkoja voi sattua, vaikka kuinka yrittäisi olla varovainen ja hyvinpidetty ja rakastettu sisäkissakin saattaa karata.
Koirien kanssa näitä karkaamisiahan ei tietty ikinä tapahdu?
[/quote]
Vastuullinen kissanomistaja ei päästäkään ja jokainen vastuullinen kissanomistaja muutenkiin, leikkauttaa kissansa.
Mikäli ei pysty hankkimaan ihan jokaiselle kissansa jälkeläiselle hyvää ja vastuullista kotia. Sekä hoitamaan emokissan tiineysajan madotukset, sekä ruokinnat kunnollisesti. Myös pennut pitää madottaa ja ruokkia hyvin.
-56
laita facebookiin julkinen päivitys jonka ihmiset voivat jakaa jos lähellä olisi joku joka voisi ottaa kissan sisälle tai auttaa muuten. ota kissa eteiseen edes ja tarjoa joku suojapaika, vaikka laatikko tms niin voi mennä sinne piiloon eikä mene shokkiin. missä suunnalla asut? kissaa täytyy auttaa!
Mitä ihmettä ne siellä hätäkeskuksessa selittää, jos kissa tulee talon portaille hakemaan apua niin se on kotikissa eikä mikään vaarallinen villikissa! Villikissat kaivautuvat syvälle metsään kuolemaan, kun haavoittuvat.
Itse houkuttelin kerran ruualla sisälle todella aran ja sekavan kissan aamuyöllä (keskusta-alue; tajusin heti, että kyseessä on karkulainen), tunti siihen meni, mutta ruualla sain rappukäytävään. Reppana nosti hirveän äläkän ja hyppi monta metriä ovea vasten kynnet esillä. Otin tiukasti syliin ja vein sisään, se meni sängyn alle huutamaan kuin peto, mutta kas: heti aamulla kuulin löytökodista, että omistaja on ilmoittautunut heille ja tulee hakemaan kissan. Näin teki, omistaja oli kyyneleissä ja antoi minulle 100 euron vaivanpalkkion, mikä siinä rahapulassa lämmitti todella paljon. En todellakaan olisi voinut kissaparkaa nälkäisenä harhailemaan.
ET TIETENKÄÄN ap voi lopettaa kissaa! Sillä on omistaja jossakin!!! Ei se muuten olisi niin kesy. Koita nyt hyvä ihminen kerätä itsesi ja auttaa sitä!
87 jatkaa: en jaksanut lukea ykkössivua pidemmälle, mutta näemmä aika nopeasti tuli ratkaisu tilanteeseen... todella surullinen tapaus. :(
Meidän pihapiiriin tulis kissa ni pistäisin hengiltä. En siksi että vihaisin eläimiä vaan siksi että pidän omistamme. Kissa on peto joka tappaa huvikseen kanat, hanhet ja sorsat!
[/quote]
Mä ainakin tekisin tuollaista työtä 1000 eurolla brutto, ja maksaisin todella mielläni toisillekin veroja tällaisestä työstä.
Paljon mieluummin, kuin joillekin kansanedustajien avustajille tai muille turhakkeille.
[/quote]
Minäkin vähentäisin jostakin muusta, en eläinsuojelusta
-56
Mä pidän kissoista mutta ihmettelen silti neuvoja ottaa kissa sisään vaikka ap kertonut lastensa olevan allergisia. Ilmeisesti neuvojat eivät ole koskaan nähneet kuinka nopeasti allerginen ihminen voi mennä tukkoon. :(
Jokaisella kunnalla pitää olla löytöeläimille eläinsuojelukeskuksesta. Sen voi järjestää eri tavoin, mutta köytöeläimiä on hoidettava 15 päivää. Yleensä sit eläinsuojeluyhdistykset jatkaa siitä. yhteystiedot löytyy kunnan sivuilta. Ja eläinsuojeluyhdistysten ihmiset myös hakee löytöeläimiä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:03"]
Mä pidän kissoista mutta ihmettelen silti neuvoja ottaa kissa sisään vaikka ap kertonut lastensa olevan allergisia. Ilmeisesti neuvojat eivät ole koskaan nähneet kuinka nopeasti allerginen ihminen voi mennä tukkoon. :(
[/quote]
Juurikin näin!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:29"]
Tämä nyt tulee aika myöhään, mutta kuitenkin tiedoksi kaikille:
Eläinsuojelulain mukaan sekä loukkaantunutta luonnonvaraista eläintä että lemmikkiä on autettava.
Jos viet kissan sivullisena eläinlääkäriin, et joudu maksamaan sen hoitoa!
Hankalaa tietysti jos kuljetus ei tahdo onnistua, mutta jos jätät kissan ulos syyllistyt eläinsuojelurikkomukseen.
[/quote]
Ja oikeasti uskot, että päivystävä eläinlääkäri hoitaa kissan kuntoon ottamatta maksua? Eikä yhtään epäile, ett' se ei ole ap:n kissa?
[/quote]
Itse kerran vein auton kolhaiseman kissan eläinlääkärille. >Lopputulema oli, että kissa piti lopettaa. Ei se eläinlääkäri edes puhunut mistään laskusta, tämmöisessä tilanteessa se menee heidän piikkiin. Onneksi kissa pääsi kärsimyksistään. Suretti se, että kissalle ei oltu uhrattu 10euron sirua, jotta omistajat olisivat saaneet tiedon asiasta. Jouduin kuitenkin viemään kissan todella kauan löytöpaikasta.
Autottomana pyytäisin naapuria tai ystävää kuskiksi, en usko, että maalta löytyy niin sydämetöntä porukkaa, etteivät halua elävää olentoa pelastaa/päästää kärsimyksistään. Se kissa kuitenkin raahautui teidän oven taakse. Minulla ei olisi sydäntä jättää toista huutamaan oven taakse apua :(
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:29"]
Tämä nyt tulee aika myöhään, mutta kuitenkin tiedoksi kaikille:
Eläinsuojelulain mukaan sekä loukkaantunutta luonnonvaraista eläintä että lemmikkiä on autettava.
Jos viet kissan sivullisena eläinlääkäriin, et joudu maksamaan sen hoitoa!
Hankalaa tietysti jos kuljetus ei tahdo onnistua, mutta jos jätät kissan ulos syyllistyt eläinsuojelurikkomukseen.
[/quote]
Ja oikeasti uskot, että päivystävä eläinlääkäri hoitaa kissan kuntoon ottamatta maksua? Eikä yhtään epäile, ett' se ei ole ap:n kissa?
[/quote]
Itse kerran vein auton kolhaiseman kissan eläinlääkärille. >Lopputulema oli, että kissa piti lopettaa. Ei se eläinlääkäri edes puhunut mistään laskusta, tämmöisessä tilanteessa se menee heidän piikkiin. Onneksi kissa pääsi kärsimyksistään. Suretti se, että kissalle ei oltu uhrattu 10euron sirua, jotta omistajat olisivat saaneet tiedon asiasta. Jouduin kuitenkin viemään kissan todella kauan löytöpaikasta.
Autottomana pyytäisin naapuria tai ystävää kuskiksi, en usko, että maalta löytyy niin sydämetöntä porukkaa, etteivät halua elävää olentoa pelastaa/päästää kärsimyksistään. Se kissa kuitenkin raahautui teidän oven taakse. Minulla ei olisi sydäntä jättää toista huutamaan oven taakse apua :(
[/quote]. Juuri oikein toimittu, hyvä että sydämellisiä ihmisiä vielä löytyy!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 21:03"]
[/quote]
Juurikin näin!
[/quote]
Ei tässä selvinnyt ovatko ap:n lapset oikeasti allergisia nimenomaan kissoille. Surettaa kissan puolesta, olisi voinut auttaa, viedä ulos edes vettä ja viltin tms, olisi kissaparalla ollut parempi olla. Ja miltä tuo lapsistakaan on tuntunut, kun kissa huutaa tuskaansa eikä auteta?
tassu murtunut tai kipeä ja sen takia piti sitte tappaa toi kissa? en ymmärrä :/