Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Portailla huutaa kissa, jonka etutassu on selkeästi murtunut

Vierailija
07.04.2014 |

Meillä ei ole kissoja. Asutaan maalla, mies iltavuorossa => minulla ei ole autoa. Toisaalta se ei ole meidän kissa, joten ei ole hinkua maksaa satasia siitä, että raaja kuvataan, lastoitetaan jne. ja sen jälkeen kissa jää vaivoikseni (meillä on alllergiset lapset, mihin sen kissan sijoitan?)

Mitä tehdä? Naapurin kissa se ei ole.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös eläinlääkäritkin lausu ihmislääkäreiden tapaan valan siitä, että autetaan ja toimitaan eettisesti jne.?

Vierailija
62/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä kissan tilanne on nyt? Missä se on tällä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lähti katsomaan Salkkareita, kissa varmaan parkuu yhä ovella.

Vierailija
64/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo. Ei noin tyhmiä ja sydämettömiä ihmisiä SAA olla olemassa.

Vierailija
65/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:33"]

Ota kissa sisälle ja laita sohvalle, tyynylle tai sänkyyn lepäämään. Soita eläinsuojeluun tai jonkun eläinlääkärin päivystykseen. He osaavat varmasti auttaa eteenpäin.

Itse veisin kissan lähimmälle eläinlääkärille ja sanoisin suoraan, etten ole kissan omistaja.

[/quote]

Kunnan eläinlääkäri ei lopeta ilmaiseksi muita vahingoittuita eläimiä, kuin  luonnonvaraisia eläimiä. Puhumattakaan muista eläinlääkäreistä.

Näin se vaan ikävä kyllä menee.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Olen eläinlääkäri ja entinen kunnaneläinlääkäri. Minä olen auttanut ja lopettanutkin löytöeläimiä, vaikka omistajista ei ollut tietoa. Monet meistä on tässä ammatissa, koska välitämme eläimistä. Minä ainakin tunnen velvollisuudekseni auttaa jo minulle tuodaan kipeä ja kärsivä eläin, maksan sen vaikka sitten omasta pussista. Kissan särkylääkkeet + murtuman stabilointi tai vastaavasti lopetus ei paljoa eläinlääkärille maksa.

[/quote]

Aivan, mutta tämä ei kuulu toimenkuvaasi. Jos tekee työtään ikäänkuin ns. leipäpappi, ei maksa yhtään mitään omasta pussistaan.  Minä tiedän tällaisenkin kunnan eläinlääkärin, onneksi se ei ole enää toimessaan täällä missä asun.

Se ei kyllä tykännyt eläimistä yhtään, paitsi rotukoirista, kalliista hevosista ja tuotantoeläimistä.

Sekarotuisia koiria ja maatiaiskissoja se suorastaan inhosi.

[/quote]

Ikävää. Mutta tämän tapauksen kissaa ei voi jättää hoitamatta sen takia, että eläinlääkärinä voisi sattua olemaan ammattiin sopimaton henkilö.

Vierailija
66/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:33"]

Tämän täytyy olla provo. Ei noin tyhmiä ja sydämettömiä ihmisiä SAA olla olemassa.

[/quote]

Ikävä kyllä iso osa ihmisistä on juuri ap:n kaltaisia. Eläimiä ei kunnioiteta pätkääkään eikä niiden kärsimyksellä ole väliä.

Vierailija
67/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 18:54"]

Ota kissa sisälle ja laita sohvalle, tyynylle tai sänkyyn lepäämään. Soita eläinsuojeluun tai jonkun eläinlääkärin päivystykseen. He osaavat varmasti auttaa eteenpäin.

Itse veisin kissan lähimmälle eläinlääkärille ja sanoisin suoraan, etten ole kissan omistaja.

[/quote]

Kunnan eläinlääkäri ei lopeta ilmaiseksi muita vahingoittuita eläimiä, kuin  luonnonvaraisia eläimiä. Puhumattakaan muista eläinlääkäreistä.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Olen eläinlääkäri ja entinen kunnaneläinlääkäri. Minä olen auttanut ja lopettanutkin löytöeläimiä, vaikka omistajista ei ollut tietoa. Monet meistä on tässä ammatissa, koska välitämme eläimistä. Minä ainakin tunnen velvollisuudekseni auttaa jo minulle tuodaan kipeä ja kärsivä eläin, maksan sen vaikka sitten omasta pussista. Kissan särkylääkkeet + murtuman stabilointi tai vastaavasti lopetus ei paljoa eläinlääkärille maksa.

[/quote]

Aivan, mutta tämä ei kuulu toimenkuvaasi. Jos tekee työtään ikäänkuin ns. leipäpappi, ei maksa yhtään mitään omasta pussistaan.  Minä tiedän tällaisenkin kunnan eläinlääkärin, onneksi se ei ole enää toimessaan täällä missä asun.

Se ei kyllä tykännyt eläimistä yhtään, paitsi rotukoirista, kalliista hevosista ja tuotantoeläimistä.

[/quote]

Ikävää. Mutta tämän tapauksen kissaa ei voi jättää hoitamatta sen takia, että eläinlääkärinä voisi sattua olemaan ammattiin sopimaton henkilö.

[/quote]

Ei munkaan mielestäni. Olen tuo sama eläinsuojelutyötä tehnyt, joka kirjoitti numerolla 56. Tämä eläinlääkäri kuitenkin, suorastaan vihasi sanaakin "eläinsuojelu". Kun kerrankin soitin sinne ja pyysin lainaksi kissanloukkuja,

tämä sanoi ehdoksi sen, että loukutetut kissat lopetetaan.

Vierailija
68/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei munkaan mielestäni. Olen tuo sama eläinsuojelutyötä tehnyt, joka kirjoitti numerolla 56. Tämä eläinlääkäri kuitenkin, suorastaan vihasi sanaakin "eläinsuojelu". Kun kerrankin soitin sinne ja pyysin lainaksi kissanloukkuja,

tämä sanoi ehdoksi sen, että loukutetut kissat lopetetaan.

[/quote]

Kuulostaa kyllä epämiellyttävältä tyypiltä!

Toivoisin kovasti, että tämä aloitus oli provo, eikä mitään loukkaantunutta eläintä ikinä ollutkaan. En kyllä uskalla siihen liikaa tuudittautua, sillä ei millään pahalla mutta ei millään hyvälläkään -tyyppisiä ihmisiä on todella paljon

Vierailija
69/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnes ap hävisi? Toivottavasti sitä kissaa pelastamaan...

Vierailija
70/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap kerro missä päin kissa on? Moni täällä olisi valmis auttamaan. Minäkin. Itä-Suomessa Kuopion alueella asun.

Vierailija
71/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palasi linjoille. Kissaongelma on poistunut ja kissan omistaja tavoitettu. Läheisellä mummonmökillä viikonloppua viettänyt pariskunta oli "kadottanut" kissansa eilen ja lähtenyt kotiin ilman sitä. Ilmoittivat, että eivät aio tulla kissaa noutamaan, joten naapuri järjesti sen kissojen taivaaseen.

Jos aikoo hylätä kissansa, ei kannata jättää sille pantaa kaulaan.

Vierailija
72/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin hätäkeskukseen kun luokseni tuli kissa jonka luulin olevan loukkaantunut. Ensin soitin paikalliseen löytöeläintaloon mutta se oli jo kiinni ja siellä oli vastaaja josta käskettiin ottamaan yhteyttä poliisiin. Hätäkeskuspäivystäjä oli hieman nyrpeä ja sano vielä että eikö sitä kissaa voi jättää ulos!! Siis olin ihan tyrmistyny ja sanoin että nyt se poliisi tänne paikalle ja viemään kissa turvaan. Niin ne tuli ja ihan asiallisia olivat ja soitin vielä seuraavana päivänä löytöeläintaloon ja kyselin kissan vointia. Ei se ollutkaan onneksi loukkaantunu ja löysi vielä takas kotiin ku lli ollu kuulemma jo monta kk kateissa :) En olis ikikuuna päivänä voinu jättää sitä yksin ku se vaan kehräs ja puski ja tuli syliin. Olisin ottanut sisälle mutta oma kissa olis menny sekasin nii en voinu. Mut loppuhyvin ja kaikki hyvin. Toivottavasti ap tajuaa nyt tehdä sen mikä oikein on. Jos ei ki toivon et asia kalvaa loppuelämän.

Vierailija
73/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:56"]

Ap palasi linjoille. Kissaongelma on poistunut ja kissan omistaja tavoitettu. Läheisellä mummonmökillä viikonloppua viettänyt pariskunta oli "kadottanut" kissansa eilen ja lähtenyt kotiin ilman sitä. Ilmoittivat, että eivät aio tulla kissaa noutamaan, joten naapuri järjesti sen kissojen taivaaseen.

[/quote]

No huhuh. Olisikohan tuossa voinut tapahtua jopa eläinsuojelurikos? Jos siis hylkää ja jättää vakavasti loukkaantuneen, kivuista kärsivän kissansa ilman hoitoa?

Vierailija
74/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:59"]

Minä soitin hätäkeskukseen kun luokseni tuli kissa jonka luulin olevan loukkaantunut. Ensin soitin paikalliseen löytöeläintaloon mutta se oli jo kiinni ja siellä oli vastaaja josta käskettiin ottamaan yhteyttä poliisiin. Hätäkeskuspäivystäjä oli hieman nyrpeä ja sano vielä että eikö sitä kissaa voi jättää ulos!! Siis olin ihan tyrmistyny ja sanoin että nyt se poliisi tänne paikalle ja viemään kissa turvaan. Niin ne tuli ja ihan asiallisia olivat ja soitin vielä seuraavana päivänä löytöeläintaloon ja kyselin kissan vointia. Ei se ollutkaan onneksi loukkaantunu ja löysi vielä takas kotiin ku lli ollu kuulemma jo monta kk kateissa :) En olis ikikuuna päivänä voinu jättää sitä yksin ku se vaan kehräs ja puski ja tuli syliin. Olisin ottanut sisälle mutta oma kissa olis menny sekasin nii en voinu. Mut loppuhyvin ja kaikki hyvin. Toivottavasti ap tajuaa nyt tehdä sen mikä oikein on. Jos ei ki toivon et asia kalvaa loppuelämän.

[/quote]

Hyvin toimittu!

Vierailija
75/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin lopetettiin provo onnistuneesti.. not.

Nopeesti on selvinnyt että mökillä oli pariskunta jolla kissa, saatu niihin yhteys, saatu naapuri tappamaan kissa.. 

Vierailija
76/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:56"]Ap palasi linjoille. Kissaongelma on poistunut ja kissan omistaja tavoitettu. Läheisellä mummonmökillä viikonloppua viettänyt pariskunta oli "kadottanut" kissansa eilen ja lähtenyt kotiin ilman sitä. Ilmoittivat, että eivät aio tulla kissaa noutamaan, joten naapuri järjesti sen kissojen taivaaseen.

[/quote] Aaarg kamalaa!! Toivottavasti ne saa ansionsa mukaan!!!

Vierailija
77/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä itse henk.koht. pelkään kissoja yli kaiken. Olisin ihan paniikissa jos ovellani mouruaisi katti. Pyytäisin varmaan jotakin sukulaista paikalle naksauttamaan siltä niskat nurin.

Millainen omistaja päästää kissansa ulos eikä vahdi sitä? Harva koiranomistaja jättää tuolla lailla heitteille lemmikkiään, ihan vaan tuli mieleeni...

Vierailija
78/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt maalla ole joka talossa metsästysase tai kirves vähintään? 

Ymmärtäisin, että kaupunkilaiselle tämä tilanne olisi ongelma. Mutta maalla ollaa pragmaattisempia ja päästetään kissa pois kärsimyksistään.

Vierailija
79/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 19:56"]

[/quote]

No huhuh. Olisikohan tuossa voinut tapahtua jopa eläinsuojelurikos? Jos siis hylkää ja jättää vakavasti loukkaantuneen, kivuista kärsivän kissansa ilman hoitoa?

[/quote]

Kusipäät!! Ai että inhoan tuollaisia ihmispaskojaaa

Vierailija
80/153 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

74:lle: vähän yli tunnissa ehtii ihmeen paljon. Sillä aikaa kun ap haahuili palstalla, oli naapuri todennäköisesti toiminut.